آمریکا و ایران در یک تکت انتخاباتی در افغانستان!
حنیف اتمر جاسوس معلوم الحالی است که از روسیه به انگلیس و از انگلیس به آمریکا فروخته شد و محمد محقق از جمله کسانی است که از جانب ایرانی ها حمایت شده و از لشکر فاطمیون پشتیبانی کرده است 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۴۷    ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ کد خبر: 156963 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) محمد حنیف اتمر به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
در تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر، محمد یونس قانونی معاون اول، محمد محقق معاون دوم و محمد عالم ساعی معاون سوم معرفی شده است.

اتمر طی نشستی در جمع هوادارانش گفت: ما از حکومت می خواهیم که به استقلال نهادهای انتخاباتی احترام بگذارد انحصار را بر تصامیم انتخاباتی قطع کند، هر روز یک تصمیم جدید بدون مشوره ملت می‌گیرد یک روز انتخابات را به تاخیر می‌اندازد روز دیگه ثبت نام را و همچنان روز دیگر در مورد سرنوشت نهادهای انتخاباتی گپ می‌زنند و یک روز هم در مورد تغییر قانون انتخابات.

اتمر برنامه‌های تیم انتخاباتی‌اش را در هفت محور اعلام کرد و گفت که این تیم به‌منظور تغییر ساختار و اصلاحات در حکومت و همچنان برای احیای اعتماد ملی و تحکیم وحدت ملی در کشور ایجاد شده است.
اتمر، نظام ریاستی در حکومت را تایید کرده، پست های صدارت و معاونیت سوم و همچنان شورای مشورتی را در حکومت آینده ایجاد می کند.

احیای اعتماد ملی و تحکیم وحدت ملی، صلح عادلانه و پایدار، امنیت سراسری در کشور، حکومتداری خوب، تأمین عدالت، حقوق بشر و حقوق زنان، مبارزه با فقر و فساد اداری و همکاری با منطقه و جامعه‌ بین‌المللی از جمله برنامه‌های تیم صلح و اعتدال را تشکیل می‌دهد.
او گفت که تیم انتخاباتی صلح و اعتدال تمام تلاش‌ها را بر اساس ارزش‌های اسلامی برای رسیدن به صلح هماهنگ خواهد کرد.

حنیف اتمر از انحصار سیاسی و اقتصادی یک گروه کوچک بر سرنوشت یک ملت بزرگ در حکومت فعلی سخن گفت و ترویج فرهنگ توهین و اهانت در نظام فعلی را مایوس کننده برشمرد.
وی خود را متعهد به نظام مشورتی با تمام مردم، مشارکت سیاسی ملت و توسعه عدالت اجتماعی دانست.

حنیف اتمر با سابقه کمونیستی و ضد جهادی اش خود را متعهد به عقاید اسلامی و ارزش های جهاد و مقاومت برشمرده نظام آموزش و پرورش و فرهنگ اصیل افغانی را تهداب کارها دانست.
وی حکومت فعلی را به فساد و انحصار و سوء مدیریت متهم کرد، در حالی که تا چند روز قبل خودش همه کاره این حکومت بود و عرصه را بر همه سیاسیون و متنفذین تتنگ کرده بود.

حضور عطا محمد نور، اسماعیل خان و بسم الله محمدی در جمع هواداران حنیف اتمر جای علامت سوال بزرگی را برای همگان به وجود آورد که این منتقدین دیروز اتمر امروز در جمع هوادارانش چه می کنند؟
در کنار اینها حضور عمر زاخیلوال، مفسد اقتصادی در حکومت های کرزی و غنی نیز در صف اول طرفداران اتمر مشاهده می شد که باعث تعجب برخی از کسانی گردیده بود که حرف های اتمر را باور کرده بودند و تعهدات او را جدی پنداشته بودند.

همانگونه که بسیاری از برنامه های کرزی توسط سپنتا با همکاری سفارت های آمریکا و آلمان تهیه و تدوین می شد، تمامی برنامه های اشرف غنی نیز توسط حنیف اتمر در همکاری سفارت های آمریکا و انگلیس تهیه و تدوین و عملی شده است.

برهیچ فردی پوشیده نیست که نفوذ حنیف اتمر بر کرزی و در این دوره آخر بر اشرف غنی تا چه اندازه بوده است. همه واقفیم که آمریکایی ها فقط حنیف اتمر را برای امضای موافقتنامه استراتژیک افغانستان و آمریکا مورد تایید می دانستند که این خود نشاندهنده اعتماد آمریکایی ها به جاسوس خریداری شده شان از انگلیس بوده است.

حنیف اتمر با قدرت اولیه ای که به میدان آمده ممکن است برنده ریاست جمهوری باشد، اما نه در انتخابات! در انتصاباتی که به دست سفارت آمریکا است و شاید آن سفارت حنیف اتمر شایسته تر از اشرف غنی تشخیص دهد.

از محمد یونس قانونی دیگر گله ای نیست، وضعیت او مشخص و معلوم است که مانند کنفرانس بن بار دیگر مردم را معامله کرد، اما از محمد محقق که بارها مورد هجوم اتمر قرار گرفته و هنوز مردمش ضربه های وارده اتمر را فراموش نکرده اند، بعید بود که فریب این جاسوس شناخته شده روس و انگلیس و آمریکا را بخورد و سمت معاونت دوم او را قبول کند.

مشاهده می شود که در تیم حنیف اتمر، آمریکا و ایران به توافق واحد رسیده اند، زیرا حنیف اتمر جاسوس معلوم الحالی است که از روسیه به انگلیس و از انگلیس به آمریکا فروخته شد و اینک در خدمت آمریکا قرار دارد و این وابستگی بر همه واضح شده است و کسی منکر آن نیست. اما محمد محقق معاون دوم جناب اتمر از جمله کسانی است که از جانب ایرانی ها حمایت شده و تنها فردی از سیاسیون سرشناس و رهبران احزاب است که از لشکر فاطمیون حمایت و پشتیبانی کرده است.

با این حساب انتظار می رود که اینبار آمریکا و ایران از تکت انتخاباتی حنیف اتمر بصورت مشترک حمایت و پشتیبانی کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
محقق
ایران
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ایرانی ها هنوز اعلام م وضع نکرده اند ولی شما پیش دستی می کنید و الگو می دهید
هرچند گفته های شما واقعیت است اما ممکن است سیاستمداران ایرانی از حمایت محقق پشیمان شده باشند
هرچند دوستی اتمر با بعضی از سران ایرانی را نباید فراموش کرد....
شیما کابل

>>>   خوب شد همه دار گریختگی اق پدر و مادر غاصبین زمین و قاتلین مردم درین سی سال واپسین در تکت انتخباتی اتمر صاحب مبارک اش باشد .
و جالبتر از همه که محقق صاحب هم اعتراف کرد و گفت از ما هم ها ها ها .

>>>   حنیف اتمر
تا زمانی که در شورای امنیت بود، فقط سرکوب کرد، کُشت و ترور کرد. همین بی حیثتهای را که در تصویر میبینید، نیز همین موضوع را جار میزدند و بی آب دیده میگریستند.
اما چی شد که اتمری شدند؟ خایین پست فطرت مزدور.
مزدور، مزدور است و حتی فکر او نیز مزدورانه میباشد.

>>>   هرکی نیاموخت از گذشت روزگار
نیز نیآموزد ز هیچ‌ آموز گار

مخاطبم کسانی است که تا دیروز فریب سیاست های قومی و تعصب آمیز آقای عطا محمد نور، یونس قانونی، محمد محقق و یکتعداد دیگر از مهره های سوخته را خورده روی خودرا سیاه نمودند.

به یاد دارید عطا محمد نور حنیف اتمر را به ناامن شاختن ولایت بلخ و حمایت داعش متهم میکرد و شما هم "زنده باد شهنشاه بلخ" گفته از عطا حمایت میکردید.

امروز عطا محمد نور با در تکت انتخاباتی شخصی حضور دارد که به گفته عطا حامی گروه داعش در افغانستان و از عاملین ناامنی ولایت بلخ است.
به یاد دارید که یونس قانونی زمانی حنیف اتمر را به طرح حمله انتحاری بالای مراسم جنازه پسر ایزدیار متهم کرده بود؟ می بینید که همان قانونی در تکت انتخاباتی اتمر منحیث معاون اول حضور دارد. حال شاید به فریب خوردن و گوسنفد بودن تان پی بُرده باشید.
ببخشید از اینکه کلمه "گوسنفد" را برایتان استفاده کردم ولی متآسفانه همین کلمه برایتان صدق می کند.

برادران هزاره بخصوص اعضای جنبش روشنایی!

به یاد دارید که محقق در پیوند به حملات انتحاری که بالای تجمع جنبش روشنایی صورت گرفت، حنیف اتمر را متهم به سازماندهی حملات انتحاری و رهبری و حمایت گروه داعش نموده از احساسات شما چی خوب استفاده سو کرد؟ امروز همان محقق در تکت انتخاباتی حنیف اتمر منحیث معاون دوم حضور دارد. خال شاید به فریب خوردن و گوسنفد بودن تان پی بُرده باشید.
شماهم ببخشید از اینکه "گوسنفد" را برایتان استفاده کردم ولی متآسفانه همین کلمه برایتان صدق می کند.

راه حل

هنوز هم زود است. پس از این به نام قوم یا حزب فریب چنین افراد معامله گر را نخورید. هیچ نوع شک‌ و تردید نداشته باشید که اگر ضرورت شود همین افراد و چهره های معامله گر بدتر از طالب بلای جان تان می شوند طوریکه در دهه هفتاد بلای جان مردم بودند. بیآیید دیگر به دنبال این افراد و چهره های معامله گر نرفته اجازه ندهید که پس از این با سرنوشت تان بازی کنند.

وگر هنوز هم نیآموخته و درس عبرت نگرفته اید پس "سزای قروت آب گرم" همین شما و همین معامله گران که سر ساعت یکجا و آخر ساعت جای دیگر می فروشد تان.

غمخوار شما
امید وطنیار

>>>   محقق یک روز گفته بود که حمله بر تظاهرات جنبش روشنایی کار حنیف اتمر بود.
و قانونی گفته بود که حمله بر مراسم جنازه پسر ایزدیار کار حنیف اتمر بود.
عطا محمد نور هم گفته بود که حمله در فاریاب بر جنرال دوستم کار حنیف اتمر بود.
حالا معلوم شد چیز های را که در مورد حنیف اتمر گفته بودند، اعلانهای تجارتی بیش نبود
انوری

>>>   متاسفم برای افرادی که تا دیروز وقتی نان این حکومت را میخوردن، حکومت و نظام بی بدیل بود؛ ولی حالا به یکباره گی این نظام خودکامه و ناکارا شده است. اگر رقابت هم میکنید درست و از راه مشروع رقابت کنید نه با نیرنگ و فریب و یا هم بخاطر کسب حمایت مردم به دروغ و افترا متوسل شوید!!!
احسان

>>>   صبور فیضی
سیستم نظام دولتی افغانستان از سی سال بدینسو به طرف خرابی و بدبختی روانه شده آیا همیقدر باید خوشبین بود که به یک یا دوسال و یا یک یا دو دوره ریاست جمهوری خوب خواهد شد؟ اصلا محال است؛ و یک چیز بیاد تان باشد انسانها همه گی به اساس نیاز با همدیگر در ارتباط هستند و گرنه هیچ انسانی حتی جواب سلام انسان دیگری را نمیداد، یک نظریه است.

>>>   یک تعداد اعضای ارشد حزب جمیعت اسلامی با تیم اعتدال و صلح به ریاست حنیف اتمر کاندیدای ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸پیوسته نظریه شخصی شان بوده جمیعت اسلامی هم ایرادی ندارد و از من شما هم نمایندگی نمیکند اگر نمیخواهید حمایت شان نکنید حداقل سخن چینی را هم بس کنید فضای مجازی را کاملا آلوده ساخته اید آنهاییکه خود را رهبر میگیرند با حمایت شما مردم به آن شکوه و عظمت رسیده اند پرداختن ،تبصره و ابراز نظر در مورد شان جز ضایعه کردن وقت و ایجاد نفاق بین اقوام چیزی دیگر نخواهد بود خودتان حاکم سرنوشت تان باشید چندین دوره تجارب انتخاباتی حقایق را بر همگان هویدا ساخته است فقط و فقط منتظر زمان باشید این معادلات مجهول به نفع کی ها انجام خواهد یافت.
باحرمت
عبدالصبور صالح

>>>   تیم مطرح ومقتدر "صلح واعتدال"،امروز باحضور درکمیسیون انتخابات رسماثبت نام کرد:

محمد حنیف اتمر کاندیدا ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ ،محمد یونس قانونی معاون‌اول واستاد حاجی محمد محقق معاون دوم امروز جمعه (۲۸ جدی) طی نشستی در" کابل استار"، برنامه‌های تیم انتخاباتی‌ خودرا به تفصیل بیان نموده وسپس راهی کمیسیون انتخابات گردیده ورسما ثبت نام نمودند. اقای اتمر برنامه ها ومحور های مهم وبنیادی" تیم صلح واعتدال"را تغییر ساختار و اصلاحات در حکومت ، احیای اعتماد ملی ،تحکیم وحدت ملی در کشور ،صلح عادلانه و پایدار، امنیت سراسری در کشور، حکومت‌داری خوب، تأمین عدالت واعتدال درتمامی سطوح، حقوق بشر و حقوق زنان، مبارزه با فقر و فساد اداری و همکاری با منطقه و جامعه‌ی بین‌المللی برشمردند.
وی گفت که تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» تمامی تلاش‌ها را بر اساس ارزش‌های اسلامی وفرهنگ اصیل ملی برای رسیدن به صلح هماهنگ خواهند کرد.
آقای اتمر در بخشی از سخنانش افزود که در حال حاضر افغانستان با چهار خطر مهم رو‌به‌رو است و حکومت فعلی نه‌تنها برای دفع این خطرها تلاش نکرده است، بلکه هر روز فرصت‌های طلایی به‌دست آمده را از دست داده است.
به گفته‌ی وی؛ ۱تداوم جنگ تحمیلی بر مردم افغانستان، ۲رقابت‌های بین‌المللی و بی‌ثباتی منطقه، ۳فقر و محرومیت ۴و همچنان انحصار طلبی ،ناتوانی وضعف حکومت موجود از جمله خطرات وتهدیدهای مهمی اند که مردم افغانستان با آن مواجه اند.
محمدحنیف اتمر از حکومت خواست که به استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی احترام گذاشته و از کمیسیون‌های انتخاباتی نیز خواست که هر روز برنامه‌ی تازه ی را دراین عرصه روی‌دست نگیرند. !اقای قانونی نیز به تفصیل درباره موضوعات فوق از جمله تامین عدالت اجتماعی ،تحکیم امنیت ،تعقیب پروسه صلح ونیز ابعاد وسیع ومتنوع اعتدال سخن گفتند. استاد حاجی محمد محقق گفت من نیز دروقت محدودی که‌مانده است به گل چینی از خطوط کلی برنامه های تکت که خط ومحور واحدی را دنبال می کنیم اشاره خواهم کرد.ایشان باذکر مثالی مدیریت کلان کشور را به چالش کشیده وگفتند: اقوام شریف افغانستان همانند گلهای رنگارنگ یک بوستان وچنان موزائیک یک ساختمان اند. وی دلیل پژمردگی این "گلها "را فقدان باغبان با ذوق ودلسوز دانستند:
باغبان باغ مارا، ذوق گل پرور نبود،
ورنه ،این "گل "نیست اندر بوستان دگری!
وی گفت :مایه شرمساری است که به دلیل مدیریت سوء،متمرکز وانحصار طلب ،امروز مردم ما درفقر کامل قرار گرفته وموج مهاجرت رو به فزونی است. وی گفت: تحقق صلح ،عدالت،امنیت ،اعتدال ومبارزه بافقر از آرزوهای دیرینه مردم رنجدیده کشور ما است که با پیروزی این تیم دراولویت برنامه ها قرار خواهند داشت. دراین نشست؛ لیستی بیش از ۳۰ حزب وجریان سیاسی و اسامی تعداد کثیری از شخصیتهای ملی،سیاسی واداری به شمول حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور، استاد عطاء محمد نور ووو به خوانش گرفته شدند که ازاین تکت اعلام حمایت نموده اند.

محمد عیسی رحیمی

>>>   مردمی که سیاستمداران فاسد، دزد، خاین و حقه باز را انتخاب می کنند دیگر قربانی نیستند، شریک جرم هستند.
جرج اورول

>>>   هر هزاره اي كه به حنيف اتمر بخاطر محقق و يا به اشرفغني احمدزي بخاطر سرور دانش راي بدهد به خَر بودن شان شك نكنند!

اشرفغني احمدزي و حنيف اتمر كساني هستند كه مناطق مركزي را براي نسلها از برق و بازسازي و توسعه اقتصادي محروم ساختند و اين تعصب و جنايت احمدزي و اتمر كمتر از جنايت ملاعمر و عبدالرحمن خان در عصر امروز نيست!
ملاعمر و عبدالرحمن جان مردم هزاره را گرفتند غني و اتمر نان مردم هزاره را گرفتند.

البته حرف شكم پرستان كه فقط بخاطر تنخا و كش فش دو روزه تن به حقارت و غلامي داده اند و خودشان خَر سواري اين و آن ساخته اند جداست آنها به خيانت و خيره سري خو كرده اند نه غرور دارند و نه عزت .
علی ترکمنی

>>>   Rahmatollah Rezaie
به نظرم پراکندگی دو قوم تاجیک و هزاره کشور و خروج آنان از چارچوب‌های صرفاً قومی نشانه‌های خوبی است؛ اما به شرط اینکه اقوام دیگر کشور به ویژه پشتون‌ها هم به سوی همین سرنوشت بروند. اگر برادران پشتون به این سرنوشت گرفتار شوند، می‌توان امیدی برای رهایی از دست طالبان و آینده کشور داشت.

>>>   بر اساس یک قانون نانوشته تاریخی؛ رئیس جمهور وحکمرانان کشور اکثرا از قوم پشتون بدین جایگاه انتخاب ویا انتصاب شده اند که به غلط بودن ویا اشتباه بودن ان کاری نداریم ولی اچه که مصد وایده ال باید باشد اشتراک تمامی قومیتها وبر اساس شابسته سالری باید باشد وامید است بروزی برسیم که قومیت وقوم برتربینی در کشور ماهیچ جایگاهی نداشته باشد واین جزبا اگاهی بخشی وپیشرفت دیدگاههای مردم ما وبال رفتن شعور سیاسی مردم ما میسر نیست.ما در کشور قحط الرجال نداریم وافراد متخصص و وطنپرست وبدور از قوم برتر بینی ومستقل وکمتر وابسته ای داریم که میشود از لطیف پدرام ورمضان بشردوست واز این دست افراد نام برد .باید شعورسیاسی وفرهنگ ودانش سیاسی مردم ما بالاتر رود. اینکه یک رجل سیاسی ما به این مکتب سیاسی وان مکتب سیاسی یا این بادار وان بادار واین قدرت وان قدرت وابسته باشد برای کشور ما و وطن ما سمی مهلک است ونتیجه ان این میشود که کشور ما به بهشت تروریستان ومیدان کارزار قدرتهای استعماری تبدیل شود وروند اعمار وانکشاف درهمه ساحات دچار کندی یا توقف گردد وبه انجایی برسیم که اگر کمکهای مالی وتمویل کشورهای اجنبی نرسد حتی از تامین
معاشات معلم مکتب وپولیس خود عاجز باشیم بنآء باید بفکر اینده باشیم واستقلال وتمامیت ارضی وطن ما یک ارزو ورویا نباشد ودراینجاست که میطلبد افرادی وطنپرست دانا وساده زیست وغیر وابسته را وارد عرصه سیاسی کشور نماییم.

سخن دوم من لشکر فاطمیون است. لشکر فاطمیون با بررسی نمونه های نیروهای مردمی که در عراق( الحشد الشعبی ) ذرسوریه( الدفاع الوطنی )در ایران( بسیج مستضعفان )در یمن( الحوثی )وبررسی زومه وکارنامه انها میبینیم اینها به بهترین وضع وبه عالیترین نتیجه رسیدهاند وجوانان انها توانسته اند باکمترین قوت وامکانات بیشترین نتجه را بگیرند وجنگ هشت ساله ایران وشکست صدام که با حمایه شوروی وامریکا وتمام کشورهای عربی وغربی انها را شکست دادند همچنین در فتنه داعش ریشه انها با حشد الشعبی عراق ونیروهای مردمی سوریه کنده شد. بنآء لشکر فاطمیون افغانستان دراینده نجاتبخش کشور ما از دام بدخواهان واجانب وتروریستان خواهد بود.چون یک لشکر الهی قومگرا وقبیله پرست نیست وبا ایجاد وحدت وهمدلی برعلیه دشمنان کشور اقدام میکند واین خواست تمامی اقواموقومیتها بشمول پشتون وتاجیک وهزاره وپشه ای ونورستانی وایماق وعرب وبلوچ وازبک است بنآء همه در لشکر فاطمیون اشتراک خواهند کرد بنظرم من اگر در اینده کشور نجاتی است باهمین لشکر فاطمیون خواهد بود//
داکترعبدالرب اچک زی

>>>   اتمر سیاستمدار زرنگ است و به مراتب هوشیار و دور اندیش . به حیث مشاور امنیت ملی غنی توسط تحریک غنی و مصروف ساختن غنی به اموراتیکه نباید یک ریس جمهور انجام دهد وی را با همه مواجه و در نتیجه قبرش را به دست خودغنی کند و بالاخره وی را در اخرین روز های ریاستش تنها گذاشته و در انزوا سیاسی قرارداد. غنی ان چنان تنها مانده که کسی به غیر دانش و امرالله صالح حاضر نیست که معاوینتش رادر دور دوم قبول کند. این خیلی ناگوار بوده و نشانه شکست مطلق غنی و پیروزی اتمر در انتخابات آینده است اما در صورتیکه انتخابات صورت بگیرد

>>>   شما بخواهید و نخواهید جمهوری اسلامی ایران مانند عراق صندوقهای رای از قبل پر شدهً مزدوران خود را در جاهای مخفی همانند دوران نوری المالکی تعویض خواهد کرد که روح شما هم با خبر نخواهد شد.

>>>   واقعآ گل گفتی شرم است بر شورای نظار که در بدن جمعیت اسلامی جا گرفته بود و در اصل همه نمایندگان اجنبی و در ظاهر مسلمان و در باطن الحاد وکفر را تأیید مینمودند وامروز به همه معلوم شد که در جنگهای کابل اینها بیشتر ملامت اند از حکمتیار وبرادران هزاره ما وازبکها ،اینهابدتر اند و فقط وفقط میخواهند قدرت داشته باشند و وهر قیمتی که باشد تا دیروز اتمر فاشیست و و پشتون و نماینده و جاسوس دیگر کشورها میگفتند اما امروز خود را در دامن اتمر انداختند شرم کجا است باید یک جام زهر را نوشجان کنند وخود را از این رسوایی دور کنند ،عطا محمد نور وای به حال تو. که دیروز وروزهای گزشته و. ماه های گزشته چه نوع حرفهای در حق اتمر نمیگفتی وشرم است به تو واز داعیه تاجکان دفاع میکردی ،من یک تاجک ام و به زبان توکه فارسی حرف میزنی میشرم ،و. اینکه تو از مسلمانی و. ایمانداری حرف میزدی من میشرم چون من یک مسلمان با ایمانم و. از خدا و. روز اخرت ترس دارم ،قلبم از سخنان نامناسب و ناجایز زخمی میشود و. توکل به الله متعال دارم اما خودت چه ،نام مسلمان نام مجاهد نام تاجک را به زمین زدی و. مانند مردان خنثی عمل کردی ،چند بعد شاید هم دندانهای اتمر از دهن اش بکشی اگر به طبع مزاج ات کار نکرد ،در وجود تو. وامثال تو. اصلآ شرم وغیرت وجود ندارد و. اگر به اندازه یک نخود هم وجود میداشت این کار نمیکردی ،ازین بگزریم اقای محقق جاسوس معلوم الحال ایران ،این باید بگویم که تو. نه به فکر قوم ات هستی ونه به فکر ملت ات وهمیشه نزد کسانی مراجعه میکنی که خسیه های کلان برایت نشان میدهد یعنی تو خایه مال هستی ،حرفهای تو. هیچگاه فراموش قوم هزاره و. تاجک و ازبک نمیشود که چطور از داعیه آنها دفاع میکردی همه دروغ ولاف بود چون تو. یک جاسوس هستی هر آن طوریکه باداران ات برایت میگوید همان را میکنی حالآ به وظاعت میگویم غنی آنقدر بد است که مردم از اعمال ناپسند اش به بینی آمده اما تو وکسانی که در این تکت انتخاباتی شریک هستید بدتر از غنی هستید مردانگی و. شجاعت و غیرت در وجود. تان به ذرهبین هم دیده نمیشود شرف و حیثیت تان در مقابل قدرت فروختید ،قوم قهرمان هزاره باید از تو. وامثال تو. باید دوری بگزیند چون. شما ها مار آستین هستید همیشه اقوام خود را نیش میزنید ،واما در اخیر همیقدر میگویم انقدر شما ها ، تو وعطا دانگی و. خوردظابط هرات و شورای نظار که همه تشنه قدرت اید جفا در حق قوم پشتون کردید ،پشتونها مردانگی و. افغانیت دارند و. آنها دری زبان اصیل این مملکت بیچاره را میشناسند که همان دری زبانان اصیل افغانستان مردمان کابل زمین اند و. فارسی زبانا بدل فقط وفقط میخواهند در بین اقوام افغانستان وظیفه تفرقه قومی لسانی وزبانی را مانند پشتونها خود خواه و تفرقه انداز که وظیفه شان نارام کردن اقوام دری زبان و. پشتو زبان و. ازبک وهزاره اند به دوش دارند.
عبدالله ریحان

>>>   امریکا در غم خود است.ردر غم انتخابات افغانستان نیست که کی رییس جمهور میشود و یا نه.
همین حالا بخاطر بودجه پنج و نیم ملیارد دالری دیوار مکزیک،بین مجلس نمایندگان و رییس جمهور اختلافات پیدا شده است و از یک ماه بدینسو دولت در تعطیلی قرار دارد و صد ها هزار کارمندان دولتی به رخصتی بدون معاش زفتند.
رییس پارلمان به دونالد ترامپ اخطار میدهد که چون دولت تعطیل است،بنأ بخاطر سخنرانی سالانه به کنگره نیاید که ما امنیت او را گرفته نمیتوانیم.
دونالد ترامپ نیز به رییس پارلمان اخطار داده است که چون دولت تعطیل است،بنأ او نیز برای سفر خود به بلژیک و اروپا از هواپیمای دولتی استفاده نکند و در طیاره های مسافر بری عادی،پایدان کشال سفر کند.
افغانستان یک بار دوش امریکا شده است که از هژده سال بدینسو یک تریلیون دالر بالای آن مصرف شده است،اما هیچ نتیجه بی نداده است.
نه امنیت آمد و نه دموکراسی و نه هم از دست دزد و چپاول گر زیاد روزگار مردم خوب شد.

>>>   دوستا: جالب نیست که منافع اقتصادی ولایت پنجشیر ما و شما در ایام انتخابات ریاست جمهوری بسیار گرم می باشد، علاوه بر داشتن کاندید مستقل سه چهار معاون اول را هم طوری ذخیره تقدیم جامعه میکند.
شریف

>>>   ماه هزاره ها با اعتماد به جنرال صاحب مراد علی مراد به به نبیل رای میدهیم

>>>   عبدالا ریحات خاد مرده ولی اعمال اشخاص و خاصیت خادیستی اشخاصش زنده است.کس به حرف های تو دری زبان(که واقعن زبان من فارسی است)بازی نمیخورد چهره های مذدور از اولین جمله اش اشکار میشود

>>>   به چکــــــــزی :
گروه فاطمیون که به نظر تو در اینده افغانستان را نجات میدهدکی برای آنها معاش امکانات وسلاح میدهد که افغانستان را نجات دهند؟؟
آنها برضائیت خو.د به این بیراهه نرفته اند بلکه از روی ناچاری ومجبوری یه کشتارگاه های جنگ بین ایران وامریکا وسعودی واسرائیل فرستاده میشوند ،

>>>   چرا الکی میچسبونیدش به ما .ما توانتخابات هیچ کشوری تاحالا دخالت نکردیم چون اصلا به ما ربطی نداره ما تو کشور خودمونم یک مشت جاسوس شدن رئیس جمهور ونماینده مجلس اونوقت فکر کن بیایم برای کشور شما رییس انتخاب کنیم حالا بگی عراقی سوریه یه چیزی مااصلا نفوذ تو کشور شما برامون مهم نیست ما غرب کشور برامون مهمه

>>>   خدا رحمت کند و روح کسانی را که سخنان شان تا جهان است باقیست .هموطنان عزیز. کار زر و زور و تزویر است .

>>>   پاکستان واسرائیل در یک تیم انتخاباتی دیگر که معلاون اولش را عبدالسلام راکتی تعیین کرده است

>>>   متاسفانه در افغانستان افراد فقط دنبال منافع شخصی شان هستند و از مردم در موارد نیاز برای رسیدن به اهداف شان استفاده ابزاری می کنند به نظر من بهترین و شایستع ترین فرد برای ریاست جمهوری لطیف پدرام است.

>>>   سلام.
اگر در یک زنجیر فولادی یک حلقه پلاستیکی باشد تمام زنجیر پلاستیکی است.اگر یکی از معاونین رئیس جمهور ازجنایتکاران شورای نظار باشد. ،معلوم است که تمامی دستگاه جنایت کار اند.
کبوتر باکپوتر باز با باز، کند همجنس با همجنس پر واز.
پروانی باشنده کابل.

>>>   چطور وجدان تان تقاضا می‌کند که در پشت یک انسان مجهول که عمری علیه شما توطئه‌گری کرد ایستاد شوید؟ شما مگر از دره‌های پُر غرور هندوکش آب عزت ننوشیده‌اید که چنین آبرو را به هیچ بخشیدید؟ شما مگر از قله‌های بلند پامیر رسم پایمردی نیاموخته بودید که زانو زدید و خوابیدید؟ چگونه توانستید از حیثیت سریچه بگذرید و آن سر بلند را از خاطر ببرید و گردن خم کنید؟ چگونه توانستید راه استوار کلاه‌کجان تاریخ را با کسانی معامله کنید که در آن طرف خط فکری ما و بر ضد ما ایستاده است؟ شما در کدام مکتب درس خوانده‌اید که چنین بی‌مایه بار آمده‌اید که خویش را از دیگر تفکیک نمی‌توانید کرد؟ شما کیستید که حیثیت مردم سربلند را در میدان سیاست مطابق به جیب‌های حریص تان قمار میزنید تا مشتی از لاش مردار شده دیگران را کرگسانه به یغما ببرید؟

از فرش تا به عرش خدا را فروختند
کافی نبود، راه شما را فروختند
مسعود! بعدِ رفتن تو این رجاله‌ها
هم خویش و هم تمامی ما را فروختند

نجیب بارور

>>>   به چپاول کرزی بینظیره
تقلب های احمد زی بینظیره
به دزدی فاروق وردک اول شد
تملق های داود زی بینظیره

چه خوب به چوکی دروار نشستند
همه با هم برادر وار نشستند
سهم هرکس معلوم است بقدرت
خائنین چون گل بیخار نشستند

نگاه کن بردباری و صبوری
وروری است وروری و وروی
بخاطریکه خوب جهاد کردند
گرفتند هرکدام هفتاد حوری

هزار افسوس که سرباز وطن را
عقاب و شاهین و باز وطن را
شکار کردند به رسم ناجوانی
شکستند بال پرواز وطن را

ساغری

>>>   تا چوقت خود را باز ي بدهيم و مشكلات و بي عقلي و بي علمي خويش را بالاي امركا و ايران و شوروي، و پاكستان انداخته و خود ما را برأت ميدهيم.
مگر ما خود ما انسان نيستيم، خير و بد را تفريق نمي توانيم ،

>>>   عبدالله ریحان به مقدساتی که قبول داری من باور ندارم تو تاجیک باشی و این همه تابحال دیده ام در نظراتی که اشتراک کردی توهین به قوم تاجیک و بزرگان تاجیک کردی همیشه به نفع شخصیت های فاشیست پشتون هستی و حتا به مردم هزاره هم بسیار بدگویی کردی من در نظرات تو تعصب پشتونی میبینم

>>>   آقای عبدالله ریحان اولا برایت بگویم متاسفانه شما که خودت از باور به الله جلیل سخن میگویی خوب نشان دادی ایمان و ادب بسیار کم داری؟ به دیگران نسبت تفرقه میدهی اما نظر خودت پر از نفرت و نفاق اندازی بود تو خود به بزرگان مردم هزاره و تاجیک توهین نمودی و توخود بقیه را بی شرم نامیدی اما خودت بی شرم هستی چونکه به خود اجازه دادی این کلمات زشت را به استاد محقق بگویی بلکه از ناعدالتی و حکومت خودکامه و فاشیستی که شما جور کردید بزرگان هزاره را مجبور نمودید که با اشخاص متکبر و قوم پرستی هم چون اتمر و غنی ایتلاف نمایند چون بر همه کاملا واضح و نعلوم است همو طوری که در انتخاباتهای قبل تقلب شد رای مردم غیر پشتون دزدیده میشود بناءا هیچ راهی نمانده است که ما جانب احتیاط را بگیریم تا اقلا سهم کوچک سیاسی داشته باشیم اما خدا میداند آرزوی دل تمام مردم هزاره و تاجیک همین است که این حکومت فاشیستی و خودکامه پشتونیزم به سرآید و یک انتخابات سالم و آزاد بدون کدام تقلب نظارگر باشیم.
عبدالله اروزگانی

>>>   عبدالله ریحان تو یک پشتون میباشی که همیشه خود را تاجیک معرفی کردی اما علیه مردم تاجیک میباشی و از نظرات خودت بوی تفرقه می آید من فکر میکنم تو نه فقط اینکه یک پشتون میباشی بلکه یک پشتون بسیار بسیار متعصب ضد تاجیک و ضد هزاره میباشی خداوند تورا هدایت فرماید که خجالت نداری این چنین به مردم و رهبران ما بدگویی کردی

>>>   من به برادران تاجیک خود میخواهم بگویم فریب این آقای ریحان را نخورید اینچنین به حزب جمعیت اسلامی و استاد عطا توهین و بدگویی میکند و از قوم پشتون دفاع میکند بعد هم میگوید من تاجیک استم خوب کمی دروغ کمتر بگو من هم چینیایی هستم! ایطور توهین ها شما را بیشتر معرفی میکند و مردم تاجیک ما را بیشتر بیدار میکند ما تاجیک ها هیچگاه یک زبان (فارسی=دری) میشناسیم بزرگان ما هم زمان در دیوان اشعار خود زبان ما را صدها بار فارسی و دری نامیدند و ما زبانهای جدا از هم نمیشناسیم که میگویی فارسی زبان بد است و اوغان دری زبان! خوب است ما تاجیک ها و مردم هزاره فارسی زبان هستیم و دری نام دیگر زبان ماست اما بر همه ما فارسی زبان ها واضیح است که دولت اوغانملتی میخواهد بین فارسی و دری جدایی اندازد من خودم یاد دارم وقتی تازه مکتب میرفتیم نام کتابهای ما (فارسی) بود بعد در این دورهای اخیر که تعصب اوغانی زیاد شد نامش را تغییر دادند ما با نام (دری) کدام مساله ای نداریم اما فارسی هم نام زبان ماست کسی که بین این دو اختلاف اندازد معلوم میشود خودش فارسی زبان نیست من یاد دارم خود شما پشتون ها در پنجشیر و هرات نام ما را فارسیوان میگفتید و چون به کدام علت نمیدانستید و یا نمیتانستید یا نخواستید فارسیزبان بگویید! خوب اما خیلی خوشحال استم که امروز با این توهین ها هویت واقعی خود را افشا کردی من چند ماه پیش دانستم تو یک پشتون هستی که به نام تاجیک علیه ما تاجیک ها دروغ نوشته میکنی و توهین میکنی اما یقین نداشتم اما تو امروز خود را رسوا ساختی و خوب شناختم.

>>>   دموکراسی کجا وگپ کجا تا هنوز دموکراسی واقعی در اروپا وامریکا نیامده درانجا هانیز احزاب مقتدر از سالیان متمادی بدین سوقدرت را غصب نموده اند تنها جای که بوی دموکراسی به مشام مردمسش رسیده هندوستان است درینجادر کشور های مثل ما از دموکراسی تمثیل به عمل می اید ملت را در بین چند مزدور وخاین مخیر میگردانند تا ازین وطن فروشها یکی را رای دهند وباز ان کسی را می اورند که قبلا بالایش تصمیم گرفته اند
لالی از ننگرهار

>>>   بازی با کلمات
اتمر می‌گفت که "صدارت اجرایی" را در داخل "نظام ریاستی" می‌سازیم تا افغانستان از "شرِ" ریاست اجرایی خلاص شود. اتمر ریاست اجرایی را حکومع دو سره می‌گوید و دست نزدن به نظام ریاستی را تقسیم قدرت و مشارکت؛ او این گفته‌ها را در حالی بیان می‌کرد که با معاونانش "تفاهم‌نامهٔ تغییر در ساختار حکومت" افغانستان را امضا و معاونانش از تأمین عدالت اجتماعی، حضور گستردهٔ مردم در نظام و تغییر بنیادی در ساختار سیاسی صحبت کردند.
محمد هارون مجیدی

>>>   من به برادران تاجیک خود میخواهم بگویم فریب این آقای ریحان را نخورید اینچنین به حزب جمعیت اسلامی و استاد عطا توهین و بدگویی میکند و از قوم پشتون دفاع میکند بعد هم میگوید من تاجیک استم خوب کمی دروغ کمتر بگو من هم چینیایی هستم! ایطور توهین ها شما را بیشتر معرفی میکند و مردم تاجیک ما را بیشتر بیدار میکند ما تاجیک ها فقط یک زبان (فارسی=دری) میشناسیم بزرگان ما هم زمان در دیوان اشعار خود زبان ما را صدها بار فارسی و دری نامیدند و ما زبانهای جدا از هم نمیشناسیم که میگویی فارسی زبان بد است و اوغان دری زبان! خوب است ما تاجیک ها و مردم هزاره فارسی زبان هستیم و دری نام دیگر زبان ماست اما بر همه ما فارسی زبان ها واضیح است که دولت اوغانملتی میخواهد بین فارسی و دری جدایی اندازد من خودم یاد دارم وقتی تازه مکتب میرفتیم نام کتابهای ما (فارسی) بود بعد در این دورهای اخیر که تعصب اوغانی زیاد شد نامش را تغییر دادند ما با نام (دری) کدام مساله ای نداریم اما فارسی هم نام زبان ماست کسی که بین این دو اختلاف اندازد معلوم میشود خودش فارسی زبان نیست من یاد دارم خود شما پشتون ها در پنجشیر و هرات نام ما را فارسیوان میگفتید و چون به کدام علت نمیدانستید و یا نمیتانستید یا نخواستید فارسیزبان بگویید! خوب اما خیلی خوشحال استم که امروز با این توهین ها هویت واقعی خود را افشا کردی من چند ماه پیش دانستم تو یک پشتون هستی که به نام تاجیک علیه ما تاجیک ها دروغ نوشته میکنی و توهین میکنی اما یقین نداشتم اما تو امروز خود را رسوا ساختی و خوب شناختم.

>>>   چهره شیطانی عبدالله ریحان آشکار شد حدس می زدم وجود خارجی ندارد.این شخص در جلد شیطان حاضر میشود وهميشه باحرف های تحریک کننده اش اقوام را بجان هم می اندازد شاید خودش یک شخصی معمولی باشد اما سعی می کند تخریب کاری خود را درذهن ملت فروکند قبلا موقع که اجزاب و سیاسیون ما به تحقیر و توهین همدیگر ميپرداختن.این ملعون همه را به صلح برادری توصیه می کرد میگفت کینه ها را کنار بگذارید و حالا هم که سیاسیون واجزاب های (مخالف همدیگر را در آغوش گرفتن وبا هم سازش وجورآمد کردن. و این مردک شیطان صفت یکطرف را سرزنش می کند و طرف دیگر را توصیف.
شما برادران حاضر در این سایت قضاوت کنید.
این ....که هردو حالت را توهین میکند .هم سازش اجزاب و تنظیم هارا تحقیر می کند .وهم جنگ های لفظی و جدال های بین اجزاب را.این شخص میخواهد که این سياسيون به سروکله همدیگر بزنند وهمين پرخاشگری ها و مناقشه همیشه جریان داشته باشد این تاحالا متوجه نشده دنیا همیشه به همین روال بوده یعنی همیشه جنگ و صلح مخلوط بوده
( ذلگي وردک

>>>   چی کسی شایسته است بانی انقلابی برای رفع مشکل کشور جنگ زده است ؟
گفته های زهرا فرخنده نادری و شکریه برکزی درعملی پیاده نشد و متفکر روانی مغز گنده دو جهان داکتر ساختگی بنام اشرف غنی بی برنامه در ره طریق وشکوفایی و انسان مریض مبتلا تعصب قومی کشتی لرزان افغانستان را در طی چهار سال به ساحل کشیده نتوانست. متاسفانه كه غني نه تنها كشور ره نجات داده نتانست بلکه به تحترین گودال نفاق کشور راغرق ساختند و نزديك اش سقوط ساخته است.
ملا غنی خود رهبر ارگ نشین طالبان است قتل جنایت ویرانی و کوچیدن گرسنگی وفقر جهل وتاریکی و همچنان با مساعد ساختن زمینه برای حمله طالبان بالای قهر مانان شجاع وطن و سبب قتل سربازان ما در پوسته ها و مسلح سازی طالبان میگردد. سربازان بی کس جنازه های شان را در ارزگان هلمند ، قندهار ؛ قراه بادغیس کنر ها و قندوز رو ی زمین سک ها می خوردند.
پیش ملا اشرف غنی این اصلان مهم که شما تاجیک یا هزاره اوزبیک یا درونی هستید مهم این است که شما غیر اوغان کوچی هستید محکوم به نابودی هستید اولیت استراتژی غنی جا بجایی اسکان کوچیان پاکستان بجای مردم بومی است، آمدن کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در جغرافیا افغانستان در آینده نزدیک مانند ولایت بغلان و قندوز مباشد . آمدن کوچی هم به اساس پلان شوم استعمار کهن برای ایجاد تشدید و گسترش بحران سیاسی ، قومی و زبانی در افغانستان بمنظور قتل و قتال ملت ما است.
چی کسی شایسته است ، کشور جنگ زده ما را از عقب ماندگی تاریخی، جهل تک قومی ، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوزِ بیرون آورد و به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت ملی و امنیت سرتاسری رهنمون کند. هموطنان در بسیاری از کشورجهان نشانداده است که سپردن کار به اهل کار آن در جامعه برکت ، تحول ، شدابی طروت را ایجاد می کند.
بنا ؛ خنم شکریه برکزی، خنم هلیه و خانم زهرا نادري براي كمپاين از اغراق گويي و گذافه گویی در مور غنی مغزه گندیده كرد ولی غنى احمد زی و اطرافيان اش مانند يک باند مافياىی يک گروه فاشيستى را در ارگ جمع كرده است و هر روز مصروف توطئه علیه مخالفین سياسى اقوام غیر افغان ، منتقدین و نیروهای امنیتی است كه به تبار اش ربط ندارند مصروف کشتار است و شكى ندارم كه نیم قلب غنی به قبیله ای اش با طالبان است و نیم دیگر آن با آمريكای ها و اسرائیل برای بدنام ساختن مردم شریف شجاع لیر افغانستان است.
هموطنان نظر به گزارش نهاد های اجتماعی به دلیل بی کفایتی و بیکارگی حكومت ضعیف غنی كه از طریق تلویزیون طلوع به نشر رسيد، 20 مليون انسان يعنى بيشتر از نيم شهروندان افغانستان زير خط فقر نا داری بیچارکی قرار گرفته اند، كه این آمار برای آگاه هان سیاسی خیلی تكاند هنده است.
قابل يادآوريست كه مافياىی ارگ بجاى اينكه فكرى بخاطر إيجاد فرصت هاى كارى و فراهم آورى لقمه نانى به اين فقرا و مردم گرسنه نمايند، تلاش دارند تا در پهلوى نان شان هويت پنچ هزار سال شان نيز گرفته شود و مردم شریف کشور بى هويت شوند
ضمناَ با ید بپذیریم که این حکومت مستبد ثابت ساخت که اهل حکومت وسیاست نیست, بجای وفاق، نفاق را در جامعه ترویج مي كند و بجای عدالت استبداد را پايگذاري مي نمايد، بجاي صداقت خيانت را رشد مي دهد، بجاي وطندوستي وطن فروشي را تعليم مي دهد، بجاي ازاد منشي، غلامي را به امریکا و انگلیس آموزش مي دهد و بجاي اخلاق، بد اخلاقي را در جامعه اسلامی ما مروج مي نمايد فرض است که مردم قیام نمایند.
اگر برنامه ناقلين کوچی توسط غنی احمدزی کوچی تكميل و کامیاب شود و كوچي ها در تمام نواحي نواحی غزنی و شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باید برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبیعی آور ا کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد. بلی این مفکوره رقابت سالم من برای بهبود وطن عزیزم افغانستان ا ست..

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر

>>>   بحث و صحبتهای من حول محور نژاد و زبان پرستی نیست، فارس و تُرک و عرب و کُرد و غیره همگی انسانند و طبق قوانین حقوق بشر جهان تمامی انسانها حقوق مساوی دارند. ظلم و ستم دیکتاتورها نژاد و زبان و رنگ نمی شناسد. وقتی دولتی ملّی و قوانین دموکراتیک حاکم نباشد، همانقدر که ملّت فارس زیر ستم و ظلم حاکمان دیکتاتورهست، همان مقدار، کمتر و یا بیشتر ملل و اقوام و ملیتهای دیگر هم تحت ستم و ظلم قرار می گیرند. بنابراین معیار و ملاک تشخیص و تفکیک دوست و دشمن و تعیین کنندهً صلاحیتها از زبان و نژاد نمی گذرد و بلکه از اعتقاد و التزام قلبی و عملی به آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان می گذرد. هرکسی لایق و استعداد و توانایی داشته باشد، به طریق انتخابات آزاد به مجلس رفته و در ادارهً کشور شریک می گردد. برای مثال بارها یادآوری کرده ام که اروپا با وجود زبان و نژادها و ادیان و مذاهب متفاوت، بعد از جنگ جهانی دوم حول محور آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان به صلح و ثبات و پیشرفت رسیده و متحد شده اند، در اروپا و آمریکا قانون حاکم هست و نه شخص دیکتاتور و خانواده و یا حزب و گروه و یا باند و خلیفه و یا دربار....،. ما نیز می توانیم از تجربهً آنان یعنی جدایی دین از دولت و استقرار دموکراسی در کشورهایمان استفاده کنیم و تبیعضهای زبانی و نژادی و غیره را کنار گذاشته و از آن عبورکنیم. طبیعی هست که در یک کشور دموکراتیک هر ملّتی و نژادی حق دارد با زبان مادری خود تکلّم و تحصیل و فعالیت و زندگی کند.

>>>   ....کردی که ملت فارس زیر فشار دیکتاتوری هست! ملت ایران عزیز تحت فشار تحریم غربیهای زالو صفت هست اما به فضل خداوند با اتحاد و همبستگی همه اقوام ایرانی پیروز خواهد شد ما انقلاب و رهبر خود را دوست داریم و نظانی که به پای آن صدها هزار شهید دادیم اینجا فقط یک منافق نامسلمان ضد ایرانی میتونه این پیام های زشت و نفرت انگیز را بنویسه ما ممکنه دلمون از خیلی مسئولین خون باشه به خاطر بی تدبیری و تکیه به وهم و خیال و اینکه دلخوش کردند به وعده های دروغ غرب اما خائن به این وطن نیستیم وطن فروش نیستیم بلکه دست و پای وطن فروش و فتنه گر را قطع خواهیم کرد چه داخلی باشه و چه خارجی..

>>>   بیشتر بنظر میرسد محقق دیگر از دسترس ایران خارج شده باشد وگرنه ایران و امربکا محال است در افغانستان به توافق برسند
بروید اصل ماجرا را جویا سوید محقق ساید نفعی از جبهه مقابل برده باشد و یا شاید مصلحتی در کارش است
الله علم
محمد قیاسی ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است