ادامه رایزنی‌های احزاب سیاسی در بارۀ انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ کد خبر: 156900 منبع: پرینت

پنج روز دیگر به پایان روند ثبت نام‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، اما تاکنون شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی دسته‌های انتخاباتی شان را اعلام نکرده اند.

به گزارش طلوع، حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در حالی که از ادامه رایزنی‌هایش برای ایجاد یک دستۀ انتخاباتی سخن می‌گوید، اما می‌افزاید که احتمال تغییر در دسته‌های انتخاباتی تا روز ثبت نام وجود دارد.
فضل غنی حقمل سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار گفت: تازمانی که یک تکت اعلام نگردد و ثبت نام نکند هر لحظه احتمال تغییر در آن وجود دارد.

سخنگوی رییس اجرایی می‌گوید که تا کنون آقای عبدالله در باره شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیم نگرفته است، اما علاقمند است تا این بار با دسته انتخاباتی شش نفری به میدان پیکارهای انتخاباتی پا بگذارد.
سران جمعیت اسلامی نیز ظاهراً به نتیجه ای نرسیده اند، سخنگوی عبدالله رییس اجرایی می گوید که جمعیت به زودی تصمیمش را در این باره اعلام خواهد کرد.
مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی رییس اجرایی گفت: ما به این باور استیم که موجویت ریاست اجراییه در ساختارهای بعدی میتواند که مشارکت فراگیرتر و ثبات سیاسی را در افغانستان تضمین بکند.

معاون حزب جنبش می‌گوید که جنرال دوستم این بار خودش در دسته‌های انتخاباتی همچون معاون شرکت نخواهد اما یکی از اعضای این حزب را معرفی خواهد کرد.
عبدالله قرلق معاون حزب جنبش ملی اسلامی گفته است: معاون صاحب اول این بار تصمیم شان براین است که با هر کاندیدانی که یک جا شود باز یکی از کدرهای شان را به معرفی می گیرند.

حزب وحدت اسلامی به رهبری کریم خلیلی نیز با جنبش ملی توافق کرده است تا ازیک دسته انتخاباتی بگونه مشترک پشتیبانی کنند.
اسدالله سعادتی عضوحزب وحدت اسلامی گفت: ما با جنبش اسلامی توافق کردیم که یک جا میرویم و با جناح های دیگر نیز در حال رایزنی هستیم.

با اینهم کمیسیون انتخابات می‌گوید که شماری از نامزدان مستقل نیزآماده گی شان را برای ثبت نام گرفته اند.
عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفت: مطابق تماس های که شماری از شهروندان همچون زلمی رسول آغای فرامرز تمنا و چهره های دیگر تماس گرفته بودندکه تا اخر این هفته خود راثبت کنند.

با آنکه رییس‌ جمهور غنی و محمد حنیف اتمر و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی نشان داده اند، اما دسته‌های انتخاباتی شان تا کنون همگانی نشده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
احزاب سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   قرار معلومات از منبع موئق که تکت انتخاباتی داکتر عبدالله درحال تکمیل شدن است اقای عبدالله اینبار همایون همایون را معاون اول و حمیدزی لالی را معاون دوم خود انتخاب کرده و قرار است که درین روزهای بسیار نزدیک جهت ثبت نام یکجا با معاونین خود به کمیسیون انتخابات تشریف فرما شود
وحدتیار تحلیلگر مسایل سیاسی کشور

>>>   خدا همه شما دازدان را تباه نمايد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است