بی‌اعتمادی استرالیا به استراتژی آمریکا در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ کد خبر: 156903 منبع: پرینت

فرمانده سابق ارتش استرالیا با غیرقابل پیش‌بینی خواندن استراتژی آمریکا در افغانستان اظهار داشت که رویکرد دولت ترامپ سبب می‌شود تا «کانبرا» روابط خود با واشنگتن به عنوان یک متحد استراتژیک را مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش «شینهوا»، «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا اظهار داشت: این کشور نگرانی‌های بزرگی درباره خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از افغانستان دارد.
این مقام استرالیایی تصریح کرد: تغییر جهت شرکای کلیدی در چنین زمانی سبب نگرانی شدید استرالیا می‌شود.

«پیتر لیهی» فرمانده ارتش استرالیا در سال‌های 2002 تا 2008 نیز در این باره اظهار داشت که ابهامات درباره تعهد آمریکا در آینده درباره خاورمیانه باید سبب تجدیدنظر استرالیا درباره اتحاد با این کشور شود.
وی افزود، غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ و تصمیم‌های ناگهانی وی به هیچ عنوان مناسب ایجاد و یا حفظ یک استراتژی نیست.
فرمانده سابق ارتش استرالیا ادامه داد که این کشور به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ باید درباره اینکه آیا آمریکا در طولانی مدت می‌تواند متحد استرالیا باشد فکر کند.

چندی پیش رسانه‌های غربی گزارش دادند، کاخ سفید در نظر دارد تا حدود 7 هزار نظامی خود را از افغانستان خارج کند، با این حال ترامپ هنوز تصمیم در این باره را اعلام نکرده است.
برخی کارشناسان بر این باورند که کاهش احتمالی نیروهای آمریکایی در نتیجه درخواست طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است، اما این گروه همواره تاکید کرده که خواستار خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان است و تا آن زمان به درگیری با نیروهای امنیتی افغان و خارجی ادامه می‌دهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خدا است که ترامپ یک تصمیم بگرد تا همه قو ایش از افغا نستان خارج شود و نیروهای امنیتی و متحدین خود را تنها بگذارد
تا یک کشور اسلامی در افغا نستان روی کار اید

>>>   غم نخور ، ملت كفر همه اش يكي است ، همه با هم دوست و دشمن متحد مسلمانان هستند. امريكا از آمدن قواي آستراليا در افغانستان چه خبر شد كه از رفتن تان شود،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است