صدها مسافر در شاهراه بامیان دایکندی گیر مانده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۷/۱۱/۱ کد خبر: 156997 منبع: پرینت

مقام‌های محلی ولایات دایکندی و بامیان می‌گویند که بارش برف‌های سنگین و توفانی‌بودن هوا در این دو ولایت؛ مسیرهای مواصلاتی ولسوالی‌ها را با مراکز این دو ولایت و کابل مسدود کرده است.

به گزارش آشنا، بسته‌شدن مسیرهای مواصلاتی سبب شده است که صدها مسافر به شمول زنان و کودکان، در ساحات مختلف کوتل‌های قاناق و شاتو در ساحات بامیان و دایکندی گیر کنند.

توفانی‌بودن هوا و شدت بارش برف هم اکنون جریان پاک‌کاری این مسیرها را نیز متوقف ساخته است و مقام‌ها از مسافرین می‌خواهند که تا توقف توفان و بازشدن مسیرهای مواصلاتی از مسافرت جلوگیری کنند.

ریاست فواید عامه ولایت دایکندی گفت که در حال حاضر هوا در کوتل قوناق که این ولایت را با بامیان وصل می‌سازد، توفانی بوده و ده‌ها موتر مسافربری دراین کوتل گیر مانده اند.

خداداد سیرت، رییس فواید عامۀ دایکندی به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که به جز مسیر ولسوالی شهرستان - نیلی مرکز دایکندی، تمام مسیرهای این ولایت از اثر بارش برف به روی ترافیک بسته است.

آقای سیرت افزود: "هوا توفانی است امکان پاک‌کاری در مسیرهای دایکندی وجود ندارد و در ساحۀ کوتل قوناق در قسمت بامیان ده موتر فلانکوچ گیرمانده اند و مسافرین شان در یک هوتل جابجا شده و همچنان شماری از موترها در ساحۀ دایکندی گیرمانده اند و مسافرین در یک هوتل جابجا شده اند".

حسین یکی از مسافرین دایکندی که در کوتل قوناق گیرمانده است، گفت که نزدیک به یک‌صد مسافر که زنان و کودکان نیز شامل اند، در ساحۀ کوتل قوناق در ساحۀ مرز بین دایکندی و بامیان گیر مانده اند.

او افزود: "مسافرین با کمبود لباس گرم، آب و نان مواجه بوده و در صورتی که مسیر قوناق بازگشایی نشود، ممکن شماری از اطفال از اثر سرما تلف شوند".

ازسویی هم غلام نبی قنبری، سرپرست ریاست فواید عامۀ ولایت بامیان گفت که در حال حاضر امکان بازگشایی مسیرها وجود ندارد اما مسافرین در مکان‌های امن انتقال یافته اند.

آقای قنبری گفت که هم اکنون تنها مسیر کابل - بامیان از کوتل شیبر و مسیر بامیان - ولسوالی یکاولنگ به روی ترافیک باز است اما سایر مسیرهای این ولایت با مرکز بامیان و کابل، به صورت کامل بر روی ترافیک بسته است.

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که نزدیک به ۲۰ موتر مسافربری در ساحۀ کوتل شاتو در ولسوالی پنجاب بامیان نیز گیر مانده اند.

ریاست فواید عامه بامیان و دایکندی تأکید دارند که اگر بارندگی و شدت طوفان کاهش نیابد، ممکن مسیرهای مواصلاتی هر دو ولایت همچنان به روی ترافیک بسته بمانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بامیان
دایکندی
برف
نظرات بینندگان:

>>>   بلی آن چننان گپ مقبول میگوئید هوتل یا هتل
جابجا شدن آحیانند ما بلد نستیم خدا خبر است چه
جای از نمنا گی یا از دود آطاق چه میکزرد
کر چه از خارج از وطن هستیم وطن فراموش
نمیشود همه مانند آهوی زخمی فراری هستیم
وسلام وسلام وسلام ختمی کلام

>>>   خوب شد که خبر کردی تا طالب ها به دادشان برسند

>>>   طالبان آدم کش را خبر کنید تا چند انتحاری وانفجاری
بیاید راه را آزاد کند
آدم های سرما خور ده را از خون شان گرم کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است