توافق محرمانه غنی با عربستان و امارات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۳    ۱۳۹۷/۱۱/۱ کد خبر: 157008 منبع: پرینت

یک منبع حکومتی، از توافق بسیار محرمانه رییس جمهور غنی با عربستان و امارات خبر داد...
یک منبع آگاه در حکومت، به شرط عدم افشای نام خود گفت: اشرف غنی برای جلب حمایت دولت‌های عربی در انتخابات آتی ریاست جمهوری، توافقاتی را با سران عربستان و امارات داشته است.
غنی در این توافق بسیار محرمانه و مخفیانه متعهد شده که در قالب نیروی کار، برخی شبه نظامیان افغان را به کشورهای عربی خلیج اعزام کند.

گفتنی است که پیش از این، رییس جمهور غنی و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی هر دو به اعزام جنگجویان افغان به جنگ یمن متهم شده‌اند.
اعزام 2000 نیروی کار افغان به عربستان.

به گفته مسوولان وزارت مهاجران و عودت کنندگان، در نخستین گام مهاجرت قانونی کاری، قرار است به زودی 2000 باشنده افغان نیز به صورت قانونی برای کار به عربستان مهاجرت کنند.
به گفته مسوولان، این پلان برای افرادی است که بدون خانواده خود برای کار به آن کشورها سفر می‌کنند. اعزام انفرادی مهاجران به کشورهای مذکور نیز بسیار بحث برانگیز است.

این مسوول آگاه همچنین اظهار داشت، غنی در این توافق محرمانه از ریاض و ابوظبی خواسته که چنانچه حکمتیار در انتخابات آینده در مقابل وی قرار گرفت، در برابر کاندیدای مورد حمایت حکمتیار از محمد اشرف غنی پشتیبانی کنند.

لازم به ذکر است که آژانس خبررسانی BBC در جنیوری 2016 استفاده عربستان از باشنده گان افغان در نبرد با شبه‌نظامیان حوثی و اعزام آنها را به یمن، افشا نموده بود. با این حال عبدالودود پیمان، عضو مجلس تایید می‌کند، صدها جوان افغان که عقاید مذهبی‌شان از سوی برخی گروه‌ها در داخل کشور تحریک شده و با شعار خانه کعبه در خطر است، از سوی عربستان سعودی به جنگ یمن فرستاده شده‌اند.
تحریک احساسات مذهبی

به گفته وی آن‌ها مردم را اغفال می‌کنند و می‌گویند: دفاع از جنگ یمن، دفاع از خانه کعبه است و با تحریک احساسات مذهبی، جوانان ناآگاه و بی‌تجربه را به این جنگ می‌کشانند.

همچنین به گزارش روزنامه 8 صبح، وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده است که در اوایل سال آینده خورشیدی، تعداد 2500 نفر کارگر حرفه‌ای را برای اشتغال به امارات متحده اعزام خواهد کرد.
عبدالفتاح احمدزی سخنگوی این وزارتخانه در همین پیوند گفت، در این پلان، از کارگران حرفه‌ای برای اعزام به امارات استفاده خواهد شد و این افراد از ولایات مختلف گزینش می‌شوند تا همه ولایات سهمیه استفاده از این امکان را داشته باشند. احمدزی همچنین اظهار داشته که تاکنون زمینه‌های فعالیت این کارگران در امارات مشخص نشده است.

سید باقر سجادی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
غنی
امارات
عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   از این غنی یهودی شکی نیست زیرا به هر شکلی باشد می خواهد در طول 5 سال ایند به تعداد یک میلو ن مردم بی گناه ما را بکشد

>>>   چرا محرمانه باشد رسمی اعلان کند همه افغانهابرای رفتن به جنگ آماده هستند بع شرط آنکه پول بدهند این درحقیقت کاریابی است ، ما حاضریم به هردو طرف جنگ برویم هم در یمن هم در سعودی هم در سوریه هم در اسرائیل فقط پول !!

>>>   چندان جدی نیست نه گلبدین کاره ای است و نه غنی بدون امر امریکا ریس جمهور مقرر میشود.اعراب نوکرن و گوش به فرمان بادار

>>>   به نیروی کار افغانستان چه ضرورت است؟
تو برو مکه و مدینه را ببین،در تمام مکه و مدینه یک عرب چلتار دار را نمی بینی.این عرب های چلتار دار خود شان در اروپا و امریکا چکر میزنند و اولاد هایشان نیز در یونیفرستی های خارج تحصیل میکنند و از پول نفت و پول حاجی ها خرپول شده اند و آنها در قرن بیست و یکم مثل شما دیوانه نیستند که به دین اعتقاد داشته باشند.
بنأ در مکه و مدینه بغیر از افغان و پاکستانی و بنگله دیشی و مسلمانان هندی و سومالیایی و غیره،دیگر کسی را نمی بینی.
اگر همین امروز عربستان برضد هوسی های یمن جهاد اعلان کند،همه به جنگ خواهند رفت که شهید شوند و یا غازی شوند که در جنت حور های جنتی منتظر شان هستند.

>>>   توافق محرمانه خطرناک آنست که پاکستان وامریکا واکارات طلبان کنند، آن وقت قیمت نصورار واسکت لنگی سرمه مسواک ده چند بالا میرود ، دوباره نیمی از مردم مهاجر وفراری میشود فضلا وزمین سیاه میشود همه مردم درماتم فرو میروند ، آن وقت پاکستان ومزدورانش خوشی میکنند برعکس ملیون ها مردم پیرو جوان زن ومرد گرفتار جهل سیاهی تحجر وجهالت بی نظسر میشوند

>>>   بدبخت مردم افغانستان خصوصا جوانان هیچ نميدانند چه سرنوشت درانتظار شان است تقریبا 40 سال است که جوانان ساده دل توسط سران خود فروخته حالا از هر تنظیم و حزب.باشد چه کمونیست وچه مجاهد وچه طالب وغیره همیشه حاله دست بیگانگان بوده یک تعداد را ایران اغفال نموده به بنام فلان چیز . و همین حالت در پاکستان و عربستان مرتجع هم بوده.از جوانان افغانستان بعنوان سپر وپیش مرگ استفاده ابزاری نموده اند خیلی از این جوانان حتی جنازه هایشان مفقود الاثر میباشد رهبران کشورهای همسایه و دنیا چقدر به فکری اتباع خود هستند .نمی گذارند.کشته شوند اما متاسفانه به جای اتباع خودش از جوانان افغانستان استفاده می کنند از نظر آن ها بی ارزش ترین انسان های روی زمین جوانان افغان است

>>>   سجادی! این سخن است یا نیشخوار!

>>>   درین کمپاین انتخاباتی پست ریاست جمهوری سال اینده ترکیب تیم انخاباتی انها و معاونین شان مرکب از اقوام پشتون و تاجیک و هزاره و ازبیک است یم های قوی و ضعیف وجود دارد تیم های قوی و قابل وج عبارت از تیم نیف اتمر و اشرف غنی داکتر عبدالله و احمد ولی مسعود است اصلی تیم های این چهار کاندید مطرح رقیبان انتخاباتی سال پیشرو هستند که با هم رقابت میکنند و بس و انتخاباتن را بدور دوم خواهند بردند یگران شان ر دوره اول نکوت میگردند بشمول گلبدین حکمتیار قصاب کابل .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است