راه‌های ۱۲ ولسوالی بدخشان مسدود شده‌است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ کد خبر: 156943 منبع: پرینت

در اثر برفباری سنگین در بدخشان راه‌های مواصلاتی دوازده ولسوالی سرحدی این ولایت با مرکز مسدود شده‌است.
مسوولان محلی بدخشان می‌گویند که همه سال در فصل زمستان بر اثر برفباری‌های سنگین راه‌های ارتباطی ولسوالی‌های سرحدی با شهر فیض آباد مرکز بدخشان تا ماه جواز بسته می‌گردد، که این مسئله چالش‌های زیادی را برای ساکنان ولسوالی‌های سرحدی به بار می‌آورد.

به گزارش رادیو آزادی، سید عبدالله همایون دهقان رییس مبارزه با حوادث طبیعی بدخشان در رابطه چنین گفت: راه‌های مواصلاتی دوازده ولسوالی‌های سرحدی به مرکز ولایت بدخشان بر اثر برفباری‌های سنگین مسدود شده‌است و خوشبختانه ما آماده‌گی‌های لازم را از قبل در سایت‌های محلی خود داریم که در آن مواد خوراکی و غیر خوراکی ذخیره‌است و در صورت وقوع کدام حادثه مسوولان مبارزه با حوادث طبیعی از آن استفاده می‌کنند و به دسترسی مردم قرار میدهند.

از سوی هم شماری از باشندگان ولسوالی‌های سرحدی بدخشان که در شهر فیض آباد گیر مانده‌اند می‌گویند که برفباری سنگین باعث شده تا مردم از یک قریه به قریه دیگر رفته نتوانند و از احوال یک دیگر نیز خبر ندارند.

خیرالله یکتنِ از باشنده‌گان ولسوالی مایمی این ولایت در رابطه چنین گفت: این مشکلات سد راه ما مردم ولسوالی‌های درواز باقی است و سرک حقلوی ۵۰ درصد احداث شده‌است و ۵۰ درصد دیگراش هنوز جور نشده است و کسانی‌که از مرکز اعزام میشوند به دروازها که مشکلات مردم را بررسی بکنند، حتی از طرف دروازها رفته نمی‌توانند و از سوی کشور تاجکستان وارد دروازها می‌شوند.

با این حال عصمت الله قربانی ولسوال مایمی ولایت بدخشان میگوید که مسدود شدن راه‌های مواصلاتی چالش‌های زیادی را در برابر مردم ایجاد کرده و در ضمن مردم به مراکز صحی دستری ندارند و همچنین به مرکز ولسوالی نیز مراجعه کرده نمی‌توانند.
او افزود: همین که راه مردم مسدود میشود، مردم به کلینک رفته نمیتوانند، مردم به مکتب‌ها رفته نمی‌توانند و مردم به مرکز ولسوالی مراجعه کرده نمیتوانند یک فاجعه بزرگ است و برای حل این مشکل نیاز به مواد خوراکی و البسه است و همچنین نیاز یک چین اسکواتور است که راه‌ها مواصلاتی را بر روی عابر باز بسازد.

بدخشان در زون شمال‌شرق یکی از ولایت‌های کوهستان کشور به شمار می‌رود، که همه سال با آغاز فصل زمستان و ریزش برفباری‌های سنگین راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های سرحدی آن برای ۶ ماه با سایر ولسوالیها و شهرفیض آباد مرکز بدخشان مسدود می‌شود.
اما مسوولان محلی بدخشان می‌گویند که کار بالای احداث سرک حلقوی به طول ۵۵۰ کیلومتر جریان دارد و با تکمیل آن مشکلات باشندگان ولسوالی‌های سرحدی این ولایت حل خواهد شد.

اجمل آرین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راه
بدخشان
برفباری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است