اولین قول وفاداری عبدالله به جنرال دوستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۱    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157030 منبع: پرینت

عبدالله با رد کردن یاسین ضیا در مقام وزارت داخله اولین قول وفاداری خود به جنرال دوستم را عملی کرد.

جنرال ضیا بدستور اتمر و غنی قیصاری را دستگیر کرد و به کابل انتقال داد.
عبدالله از اولین آزمون وفاداری به ایتلاف دوستم پیروز شد و غنی نتوانست در نخستین ساعات تکت انتخاباتی عبدالله، دوستم و خلیلی را از هم بپاشاند.

عبدالله اگر می خواست در ۵ سال گذشته می توانست جلوی خودکامگی غنی را بگیرد، ولی آگاهانه همه قدرت را به غنی تسلیم کرد و علیرغم فشار افکار اجتماعی او مصروف خوش گذرانی و سنگدلی شد و پروای هیچ کسی را نکرد. او با بیشرمی باز برای تحمیق سازی تاجیک، هزاره و ازبیک بر سر شانه های آنان موج سواری می کند.

در ۵ سال گذشته عبدالله توان هر کار را داشت، زیرا حمایت گسترده مردمی را با خود داشت، ولی با تاسف عمدا به قدرت امانت مردم خیانت کرد. ۵ سال است مردم در انتظار دیدن چهره اصلی او هستند که وعده داده بود، ولی با تاسف هر گز نشان نداد.

عبدالله خوب می داند که حکمتیار خود را برای برنده شدن با دو ملای بیسواد کاندید نکرده است. هدف گلبدین استفاده از تریبون انتخابات نفرت پراگنی قومی، تحریک پشتون ها علیه غیر پشتونها و در محور نفرت پراگنی حکمتیار تخریب عبدالله و تخریب نظام های غیر متمرکز و صدارتی است. تصادفی نیست که عبدالله خیلی زرنگانه کنایه وار اشاره به گلبدین می گوید که تا چند سال پیش یک کاندید عجیب مردم را می کشت و علیه دولت جنگ می کرد، اما حالا اسم خود را در میان کاندیدا ثبت کرد. این یک پدیده نو درین انتخابات است.

عبدالله با تاسف بسیار چانس های طلایی و اعتماد مردم را برباد داد، او اولین کسی در تاریخ جهان است که از برد خود می ترسد و همه قدرت را به حریف تسلیم می کند. در انتخابات ۲۰۱۹ او آخرین میخ را بر تابوت تاجیک، ازبیک و هزاره و همه آنانی که بر او اعتماد کردند خواهد کوبید. جمعیت اسلامی درس نگرفت باری سوم او را کاندید کرد، در واقع قبر خود را کند.
حمایت از عبدالله و اعتماد بیش ازین از او در واقع خیانت بخود و کشور است.

این قلم در ۵ سال گذشته در معرفی چهره اصلی او یک لحظه هم تردید نکرده و اشتباه نکرده است. در انتخابات ۲۰۱۹ عبدالله بحیث اهریمن مرموز در محور این قلم قرار دارد. هیچ کسی به اندازه عبدالله در تباهی و مایوسیت و توهین به تاجیک ها و تحمیق ساختن جامعه تاجیک نقش کشنده نداشته است.
اعتماد مجدد به عبدالله یک حماقت و خود کشی بیش نیست.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   یاسین ضیا هموست که امضای وزیر داخله را جعل وبه نفع کمپنی سوپریم به آیساف فرستاده بود؟؟؟؟؟؟

>>>   عبدالله هوشيار است. ميفهمد چطور ديگران را بازي بدهد و خودرا مطرح كند. او ميداند كه ظرفيت و لياقت رياست جمهوري را ندارد ولي باز هم اين بار سوم است خودرا كانديد ميكند.دور اول در مقابل كرزي برنده بود و لي هفتاد مليون دالر را غنيمت شمرد ، ميدان را براي كرزي راه كرد. در مقابل غني باز هم برنده بود، ولي رأي مردم را فروخت و حكومت مصلحتي را قبول كرد. او نه در قصه مردم است،و نه در قصه وطن. او فيَشن و در شن، جاه وجلال را دوست دارد. بيست موتر زره همراي باديگارد ها پشتش روان است، صد ها مليون دالر دارد، فيَشن شو ميكند، ديگر چه ميخواهد. اينبار هم در دوره دوم همراي يكي يكجاي ميشود تا آرگاه و بارگاهش از دست نرود. سوْال در اينجاست كه رباني، دوستم و خليلي چطور بالآي اين دلقك باز اعتماد كردند. در حقيقت جمعيت ، جنبش و حزب وحدت همراي كانديد هاي مطرح همراه هستند.

>>>   هدف از تعینات رئیس جمهور بهبود امنیت نه بلکه برای نفاق افگنی ایتن مقرری ها صورت میگیرد

>>>   ضیا را کاندید میکند تا اگر ع قبول کرد دوستم آزرده شود اگر نکرد شورای دزدان شمالی خفه شوند با یک تیر دونشان !!

>>>   آقای امیرزاده چکنیم بااین دلالان سیاسی که هیچ وقت دست از خیانت برنداشت همیشه ملت را فروختن ما ملت باید یک حمله تحاجومی به ارگ ریاست جمهوری بی انجامیم این خیانت گران را به سزاه شان برسانیم ورنه هیج راهی دیگری نداریم
روح اله رویانیان

>>>   درمورد کاندید شدن یا نشدن حکمتیار هیچ حرفی ندارم و نه هم ایشانرا درین انتخابات حمایت میکنم ولی به کار بردن کلمه بیسواد به معاونین تکت انتخاباتی حکمتیار یک حماقت بزرگ است تا جائیکه معاون اول ایشانرا میشناسم یک ادم اکادمیک مثل ایشان در افغانستان نباشد و یااگر باشد شاید بسیار انگشت شمار باشد بناء کسانیکه به همچو اشخاص و افراد اکادمیک و علمی کلمه بیسواد را به کار میبرند هم بیسواد هستند هم احمق هستند وهم جاسوس و مزدور بیگانه ها هستند
کمال الدین بنچشیری از کانادا

>>>   متوجه سخنان تان باشید سیاست افغانستان به بدست خودمان نیست

>>>   یکی پشت شتر چران میرود دیگر پشت خرکار و تعدادی پشت رمه چران کسانی که خود را کاندید ریاتست جمهور کرده اند یکی انهخا بشمول اتشرف غنی و عبدالله لیاقت این پست را نداشته وندارند اینها همه شان بنفع شخصی و قومی و سمتی خودشان کار میکنند واز انها استفاده ناجایز میکنند از هم بدترذ که خاین و.طنفروش جاسوس ای اس ای پاکستان که بیشترین عمر ننگین اش در خدمت ای اس ای بود و مشهور به قصاب کابل است انهم بخاری این نام را برایش مردم داده اند که بیشتر از شصت هزار مردم کابل را با پرتاب راکت های کور اش بشهادت رسانده است علاوتن هزاران خانه و دوکان و سرای مردم را با خاک و خون کرده اکنون با کدام روی بدون معذرت خواهی از اعمل ننگین گذشته اش از مردم کشور ما با دیده درایی بدستور ای اس ای و مصارف پولی انها خود را کاندید ریاست جمهور کرده است از بسکه مردم انرا بد میبینند و از ان نفرت دارند پسرک اش حبیب الرحمن خود را کاندید پارالمانی کرده بود کمترین رای را نسبت با دیگر نام مانده ها کسب کرده است قصاب کابل خو هرگز رای مردم را بدست اورده نمیتواند.

>>>   كمال جان لطف كنيد شرح حال معاونيين گلبيدين را نشر كنيد تا بعد قضاوت صورت گيرد

>>>   نظر اقای کمال الدین پنجشیری حقیقت دارد معاون اول تکت انتخاباتی حکمتیار یک عالم جید کشور بوده و دوکتورا دارد به کار بردن کلمه بیسواد به همچو اشخاص اکادمیک و علمی حماقت و جهالت نویسنده این مضمون را نشان میدهد نویسنده این مضمون یا جاهل مطلق است یا احمق است ویا هم از طرف دشمنان ارشد مردم افغانستان به همچو هرزه گویی ها استخدام شده است
مسعود چاریکاری

>>>   یکی از وظایف شمرده شده ای رییس جمهور در سیستم سیاسی دموکراسی
تربیه و تنمیه ای احزاب سیاسی است تا دموکراسی قوام پیدا کند و جامعه
همدیگر پذیر شود و ملت به وجود بیاید . اما تآسف بار که هردو ریسان جمهور
مخصوصآ رییس بعدی به این اصل نه تنها توجه نکردند که حتی مجموعه های
مردمی را که در دوره جهاد شکل گرفته بودند مکارانه شکستاندند
گرچه از نگاه اصول و فن این مجموعه های مردمی حایز تشکیلات و انسجام
نبودند و در یک دوره جنگ بر خواسته از تجاوز خارجی به هم آمده بودند و خصلت ،
قواعد و دسپلین سیاسی و حزبی دران به قوام نه رسیده بود .ولی
مداخله منفی هردو رییس جمهور به نفع قدرت خود شان و زورمندان حریص
حال را بد تر و شکنننده تر ساخت و ساختار جامعه را به یک سیستم قومی
گرایی و تقسیم غیر موثر سهامی تبدیل کرد .
نتیجه ای آن قانون گریزی و حکومت داری دکتاتور مآبی هردو رییس جمهور
و تشتت احزاب انجامید و دوام دارد قانون اساسی معیوب هم از تطبیق باز ماند و
در تدوین و عمل به آن دستبرد زده شد . در عمل به آن مواد قانون توجه
به عمل آمد که منافع دستگاه حاکمه و زور مندان دران تامین شده و میشود .
برای تصلیح این گسست ها رهبری دل سوز ، صادق و با کفایت باید شکل
بگیرد تا اقتدار ملی به مفهوم واقعی به میان آید که در شرایط و اوضاع فعلی
این امید به اصطلاح ادبیات شاعرانه صور خیال است .
م . ش. فروغ

>>>   عبدالله اينبار بازنده است و جمعيت را هم از بين برد. اين اقاي وباني براستي كه پودري بوده . همه داد زدند كه باييد اينبار يك تاجك كانديد جمعيت باشد اين پودري كار خود را كرد. عوض كه از احمد ولي حمايت كند باز پشت عبدالله را گرفت . اينبار تاجك به عبدالله راي نميدهد حيف راي ازبك و هزاره ميشود چون راي انها به تنهايي باعث پيروزي عبدالله شده نميتواند . راي ما تاجك ها از احمد ضيا مسعود و پدرام است. ازين دو محترم ميخواهيم متفق شوند و صرف يكي شان كانديد بمانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است