از زوال حوزه اقتدار مان می‌ترسم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۶    ۱۳۹۷/۱۱/۶ کد خبر: 157093 منبع: پرینت

برای من افراد مهم نیستند. دل من و کسانی هم اندیشه من نه به عبدالله نه به ربانی و عطا و نه هم به اسماعیل خان و‌ دیگران می‌سوزد. دل من به ایستگاه و حوزه اقتداری می‌سوزد که پس از سه سده با قربانی های فراوان و با مشکلات توان فرسای کودک و زن و جوان و پیر مان و با غربال شدن و سوختن همه ساحات حوزه مان و با خون دل رهبران راستین مان شکل گرفته و مردم این بخش کشور را صاحب این خاک و شریک مساوی در ثروت و قدرت ساخت.

کسانی که به مفت به رهبری و یا به ماموریت های خورد و کوچک سیاسی به نمایندگی مردم مان تعیین شدند سختی های گذشته را به یاد ندارند و این گروه روزی ماش گونه کمر یکی را می‌بندند و روز دیگر از کس دیگر را.

اینها نمی‌دانند که با این کمر بستن های دشمن، به بهانه سیاست کمر انگیزه و انرژی و صبر مردم مان را می‌شکنند و روزی را می‌آورند که دیگر بی باوری و بی انگیزگی مردم مان سبب تسلیم شان و از میان رفتن این ایستگاه قدرت شود. من حتا از تصور آن روز می‌ترسم.

اینها مگر سرگذشت درانی ها را نخوانده اند؟ درانی هایی که امپراتوری ساختند و اما چشم کشی ها و جنگ میان برادری کمر ایستگاه قدرت حوزه قندهار و درانی را شکست و ماموران زیر دست از حوزه دیگری قدرت را به چنگ گرفتند و بخاطر حفظ آن معامله های ننگین وطنفروشی را انجام دادند.
من از زوال حوزه اقتدار مان می‌ترسم.

شکیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حوزه اقتدار
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   م الله همسخن
اگر فارسی زیاد بد تان می آید، فارسی را از دیوان ختک و رحمان بابا بیرون کنید بعد ببینید در گنجینه‌های ادبی تان چه باقی می‌ماند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است