جایگاه "ذلیلتمآبان" جمعیتی در تکت اتمر
یونس قانونی در جنون معاونیت، بجای اتمر ارباب نو خود نام ارباب سابق خود کرزی را گرفت. او تا چند روز پیش می گفت ریاست به ما نمی رسد، معاونیت برای ما بی معنا است، ولی حالا بحیث معاون اتمر سر از پا نمی شناسد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157031 منبع: پرینت

در مورد اینکه انتخابات برگزار شود و یا نشود هنوز در زیر سایه معامله با طالبان قرار دارد. اما در آخرین روز های ثبت، بازار تکت های انتخاباتی، افغانستان بسیار گرم است. در میان ده ها تکت انتخاباتی تکت حنیف اتمر بیش از هر تکت دیگر شلوغ تر، پر سرو صدا تر و متضاد تر به نظر می رسد.

در این تکت بقول اتمر لیست طویلی از "جلالتمآبان"، "فضیلتمآبان" و "یگانه زعیم ملی" و ده ها اسم درشت و "بانک رای" به چشم می خورد.
در میان این اسم های درشت حضور یک تعداد معاونیت طلبان جمعیتی در رکاب ولسمشر ملحد و دشمن سوگند خورده حوزه جهاد و مقاومت همه را شگفت زده ساخته است.
در این بحث جنون معاونیت طلبی یک تعداد "ذلیلتمآبان" جهادی جمعیت به تحلیل گرفته شده است.

جنون معاونیت طلبی "ذلیلتمآبان" جمعیتی در تکت ولسمشر ملحد!
به نظر می رسد که تکت اتمر از حمایت سه شیاد بزرگ برخوردار است: سلطان بزرگ فساد بقول اتمر "کرزی زعیم ملی"، فضیلتمآب مجددی، استخاره چی در حال مرگ و شیخ الحدیث پغمان.
سلطان بزرگ فساد از یک طرف چشم براه ظهور امارت طالبی است که بیش از هر کس دیگر در رشد و تقویت تروریزم طالبی زحمت کشیده است و از طرف دیگر برای بیرون کردن غنی از ارگ به سر اتمر سرمایگذاری کرده است.

اتمر در نخستین روز حضور در ثبت نام تکت انتخاباتی اش با اعتماد به نفس وارد میدان شد. آنچه او را بیشتر اعتماد به نفس بخشیده است، برهم زدن اتحاد و اتفاق جمعیت اسلامی از طریق جذب چند "ذلیلتمآب" جهادی، که در جستجوی ولسمشر ملحد هستند.

اتمر از هیچ نقطه نظر نه مشترکات فکری با ذلیلتمآبان جهادی دارد و نه باور به تغییر نظام ریاستی دارد.
او در میان حلقه پشتونیزم تمامیت خواه آشتی ناپذیر ترین و سوگند خورده ترین دشمن جمعیت اسلامی و جامعه تاجیک است. کافی است در کارنامه های او در ۱۸ سال اخیر نگاه کنید، او در کانون تصمیم گیری بسیاری ترور های هدفمند شخصیت های سیاسی، فعالین مدنی و جنبش های عدالت خواهی علیه تاجیک، هزاره و ازبیک قرار داشته است.

واقعیت این است که اتمر نه پشتون درانی است و نه غلجایی او از اقوام پشتون شده لغمانی است که نمی تواند نمایندگی از جامعه اصیل پشتون کند.
جالب این است که اتمر در لباس جهاد و مقاومت وارد میدان شده است. تکت او از دو تضاد آشتی ناپذیر "هورا" و "نعره تکبیر" تشکیل شده است. چنانچه سخنرانی میان تهی او در معرفی برنامه های عوامفریبانه او با "نعره های تکبیر" پر سر و صدا و "هورا های" مخفی و بی سر و صدا همراهی شد و در نتیجه فضا بازی رومانتیک شد.

در سخنرانی اتمر "وحدت ملی" میان تهی در محور و داعیه مبارزات انتخاباتی او قرار دارد. این در حالی است که "وحدت ملی" یک حرف مفت است و از نگاه اتمر و مکتب پشتونیزم تابعیت چون و چرا از هویت پشتون، منافع پشتون و قدرت پشتون بمعنای "وحدت ملی" است و هر نوع مخالفت به آن به معنای ضد وحدت ملی است و سزای آن سرکوب است.

در میان "ذلیلتمآبان" جمعیت حضور و سخنرانی امپراطور مخلوع بلخ همه را شگفت زده ساخت. او که همواره مقام معاونیت را برای سرکردگان جمعیت اسلامی و شخص خودش توهین می دانست و همواره مدعی بود که شاخ کمونیزم را شکسته است، ولی با بسیار افتخار مثل پروانه بدور ولسمشر ملحد خود می چرخید.

جالب این است که یونس قانونی بحیث سر کرده "ذلیلتمآبان" جمعیتی قرار داشته امپراطور مخلوع بلخ را کسی تحویل نمی گیرد.
یونس قانونی که جنون معاونیت او را چنان بی خرد و راه گم ساخته است، بجای اتمر ارباب نو خود نام ارباب سابق خود کرزی را گرفت. او تا چند روز پیش می گفت" ریاست به ما نمی رسد، معاونیت برای ما بی معنا است"، ولی حالا بحیث معاون اتمر سر از پا نمی شناسد.

خوشبختانه جنون معاونیت طلبی چند "ذلیلتمآب" جهادی جمعیت اسلامی معادله قدرت را به نفع اهریمنان تغییر نخواهد داد.
جامعه تاجیک برغم آشفتگی سیاسی و کشمکش یک جامعه باز و آگاه است. این جامعه هم دوست را خوب می شناسد و هم دشمن درونی و هم ستون پنجم دشمن را. در این جامعه هر کس حق انتخاب آزاد را دارد، ولی همراهی و بیعت به دشمن را تحمل نمی کند.

در انتخابات ۲۰۱۹ برغم خیانت یک تعداد ذلیلت مآبان جمعیتی، که از پشت به جامعه عدالت طلب تاجیک خنجر زدند، خوشبختانه دو کاندیدای وفادار به داعیه عدالت خواهی با برنامه و راهبرد روشن وارد میدان شده اند و جایگاه جامعه تاجیک برای دشمنان را خالی نگذاشته اند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت
اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   مالک دل ها خداست ، او میداند کی ملحد است وکی منافق یعنی زیرنام اسلام وجهاد تجارت مادی وسیاسی میکند
ر

>>>   بر هیچ کسی نمی توان در کشور ما اعتماد نمود بلکه در عالم سیاست هیچ کسی قابل اعتماد نیست. منافع دنیایی که شامل شهرت طلبی ، قدرت طلبی و پول پرستی می شوددشمنان خونی را وادار به معامله می کند. امروز در افغانستان هر ناممکن سیاسی ممکن می شود. اتمر که همه کاره اشرف غنی بود شاید هم با مشورت خود اشرف غنی از او جدا شدهیک هزاره و یک تاجیک را در کنار خود قرار داده و با راحتی جبهه شمال را زیر و رو کرد. تاجیکها و هزاره ها سیاست را باید از پشتونها بیاموزند. چقدر بیچاره هستند آنانی که در کنار دشمن خور قرار گرفته و به قوم و ملت خود خیانت می کنند.

>>>   هارون جان از زمانه هاي قديم تعدادي زيادي از جمعيتي هاي بعد از جهاد مانند خودت در هر غار خانه و يا دانه مي پاليدند، و بسياري اين سيل برده ها حتي غار هاي خود را هم از دست دادند ولي به هيچ جائي نرسيدند، عزت و ذلت از جانب خالق متعال است ، كساني كه بنام مجاهد بودند و از خون شهداء سؤ استفاده نموده زر و زور اندوختند، و جزئي ترين خدمت مجاهد و شهيد و زخمي جهاد را نكردند، امروز كه مال و جان شان در خطر است ، چهره هاي اصلي شانرا به ملت نشان دادند، كه اين ها از اسلام، جهاد، و مبارزه صرف استفاده كرده اند، و گرنه اصل شان همان پيروان و نوكران كرملين و شوروي وقت هستند، و حالا دوباره پيرو مرتد بي دين و وطن فروش اتمر لنگ شده اند، تا بتوانند كه خود را در زير ....هاي بريده شده اتمر حفظ نمايند.

>>>   این همه پوف پتنگ عطانور و محقق و دوستم از آب خالی برامد این قدر درمانده بودد که رفتین اتمر ظلوم تمآب را پیدا کردید بخوسوس آقای محقق این شما بودید که جمعیت اسلامی دورست کردیدد دنبال دوستم در ترکیه رفتین ولی امروز خوده این قدر کوچک کردین که درکناری اتمر معاوین دوم شودی وآقای نور که میگفتی من به زور خود وارید میدان میشوم این همه لاف زدن پوچ بودن متعصف ام برای تان
روح اله رویانیان

>>>   فقط جمعیتی؟ مثل اینکه عمدا یا سهوا چشمانت را بر روی محقق وحدتی بستی.

>>>   هارون ولسمشر ملحد نیست وتومزدور وجاسوس هستی آرمان به دل ازین دنیا خواهی رفت هههههههههه

>>>   فارسی زبانان افغانستان خود را در میان دو ملت (افغان و تاجک) گم نموده اند، این در حالیست که ملت تاجکستان ایشان را منحیث تجک قبول ندارد و ملت افغان را خود شان نمیخواهند، با این وضعیت میخواهند یک آینده داشته باشند!
عده ای از نویسنده گان فارسی زبان که خوبترین نوشته های شان خالی از تعصب قومی نیست، چنان بر طبل تاجک بودن میکوبند که گویا همه روزه از کنار امام علی رحمان بر می خیزند!
آقایان، تاجک تباران عزیز! اگر شما تاجک هم باشید، این تلجک بودن تان در کشور افغانستان، ملت به حساب نمی آید بلکه ملیت است، یک کمی از مغز تان تان اگر دارید کار بگیرید و عقل تان را بسر تان بیاورید، تا چند نسل باید در ماجرا جویی و تخریبات زندگی نمائید؟
میهن زرغون

>>>   امیدوارم در نوشته های بعدی تان اصطلاح حوزه جهاد و مقاومت را به حوزه جهالت و فرار اصلاح کنید. اگر منظور از جهاد وطنفروشی٫ چوروچپاول وبی ناموسی باشد حق باشماست. معذرت میخواهم.
پاکدل

>>>   تحلیل تان دقیق بجاوواقعی بود.
و.د

>>>   علت ناکامی قوای ناتو و جنگ دوامدار در افغانستان بخاطر دو دستگی قوای ناتو بین انگلیس و آمریکا میباشد ، سیاست انگلیس در افغانستان ترویج بنیاد گرایی ، ترور ، انفجار و نفاق در بین ملیت ها و سرکوب نمودن اهل تشیع در افغانستان پایه گذاری شده است ، این شیوه و سیاست انگلیس آمریکا را در افغانستان به چالش کشانده ، از آنجای که معلوم است حنیف اتمر از زمان که افسر امنیت دولتی بود ، جذب استخبارات انگلیس شده از حکومت داکتر نجیب الله و قوای روسیه به انگلیستان راپور میداد ، بدان خاطر انگلیس در صدد تقویت سیاست خود توسط حنیف اتمر در افغانستان میباشد ، آمریکا از شیوه سیاست انگلیس در افغانستان به سطوح آمده ، آنچه که انگلیس در افغانستان میخواهد عملی نماید آمریکا با آن مخالف است ، ناکامی آمریکا در افغانستان و دوام جنگ در افغانستان بخاطر سیاست اشتباه انگلیس است ، در این انتخابات ریاست جمهوری پیش رو معلوم خواهد شد ، که انگلیس در سیاست خود تغییر ایجاد مینماید و یا اینکه به همان سیاست گذشته خود ادامه داده حنیف اتمر را به قدرت میرساند !
فکر نکنید که عطا محمد نور و عده دیگر به خواست خود به تکت انتخاباتی اتمر ملحق شده ، بلکه زور انگلیس است که اینها را گوش مالی داده ملحق این تکت نمودند.

>>>   قانون نانوشته و دیکتاتوری قدرت ایجاب می کند که قوم پشتون تنها گزینه و به نوعی وارث بلاعوض حکومت در افغانستان باشد و دیگر اقوام؟ تنها سایه هایی که به عنوان مستعمره نشینان مورد لطف قدرت قرار گرفته اند.

>>>   آقای میهن زرغون همین فارسی زبان ها بیش از نیمی از کشور ما از اقوام مختلف را تشکیل میدهند علاوه بر تاجیک و هزاره برخی مردمان پشتون بلوچ و ازبیک در کشور وجود دارند که زبان شیرین فارسی را علاقه بسیار دارند و به طور دایم به این زبان سخن مبگویند با احتساب این گروه فارسی حداقل بیش از ۶۵%_۷۰% درصد مملکت را شامل میشوند اگر ما با هم متحد شویم میتوانیم رابطه های قومی را حزف نماییم و دوباره تحت نام تاریخی زیبای خراسان با هم جمع شویم و هیچ گپ از نام قومی نگوییم ولی تا هنگامی که‌ پشتون بخواهد هویت اوغانی خود را بالای سایر اقوام بچپاند همین اش و همین کاسه است و دیکتاتوری قدرت به نفع قوم خاص با نارضایتی بیش از ۶۵ درصدی مردم غیر اوغان ادامه خواهد داشت این امر موجب قانون نانوشته دیکتاتوری و غرور و تکبر و خودبالابینی پشتون شده است و درصورت تداوم اقوام غیر اوغان را بیش از قبل عصبانی خواهد ساخت.
مزاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است