روسای انتخابات! قبل از برکناری استعفا کنید
به اعضای اصلی و روسای دفاتر ولایات کمیسیون انتخابات و شکایات انتخاباتی توصیه می کنیم که قبل از برکناری مفتضحانه، خود شان آرومندانه استتعفا کنند و مردم را از شر فساد و تقلب و جعل کاری های خودشان نجات دهند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۳    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157038 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) قرار است روسای کمیسیون های انتخاباتی برکنار شوند.
چند روزی است که پرونده برکناری روسای کمیسیون های انتخاباتی روی میز اشرف غنی رفته و بررسی ها روی جایگزینی مسوولان و کمیشنران کمیسیون انتخابات و همچنین مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی در ارگ آغاز شده است.

یک منبع در ارگ ریاست جمهوری تایید می کند که برکناری اعضای اصلی کمیسیون انتخابات تا دو هفته آینده دیگر نهایی می شود و سپس اکثر پرونده های روسای دفاتر ولایات کمیسیون انتخابات روی دست گرفته خواهد شد.

همچنین بررسی پرونده کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز تا سرحد برکناری بسیاری از مسوولان اصلی دفتر کابل و ولایات پیش خواهد رفت.

کمیسیون انتخابات در این دوره از انتخابات پارلمانی کشور، در بدترین وضعیت خود رسید و بگونه ای انتخابات مجلس را برگزار کرد که هیچ کسی باور به درستی آرای هیچ نامزدی را ندارد.

علاوه بر تقلب، فساد مالی نیز دامنگیر اعضای کمیسیون انتخابات شد، آنگونه که بطور قطع می توان گفت که هیچ نامزدی حتی برنده های ابتدایی قایل به درست و شفاف بودن انتخابات و سالم بودن اعضای کمیسیون انتخابات نداشته و باور خود را نسبت به انتخابات از دست داده اند.

از همه اینها مهمتر اینکه مردم باورشان نسبت به انتخابات از بین رفته است و احتمال عدم شرکت عموم با باور اینکه رای شان بر روند انتخابات موثر است، وجود دارد

در هر صورت به اعضای اصلی و روسای دفاتر ولایات کمیسیون انتخابات و شکایات انتخاباتی توصیه می کنیم که قبل از برکناری مفتضحانه، خود شان آرومندانه استتعفا کنند و مردم را از شر فساد و تقلب و جعل کاری های خودشان نجات دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
برکناری
نظرات بینندگان:

>>>   کاندیدان ریاست جمهوری باید از سمت های دولتی خود اول باید استعفابدهند.بگونه مثال اشرف غنی احمدزی..ودیگران. درغیر آن از صلاحیت های وظیفوی خود به نفع خود کار میکنند.

>>>   قراریکه از اوضاع جاری معلوم میشود تاوقتیکه یکبار دیگر این سیاستمداران تشنه به بخون یکباردیگرافغانستان
را تبدیل به خرابه نکنند رهاکردنی نیستند و همدیگر را
قبول ندارند هرکسی به نفع خودش میخواهدبقدرت برسد
و چپاول کنند درحالیکه در طی بیست سالیکه آمریکا به
افغانستان آمده همین کسانیکه در قدرت هستند از وکیل
پارلمان تاکابینه ریس جمهور سرمایه هایشان بیشتر از ۳۵میلیون نفوس افغانستان شده اینها هیچ وقت به راحتی از سر مردم دست بردارنیستندخداخیر مردم بیچاره را پیش کند.
م د

>>>   هر جا که آزادی ( بیان، قلم، اندیشه، مدیا ...،) نباشد در آنجا فساد دولتی جای اصلاحات و شفافیت و سازندگی را گرفته و گسترش یافته و کشور را نابود خواهد ساخت و به فقرو فلاکت جامعه خواهد افزود.

>>>   نظر نیک است اما ایشان حاضر نیستند که استعفا بدهند امتیازات بزرگ که دولت برای شان درنظر گرفته مانع ااینکار میشود ملا صیاد 12000 افغانی معاش داشت حال شش لک ایا او حاضر است به استعفا همه روزه بیاده به بوهنتون میرفت حالدرسه موتر لندکرزور زرهی ایا حاضر است بخاطر همه از قسم که یاد کرده بود
بخاطر خدمت صادقانه گذشت حال استعفا میدهد باورم نمیشه
قیام

>>>   برادر نویسنده مطلب: اول اینها بر کنار نمیشوند و بعداٌ اگر بر کنار هم شوند مشاور و سفیر و یا سرپرست وزیر مقرر می شوند زیر ااین تخلفات و جعل کاری ها به دستور حکومت صورت گرفته است و اینها وسیله و ابزار تقلب اند. در غیر آن کارمندان عادی کمیسیون صلاحیت این را ندارند که شبانه در هنگر های کمیسیون که در آن صندوق های ارای مردم نگهداری می شود تا صبح مصروف ساختن و جابجایی رای تقلبی به نفع افراد فرمایشی حکومت باشند. این چنین انتخابات صرفاٌ در حکومت غنی در روی زمین صورت گرفته در هیچ کشوری در جهان مانند ندارد که انتخابات در دو روز انجام شود و نتیجه آن در چهارماه هم اعلان نه شود این از علایم و نشانه های حکومتداری خوب است که غنی در راس آن قرار دارد. وای بر این ملت که در چنگ چه سخیفانی گیر مانده اند!
خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت
به آن ملت سروکاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت

>>>   کمسیون انتخابات دست نشانده غنی هست

>>>   برادرهای نهایت مهربان این چندین بار است که در افغانستان انتخابات صورت میگرید و. هر بار کمیسون های انتخاباتی بغیر از فساد دامنه دار و تقلب دیگر هیچ کاری را پیش برده نمیتواند ،این اشخاص و افراد که در کمیسون های انتخاباتی هستند همه افغانها اند. از پاکستان ویا ایران نیامده اند پس یک چاره اساسی باید مدنظر گرفته شود ورنه هر کمیسون انتخاباتی که روی کار میاید دست به خیانت و رزالت میزند نمیدانم این اعضای کمیسون انتخاباتی مسلمان اند افغانیت دارند شرف دارند عزت دارند وجدان دارند ،فکر کنم همه چیز ها از دست داده اند و هیچ صادق وباایمان به وظیفه خود نیستند.
امید کسانی که در کمیسون های انتخاباتی تعین میشوند اولآ وجدان و. شرافت خود را از همه رزایل پاک گرداند و. بعدآ این وظیفه را به شکل عالی و خوب اش به پیش ببرند وامید وجدان های چنین اشخاص و افراد پاک گردد
عبدالله ریحان

>>>   اگر خودکفا شده اند باید بروند وضمنا حکومت باید برای شان امتیازات دیگر هم بدهد آنان ر سفیر ومشاور شارژدافیر بسازد

>>>   بحث و صحبتهای من حول محور نژاد و زبان پرستی نیست، فارس و تُرک و عرب و کُرد و غیره همگی انسانند و طبق قوانین حقوق بشر جهان تمامی انسانها حقوق مساوی دارند.ظلم و ستم دیکتاتورها نژاد و زبان و رنگ نمی شناسد. وقتی دولتی ملّی و قوانین دموکراتیک حاکم نباشد، همانقدر که ملّت فارس زیر ستم و ظلم حاکمان دیکتاتورهست، همان مقدار، کمتر و یا بیشتر ملل و اقوام و ملیتهای دیگر هم تحت ستم و ظلم قرار می گیرند. بنابراین معیار و ملاک تشخیص و تفکیک دوست و دشمن و تعیین کنندهً صلاحیتها از زبان و نژاد نمی گذرد و بلکه از اعتقاد و التزام قلبی و عملی به آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان می گذرد. هرکسی لایق و استعداد و توانایی داشته باشد، به طریق انتخابات آزاد به مجلس رفته و در ادارهً کشور شریک می گردد. برای مثال بارها یادآوری کرده ام که اروپا با وجود زبان و نژادها و ادیان و مذاهب متفاوت، بعد از جنگ جهانی دوم حول محور آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان به صلح و ثبات و پیشرفت رسیده و متحد شده اند، در اروپا و آمریکا قانون حاکم هست و نه شخص دیکتاتور و خانواده و یا حزب و گروه و یا باند و خلیفه و یا دربار....،. ما نیز می توانیم از تجربهً آنان یعنی جدایی دین از دولت و استقرار دموکراسی در کشورهایمان استفاده کنیم و تبیعضهای زبانی و نژادی و غیره را کنار گذاشته و از آن عبورکنیم. طبیعی هست که در یک کشور دموکراتیک هر ملّتی و نژادی حق دارد با زبان مادری خود تکلّم و تحصیل و فعالیت و زندگی کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است