جایگاه تاجیکان در تیم عبدالله در کجا است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۷/۱۱/۳ کد خبر: 157049 منبع: پرینت

دستهٔ انتخاباتی عبدالله باترکیب رییس جمهور و رییس اجرایی هردو پشتون و معاونین رییس جمهور اوزبیک و هزاره؛ یگانه تیمی در انتخابات پیشرو است که در آن تاجیکان جایگاهی ندارند!

این درحالی است که در اوضاع و احوال کنونی و در فضای سیاسی حاکم در کشور؛ ترکیب قومی تیم های انتخاباتی از موضوعات مهم، تاثیرگذار و فیصله کن در انتخابات و بعد از آن مدنظر بوده است.
مصداق این امر را می توان در اضافه ساختن معاون سوم به منظور تٲمین حضور چهار قوم بزرگ در رٲس نظام از طرف تیم های که از جانب اقتدار گرا ترین افراد رهبری می گردند؛ مشاهده کرد.

عبدالله طی سه دورهٔ انتخاباتی با لطایف الحیل جمعیت اسلامی را در گروگان خود داشته و از نام و امکانات این حزب برای تحقق اهداف قومی خود و به ضرر منافع آنی و دراز مدت تاجیکان بهره برادری نموده و می نماید.
همچنان جمعیت اسلامی که طی نیم قرن گذشته از خون، گوشت و مغز استخوان ملیت سرفراز تاجیک تغذیه کرده و به خاطر بر آورده شدن اهداف خویش ده ها و صد ها هزار تن از بهتربن فرزندان این ملیت را به قربانگاه ها فرستاده است؛ اینبار نیز به ادامه گذشته شکار این مهرهٔ خطرناک شوونیزم شده و بار دیگر با حمایت از عبدالله جفا و اهانت بزرگی را به این مردم روا داشته است!

حال برمردمان مربوط به حوزهٔ مقاومت ملی، به ملیت جفا دیدهٔ تاجیک از جمله اعضا و هواداران میلیونی جمعیت بخصوص نسل جوان آگاه و بانوان دلیر است که با نریختن رٲی خود در صندوق عبدالله؛ سلی محکمی بر روی وی و هواداران معامله گرش بزنند! تا باشد این ها بدانند که اهانت این چنینی به یک ملت چه عواقبی را در پی دارد!

خرمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم عبدالله
تاجیکان
نظرات بینندگان:

>>>   اینها نه جمعیت تاجکان هستند و نه پشتون ها و نه هزاره ها و نه ازبک ها.
اینها جمعیت مافیایی هستند در قالب اقوام.
برای اینها یک انقلاب ثور جدید صرورت است که نیم شان به دیار عدم فرستاده شوند،نیم شان در زندان ها بندی شوند و نیم دیگر شان به پاکستان و ایران فرار کنند.

>>>   اگر کودتاچیان ثور به سرنوشت قذافی دچار میشدنند امرو مشکل حل بود و سلیمان نالایق قلقله نمیکرد

>>>   درد تو درد بیچاره گی است بخواهی یا نخواهی به توکل خدا این تیم برنده است

>>>   داکتر عدالله چون از پدر پشتون است بنام تاجیک حق ندارد که خودرا قلم داد کند باید یک معاون تاجیک تعین میکرد.
بااحترام داکتر.عبیدالله.

>>>   غنی کوچی انسان شرارت انداز و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند.
چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
غنی مغز متفکر شرارت هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر است که 28000 سرباز جوان شجاع وطن توسط ترویستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی متعصب و قدر طلب کشت شده اند. غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت که با مردم یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قومی خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست یک دوسطر در مورد تبصره کنید. ممنون

>>>   هیچ کدام اینها از هیچ قوم نماینده کرده نمیتواند اینها ها فقط از باند های مافیای نماینده هستند

>>>   تاجیکان چنان درس عبرت به کمونست های خاین وطنفروش غلامان شوروی سابق دادند که سال ها انرا فراموش نکرده و یگان وقت که فرست برایشان میسر گردد مانند مرغ ماکیان از داخل مرغانچه اش اکت خروس را میکند و بی وقت اذان میدهد بزرگترین قوم قوی از هر حیث قوم بزرگ تاجیک است هر خس و خاشاک که در مقابل ان به ایستاد نابودی ان حتمی و ضروریست .

>>>   با اين نوشتارت بايد ببرسيم كه جايكا بشتون ها در تيم اتمر كجاست

>>>   درولایت پنجشیر

>>>   مردم افغانستان از واژه مزخرف حوزه مقاومت نفرت دارند ازین واژه فقط و فقط لندغران جنایتکاران غاصبین و قاتلین ملت مسلمان افغانستان بهره جویی و امتیاز گیری میکنند
رحمانی از کانادا

>>>   ههه خب عبدالله خودش دورگه تاجیک_ پشتون است و هم زمان در بحران هویت شناسی گیر کرده است مانند شترمرغ که نه میتواند شتر باشد و نه میتواند مرغ شود

>>>   تيم عبدالله بد ترين تيم براي تاجكان است. در انتخابات قبلي باعث محو كامل تاجك از قدرت شد و باز هم همينطور تركيب شده كه هيچ تاجك در راس ان نيست پس بر تاجكان است تا به احمد ولي مسعود راي دهند نه عبدالله.

>>>   درافغانستان تازمانی که زمام داری ملک براساس قومیت.سمت.زبان ومذهب.رنگ ونژادروی کارآید ومردم باوجود چشیدن این همه زهرتلخ ازدست این مشت خاینین وطن فروش که برای بدست آوردن قدرت.جاه وجلال وسرمایه با بی حیایی چال ونیرنگ های مختلف برگرده های مردم سوار باشندتامین صلح وثبات خواب است وخیال است وجنون پس لازم است مردم بادیانت افغانستان به خود آیند ودرانتخابات پیشروپای صندوق های رای رفته به افزادشایسته صادق.دلسوازووطنپرست که دست شان به خون ملت رنگین نشده مال وسرمایه مادی ومعنوی مردم را دست برد نزده وازنام نیک برخوردارهستند رای دهند تازیک طرف ازعذاب وجدان رهایی یابند وازطرف دیگر ازاین رنج ومثیبت نجات یابند.
سلام (مرادی ) ازسمنگان سرزمین ایبک

>>>   از صبح تا شام بر هر کوی و بام شعار ما به این نام:رای ما یک کلام فقط پدارم والسلام

>>>   ما فارس هستیم وهميشه فارس باقی می مانیم.تاجیک یه قوم کوچک است که از تاجیکستان مهاجرت نموده آمدن اینجا که شامل مردم بدخشان و دامنه های پنجشیر میشود.هرکسی مثله نژاد را به میان میاورد لعنت بر آن.هر آدمی خوبی در افغانستان ریس جمهور میشود که بتواند بشکلی درست مدیریت بکند ما مردم افغانستان قبولش داریم فرق نمیکند .پشتون وازبک باشد و یا فارس و هزاره باشد.اما جعمیتي ....نباشد

>>>   به نویسنده 7. یک بی ادب که اصلا لب دسترخان پدر اش بزرگ نشده مشخص است که از آداب و معاشرت خیلی فاصله دارد.چه بخوای وچه نخواي اعمال پست شما قطاوالطريقي به همه مردم افغانستان کاملا واضح و آشکار است.از اذیت و آزار مردم گرفته وتا غارت چور و چپاول بیت المال.بعضی مواقع که اسم از جهاد را بالای قیافه های نحس و خبیث تان می گذارید.مردمان متضرر استفراغ شان میآید.اول اینکه با عساکر شوروی ها شما نجس ها پروتکول امضا نمودید و رفت و آمد داشتيد.دوما در دهه70 شما ها بودید که با کمونیست های ناراضی حکومت نجیب همدست شدید کابل را به ويرانه تبدیل نمودید. وقتی که طالب ها بوجود آمد دم تان را پشت کولتان انداختید ناموس ماموستان رها نموده رفتید.....این را به گوش خود فرو کن فارس.پشتون.ازبک هزاره همگی مثلی برادر دراین مملکت باهم زندگی می کنند.
(مجاهد پشیمان

>>>   به نویسنده هفتمی.
فعلا که شما ها بدست و پای کمونیست ها افتادید.دونفر از تکه داران تان فرمانبردار همان کمونیست شده از شما هر،چیزی برميايد. هیچ کس دیگری مثلی شما نمیتوانند خودشان به هر درودیوار بزنند شما ها نابغه هستید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است