به چه افتخار کنیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۷    ۱۳۹۷/۱۱/۱ کد خبر: 157011 منبع: پرینت

کشوری که تهداب و سنگ بنایش با غدر و خیانت و شعار ضد انسانی«بگیر، ببند و بکُش» گذاشته شد پس از سه قرن هنوز هم قادر نیست از زیر بار سرکوب و ستمگری، تجاوز و خشونت و فقر کمر راست کند. فضای زیست اجتماعی اش همچنان آلوده به ویروس کشندهٔ تبعیض، برترجویی و تعصب است. روح خبیث خشونت ورزی و ناسازگاری اجتماعی و ‌بی اعتمادی در تار و ‌پودش حلول کرده است.

تداوم ستمگری، تمامیت خواهی، سرکوب و ترویج فرهنگ منحط خشونت، نفرت و استخوان شکنی و کشمکش قومی و مذهبی و ترور و ویرانگری و بکُش بکُش با چاشنی شرمگینانه و کاذب تاریخ «پنجهزار ساله» و شور و شعف ناشی از«غیرت افغانی» و « افغانیت و اسلامیت» گوش فلک را کر کرده و دارد جهانشمول میشود.

اگر افتخاری هم باشد که هست، بر میگردد به همان مردم پابرهنه، تهیدست و محرومی که در برابر همه تهاجمات و تجاوزات بیرونی و حکام خاین قهرمانانه ایستادند، قربانی دادند و ننگ ذلت و بردگی را نپذیرفتند، اما ثمرهٔ همه آن جانفشانی ها را مشتی حقیر و فرصت طلب بنام «رهبران» دزدیدند، به معامله گرفتند و در هم آغوشی با استعمار بر مسند کرایی قدرت و ثروت باد آورده تکیه زدند.

درین گیر و دار آنچه نصیب مردم شد، همانا بیراههٔ تاریک عقبگرایی، وابستگی، فقر و تفرقه و تشتت بیشتر، و سریال بی پایان آوارگی و سیه روزی بیشتر و مرگ همه روزه و تدریجی بود. این سریال تا رسیدن مردم به آگاهی و آزادی و گسست قطعی از تمامی پیمانکاران و دار و دسته های اجیر و دست پروردهٔ اجنبی ادامه خواهد یافت.

رزاق رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیانت
جعل
نظرات بینندگان:

>>>   بـه تاریخ 5019 افتخارکنید!
به اینکه ما افغانیم !

>>>   رزاق رحیمی اگر هیچ چیز درین وطن برای افتخار نداری، برو به ایران و آنجا بالای دیموکراسی، حقوق زنان و حقوق بشر افتخار کن.
اما من نصور نمی کنم که انسانهای مانند خودت را آنجا اجازۀ اقامت بدهند، زیرا کسیکه به وطن خود وفادار نبود، با دیگران هم وفا نمی کند. این اصل را همه میداند.

>>>   رحيمي به انسان بودنت افتخار كن ، اگر مسلمان هستي به اسلامت افتخار كن ، به افغان بودنت افتخار كن ، با جاه و جلال ، با كون كشال ، ظلم و غارت، چور و چپاول افتخار نميشود.

>>>   افتخارات زیاد هم داریم شما ناامید نشوید زود وارخطا نشو

>>>   بعد از این تاجیک - هزاره و اوزبک به یونس قا نونی و محقق افتخار می کند. مرک به کسیکه از یونس قانونی و محقق پیشتبانی می کند. بخدا قسم که خجالت می کشم که قانونی و محقق کار ی را که انچا م می دهد. معلوم میشه که قانونی و محقق هر که دردین بخاطر قدرت انجام می دهد.

>>>   سلام.ب
به عطا محمد نور وقانونی واسمعیل خان افتخار کنید.
که آبروی خود وهم پیمان های خود را از دست دادند .نفرین....
باشنده کابل.

>>>   به خود به وطن خود به عقب ماندگی خود به غول گری خود به بی خبری خود به جاهلت خود به بی اتفاقی خود به بی برق خود به غریبی خود به بی سوادی خود وبه رهبران کثیف خود وبه دولت مردان نامرد خود به مردم گوسفندی خود به سرک های ویران خود به گدایی سیاست مداران خود به نا ساز کار هوای خود به خشک سالی وبیچارهگی مردم خود وبدربدری مردم و آوارهگی جوانان خود به غرق شدن فامیل های سرگردان خود به وکیلان بیسواد وپارالمان رشوت خور خود وبه همسایه های نادان ومزرخود وبالاخره به بخت طالع خود که چرا دراین‌وطن به دنیا آمدیم.

>>>   میگویند هردروغیکه زیاد تکرار شود به حقیقت تبدیل میشودمثالش:
روز جمعه ملا فلانی که در بخش علوم اسلامی از الازهر دکتورا دارد درتلویزون ها زیاد ظاهر میشود استاد شرعیات دانشگاه کابل هم هست نمیگفت:
((افغانستان وجاپان در یک روز آزادی گرفتند حالا جاپان کجا ما کجا !! ))
این دانش داکتر ماست ،
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است