یکصد هزار مهاجر افغانستانی در ترکیه دستگیر شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157018 منبع: پرینت

اداره مهاجرت وزارت داخله ترکیه گزارش تازه‌ای از آمار بی‌سابقه دستگیری مهاجران غیرقانونی در این کشور منتشر کرده است که براساس آن بیش از 100 هزارتن از مهاجرین غیرقانونی افغانستان در ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش فارس، در سال 2018 میلادی، حدود 270 هزار مهاجر غیرقانونی از کشورهای مختلف دستگیر شده و شهروندان افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، فلسطین، بنگلادش، ازبکستان، الجزایر، ایران و جمهوری افریقای مرکزی در صدر این فهرست قرار دارند.

این اداره مهاجرت گفته است که در سال 2018 میلادی 267 هزار و 997 تن از شهروندان کشورهای مختلف که از راه‌های غیرقانونی به ترکیه آمده بودند دستگیر شدند.

طبق این آمار، 100,841 افغان، 50,432 پاکستانی، 34,053 سوری، 17,629 عراقی، 10,545 فلسطینی، 8,068 بنگلادشی، 5,203 ازبک، 4,171 الجزایری، 4,066 ایرانی، 3,265 شهروند جمهوری آفریقای مرکزی و 29,724 نفر از دیگر کشورها در ترکیه دستگیر شده اند.

این در حالی است که در سال 2017 نیز 50217 سوری، 45259 افغان، 30337 پاکستانی، 18488 عراقی، 2954 گرجستانی، 2707 ایرانی، 832 فلسطینی، 374 میانماری، 308 مولدوایایی و 24276 نفر از شهروندان کشورهای دیگر توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   خانه و مال و کاشانه خویش را میفروشید و قرض میکنید و به قاچاقبر میدهید،قاچاقبر شما را به ترکیه میرساند و آدرس شما را به پولیس میدهد و پولیس شما را دستگیر میکند و دوباره به کشورتان میفرستد.
اگر یگان نفر تان از دست پولیس خطا بخورید و خوددرا به ساحل بحر برسانید و در کشتی سوار شوید،در کشتی غرق خواهید شد.
و اگر از غرق کشتی نجات پیدا کردید و به یونان رسیدید،ماه ها و سالها در لاگر های پر از مکروب و تعفن و بی نان و بی آب و بی تشناب یونان که هزاران رن و مرد و طفل و کلان بی سرنوشت هستند.
،خواهید ماند.
اگر از آنجا فرار کردید،پیشروی تان چندین کشور دیگر بشمول مقدونیه و بلغاریا و صبرستان و هنگری و اتریش و دیگر کشور ها است که گذشتن از سرحدات آن،مانند گذشتن از هفت خوان رستم است و در هرکدامدشان باید به قاچاقبران پول جداگانه بدهید.
آن یک مرتبه بود که بارک اوباما از خانم مرکل خواهش کرد که در جنگ سوریه سرباز ارسال کن،خانم مرکل قبول نکرد و بارک اوباما از او خواهش کرد که خی درینصورت در اثر جنگ یک تعداد سوری ها آواره میشوند،سرحدات را باز کن و آنها را پناه بده.
خانم مرکل نیز این کار را کرد و سرحدات را باز کرد و حدود یک ونیم میلیون پناهنده از سوریه گرفته تا عراق و افغانستان،وارد کشور آلمان شدند.
دیگر این حادثه هیچ وقت تکرار نخواهد شد،بنأ آرام در خانه های خویش باشید و شوله خودرا بخورید و پرده خود را بکنید و هوس رسیدن به اروپا را در سر نپرورانید که رسیدن به اروپا عبارت از گذشتن از هفت خوان رستم است.

>>>   این مهاجران نمیداستند که ترکیه کشور اسلامی است ؟؟
اینکه تاحال آنهار نکشته است از شرم وترس غربی هاست ورنه کشتن کشتن درنزد آنها خیلی آسان است

>>>   اصل کار را می کند کشور ترکیته باید همه محاجرین را از خاک خود دوباره به کشور شا ن روان کند

>>>   خداوند قاچاقبران انسان افغان را دربدر و خاك بسر نمايد، فاميل هاي زيادي را خوراك ماهي ها نموده اند ، اين ها نه وجدان دارند و نه ناموس ، و مردم ما از عقل بيگانه شده هم پول ميدهند و هم سر ، كميساري مهاجرين ملل متحد بايد اين موضوع را جدي بگيرد ، چطور و چرا تركيه حرامي براي اينها ويزه ورود تركيه را ميدهد؟ در حاليكه خوب ميدانند كه اين افغانها تورست نيستند و همه شان قاچاقي اروپا ميروند، مگر تركيه منافع خود را ميخواهد ، چون از ويزه اين بيچاره ها ، از تكت طياره ، مصارف بود و باش شان در تركيه همه و همه اش پول است ، و هم از اينها مثل يك فشار عليه جرمني و فرانسه و انگلستان استفاده ميكنند، كه اگر كمك اقتصادي براي تركيه ندهند بعد تركيه اين كشور ها اخطار ميدهد كه هزار ها مهاجر را برايتان روان ميكنم. هم چنان حكومت غدار خود ما ميدانند كه اين بيچاره ها چرا تركيه رونده هستند ، چرا از ميدان هوائي آنهارا اجازه خروج ميدهند. پوليس ميدان با قاچاقبران شريك هستند و همه فاسد و حرامي.
مردم عزيز ، به هيچ صورت طور قاچاق قصد مهاجرت نكنيد ، هزاران هموطن ما در همين راه ، جانهاي خود را بأخته اند ، دختران جوان و خانمان شان بار ها مورد تجاوز جنسي قرار گرفته و حتي بقتل رسيده اند. در اروپا و غرب هم پول مفت پيدا نميشود، عزت تانرا مد نظر بگيريد، هيچ قاچاقبر انسان شريف نيست ، به تبليغات شان گوش ندهيد، باغ هاي سرخ و سبز را برايتان نشان ميدهند، پول و عزت تانرا گرفته و اكثراً در آخر با عث نابودي و قتل و لا اقل حبس تان در يك كشور ديگر ميگردند.

>>>   کاملا"بانظر دهنده اولی موافق هستم حین حقیقت را بیان نموده اند فریب قاچاقبرهای بیوجدان رانخرید وخود
و خانواده های خورا در بدبختی گرفتارنکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است