مریم رجوی به کابل آمد
حرکات مشکوک نظامیان آمریکایی و تردد نامتعارف عرب ها و ایجاد پایگاه نظامی برای مجاهدین خلق ایران در شیندند، می تواند حساسیت ایرانی ها را برانگیخته آنان را وادار به مقابله با این تحرکات بنماید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ کد خبر: 156910 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اقدامات جدیدی علیه ایران را آغاز کرده است. اقداماتی که می تواند بیش از پیش ثبات و امنیت منطقه را باخطر جدی موجه سازد.
قرار شایعات نشر شده، قسمتی از کمک های ضد ایرانی ترامپ، به مجاهدین خلق ایران رسیده است تا آنان در مناطق نزدیک به مرز های ایران در کشورهای همسایه پایگاه نظامی ایجاد کنند و از آن پایگاه ها به داخل ایران نفوذ نموده عملیات خرابکارانه انجام دهند.

شنیده می شود که تا کنون رایزنی ها با سران عراقی و افغانی در بغداد و کابل آغاز شده است.
یک منبع از ارگ ریاست جمهوری ادعا می کند که مریم رجوی به کابل آمده و با حمدالله محب مشاور عالی امنیت ملی اشرف غنی دیدار و گفتگو کرده است.

مریم رجوی رهبر حزب مجاهدین خلق ایران، به همراه دیپلومات های آمریکایی به کابل آمده است و قرار است طی روزهای آینده به منطقه زیرکوه شنیدند هرات سفر کند و در ابتدا در این منطقه پایگاه نظامی را تاسیس و قمستی از پایگاه آمریکایی ها را با تعدادی از نیروهای مجاهدین خلق ایران را که چند سال قبل از بغداد عراق به این منطقه آورده شده بودند، تحویل بگیرد.

در ماه میزان سال 91 روزنامه الامة چاپ پاکستان در خبری نوشته بود که نیروهای امریکایی در افغانستان برای دوهزار عضو کلیدی سازمان مجاهدین خلق ایران (موسوم به منافقین) در ولسوالی شیندند ولایت هرات، تعلیمات نظامی داده و آنها را نظارت می کنند.

در همین حال، اطلاعات رسیده حاکی از آن بود که آمریکا در ارتباط با توافقنامه استراتژیک، افغانستان را وادار به پذیرش اعضای گروهک منافقین (مجاهدین خلق ایران) در خاک خود کرده است.

شیندند از گذشته منطقه ناامنی بوده و همواره نظامیان آمریکایی در این منطقه حضور داشته و گفته می شود که علت اصرار بر ماندن آمریکایی ها در شیندند، وجود معادن ناشناخته در این منطقه بوده است.

در زمان حضور روس ها در افغانستان، این منطقه همواره تحت مراقبت کامل آنان بوده و حتی در آنجا میدان هوایی نظامی نیز تاسیس شده که اکنون آمریکایی ها از آن استفاده می کنند و دولت افغانستان کاملا از آن منطقه و نقل و انتقالات این میدان هوایی بی اطلاع است.

اهالی شیندند نیز از تردد مشکوک عرب ها در منطقه حکایت می کنند. یکتن از اهالی شیندند که به هرات سفر کرده به خبرنگار افتخاری ما گفت که مدتی است عرب ها وارد منطقه شده اند و در نزدیکی پایگاه های آمریکایی، در تردد هستند. اما اینکه آنان در این منطقه چه می کنند و چه هدفی دارند مشخص نیست.

حرکات مشکوک نظامیان آمریکایی و تردد نامتعارف عرب ها و ایجاد پایگاه نظامی برای مجاهدین خلق ایران در شیندند، می تواند حساسیت ایرانی ها را برانگیخته آنان را وادار به مقابله با این تحرکات بنماید.

ایرانی ها که از دیرباز پیش بینی چنین مواردی را در مرزهای خود با افغانستان می کردند و از این ناحیه در معرض خطر قرار داشتند، تدابیر امنیتی را گرفته تعدادی از طالبان و افراد ناراضی حکومت افغانستان را جذب نموده آنان را تمویل می کردند تا در چنین مواردی از آنان استفاده کنند.

از جانب دیگر، ایرانی ها پس از سوریه بر آماده باش لشکر فاطمیون که بیشتر متشکل از هزاره های افغانستانی مستقر در ایران بوده است، تاکید ورزیده اند که در صورت احساس خطر از جانب آمریکایی ها و عرب ها و سازمان مجاهدین خلق ایران، لشکر سی هزار نفری فاطمیون را وارد میدان کرده و در رویارویی با خطرات مرزی با افغانستان از آنان استفاده کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مریم رجوی
سازمان مجاهدین
ایران
شیندند
نظرات بینندگان:

>>>   گروهک خلق یکی از شرورترین و پر دردسر ترین گروه های طردشده می باشد. این ها با جاگیری در خاک افغانستان جز بلا و نکبت برای نوجوانان و جوانان و دختران و زنان ما چیزی به ارمغان نمی اورند. بخصوص یکی از اهداف همیشگی این گروهک جذب دختران نوجوان و جوان بوده است.

سرزمین افغانستان که سالهاست روی ارامش را بر خود ندیده چطور می تواند خاکی آرامش دهنده برای گروهی چون منافقین خلق باشد تا ان ها بتوانند به اهداف شوم غیر دینی و اسلامی اشان برسند.
این گروه که به هیچ دین و ایمانی پایبند نیستند و به راحتی به اعضای داخل گروه شان که پس از مدتی از آن ها استفاده های لازمه را بردند سر می برند و به همراه خانواده های ان ها نابودشان می کنند چطور می توانند به فرزندان افغانستان وفادار بمانند؟
گروهکی که در همکاری با صدام ید طولایی دارد و قریب به 1600 ایرانی را با فجیع ترین صورت ممکن به قتل رساندند و به کار خود افتخارهم کردند و اخیرا در حدود 2000 جوان کرد عراقی را به قتلگاه بردند تا به امال پست خود برسند که با تجمع مردم عراقی و اعتصاب خانواده های جوانان در حال طرد شدن و بی خانمان شدن می باشند.

این ها برای رسیدن به اهداف پلید خودشان در مبارزه با کشور همسایه امان ایران چون خودشان مستقیم نمی توانند دخالت کنند لذا از جوانان پاک و معصوم افغانی که دیگر زحمت اموزش زبان فارسی را هم ندارند؛ استفاده می کنند و با دادن پول های فراوان وعده های پوچ سفر به کشورهای غربی و تحصیل در آن دانشگاه ها و شستشوی مغزی کامل جوانان ما ، آن ها را برای انجام عملیات های انتحاری و خرابکارانه آماده می کنند و قطعا پس از اتمام هرعملیاتی نیز به راحتی جوانان ما را که سرمایه های فردای افغانستان می باشند را نابود می کنند چون به هیچ دین و مسلکی پایبند نیستند.

امروز که مجاهدین خلق ایران توسط امریکایی ها به افغانستان بیایند چه تضمینی وجود دارد که فردا گروهک ها و سازمان های مخوف دیگر را به خاک کشورمان نفرستد؟
ایرانی ها که خودشان در داشتن راه دارهای جاسوس شکن و اطلاعاتی از شبکه های بسیار قوی برخوردار هستند، قطعا برای مبارزه ارام نخواهند نشست و در باره این کارشکنی ها و توطئه های گروهک خلق که از طالب هم بدتر است ؛ عکس العمل نشان خواهند داد و حال ببینید مرز افغانستان را که چه خواهد شد؟

امریکا باید بداند که به هیچ وجهی حق ندارد از خاک خسته ی افغانستان برای استفاده و رسیدن به نقشه های شوم و پلید خودش استفاده ی شخصی ببرد انهم برای بالا رفتن گروهک پلید مخوفی چون خلق ایران از پلکان افغانستان.

عبدالغفور

>>>   این برنامه از سال های قبل در کار است ولی به دلیل حساسیت مرزی با ایران پنهان نگهداشته شده است

>>>   در صورت حقیقت این موضوع فقت افغانستان انتظار حالت سوریه را داشته باشد.

>>>   اين مجاهدين خلق كه در حقيقت يك سازمان يا حزب چپي است/بود، حالا در خدمت امپريالزم است. اينها هيچ تفاوت با خلقيها/پرچمي هاي افغانستان ندارند. در زمان حكومت خلقي/پرچمي كسيكه راديوي بي بي سي ميشنيد، بنام امپرياليست سر به نيست ميشد. حالا همه مقامات عاليرتبه ان زمان در دامن امپرياليست افتيده، سوسيال خور استند. همان خلقي هاي دو آتشه مثل داود جنبش حالا از تريبيون بي بي سي و غيره تبليغات فاشيستي را براه انداخته اند. بنازم اين وجدان را. مجاهدين خلق هم براي بدست آوردن پول و قدرت از هيچ نوكري عار ندارند.

>>>   این اقدامات میتولند منجر به جنگ جدید شود مقامات کابل حماقت به هرج ندهند

>>>   اگر بی عقلی کنید جنگ جدید در منطقه راه می افتد هوش کنید و حذر باشید

>>>   از سال ۹۱ مجاهدین خلق با اطلاع دولت افغانستان در خاک افغانستان تعلیم میبینند برای حمله به ایران ؟ پس علت حمایت یکباره ایران از طالبان همین بود گفتگوی دولت ایران با طالبان عجیب بود چون طالبان دیپلماتهای ایرانی را کشته بود اینکه هند و امارات و عربستان و پاکستان از گفتگو با طالبان استقبال کردند عجیب نبود عربستان و امارات و پاکستان که سالهاست طرفدار طالبانند هند هم بخاطر جنگ با پاکستان ترجیح میدهد در زمین افغانستان بازی کند اما گفتگوی ایران با طالبان عجیب بود دولت افغانستان به نیروهای مسلح مخالف حکومت ایران ( مجاهدین خلق) اجازه فعالیت و آموزش نظامی در افغانستان داد ؟ حتی عراقیها مجاهدین خلق را بخاطر جنایاتشان در عراق از عراق اخراج کرده بودند ‌. مجاهدین خلق دست کمی از طالبان ندارند در قتل و غارت در زمان استقرارشان در عراق هم بارها عراقیها را کشته و اموالشان را غارت کرده بودند مردم افغانستان به حد کافی از جنگ در افغانستان آسیب دیدند دولت افغانستان هر چه سریعتر باید با مذاکرات صلح و یا جنگ قاطع به جنگ افغانستان پایان دهد و زمینه دخالت هند و پاکستان و امارات و عربستان و آمریکا را از بین ببرد و مجاهدین خلق را هم از افغانستان اخراج کند تا بهانه برای جنگ ایران و مجاهدین خلق در افغانستان فراهم نشود .

>>>   افغانستانی ها بدانند اگر این خبر خدای ناکرده صحت داشته باشد صرف نظر از اینکه آتش جرقه جنگ منطقه ای خواهد شد اقدامات تروریستی و کثیف این گروه مربوط به ایران نمیشود و قطعا دامان مردم هرات و یا هر ولایت دیگر را هم خواهد گرفت همچنان که وقتی این ملعونان در عراق بودند صدام از آنها برای کشتار مردمان کرد و عرب های مخالف حزب بعث استفاده میکرد این ها یک گروه کثیف هستند که برای پول هر دست به هر جنایتی میزنند و جان هیچ انسانی بدایشان اهمیت ندارد این گروه تروریستی دستشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی و بیش از ۵ هزار کردستانی در عراق آلوده است

جمع آوری پول از مردم در شهرها و روستاهای اروپایی به اسم خیریه , با نشان دادن عکسهای کودکان فقیر یکی از این شیوه آنهاست , وجالب اینکه این عکسها هم گاه عکس کودکان خودشان است که با لباس مندرس و فقط برای تحریک احساسات گرفته شده , سیاه نمایی از وضعیت مردم ایران و توهین هایی مثل فقر فرهنگی و عقب ماندگی و نبودن فرهنگ و سواد و آموزش هم اغلب چاشنی این تلاش برای اخاذی است , عضو و هوادار مجاهدین در حال کارمالی به اخلاق فکر نمیکند او به هیچ پرنسیب دیگری هم فکر نمیکند و هدف برایش وسیله را توجیه میکند چرا که باید به تعهدش ومیزان مبلغی که سازمان مشخص کرده برسد.

این فریب برای رسیدن به هدف بصورت سلسله مراتب در سازمان جاریست , عضوی که در حال جمع آوری کار مالی است نیز توسط مسئولش فریفته شده او فکر میکند که این تنها منبع در آمد سازمان است و کمک های او ممکن است جان اعضای مستقر در عراق را از مرگ و گرسنگی نجات دهد .

اما این تنها راه کسب درآمد سازمان نیست ,
- پولهای صدام که بخشی از آن سرمایه گذاری شده و بخشی نیز هنوز بصورت دلار در اشرف ذخیره شده.
- کلاهبرداری مالی از موسسات مالی اروپا و آمریکا
- پولهای آمریکا و اسرائیل و عربستان که بابت خوش خدمتیهای مجاهدین بصورت دستمزد و پاداش و گاه مستمر پرداخت میشود
-پولهایی که حاصل قاچاق انسان است , راهی که به تازگی سازمان پیدا کرده و با قاچاق انسان از ترکیه به انگلیس و ... به آن مشغول است .
- قاچاق مواد مخدر در اروپا بخصوص در آلمان و اطریش توسط شعبه ای از سازمان.
- تهدید خانواده اعضا و یا پول گرفتن از آنان به اسم رفع گرفتاری فرزندشان ( برای وکیل , یا پرداخت قرض و ...) با سوءاستفاده از اعضا.
- جمع آوری بخش عظیمی از منابع ملی عراق بعد از سقوط صدام و فروش آنها در بازار عراق (تجهیزات یک سد و ماشین آلات کشاورزی و سد سازی در استان دیالی)

>>>   مردم عراق خاطرات بدی از این سازمان دارند
اینها افغانستان را به جهنم تبدیل خواهند کرد

>>>   این گروه جنایتکار از عراق هم اخراج شد حال شما افغانستانیها اگر میخواهید این ها را نزدیک ایران بیاورید مطمئن باشید شرش به خودتان باز میگردد

>>>   این گروه از عراق هم اخراج شد و عراقیها به خاطر خروج این‌گروه جنایتکار که حتی بسیاری عراقی ها را ترور کرده بود جشن گرفتند حال اگر مسئولین کابل بخواهند با کج اندیشی این گروه را نزدیک ایران بیاورند مطمئن باشید شرشان به خودتان باز میگردد

>>>   ترامپ منطقه را به آتش می کشد
به این وسیله افغانستان و ایران را با هم درگیر می کند

>>>   در كمنت هاي قبلي ياد اور شده بودم كه افغانستان پوتانسيل تخريبي و اهرم فشار زياد در مقابل ايران در دست دارد كه يك ان همين بود. ولي نخواستم لست كنم . اين اولش است اگر ايران از كمك به طالب دست برندارد زمين گير ميشود. افغانستان در مقابل همه همسايه ها توانايي هاي بالا دارد اما بخاطر حسن همسايگي بكار نميبرد. ايران در مقابل افغانستان زياد اسيب پذير است بنابرين بهتر است حسن همسايگي را مراعات نموده در امور افغانستان دست بازي نكند چون افغانستان مثل ساير كشور ها نيست كه كشور هاي كمزور و اسيب پذير بتواند در امورش مداخله كند.

>>>   حتما امریکایی ها قسمتی از پایگاه های شان را در اختیار ااعضای این سازمان قرار م یدهند

>>>   مجاهدین خلق عبارت از همان اعضای حزب توده ایران هستند که در زمان رضا شاه پهلوی،مثل حزب خلق و پرچم،از جانب شوروی حمایت میشدند.
در زمان رژیم خلق و پرچم،یک تعداد شان در کابل نیز زندگی میکردند که از حمایت دولت افغانستان بهره مند بودند.
بعد از آمدن خمینی در ایران،یک تعداد شان تغیر نام دادند و خود را بنام مجاهدین خلق یاد کردند و بر ضد دولت شاه بودند.
در زمان جنگ ایران و عراق،مجاهدین خلق طرفدار عراق شدتد،بنأ خمینی آنها را منافقین یاد کرده و یک تعداد زیاد شان را اعدام کرد و یک تعداد شان به عراق گریختند،منجمله مسعود رجوی رهبر شان،...مریم رجوی.
حالا زنده و مرده مسعود رجوی گم است،بنأ خانم مریم رجوی رهبری مجاهدین خلق را به عهده دارد.
امریکا از مجاهدین خلق در طول چهل سال گذشته،همیش منحیث آله فشار علیه رژیم ایران استفاده کرده است،اما هیچ گاهی طرفدار به قدرت رسیدن مجاهدین خلق در ایران نبودند.زیرا آنها سابقه کمونستی دارند و بکی از احزاب طرفدار شوروی سابق بودند.
حالا هم معلوم نیست که از آنها منحیث آله فشار استفاده میشود و یا راستی میخواهند به قدرت برسند.
بهرصورت این مسئله یک پروبلم دیگر به پروبلم های افغانستان اضافه میکند که روابط نیم بند افغانستان را با ایران تیره تر خواهد ساخت.

>>>   دولت افغانستان حق دارد با هر کس ارتباط داشته باشد.
حتی اسرائیل.

>>>   چیزی که عوض داره ، گله نداره....

>>>   در چندین کامنت خود در همین سایتafghan papre راجع به این گروهک منافقین گفته ام و.فتم یکی از عواملی که مابین مردم شریف ا یران وهموطنان ما بغیر از وهابیزم عربستان واسراییل وامریکا داردتفرقه وجدایی می افکند همین گروه m .e.kیا به اصطلاح سازمان مجاهدین هلق وبه قول ایرانیها گروهک منافقین است.این ادمها در جنگ هشت ساله ایران یار غار صدام بودند وبکار جاسوسی وخرابکاری وستون پنجم در داخل ایران ومرزهای ایران باعراق باصدام بیشترین همکاری را داشتند.پادگان اشرف در عراق پادگان نظامی انها بود ودر پایان جنگ یک عملیاتی به نام فروغ حاویدان در عملیات مرصاد شکست سختی خوردند وتنی چند از انان مردار شدند.بعد از حمله نظامی در کمپی بنام لیبرتی در بغداد گرد امدند وتحت حمایه نیروهای امریکایی قرار گرفتند وبعدها با فشار دولت عراق انها مجبور به کوچ به البانی شدند.انها هم مانند داعش باشعار دروغین مهره امریکا هستند واینجا بزرگترین خطا را دونالد ترامپ وسران این گروهک مرتکب شدند ومن فکر میکنم این اخرین نفسهای انها باشد که درشیندند ومرزهای ایران میکشندچون دربین مردم ایران هیچ جایگاهی ندارند.امریکا وعربستان دیگر از گروههای سلفی وتکفیری درداخل پاکستان که اکثرا از طالبان مدارس پاکستان وولایت کویته پاکستان وتعداد کمی از گول خورده های بلوچهای وهابی بلوچستان ایران بنام جیش العدل وتروریستهای سابق جندالله بسرکردگی مردار عبدالمالک ریگی امیدی ندارند وچندین سال است باشکست روبرو شده اند.بنآء امریکا وعربستان وهابی به این گروهک مریم رجوی دل خوش کرده است. این گروک به همراه تنی چند از قوای امریکایی وموساد وISI میخواهند منافع امریکا را درافغانستان دنبال کنند.تجربه نشان داده ایران در مقابل این گروه کوتاه نمی اید و این گروه برای مردم افغانستان هم مضر وخطرساز است.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   مقامات افغانستان نباید فریب آمریکا را بخورند. اگر این خبر راست باشد ایران حق دارد مقابله کند

>>>   شایعه پراگنی بیش نیست و مستقیا ارتباط دارد با پروسه صلح در افغاستان و تحریک ایران علیه افغانستان

>>>   حماقت است که در بازی امریکا و ایران سهیم شویم

>>>   بـه :اين مجاهدين خلق كه در حقيقت يك سازمان يا حزب چپي است !
بنازم آن مجاهد که حتی مردوری اسرائیل را میکند ، حالا دست بدامان روسها شده اند که روسها تحو.یل شان هم نمیگیرد کسانی که روسهارا از روی جهالت بی کتاب وبی دین می خواندند
آنانیکه دیگران را از نزدیکی به یهود ونصارا منع میکنند خود کاسه لیس یهود ونصارا بودند از پول آنها مکتب آتش میزدند پل ویران میکردند پایه برق تخریب میکردند آن وقت هم مزدور امپریالزم بودند حالا هم ،
ر

>>>   من خودم طرفدار سرنگونی جمهوری اسلامی هستم اما به هیچ عنوان مردم ایران به مجاهدین خلق روی خوش نشان نمیدم. اشتباه بزرگی از طرف افغانستان هست اگر به این افراد نزدیک شود.
افغانستان و دولتمردان این کشور اگر علاقه مند هستند که به عنوان یک شریک و دوست ایران در آینده شناخته بشن بهتره به کسی که ملت ایران از ان حمایت میکنند نزدیک شوند.

>>>   بلی نام قدیم شیندند سبزوار بودند آدم کش ها نامش را
شیندند وحالا آدم کشان رفتن تا با آدم خوران یکجا
شود تا دو باره ترور را شروع کند خیر کور خواندن
با دو موشگ بالستگ کارش تمام است
بلی ضرب المثل است مار فضای شان آمد سری را
میخوابد اینها مرگ کش آمدن که در تیرس است
وسلام هم وطن مها جر

>>>   او ... که گفتی افغانستان پوتانسیل هایی دارد چاه کن اول خود در چاه است این گروه تروریستی دست کم از طالب ها ندارد دستشان به خون هزاران انسان آلوده است اول تر از همه خود مردم ما را نورد جنایت قرار میدهد کمی عقل خود را به کار گیر آتش افروزی همه منطقه ما را میدان جنگ خواهد کرد سود آن فقط به نفع آمریکا خواهد بود و کشته هایش برای ما خواهد بود لطفا از جانب مردم هرات نظر ندهید ما نمیخواهیم روابط نیک با ایران خراب شود اقتصاد و امنیت ما را بازیچه دست مفکوره پوچ خود نکنید.
سید عبدالله_هرات

>>>   وقتی افغانها از نادانی همواره احمقترین های .... را رهبر ورهنمای خود تعین میکنندواز عقب شان روان اند امدن هربلایی برسر ما دور از تصور نیست.
عاقل

>>>   در جواب شخصي كه گفته اگر اين خبر راست باشد ايران حق دارد كه مداخله نمايد: نظر به فكر إيراني ات كه ايران حق دارد، پاكستان حق دارد، روسيه حق دارد كه مداخله نمايد، مگر افغانستان حق دفاع از خود را ندارد؟....

>>>   این مثله هیچ ربطی به حکومت و مردم افغانستان ندارد. بعد از سقوط طالبان.کشور تحت سلطه آمریکاست این آمریکا این برای آموزش آورده.تا جای که اطلاعات در دست است آمریکا با تمام قدرت پشت این گروه وايستاده تا دیروز نه میدانستن ونه حکومت که آمریکا چنین گروهی را در این منطقه جابجا نموده

>>>   خدا به مردم افغانستان رحم کند
دشمنان افغانستان ،طالبان در افغانستان است
دشمنان ایران،مجاهدین در افغانستان است اگر راست بگویید
دشمنان آمریکا،طالبان در افغانستان است.

>>>   رهبران بلوچهای پاکستان را هم باید دعوت کنند واز پول های بودجه انکشافی برای شان امکانات آماده شود تا درد سر برای اسرائیلستان بسازند ، انکشاف اگر صورت هم گیرد پاکستانی ها دوباره آنرا تخریب میکنند

>>>   منافقین زرنگتراز ان هستند که درافغانستان پایگاه داشته باشند اینها همه شایعات و تبلیغات مصرفی برای ان اقداماتی است که هیچکس نمیداند جز امریکا برای تاراج ملت افغانستان وداشتن بهانه برای حضور بیشتر در ان کشور منافقین درزمان کمونیستها هم درافغانستان بودند ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
سلیمان زاده

>>>   چشم افغانی هایی که درایران جاخوش کرده اند روشن
حامد

>>>   کذب محض است اصلا مریم رجوی در افغانستان وجود ندارد خودی امریکا در افغانستان جا یش تنگ شده

>>>   خانم رجوی بهتر است در دروازه لاهوری شهر کابل دفتر باز کند.

>>>   مجاهدین خلق امروز ارتش پنهانی امریکا و غرب اند و رهبران شان مانند اجنت های امریکا در سراسر جهان فعالیت دارند.
این یک واقعیت مسلم است. دلیل آن هم این است که این گروه به پول امریکا مردم را از تمام دنیا جمع آوری نموده با مصاف تکت طیاره و مصارف چندین روزه در هوتل های کشور های مختلف امریکا و اروپا تظاهرات ضد ایرانی نموده دو باره به کشور های شان می برند که این کار از قدرت اقتصاد خود مجاهدین خلق بدور است. این ها واقعن حالا مزدوران غرب اند و مردم افغانستان باید بیدار باشند . اگر چنین شود مردم ما تباه میشوند

>>>   ايران نباييد گله مند باشد چون اين يك عمل بالمثل است. خود تان اغاز گر بوديد.

>>>   اگر این خبر واقعیت داشته باشد به معنای آنست که اوغانستان کونش را با خار بته میجنگاند۰ ادعای ارضی بالای خاک پاکستان و حمایت از مخالفین دولت پاکستان و همچنان حمایت از مخالفین دولت ایران از طرف کابل احمقانه ترین حرکت حکومت کابل خواهد بود۰
ما در آن حالت استقرار و پایداری لازم نیستیم که دست به چنین تحریکات و ماجراجوئی های احمقانه بزنیم۰ در عوض ما محتاج هستیم تا این دو کشور به مراتب قدرتمند در بوجود آوردن صلح و ثبات در کشور ما با ما کمک کنند، نه رقابت برعکس۰
در چنین شرایطی مبادرت به چنین تحریکات ساده لوحانه اگرچه هم بنام جواب به حرکات مشابه و بالمثل کشور های همسایه اجرا شوند منطقی نیستند و به سود ما نیست۰

>>>   با تنفری که بعضی از افغان ها از ایران دارد امکان موفقیت شان را بالا میبرد.

>>>   وقتی شما با گروه تروریستی طالب کمک می کنید. انتظار دارید ما از مجاهدین خلق استفاده نکنیم؟

>>>   سالها همسایه متجاوز ما با ایجاد کمپ های مهاجرین و مسلح ساختن و اعزام افراد مسلح به کشور سبب بربادی و ویرانی کشور ما شده اینبار بهتر است کشور ما افغانستان همچو کمپ های را ایجاد کند تا با قوی ترین و مجهزترین سلاح ها و با اعزام افراد مسلح بخاطر تخریب و انفجار آبادی و قتل و قتال همسایه گان بپردازند تا آنها ما را و درد چهل ساله ما را درک کنند چون وجشت و بربریت که آنها برای ما و مردم و کشور ما ایجاد کرده هنوز هم دل های شان مانند سنگ سیاه و رخ دار از انسان کشی و ویرانی گری سیر نکرده است. الله ج به ما قدرت عنایت فرماید تا ما هم با عملی نمودن همچو پروژه ها آینده خود را تضمین نماییم. در غیر بازهم برایشان وقت است تا ازین تجاوز دست بردار شوند و راه صلح را پیشه کنند.
وسلام

>>>   گروه مجاهدین خلق یک گروه تروریستی هست که دست شأن به خون هزاران انسان بی گناه آلوده می باشد.
همچنین گروه طالبان در افغانستان عامل قتل و جنایت هستند و حمایت از این گروه تحت هر اسمی شریک در قتل و کشتار مردم بی گناه هست.
دولت افغانستان این اشتباه بزرگ به این نیست که ایران با گروه تروریستی طالبان دیدار و همکاری می کنند و ما هم به تلافی از آن گروهی مریم رجوی را تقویت می کنیم.
هر دو اشتباه می کنند.

>>>   هرات به کارزار کشاکش های خونین منطقه یی مبدل می شود:
اگر دوستان هراتی در زمینه اطلاعات دقیق تری داشته باشند، از سر مهر بنگارند.
نگرانی شدید یک هم میهن هراتی:
دوستی از هرات چنین ابراز نگرانی می کند:
بر پایه برخی از اطلاعات تایید ناشده رسیده از داخل کشور، ارگ در تبانی با شیوخ مرتجع عرب و صهیونیسم جهانی در برنامه دارد در ازای دریافت مبالغ هنگفت پول برای گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران در شیندند (سبزوار / اسفزار) برای انجام عملیات خرابکارانه و جاسوسی در خاک ایران پایگاه بدهد. برای همین منظور مریم رجوی به کابل پنهانی سفر نموده و با مشاور امنیت ملی و رییس امنیت ملی دیدار نموده است.
اگر چنین باشد، این عمل کودکانه ارگ در واقع اعلام جنگ با لشکر قدس سپاه پاسداران است. در پاسخ ایران می تواند لشکر فاطمیون را به میدان بیاورد. در نتیجه امنیت هرات بیش از هر جای دیگر خراب شده و به میدان کشمکش های خونین مبدل خواهد."
این در حالی است که امریکا قصد دارد بخشی از طالبان را وارد دولت بسازد. دلیل این کار بالارفتن خطر باژگونی دولت به دست نیروهای شمال پس از یک تقلب دیگر در انتخابات پیش رو است. با کاهش نیروهای امریکایی، توازن قوا به سود نیروهای شمال تغییر خواهد یافت. برای سر پا نگهداشتن رژیم، از یک سو گارد غلزایی تشکیل شده و از سوی دیگر حکمتیار را آورده اند. اما با این همه بالادستی شمالیان آشکار است. اوردن بخشی از طالبان می تواند تا حدودی توازن قوا را برقرار سازد.
اما امدن طالبان خطر بی امن شدن، ترور، انفجار، انتحار و نفوذ پاکستان را بالا می ببرد‌. همین گونه خطر دامنه یابی بی سابقه تنش های فرقه یی و قومی افزایش خواهد یافت.
همین اکنون هم سرازیر شدن گسترده اشخاص مشکوک بیشتر از پشتون های پاکستانی به حوزه شمال غرب نمودار است.
شد‌ .

>>>   تویی که میگی چیزی که عوض داره گله نداره اولا بحث گفتگو ایران با طالبان را بعضی از مقامات افغان تایید کردند از جمله کرزی درثانی این گروه چندین سال است قبل از اخراج مجاهدین خلق از عراق در افغانستان فعالیت میکند قبل از گفتگوی ایران و طالبان از طرز نوشتنت هم معلومه بزرگ شده ایران هستی و معمولا هم خود افغانهای مقیم ایران کا اکثرا هم غی قانونی وارد ایران شدن بیشترین عقده رو نسبت به ایران دارن و خووشون و با مهاجران افغان آلمان مقایسه میکنن نمیفهمن آلمان بزرگترین اقتصاد اروپاست مثل ایران تحریم نیست آلمان عضو اتحادیه اروپاست و از مزایای عضویت در اتحادیه اروپا برخورداره و ...هم در ایران میمانید و حاضر به برگشت به افغانستان نیستید هم دشمن ایران هستید میفرمایید تاجیکستانیها آدم هستند و ایرانیها نه تشریف ببرید تاجیکستان اصلا از مرزهای تاجیکستان قادر به رد شدن نیستید چون لب مرز میکشنتون ضمنا مجاهدین خلق همیشه از ارتش ایران شکست خورده حتی زمان جنگ اما برای مردم کشور میزبان در خاورمیانه مصیبت بودند بخاطر همین عراقیها خواستار اخراجشون از عراق بودند و بعد از عراق بحث اقامتشون در اردن مطرح شد اما شاه اردن قبول نکرد ولی افغانستان حتی قبل از اخراجشون از عراق اونها رو پذیرفت وقتی بلاهایی که سر عراقیها آوردن سر افغانها آوردن اونوقت میفهمی.
اینکه الان بیشتر کشورهای منطقه خواستار مذاکرات صلح با طالبانند بخاطر اینه که دولت افغانستان و در جنگ با طالبان صادق نمیبینند از طرفی دولت افغانستان با ادعای بیکاری افغانها رو به امارات میفرسته و از طرفی به پاکستانیها پاسپورت افغانی میده پاکستانیهایی که میان افغانستان به چه نیتی میان در افغانستان که بیکاری هست؟ چرا باید به افغانستان بیان؟ عضویت در طالبان ضمن اینکه یکبار دیگه تاکید میکنم در خود افغانستان عده ای خواستار مذاکره ایران با طالبان بودند اما در ایران هیچکس خواستار مذاکره افغانستان با مجاهدین خلق نبود عراقیها فهمیدند یک روز شنا هم میفهمید فقط اون روز ‌احتمالا مردم هرات کشته میشن همونطور که در عراق مردم حوالی پایگاه اشرف به دست مجاهدین خلق کشته شدند

>>>   اگر حزب او به افغانستان انتقال كند .... اكثر اعضاي شان زن هاي مجرد است.

>>>   مجاهدین خلق چیه؟!!!
منافقین هستن اینها.
درست بنویس لطفا آقای افغان پیپیر

>>>   اون کسی که میگه افغانستان حق دارد با هر کسی ارتباط داشته باشد حتی اسرائیل پس باید بدونی :
هر کسی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه.
افغانستان به هیچ عنوان نباید اجازه همچین موضوعی رو بدهد.

>>>   .... الوهابی نوشته است: "دولت افغانستان حق دارد با هر کس ارتباط داشته باشد حتی اسراییل!!!
افغانستان در مقابل همه همسايه ها توانايي هاي بالا دارد اما بخاطر حسن همسايگي بكار نميبرد!!!. ايران در مقابل افغانستان زياد اسيب پذير است!!!!(عجبا ما عجب) بنابرين بهتر است حسن همسايگي را مراعات نموده در امور افغانستان دست بازي نكند چون افغانستان مثل ساير كشور ها نيست كه كشور هاي كمزور و اسيب پذير (یعنی ایران) بتواند در امورش مداخله كند.!!!...

>>>   مجاهدین خلق حتی در دوره حاکمیت کمونیست های وابسته به شوروی نیز نتوانستند در افغانستان جای پایی داشته باشد تا چه رسد به االان. این شایعات برای توجیه همکاری با طالبان قاتل است که علاوه بر دیپلمات های ایرانی دستشان به خون هزاران انسان افغان آغشته است. قطعا این شایعه راه به جایی نخواهد برد.

>>>   هرچند این حرفها کاملا بدون سند بوده و شایعه ای بیش نیست اما آن چه که مهم است این است که هردو کشور اگر قرار بر دوستی دارند نباید به دشمنان همدیگر به عنوان دولت سایه نگاه کنند.

>>>   مجاهدین خلق ایران همانند دو حزب منفور خلق و پرچم در افغانستان قاتلان هزاران انسان بی گناه و باعث خرابی دو کشور اند.

>>>   جواب(وقتی شما با گروه تروریستی طالب کمک می کنید. انتظار دارید ما از مجاهدین خلق استفاده نکنیم؟)
اول تز همه ایران به طالبان کمک نمیکند و این دروغ محض است من فکر میکنم خود حکومت اوغان ملتی کابل پشت پرده با طالب ها ارتباط دارد ایران خاکش را به طالب ها نداده است بعد هم اگر فکر میکنی حاکمان فاشیست کابل میتوانند از این گروه تخریبی سواستفاده کنند در جهالت هستید اول همه این آتش دودش به چشم هموطنان خود ما میرود شما این گروه منافق را نشناخته اید حتی به مردم کشوری که آنها پناه دهد هم رحم نمیکند و برای منافع خود دست به هر جنایتی میزند مردم غرب افغانستان حوزه هرات باستان چه گناهی کرده که بهای بی عقلی شما را بدهد از بعد دوره اسماعیل خان همبشه مردم هرات کوچکترین نقش سیاسی و آزادی انتخاب نداشته است و والیان از طرف کابل منصوب میشد حال اگر برای ما خیر نمیرسانید شر مرسانید
نصرالله

>>>   این کار حماقت است اشرفغنی کلمرغ به حالی مردم ما هراتیان دلش نسوخته است مفکوره های فاشیستی وی بدون کمترین تعقل و تفکر میباشد مردم هرات را بازیچه سیاست شوم خود نکنید این جانیان تروریست را ما نمیخواهیم طالبها کم بود که این گروه با سابقه تروریزم و جنایات بشمار را هم زیاده کنید شما راحت در کابل نشسته فکر غرب افغانستان نیستید ما نمیخواهیم امنیت و اقتصادمان خراب شود ما روابط نیک با ایران میخواهیم حتی دوره کرزی این طور نبود چون این دولت که با تقلب بالای چوکی شد فاشیست میباشد واقعا خدا رحم کند دوباره این اشرفغنی انتخاب شود که کشور را به جهنم میکشاند.
عاطفه رحیمی

>>>   تو که نوشتی طرفدار سرنگونی جمهوری اسلامی هستی مطمین باش این آرزو را به گور خواهی برد همچنان که بسیاری از افراد مقامات کشورهای دشمن ما در این چهل سال با این آرزو به گور رفتند.

>>>   کسی که میگوید ایران شروع کرد نه دولت افغانستان شروع کرد مجاهدین خلق قبل از خروج از عراق در افغانستان مستقر شدند یعنی قبل از اینکه ایران طرف طالبان را بگیرد فقط برو از مردم عراق بپرس چرا انقدر از مجاهدین خلق بیزارند و دلیل نفرتشان از اینها چیست ؟ عراقیها از ایرانیها خوششان نمیاید اما مردم عراق بخاطر خودشان مخالف مجاهدین خلق بودند و هستند نه بخاطر ایرانیها

>>>   با سلام
رفتارهای سیاسی ایرانیها در قبال با گروه های تروریستی در افغانستان و همچنین با ملت افغانستان باعث بدبینی این طبقه با افکار ایرانیها شده و متاسفانه بزرگترین ضربه را قطعا ملت افغانستان و به خصوص شیعیان و قوم هزاره خواهد خورد. استفاده از ابزار نظامی مانند قاطمیون قطعا تشدید و تخریب قومی و مذهبی را به دنبال دارد.
برادران ایرانی هم در نوشتارهای بالا بسیار حساس شدند و از بازی سیاسی و تاریخی در افغانستان خبر ندارند.
محمد از تهران

>>>   حضور گروه منافقین (مجاهدین خلق) در افغانستان بیشتر از ایران برای افغانستان هزینه خواهد داشت
با این حال امیدوارم این خبر درست نباشد

>>>   مهاجرین که در ایران سکونت دارند. هیچ ارتباطی با بحث های شما ندارد. این هایکه در ایران ساکن شدن طبقه بدبخت هستند که تمام زندگی شان را در افغانستان از دست دادن اومدن درکشور پهناور ایران ساکن شدن. مثلی برادر های ایرانی به زندگی روزمره شان ادامه میدهند اینکه پای مهاجرین را وسط بکشید اصلا کاری عادلانه نیست تا جای که تاریخ گواهی می دهد همیشه نظر به وخامت اوضاع قرن ها مهاجرین دربین کشور ها جا گزین میشدن از زمان های نادر افشار مهاجرین از ایران به افغانستان آمدن ساکن شدن. درقندهار است در هرات است درخودي کابل هم است همین جا ماندگار شدن جزی ملت افغانستان شدن زمانی که من بچه بودم در منطقه سراي غزنی کابل یک محله خیلی باصفا وجود داشت که مربوط به ایرانی ها بود البته شناسنامه افغانی داشتن چون از همان ابتدا به همین اسم شناخته می شدن تا حالا ادامه دارد .زمانیکه طالب ها در افغانستان تسلط پیدا نمودند جنایات زیادی را مرتکب شدن.دیپلماتهای جهموري اسلامی را به شهادت رساندن. اما جنایت را طالبان کردن .اما بسیجی ها تلافی اش را از مهاجرین بیگناه گرفتن. به شیوه های مختلف این آوارگان بدبخت قتل عام نمودند.آن ها در آن زمان کسانی را سرکوب نمودن که از دست طالب به اینجا پناه آورده بودند .از پل هوایی پرت نمودن پاین.خداوند توفیق بدهد همه رو
( محمد رضا

>>>   با این وضعیت افغانستان و مردم فلاکت زده روی آرامش و ثبات را نخواهند دید و کشور مدام عرصه برای جنگهای نیابتی کشورهای متخاصم بین المللی خواهد شد و بر دولتمردان کشور است که به هیچکدام اجازه و اذن تاسیس پایگاه نظامی و تروریستی را ندهد
خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به آن ملت سرو کاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت!

>>>   جواب های هوی هست تاوقتی ایران از طالب حمایت می‌کند ماهم از رجوی همایت میکنیم ایران فکرکرده افغانستان علی ابادشونه هرکاری دلشون میخواد میکنند

>>>   سلام
من ایرانی هستم و خیلی اتفاقی وارد این سایت شدم و این مطلب خوندم
برادران و خواهران افغان من
هم زبان و هم دین های من
سال های سال با تمام فراز و نشیب هایی که همراه داشت درکنارهم زندگی کردیم
بیایید متحدانه درکنار یکدیگر اجازه ندهیم اختلاف های الکی که ساخته شده بدست عربستان سعودی اسراییل جنایتکار و امریکا ست اتفاق مارو بشکنه که اگه بشکنه مطمئن باشید در مرحله بعد باعث میشه ما برادران و خواهران هم زبان گردن یکدیگر بشکنیم تمام این کارها برای گمراه کردن مردم از جنایت هاشون در کشوره یمن هست
برادران و خواهران عزیز افغان
من نمیتونم این خبر رد یا تایید کنم
اما اینو بدونید در صورت واقعی بودن این خبر هیچ چیز جزو بدبختی و فلاکت خون این گروه با خودش به سرزمین افافغانستان نمی یاره این گروه که دستشون به خون 14000 هزار جوان نوجوان و... ایرانی الوده است از بریدن لب ها و زبان ها چسباندن اتو به بدن دراوردن چشم و شکستن اعضای بدن و..... اعضای این گروه ابایی ندارن(کمی جستجو کنید در اینترنت فیلم هاش هم موجوده) سخن پایانی هرکدام ازما اگه ده نفر رو در این زمینه هدایت کنه قطعا دراینده شاهد ایران و افغانستان بسیار متحد تر نسبت به اتحادیه اروپا کنونی هستیم
با ارزو ی شادکامی برای
شما بزرگوارن افغان

>>>   وطنداران افغاني سلام !
چرا اينقدر ناراحت هستيد ههههه اين جا افغانستان ما مردم افغاني هستيم چنان گاو موري ها را ديدهيم كه اين پيشك موري هيچ جيزي نيست ههه ....
بگذاريد كه تشريف بياورند بعد معلوم ميشود به خير اين جا كشور افغانستان است تاريخ به خاطر دارد كه افغانها خيلي مردم بيچاره غريب مظلوم معلوم ميشويم ولي غيرت افغاني چنگ ومبارزه افغاني براي دنيا هنوز كه هنوز است معلوم نشده در افغانستان ابر قدرت ها امدن سر شكسته تشريف بردن حالا دو تا منافق ايراني وچندانه خانم هاي نازنين چي غرض داريد وطنداران ههه حالا ان زمان ها نيست كه ميامدن افغان ها را اسعمال بنفع خود شان ميكردند
حالا اين جنگها كم تجربه ونا پخته جمهوري اسلامي ايران خودها را خورد در مقابل جنگهاي درست بلند مدت وشله جنگي گير نه افتاده اند بگذاريد بيايند خيليكار خوبي است كه بار اين حزب تشكيلات سازمان تعليم ونظم را براي شان نشان بد هيم ان شا الله امدن شان بدست خود شان است ولي رفتن شان نه هههه اين حرف من نيست اين را قانون رسم رواج افغاني ما ميگويند خلاصه خدا دي راولي ديره كار دي شه راغلي ...
والسلام وردك شاه قلندر

>>>   باسلام. صحت این خبر جای تأمل داره .برفرض صحت ، حماقت تیم غنی به بیش از حد تصور ، نمایان میشود.
گروهگ رجوی کوچکتر وحقیرتر از آن است که بتواند در مقابله با جمهوری اسلامی کاری بکنه .حضور آنها در دوره صدام وبعد از آن در عراق نشان داد که هیچ کاری از آنها ساخته نیست .آخر هم با خفت وخواری اخراج شدن.

>>>   او شخص نادان که با نام شاه قلندر پیام خود را گذاشتی و از باشندگان وردک میباشی اگر تو خودت خواستی افِغان باش اما من منحیث یک تاجیک این کلمه را نفرت دارم و هیچ گاه بالای خود و فامیل خود تحمل نمیکنیم افغان همان نام دیگر پشتون است ما از خود هویت و تاریخ و شکوه داریم بعد تو اگر اندکی عقل داشتی میدانستی چاه کن اولتر از همه خودش در چاه است اگر این گروه را شناخت نداری برو در انترنت فلم های این گروه در عراق را ببین که چطور کودکان کردستان عراق را مانند گوسفند سر میبرد یا جنایاتی که علیه مردم ایران و عراق کرده است اگر شما کوری میخوانی اول برای خودت اجرا کن و به تیم فاشیستی افغان ملتی بگو زحمت بکشد این خانم های مقبول شما اوغان ها را به همان ولایت وردک بیاورند چون تا آنجا که من میدانم هیچ هراتی اصیل نمیخواهد به این منافق های بی دین آدمکش زمین داده شود ما بر خلاف شما روابط نیک و دوستانه خود با ایران را میخواهیم و دوست نداریم بعلت تعصب کور پشتونیزم اقتصاد و امنیت ما بازی گرفته شود در انتخابات ما که تقاب کردید و رای ما را بازیچه کردید خیر شما ما را نرسد لطفا شر نرسانید
پدرام_هرات

>>>   از برادران ایرانی عموم مردم و مسئولان خواهش دارم این اقدامات دولت افغانملتی اشرف غنی را به پای ما مردم نوشته نکنند خصوصا در جامعه ما تاجیکان و مردم هزاره با سیاست های خصمانه و منفور اشرفغنی و سایر همفکرانش مخالفت وجود دارد شما نباید در مقابل این اقدامات مهاجرین مردم ما را در سختی و فشار قرار دهد ما خواستار ادامه روابط دوستانه با ایران هستیم و نمیخواهیم در این بازی موش و گربه وارد شویم ما از اول طالبها را نمیخواستیم داعش را هم نخواستیم بناءا این گروه بدنام که سابقه جنایان زیادی دارد را هم نمیخواهیم ممکن است حاکمان پشتونهای ما از روی تعصب با این اقدامات نسنجیده و ابلهانه ما را به بلای جدید اندازند اما ما در این مملکت خراب شده آزادی نداریم حتی رای ما هم دزدیده میشود شما از ما چه انتظار دارید مجبور استیم این سیاست های احمقانه اشرفغنی را تحمل کنیم تا خداکند شاید دولت فاشیستی او به سر شود.
داوود حبیبی

>>>   محمد رضا
هرگز در ایران بسبیجیها افغانها را قتل عام نکردند اگر کرده بودند که جمعیت چند میلیونی مهاجر افغان در ایران نبود .... اما در بحث مهاجرت متاسفانه جنگ افغانستان ۴۰ سال پیش و زمانی شروع شد که در ایران انقلاب شد و ایران بعد از انقلاب ظرف این ۴۰ سال با بحرانهای زیادی روبرو بود از ابتدای انقلاب ایران تحریم شد در دوره هایی مثل سال ۸۹ و امسال تحریمها شدیدتر شد کمتر از دوسال از شروع انقلاب آمریکا صدام را برای حمله به ایران تجهیز کرد و بیشتر کشورهای اروپایی و شوروی و عربستان و ...هم آن زمان طرفدار صدام بودند همانهایی که صدام را سرنگون کردند زمان جنگ عراق با ایران طرفدار صدام بودند این ۴۰ سال در تاریخ معاصر جزو بدترین سالهای ایران بود اما تا قبل از این ۴۰ سال کویتیها ، ارمنیها و کردهای عراق و ...که به ایران مهاجرت میکردند به راحتی شناسنامه ایرانی میگرفتند اما از زمانیکه کردهای عراق بعد از ورود به خاک ایران و خرید خانه ادعای ارضی کردند و در سولدوز جنگ راه افتاد بعد از آن قوانین مهاجرتی سخت شد و طبق قوانین مهاجرتی ایران تابعیت در ایران از طریق پدر( که اگر پدر ایرانی باشه) صورت میگرفت چند وقتی هست که از طریق مادر هم تابعیت داده میشود اما حقیقت اینه که بدشانسی مهاجران افغان این بود که زمان مهاجرتشون تقارن پیدا کرد با زمان اوج بحرانهای ایران وگرنه الان افغانها هم مثل کردهای عراق و کویتیها و ...بودند ۵۷ در ایران انقلاب شد و کمتر از دوسال بعد از انقلاب جنگ بخاطر بحرانهای اقتصادی از دهه ۷۰ دولت ایران سیاست کاهش زاد و ولد را در پیش گرفت و خانواده های ایرانی را به اوردن فرزند کمتر تشویق کرد و بارها درخواست کرد مهاجران به ایران نیایند اما باز هم مهاجران افغان غیرقانونی می آمدند من قصد متهم کردن کسی را ندارم مردم در هرجای دنیا وقتی از شرایط زندگیشون ناراضی باشند مهاجرت میکنند و افغانها هم مهاجرت کردند اما ایران رسما اعلام کرد که دیگر توان پذیرش مهاجر ندارد و ایکاش مهاجران افغان از دهه ۷۰ به کشورهای دیگری مهاجرت میکردند مشکلی بین ما و شما نیست جز بحث مهاجرت ایکاش وضع ایران‌ مثل زمان مهاجرت کویتیها و کردهای عراق بود تا مهاجران افغان هم مثل سالهای قبل میتوانستند به راحتی اقامت بگیرند ولی وضع و اوضاع ایران بدتر شد من از طرفداران حکومت ایران نیستم به نظرم حکومتهای خاورمیانه همگی فاسد هستند حکومت ایران ، افغانستان ، امارات ، عربستان و ...حتی کشورهای ثروتمندی مثل عربستان و امارات هم که مردمشان در رفاه بیشتری هستند به نسبت مردم ایران و افغانستان باز هم حکومتهای فاسدی دارند و این بزرگترین مصیبت خاورمیانه است (وجود حکومتهای فاسد ) مگر نفت کشورهای نفت خیز یا معادن کشورهای معدنی مثل افغانستان تا کی دوام میاره ۵۰ سال دیگه ؟ ۱۰۰ سال دیگه ؟ بعد از این ۵۰ و ۱۰۰ سال چه بر سر مردم خاورمیانه خواهد آمد؟ آیا این واقعیت نیست که آینده برای آیندگان ما تاریکتر است مگه مردم نقاط دیگر دنیا معدن و نفت دارند با فروش منابع خام به کشورهای غربی تا کی میتوان پیش رفت ؟ کسی دشمن مهاجران نیست اما از طرف دیگر بدی حوادث ایران و افغانستان و تقارن جنگ افغانستان با انقلاب ایران و آشوبهای بعد از انقلاب و بحرانهای بعد از انقلاب ایران بود که دولت ایران مجبور شد از اواخر دهه ۷۰ و بیشتر از آن دهه ۸۰ و ۹۰ اعلام کند قادر به پذیرش مهاجران نیست خود ایرانیها در این ۴۰ سال بارها مجبور به مهاجرت شدند فقط آنها سعی کردند به کشورهای مشکل دار مهاجرت نکنند مثلا کسی از ایران به عراق یا یمن مهاجرت نکرد به اروپا و آمریکا یا کشورهای مرفه خاورمیانه مثل امارات مهاجرت کردند یا حتی ترکیه نباید یکطرفه به قاضی رفت ایکاش افغانهای مهاجر به ایران هم همینکار را میکردند کشوری که خودش درگیر جنگ و تحربم و تورم و بیکاری است توان پذیرش مهاجر ندارد ایکاش اینطور نبود ولی هست

>>>   پشتونهایی که سرمستانه از غرور افغانی گپ میزند خوب اگر داخل شدن این گروه خوب است ما هراتی ها نمیخواهیم قربانی شویم لطف کرده و این گرگهای وحشی را کنار خودتان روانه کنید در مناطق خودتان پذیرایی نمایید آنها را به قندهار و زابل و خوست و ننگرهار ببرید ما هراتی ها نمیخواهیم قربانی سیاست های شما شویم از قدیم گویند کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز وقتی که این جنایتکاران منافق رجوی با تروریست های طالب و داعش یکجا شود چه صحنه عجیبی میشود خوب با هم ازدواج نموده و قوم و فامیل شوند ما نمیخواهیم یک متر زمین از ولایات هرات باستان به این آدمک های خبیث و شرور داده شود من فکر میکنم حکومت فاشیستی غنی میخواهد همان بلایی از طالب و داعش در مرز پاکستان دچار مردم پشتون شده بالای ما مردم هرات اجرا نماید مفکوره فاشیستی اینها میگوید حال که ما پشتون ها کشته میشویم خوب است برای تاجیک ها هم یک گروه گرگ صفت آدم کش بیاید و آنها را عزادارکند صدام ملعون هم همین طور برای کشتار و حذف مخالفین خود از این گروه بدنام سواستفاده میکرد
هراتی های عزیر هم ولایتی ها بیدار شوید نشود که بعد حکایت حال ما نوشدارو بعد مرگ سهراب شود اکنون به هوش شوید این گروه بدنام بمانند آدم کش های بلک واتر عمل میکند که برای بیشتر در مقابل منفعت خواسته های شخصی توسط دیکتاتورها برای حذف مخالفین خود به کار میرود گروه پشتونیستها به راس اشرف غنی و اتمر میخواهند مردم تاجیک و فارسیوانها و هزاره را از ارسه حذف نمایند و این گروه شرور را آلت دست خود قرار داده اند همینطور که یک هموطن ما نوشته است بیش از هر چیز دود آن به چشم خود ما و مخصوصا مردم هرات خواهد رفت.
مرادعلی ،ولسوالی فارسی هرات

>>>   شاه قلندر صاحب مردانگی ات هرقدر باشد به پای یک عرب نمیرسد که دلت را خوش این ماده گرگای ... کرده ای .اگر یک عرب شهوت پرست توانست از این ماده گرگها کام بگیرد تو هم میتوانی.هر که با این گرگها درافتاد راهی قبر شد.بخیر شما هم لذت ببر.

>>>   برادران وخواهران افغان مابرای خودتون داریم هشدار میدیم که این گروهک منافقین گروه خیلی خطرناکی هستند ماکه قبلا باهامون توسط عراق هم مرز شده بودن ونتونسته بودن کاری بکنن ولی ببینید چه بلایی سرمردم نجف عراق اوردند ماالان گفتیم بهتون که اینا چه موجوداتی هستند بعد نگید نگفتید بازم خودتون میدونید

>>>   به به واقعا آدم تعجب میکند از عقل مسئولان ما گل بود به سبزه نیز آراسته شد طالبهاکم بود که حالا این مجاهدین منافق هم اضافه شود و افغانستان بهشت تروریست ها ملقب شود

>>>   از اون موقع که اسلام ظهورکرداین شیطان صفتان تحمل آنرانداشت با تمام امکانات تلاش کردن جلورشداسلام رابگرنداین کارامروزشان نیست که مافکرمیکنیم مارا به خودمان مشغول کرده آنهااهدافشانراعملی میکنداما مااینجاافغانی وایرانی بهم دیگه میگیم برای آنها نه ایرانی اهمیت دارد نه افغانی از اول ضربه زده بازهم میزندچون ما خوابیم تاوان این خواب راباید بپردازیم رئیس جمهور مااشرف غنی دست نشانده آمریکاست هرکاری که برخلاف ایران انجام بده تاوانش را باید ما پس بدیم این همان چیزی است که ۰۰۰۰۰ فقط باید یکی بیاد/
سحربلبل حکایت باصباکرد/که عشق روی گل باما چها کرد

>>>   توصیه من به برادران و خواهران افغان اینه که اول از همه آگاهی تونو در مقابل این گروه شیطان صفت بالا ببرید و دوم اینکه در مقابلش بایستید چون به جرئت میگم مردم ایران فارغ از هر اختلاف نظر سیاسی، اعتقادی تو تنها چیزی که مشترکن نفرت از این گروهک قاتل و شیطانیس.

>>>   مخاطب ایرانی ها!
خوب هر عمل عکس العمل دارد ِ اقای ظریف چندی قبل جنان سخن بر لب گشود تو گویی نماینده طالبان باشد پس دولت افغانستان از هر گونه که میشود این کار را میکند و یا اینکه ایران دست از حمایت طالبان بردارد. اسلحه ایرانی نزد طالبان چه میکند؟
شما ایرانی ها همواره انگشت انتقاد را بلدید!

>>>   شاه قلندر صاحب نمیداند در طول تاریخ چقدر زنهای مکار و بدجنس وجود داشته است که با سواستفاده از مسائل جنسی و شهوانی مردانی را خام کرده و اهداف شوم شیطانی خود را بالایشان اجرا کردند و بعد از ایکه به هدف خود رسید با یک غذای مسموم عمرش را خاتمه دادند.
از اتفاق معلوم دختران این گروه منافق برای جاسوسی با بسیاری از رهبران سیاسی ارتباط داشته تا آنها را مسحور کرده و پلان های شوم خود را از طریق آنها عملی کند بعد هم برایشان یک توطیه کرده و شرشان را کم میکند در سابقه این گروه استفاده زیاد از قرس سیانور و قرص های آدمکشی یافت میشود وقتی که بداند کدام چیزی مغایر با اهداف سازمانی اش میباشد به خواهر و برادر و پدر و مادر خویش هم رحم نمیکند چه برسد به شوی چند روزه که با برنامه قبلی به تزویج وی درآمده باشد! متاسفانه برادران پشتون ما کمی خوشخیال و ساده لوح میباشند و فکر بلند ندارند.

>>>   قدیمیها میگفتند یک نفر جاهل یک سنگی را می اندازد در چاهی صد نفر عاقل آن را درآورده نمیتاند حال متاسفانه حکایت ما با این دولت اشرفغنی همین است خدا هیچ کشوری را مبتلا به همچو دیکتاتوری نکند که برای مردم ملکی افغانستان هیچ ارزشی قایل نیست. چون هنوز از فرهنگ کوچی و قبیلوی و قوم پرستی خود حارج نشده و آمریکاییها خوب میداند کدام کس را بالای ما رییس کند که خوب نوکری بلد باشد.

>>>   اینها 16000 ایرانی راشهید کرندنه1600 نفر را باروشهای سلاخی سوزاندن شکنجه و. . .

>>>   همین حالا درهمین سایت. منافقین وجود دارد بعضی وقت ها میخواهند آتش را شعله ور بکنند. از نوشته های تحریک آمیز اش مشخص است یکنفر آن بالا نوشته که اگر ایران از طالبان حمایت می کند ما هم از منافقین حمایت می کنیم از نوشته اش مشخص است که نویسنده کاملا ایرانی است شاید از مخالفان جهموري اسلامی باشد

>>>   سازمان مجاهدین خلق یک گروه شکست خورده سیاسی و در خدمت استکبار است این گروه به مزدوری خود مفتخر است و هیچ پیشینه روشنی ندارد و برادران افغانی ما از ایشان متضرر میشوند.

>>>   هرات را میگیرند میدهند به مجاهدین خلق بعد انگلیس میاد میگه قبلا خودم گرفتم حالا میدهم به مجاهدین ویک منطقه پرواز ممنوع درست میکنه

>>>   جوانان افغانستان همه مجرد اند زن گران است. امدن اين گروه را ما به فال نيك ميگيريم از انجاييكه من در انترنت ديدم سربازان اين گروه همه دختران مقبول و زيبا استند انشاالله كه همه ما زن دار شويم

>>>   اگر این عجوزه ملعون به افغانستان بیاید قطعا خود مردم افغانستان او را به جرم جنایت هائی که بر علیه مردم ایران و عراق و کردستان کرده تکه تکه خواهند نمود . عایشه از ایران

>>>   جوانان افغانستان همه مجرد اند و ....
آیا خبر داری در سازمان مجاهدین خلق ازدواج و طلاق اجباری است خود مریم رجوی با داشتن شوهر و بچه بدون گذراندن عده طلاق از شوهر اولش (ابریشمچی) جدا شد و چند روز بعد با مسعود رجوی ازدواج کرد به دستور سازمان همه اعضای مجاهدین خلق از همسرانشان جدا شدند و فرزندانشان را هم ازشان گرفتند و به خارج از اردوگاه اشرف بردند چون مسعود رجوی و مریم معتقد بودند اعضای سازمان فقط باید به آنها فکر کنند تو که در اینترنت جستجو کردی حرفهای جدا شدگان از سازمان مجاهدین خلق را هم بخوان اعضای سازمان در کمپ اشرف و لایبرتی حق دیدن هیچ شبکه ای غیر از شبکه سازمان مجاهدین خلق و حق خواندن هیچ روزنامه ای جز روزنامه های سازمان مجاهدین خلق را ندارند همچنین آنها حق ملاقات با پدر و مادر و خواهر و برادر و اقوامشان را ندارند چون رهبر سازمان معتقد است ارتباط و علائق شخصی به ضرر اهداف سازمان است حتما در اینترنت فیلمها و حرفهای اعضای جدا شده از مجاهدین خلق را ببین

>>>   همانگونه که نجیب خاد و تفاله های حزب منفورش مورد قبول مردم افغانستان نبودند و نیستند این عجوبه بدبخت هم هیچ پشتیبانی و حمایتی در افغانستان ندارد۰
امریکا به هر خس و خاشاکی دست میندازد تا مگر به هر وسیله که شده باشد ایران را تخریب کند۰ اگر عناصری در حکومت غنی کوچی که خود محصول تقلب و خیانت است با همکاری این زن بدبخت و به هدایت امریکا دست به تحریکاتی هم بزنند نتیجه جز بدبختی و باخت برای خودشان چیزی دیگری نخواهد بود۰
مردم در افغانستان به این منفور شده ها اعتماد ندارند و با آنها همکاری نمیکنند۰

>>>   زهیر فاریابی :
نمی دانم چرا تعداد زیادی از شما افغان ها از ایران بغض و نفرت دارید ؟! مگر ایران بیش از سه میلیون افغان را پناه نداد در حالیکه خودش درگیر انقلاب و جنگ بود ؟! چرا شما ناتوانی خودتان در اداره کشورتان را به ما ایرانیان فرافکنی می کنید ؟! افغانستان از روزی که از ایران جدا شده روز خوش ندیده آنهم به دلیل ملعبه شدن در دست دشمنان ایران یعنی انگلیس و روس و امریکا و غرب است . شما افغان ها اگر می خواهید پیشرفت کنید باید دستتان را به پایتان بگیرید و یا علی بگویید . ان شاءالله روزی برسد که چهار کشور ایران و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان یک کشور واحد شوند چون در این صورت جزو 10 قدرت اول جهان قرار می گیرند .

>>>   امت اسلامی دچارتفرقه شده است این بهترین سلاح برای دشمنان اسلام است
میترسم ازآن روز که بانگ آید ای بی خبران دیگه کار تمام است حالا هی افغانی وایرانی کنید/یک بزرگی فرموده بود:
باخودپرست مگواسرارعشق مستی
بگزار بمیرد بادردخودپرستی
بعضیهاهمچین ایرانی ایرانی میکنه که انگار...

>>>   من هم در وب جستجو كردم عجب مخالفين با نظم و دسپلين و قشنگي داشته ايران . افغانستان هم خوش است كه مخالفين دارد با سر جنگل و ايزاربند كشال . دختران مقبول واه واه

>>>   کمونیست ها و اذناب آن ها جایی جز ذباله دان تاریخ ندارند.

>>>   آن ...که نوشته کمونیست ها جای ندارند. هیچ جنگ سالار و نفرین شده ای از نظر مردم جای ندارد از همان کمونیست های ملعون گرفته تامسلمان نما فلاکت زده که در دهه70 روزی مردم سیاه نمودند.بازهم از بی شرمی زبانشان دراز است . همان کارهای پست فطرتی شما ها بود که امروز طالب .آمریکا وداعش وده ها کوفت و زهر ماری دیگری سراسری این مملکت را فرا گرفت لعنت بر همه تان مردم هیچ کدام تان را قبول ندارند فقط از روی قلدری وبی ننگی قیافه های نحس تان را بمردم متحمل نمودید.
(امان الله زرگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است