در انتخابات ریاست جمهوری از چه و از کی باید ترسید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۷/۱۱/۴ کد خبر: 157068 منبع: پرینت

عمده ترین ترس تقلب در انتخابات است و تجربه انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی گذشته ثابت می کند که باید از تقلب و از جعل و از دستبرد به آرای مردم ترسید.

احزاب و ایتلاف ها تدابر و اصولی را برای جلو گیری از تقلب پیشنهاد کردند حال باید نمایندگان نامزدان ریاست جمهوری بترسند که قربانی تقلب انتخاباتی نشود.

کار احزاب و ایتلاف ها در مبارزه با تقلب تمام نشده است و حالا نامزدان ریاست جمهوری که از تقلب و ازسوی استفاده از امکانات هراس دارند از هر زمانی باید بشتر متحد شوند.

مبارزه با تقلب را رسالت ملی خود بدانند و نگذارند که به نفع نامزدی تقلب شود و از امکانات و شرایط سوء استفاده به نفع نامزدی صورت بگیرد احزاب و ایتلافها و نمایندگان تکتهای انتخاباتی باید متحد در پیکارهای پیشرو باشند و با تقلب انتخاباتی مبارزه نمایند و نگذارند که حق شان ضایع شود.

متاسفانه کمیسیونهای انتخاباتی معتبر نداریم در انتخابات از امکانات دولتی سوی استفاده می شود و روی کمیسیونها اعمال نفوذ صورت می گیرد.
خلاصه اینکه نامزدان ریاست جمهوری و احزاب باید متوجه خطرات پیشرو باشند یک پارچه و متحد و با برنامه و اصول عمل نمایند.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
رای
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان و هموطنان گرامی از بیکاره ترین فاشیست ترین خائن ترین شخص پشتی بانی کنید وبرایش رائی بدهید مگر هوشیار و مواظب باشید که گل بی دین راکیتار فاشیست ملیتگرا و مزدور وغلام حلقه بگوش پاکستان و قاتل صدها انسان وو یرانگر افغانستان رائی ندهید .اگر چه دو شخصیت تحصیل کرده را بصفت معاونین خود تعین کرده من تائسف میکنم که این شخص تحصیل کرده و محترم معاونیت این انسان قاتل را پزیرفته اند در حالیکه تحصیلات هر دو بمراتب عالی وبالاتر از ین انسان جاهل قاتل وجنایکار بیشتر جای تائسف به این دو شخصیت که علیرغم تحصیلات عالی شان چطور وجدان شان قبول کرد معاونیت چنین شخص شرفب باخته وجنایت کار تاریخ را قبول کردن ؟

>>>   من یک چیز را برای شما اظهار می کنم که این انتخابات صورت نمی گرد زیرا در انتخابات باید همه قشر چامعه شرکت کند نه اینکه 400 نفر که درطول 18 سال درقدرت است و حالا هم می خو اهند در اینده هم در قدرت باشند

>>>   در افغانستان غلو و تخریب توسط مزدوران بر ذهن ملت حکومت میکند وگرنه چندین ولایتی که نتایج پارلمانی شان نهایی شده ۹۵% از نتایج ابتدایی بوده و بسیار جاهایی (مثل بامیان ما) هم داریم که روز انتخابات نسبتاً خوب بود و شکایات چندانی هم درج نشد با آنکه خوده کاندیدها هم در بی نظمی نقش داشتند.
و اگر هم تا حدی تقلب صورت بگیرد ، در کجای دنیا انتخابات۱۰۰% شفاف و قابل پذیرش تمام جناح ها صورت گرفته که در جامعه ضعیف و وابسته ما صورت بگیرد؟
یا که از همیالی در صدد تخریب اذهان یا آماده ساختن مسابقه تقلب هستید که باز با کمی تقلب آنرا کوهی ساخته و نتیجه انتخابات را تضعیف کنید؟
چمران دره صوفی

>>>   از غنی باید تر سید چرا زیاد لچر است .

>>>   ملت افغانستان باید ازخداوند بترسد که دیگر به نوکران حلقه به گوش رأی ندهند

>>>   انتخابات صورت نمیگیرد روی حکومت موقت در قطر با طالبان مذاکره صورت گرفته ریس دولت موقت کرزی است اولین قربانی این حکومت غنی است .وظیفه حکومت موقت تدویر لویه جرکه ، تعدیل قانون اساسی و بر گزاری انتخابات سراسری در کشور است. با امدن صلح انشالله نه تقلبی در انتخابات صورت می گیرد و نه صندوق های گوسفندی بکار گرفته می شود اما اگر استفاده شود پاچه های همان گوسفندان در مق...... کاندید متقلب زده می شود بناٌ هرکسی تقلب می کند از قبل باید توان آنرا هم به دوش بگیرد این بار جان کری به داد کس نمی رسد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است