حساب های بانکی مهاجرین در ایران مسدود می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157017 منبع: پرینت

بتازگی حساب های بانکی مهاجرین افغانستانی در ایران مسدود می شود.
این حساب ها بدون اطلاع قبلی مسدود شده و مهاجرین افغانستانی که اکثرا پول های شان در بانک های ایران می باشد، از برداشت پول خودشان محروم می شوند.

محمد کاظم کاظمی شاعر افغانستانی مقیم ایران که سابقه دبیری جشنواره شعر فجر ایران را در کارنامه دارد از مسدود شدن کارت بانکی مهاجرین خبر داد.

کاظمی در کانال شخصی خود نوشت: بدون هیچ پیامکی، بدون هیچ اخطاری، بدون هیچ اطلاعی. ظهر جمعه به عابربانک می‌روی که پولی به دختر دانشجویت در تهران بفرستی، و با این جمله مواجه می‌شوی. هیچ مهم نیست که تو ممکن است در سفر باشی و به بانک دسترسی نداشته باشی؛ هیچ مهم نیست که در بیمارستان و در پی پرداخت پول معالجه‌ات باشی.

جالب این که برای واریز پول هیچ مسدود شدنی در کار نیست و فقط برای برداشت مسدود شده است. این اتفاقی است که بارها می‌افتد به خاطر یک دستور برای ایجاد یک ممنوعیت یا محدودیت تازه. چون تو از «اتباع بیگانه» هستی. همین

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حساب بانکی
مهاجرین
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   این مسدودیت برای تمام مهاجرین در ایران بوده است فقط مهاجرین افغانستان نبودند بعدش بر طرف می شود

>>>   واقعا یک مقدار مردم ما پولش بدون سود در بانک هست ولی ازین بعد نه باید دربانگ باشد

>>>   دورغ است تنها از خود جناب عالي به اصطلاح شاعر مسدود شد حتمي اين شاعر محترم هر چي به دهن اش امده فرموده سروده ههههه شاعر افغان ها وشاعري ....!

>>>   البته مسدودیت حسابهای بانکی اتباع خارجی چندین بار اتفاق افتاده است. همانگونه در باره سیمکارتها نیز این وضعیت وجود دارد. هرچند بعد از مراجعه به بانک ها و نمایندگی های سیمکارت با انجام برخی کارهای جزئی این مشکل حل می شود اما در عین حال یک نوع مهاجر آزاری به حساب می آید.

>>>   افغانی ضعیفتر و مستحق تر از این حمالی ها و ظلم ها است! هنوز کجایش را دیدید؟
سید مهدی فاطمی

>>>   البته من نمیگم چه کسانی و از کدام کشور، بیشتر به نژاد پرستی دامن میزنند و متعصب هستند، بلکه این خود استاد دانشگاه تهران است که خودشان(ایرانی ها) را نژاد پرست، متعصب، خودخواه و... می داند و سه دلیل برای حرفش می آورد:
1: فقط خود شان را شایسته تقدیر، کشور شانرا کهن و متمدن و تاریخ شانرا باستانی می دانند.
2: نسبت به مهاجرین خصوصا(افغانستانی ها و عراقی ها) دید منفی و برتری جویانه دارند.
3: ...

>>>   من تقریبا ازهمه بانک ها کارت دارم هیچ کدام شان مسدود نشده است. شاعران همیشه شاعرانه می نویسند بدون دقت و تأمل

>>>   به نویسنده دومی مگراین آقا چه کم داره که مسخره اش نمودی دانش کم داره یا بعنواني آدم حساب نمیکنی بعضی از اشخاصی احمق ونافهم همه را به یک چشم می نگيرند اکثریت مهاجرین که در ایران ساکن شدن از طبقه ضعیف و بدبخت هستند از دهات و روستا های افغانستان با تحریک قاچاق بر های خدا ناترس به ایران برده شده اند و تعدادی زیادی هم هستن در افغانستان پست حکومتی داشتن حالا دکتر و معلم ویا افسر نظامی بوده با دلایل مختلف از راهی قانونی مهاجرت نمودند .گر چه در افغانستان و ایران و کشور های آسیایی قدم گذاشتن به شغل پدر و مادر دار ارزش ندارد.یا دست کم میگیرند و یا از روی حسادت .بعضی ها ارزش قایل نیستن به نظرم بهتر است به راهی کج بروید مثلا دزد سرگردنه باشید اختلاسگر.فاسد باشید آنموقع همه حساب می برند .

>>>   حساب من مسدود نیست
ازمشهد

>>>   حساب منو مسدود کرده بدون اطلاع خیلی از دوستانم حسابشان مسدود شده

>>>   این اقدامات توسط دولت افساد طلب روحانی انجام میشود

>>>   ما ایرانی ها شدیدا شرمنده بیشعوری عده ای از مسعولین نژاد پرستمان هستیم
بسیاری از مسعولین خون خود ما را هم در شیشه کردن شما که جای خود دارید
در پست اول اینستاگرام خود راه حلی برای مشکلات تبعیض امیز قرار داده ام لطفا مطالعه نموده و در تمام انجمن های اینترنتی انتشار دهید تا این مشکل حل شود و ما ایرانیها بیشتر شرمنده اعمال عده ای بی وجدان نشویم

>>>   البته جلوی کارتم کرفته شده یعنی بسته شده است واین یک واقعیت دارد که کارت مهاجرین را بسته است وعلتش معلوم نیست وحساب خودم که بسته شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است