نامزدان معترض دروازه های کابل را بستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۱۱/۳ کد خبر: 157040 منبع: پرینت

نامزدان معترض انتخابات پارلمانی و هواداران شان روز گذشته دروازه های ورودی کابل را بستند و مانع عبور و مرور مردم شدند.
آنان انتخابات را پر از تقلب عنوان کردند و خواهان ابطال رأی های کابل شدند.

این نامزدان تأکید دارند که نتایج رأی های کابل از سوی کمیشنران کمیسیون انتخابات دستکاری شده و در قبال این دستکاری ها مبالغ هنگفتی از نامزدان دریافت کرده اند.

تا کنون بیش از یک هزار شکایت در پیوند به نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل در کمیسیون شکایت های انتخاباتی درج شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزدان معترض
دروازه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اصولا منافع و حقوق بشری از تعرض مصون است بنام مظاهره و اعتراض نباید ضرر ما به مردم عام برسد و مزاحم حق کار شان شویم یا مزاحم بسته شدن دوکان شان در قانون مظاهرات همه چیز واضح است محل مظاهره شعار های مظاهره و وقت ان باید قبلا تعین و به حکومت خبر داده شود.
در غیر این صورت دولت مطابق قانون اساسی ضامن منافع مردم است و حق مردم را از تعرض باید مصون نگهدارد و صلاحیت دارد به این منظور از هر نوع اقدام لازم استفاده کند.
ما شاهد هروز مزاحمت های یکعده یی از اوباشان و بدماشان بنام وکلیل و قومندان و غیره هستیم که مانع پیدا کردن یک لقمه نان حلال ما میشوند و راههای عام را می بندند .باید دولت مانع ان شده و برای شان اجازه ندهد تا بیشتر ازین نظم شهر را خراب کنند.

>>>   اینجا ضعف وزارت داخله و گارنیزیون کابل است که نباید چند دزد و راه زن امورات زنده گی مردم عامه را مختل نماید باید بدانید که این همان اشخاص زورگویی ودزدان حرفوی هستند که میخواهد به یک نوع از حکومت باجگیری نماید باید این نوع اشخاص مستقیم مجازات شود وقتیکه مردم شما را نمیخواهد نمیتوانید به زورگویی نماینده مردم شوید و باز پارلمان را به گاو خانه تبدیل نماید همین چند نفری که گرد آمده اند همه ایشان دزد ولندغر هستند که هیچ کدام ایشان نی حیثیت دارد و نی شرافت. حکومت باید در مقابل این نوع اشخاص بی بندوبار جدی باشد

>>>   ....و های متعرض بخاطر تجارت خود این غوغا را برپا کرده نه بخاطر مردم

>>>   همه شان دزدان حرفوي است كه فعلاً از طرف ملت رد شده اند و جهره هاي شانرا مردم كابل ميشناسند، و بجاي شان أشخاص تحصيل كرده و تعليم يافته را انتخاب كرده اند. حالا دعواي زور گوئي و حسلدت دارند. بايد شرم كنيد ،

>>>   تظاهرات مسالمت آمیز حق مدنی وقانون شهروندان ماست که قانون اساسی هم آنرا پیش بینی نموده است دیگر وزارت داخله یا گارنیزیون حق ندارد که مانع برگذاری تظاهرات شود واین حق مسلم شان است راستی که در انتخابات پارلمانی دست کاری صورت گرفته وبه رای مردم احترام نگذاشته اند.زحمت مردم بیهوده شده ودربرابر پول ومهندسی حکومت اشخاص مورد نظر وپولداران بی اندیشه وفساد پرور وارد پارلمان شدند که هر پلان های شوم وقومگرایانه اشرف غنی ودیگر قبیله سالاران تک قومی بدون چون وچرا عملی شود وکسی انتقاد نکند مثلیکه درحوزه های انتخابات غزنی طوری مهندسی شده بود که هزاره ها ازرای محروم شوند داکتر لطیف پدرام اعتراض نمود یک عده وکلای بی منطق وضعیف بدون دلیل ومنطق بالایش حمله ورشدند که اورا به قتل برسانند ولی اوعدالت خواهی کرده بود چرا منطقی جواب داده نمیتوانستند. حالا دیگر آنطور اششخاص عدالت خواه هرگذ به پارلمان راه پیدا نمیکنند.
بااحترام عبید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است