طرح ایتلاف را جدی بگیرید
در صورت ایتلاف این سه تیم انتخاباتی، مردم یکبار دیگر بسوی یک اتحاد تیمی قوی در انتخابات لبخند زده و به آینده پیروزی افرادی متعهد امیدوار می شوند و بطور یقین در تمامی جهات با این تیم همراه خواهند بود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۷/۱۱/۷ کد خبر: 157104 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)آنچه در اذهان عامه جای گرفته و واقعیت قضیه نیز همین است که تیم برنده در انتخابات ریاست جمهوری آینده از دل سفارت آمریکا برمی آید. اما می شود همیشه آنگونه نباشد که سفارت آمریکا می خواهد!

از نگاه حزبی و قومی اگر به رای مردم در انتخابات نگریسته شود و انتخابات بر اساس رای باشد (که تاکنون نبوده است در حالکیه می توانست باشد) بطور یقین برنده انتخابات نه آن تیمی است که سفارت آمریکا درنظر دارد. بل آن تیمی خواهد بود که مردم انتخاب کرده اند.

وضعیت کنونی حزب اسلامی حکمتیار مشخص است که حتی افراد نزدیک به وی نیز به او رای نخواهند داد و تمامی کشورهای همسایه و خارجی با روی کار آمدن تیم ضعیف وی مخالف هستند. پس هیچ شانسی برای حکمتیار نیست مگر آنکه به یکی از تیم های قوی انتخاباتی بپیوندند، در آنصورت شاید برای وی فرصت های دیگر حکومتی در آینده داده شود.

وضعیت هزاره ها و هر دو حزب وحدت و حزب حرکت هم مشخص است که به دلیل پراکندگی تنظیمی و فریب سران این احزاب توسط تیم های استخباراتی آمریکا و ارگ، که نتوانستند یکپارچگی و اتحاد خود را حفظ نموده بجای دنبال کردن قدرت و پول و شهرت، به مردم بیچاره و دربدر هزاره بیندشیند، از یکدیگر دور شدند و هرکدام به نحوی آلت دست دیگر تیم ها و اقوام قرار گرفتند و امروز دیگران از قوت ها و قدرت های آنان استفاده می کنند.

ترک تباران و ازبک ها نیز به دلیل عدم بینش سیاسی و عدم اعتماد به اتکای قومی، در این دور از انتخابات بازنده خواهند بود. زیرا در دور قبلی که مردم اعتماد کردند ولی سران به شمول جنرال دوستم نتوانستند اعتماد مردمی را حفظ و نگهداری کرده و از آن برای رسیدگی بیشتر به این قوم بهره ببرند، دیگر آن اعتماد ضعیف شده و دولت حامی ترک تباران نیز دیگر آنگونه که قبلا روی دوستم حساب می کرد، در این دور انتخابات حساب نمی کند.

در این میان تاجیک ها نیز به دلیل پراکندگی بیش از وقت و تفرق غیر قابل پیش بینی، آنگونه در برهم زدن اتحاد و هماهنگی از دیگران سبقت گرفتند که گویی در اتحاد مسابقه می دهند!
شاید بتوان گفت، در چهار دهه اخیر آن میزان که سران قوم تاجیک به مردم خود خیانت کردند و هرگز مصالح آنان را در هیچ زمینه ای درنظر نگرفتند، در تاریخ این قوم بی نظیر است و مانند ندارد.
آمریکا با نقشه از قبل طراحی شده آنچنان سران این قوم را خوار و ذلیل کرد که اکثر افراد تاثیر گذار شان، نوکر اجانب شده و بجای درنظر گرفتن مصالح و منافع مردم، به پول و قدرت و شهرت می اندیشند و بجای رسیدگی به مردم، تمامی آنان را در معاملات تجاری شان دست به دست فروخته اند.
بگذریم!

و اما تنها راه رسیدن به یک تیم قوی انتخاباتی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری (اگر برگزار شود) ایتلاف سه جریان تاثیر گذار مردمی است که تا کنون وابستگی خاصی به کشورهای بیرونی و قدرت های درونی نداشته با اندوخته های خودشان وارد میدان شده اند.
لطیف پدرام، فرامرز تمنا و احمدولی مسعود از جمله نامزدانی هستند که در میان روشنفگران جامعه امروزی طرفداران خودشان را دارند اما هیچکدام شان بصورت واحد از جانب کشور خارجی حمایت نمی شوند. این سه نفر به تنهایی هیچ کاری از پیش نخواهند برد مگر اینکه بهم نزدیک شده یک تیم واحد انتخاباتی تشکیل دهند. در آنصورت است که زمینه برتری آنها نسبت به تیم مطرح به تشخیص می رسد.

در صورت ایتلاف این سه تیم انتخاباتی، برخی کشورها به کمک شان آمده آنان را در مقابل قدرت قبیله حمایت خواهند کرد. از همه اینها همتر اینکه، مردم یکبار دیگر بسوی یک اتحاد تیمی قوی در انتخابات لبخند زده و به آینده پیروزی افرادی متعهد امیدوار می شوند و بطور یقین در تمامی جهات با این تیم همراه خواهند بود.

از منظر بیرونی نیز این ایتلاف باعث امیدواری هایی برای کشورهای رقیب آمریکا در منطقه و جهان می شود. کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و کلا اتحادیه اروپا، چین، روسیه، ایران و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه که همه این کشورها با آمریکا در حیطه منافع شان در افغانستان رقیب محسوب می شوند و تا کنون به دلیل عدم اعتماد به یک جریان قوی در داخل کشور، از رقابت جدی با آمریکا در صحنه های سیاسی و اجتماعی خودداری کرده اند که با ایجاد یک تیم قوی که همین ایتلاف باشد، وارد میدان خواهند شد.
اینجا است که باید تیم قبیله دست و پای خود را جمع کند و سفارت آمریکا نقشه هایش نقش برباد گردد.
به امید آن روز!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
تیم انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم نیست که نویسنده گان محترم ما وقتی در مورد اتحاد یا ائتلاف ها قلم فرسایی میکنند، معیار این اتحاد و ائتلاف در نزد شان چه است؟ فرضاٌ در مورد سه فرد مورد نظر احمدولی مسعود، لطیف پدرام و فرامرز تمنا! من شخصاً در مورد فرامرز تمنی چیزی نمیدانم اما اتحاد میان احمدولی و پدرام از کدام دید ممکن است؟ یکی از ریشۀ راست افراطی اخوانی و دیگر ریشۀ چپگرایی! مگر همین قسم نیست؟ اگر منظور نویسنده از اتحاد ملیتی است، پس واضحاً به خطا رفته اند، اینجا کدام ملیت منسجم بر محور یک رهبر وجود ندارد.
میهن زرغون

>>>   کسانیکه ازکلیمه افغان وافغانستان منکراست فکرنکنم چانس برنده شدن داشته باشد زیرا این وطن ازافغانها است هیچ غیر افغان برد ندارد

>>>   نویسنده محترم یک جمله شما که گفته ایید اگر انتخابات برگزار شود؟ درست است که انتخابات برگزار نمی شود این سروصدا ها که از جانب غنی برای بر گزاری انتخابات به راه انداخته شده کاملاٌ یک تبلغ و شایعه کاذبی است که برای اغوای اذهان عامه صورت میگیرد.
امریکا در تلاش است که طالبان را در میز مذاکره حاضر و بالاخره به این بحران که سراپای کشور مار ا می سوزاند و امریکارا در پرتگاهی تباهی کشانیده برهاند . امریکا و سایر کشور های جهان حکومت های مسول در برابر مردم شان دارند زیرا مردم حکومت های شان را تعین می کنند حکومت ها در برابر مردم جوابگو اند . در افغانستان حکومت چرا در برابر مردم مسولیت احساس نمی کند زیرا میداند که مرا مردم انتخاب نکرده به وسیله تقلب و زور اجنبی به قدرت تکیه زده ام و بسیار به خون سردی در برابر ژورنالیست ها می گوید که طی پنجسال حکومتم ۴۵ هزار افراد نظامی کشته شده اند . و تحلیل شما هم نا راحت کننده است که فرض میکنید که اگر فلانی های به هم اییتلاف کنند شاید این کشور ها از ایشان حمایت نمایند . شرم است به انکسی به حمایت کشور های بیگانه خودرا کاندید نماید. چند ماه قبل در دو کشور همسایه ما ایران و پاکستان انتخابات صورت گرفت کدام کشور از کدام کاندید حمایت کرد ؟ و چطور انتخابت کردند و حمایت و اشتراک مردم شان در انتخابات چطور بود اینها همه پند است که باید رهبران ما بیاموزند و عبرت بگیرند . نه آنکه خود را لکه ننگ تاریخ کشور ما بسازند شرم و حیای که خود شان ندارند باعث بد نامی بیشتر مردم ما شوند. زیرا عمکرد اینها در جهان افغانستان را در هر کار نیک و شایسته در اخیرین ردیف جدول قرارداده و در کار های بد و عقب مانده گی در ردیف اول جدول و احساییه های جهانی.

>>>   یکی ازین تیم ها پیشینه جهادی و شعار جهادی دارد،دیگرش خواستار دولت فدرالی،سوم اش فکر نمی کنم که یک فیصد رای بگیرد،چون هیچ کس او را نمی شناسد.
گذشته از آن حالا مذاکرات بین امریکایی ها و طالبان به شدت در قطر جریان دارد.معلوم نیست که انتخابات دایر خواهد شد و یا این که حکومت موقت تشکیل خواهد شد و یا دولت را به طالبان واگذار خواهند کرد و یا طالبان بزور به کابل حمله خواهند کرد؟
بنأ تا معلوم شدن نتیجه مذاکرات،بحث در مورد انتخابات بی فایده است.

>>>   به یقین راه نجات ازچنین غرق آب که افغانستان درمسیر طلاطم آن قرارگرفته همین اءتلاف سه گانه است باهریگ ازاین سه کاندیدمحترم توصیه می‌نمایم که یکی شویدپروزی تان حتمی است اگربرنده انتخابات شدید خوب است اگربرنده نشدیددرانصورت محبوبیت رادردلهائ مردم افغانستان کسب خاهیدکردبیقین کامل وباتوکل باخداوندشما پروزهستیدبازهم یگ سلسله شایعات وجودداردکه میگویند برنده انتخابات کسی میشودکه کشورهائ خارج آنراحمایه کنداز نظربنده چنین عقیده کاملا مردوداست هیچ کشورنمیتواندبامورات کشوردگری مداخله نمایدافغانستان نیز یک کشور مستقل است درطول تاریخ بامورات کدام کشورمداخله کرده است؟احیانا اگرمداخله ازطرف امریکا صورت بگیردآنهم کم رنگ است چون شما میدانیدکه امریکانیز دوچاراختلافات داخلی گردیده که نفس هائ اخیرخودرامیکشدبرعکس اگر امریکا بخاطرحمایت ازیک کاندیدمشخص مانند گذشته پافشاری کند رآن صورت کمرمان بسته است درسیراکه بروسهاداده ایم بآنهانیزمیدهیم

>>>   پلان های شوم غربی ها و ای اس ای در مورد انتخاب تا فعلا به خوبی طراحی شده پیش میرود .طرح که تمام سران خود خوانده تاجک ، هزاره و ازبک را در داخل پشتون حل کرده و در مرحله بعد ائتلاف که در درون کاندید ها پشتون رخ خواهد داد ، همه معادله را به نفع پشتون ها و پاکستان تغیر خواهد داد .و بزرگ ترین ضربه را جناحی محقق ، یونس قانونی ، عطا ....خواهد خورد .در آن جا است که حاکمیت پشتون و راکتیار تثبیت شده و یک بار دیگر مسابقه چاپلوسی برای حد اقل چوکی در بین سران بی غیرت تاجک ، هزاره به راه خواهد افتاد تا چند صبا این دنیا فانی را با زرق و برق مثل قبل ادامه دهند.
این پلان شوم را تمام سران تاجک و هزاره میدانند اثبات این مثله در کفتار ایشان وضاحت دارد فقط و فقط مردم را فریب دادن است و بس.

>>>   افغان، اوغان، پتان و پشتون نام یک قوم ناقل افغانسان( خراسان ) است؛
از نظر تباری، افغان‌ها یا پشتون‌ها تعدادی از قبایل هندی الاصل بوده که سرزمین‌های آبایی‌شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتونخوا، پشین و ژوب می‌باشد. این مناطق درتاریخ بنام افغان‌لند/افغانستان یاد شده است و در یادداشت‌های تاریخی بعضی از نویسندگان انگلیسی منجمله (الفنستون) مولف کتاب افغانان و نماینده‌ی انگلیس در دربار شاه شجاع، نام‌های تمام مناطق افغان‌نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است که «اوغانستان=افغانستان» همان مکران و یا یکی از ولایات مکران بوده است. قبیله‌ی بنام افغان «پشتون» به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه‌های سلیمان در (سال 1018 هجری قمری)، به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هیرمند مسکن گزین شده اند و در مقابل، بقایای شاه طهماسب«شیعه‌ی دوازده امامی» از اولاد‌ی ناقلین افغان در هیرمند، نوکر به خدمت پاس‌بانی می‌گرفت. در تاریخ یمنی، کوه‌های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی مرکز شهر مستنگ، از سرزمین آبایی افغانان نام‌برده شده و محل سکونت آنان در وادی رود سند و اطراف کوه‌های سلیمان می‌باشد. سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه‌ی هرات، نیز این واقعیت را می‌نویسد: زیستگاه اوغان‌ها«افغان‌ها» یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است، چنانکه در حاشیه‌ی کتاب تاریخنامه‌ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود نام برده اند. وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه‌ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می‌شوند هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغان‌ها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشته است: قبیله‌ی افغان در کوه‌های غرب هندوستان به سر می‌بردند و تا به حدود رودخانه سند می‌رسد. مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می‌گوید: واژه‌ی پشتون و افغان در آثار نویسندگان و شاعران این قوم با مفهوم واحد به‌جای یکدیگر استعمال شده اند. بنابر این؛ بطور کلی و اجمالی می‌توان گفت: خود پشتون‌ها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالی‌که فارسی زبانان آنان را افغان، هندیان آنان را پتهان نامیده اند و هرسه واژه از سده‌ی شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته و در معنی واحد بکار رفته است.
هموطنان آگاه و قلم بدست!
افغان تنها نام یک قومی از اقوام افغانستان است و افغان‌ها نام‌های تاریخی، فرهنگی و استوره‌یی یکسان با خراسان ندارند بلکه بر ضد آن هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌ دیگر اقوام تحمیل کنند. آنها به‌تنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند. داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه‌ی بهتر و سیستماتیک‌تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزینی فاشیست‌های قبیله و کوچی‌های متعصب، بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورده است و بس.
منابع و ما خذ :
1_ آکادمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ، مجله سباوون، سال اول دلو1368
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانستان
3_ عبدالحی حبیبی، مجله آریانا کابل 1348.
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6.
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیای تاریخ خلافت شرقی، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین، جغرافیای تاریخی بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 .
7- افغانان (گزارش سلطنت کابل), مونت اسوارت افنستون, ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفورروف، باباجان. تاجیکان، تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات.

>>>   تحلیل زیبا بود

>>>   این اتلاف اصلآ امکان ندارد بخاطریکه 2 نفر اینها که عبارت از احمدولی مسعود و لطیف پدرام .... هستند و درمرض تعصب سمتی نژادی و زبانی تا گلو غرق هستند و اقای فرامرز تمنا یک شخص اکادمیک است وایشان برنامه خودرا اعلان کرد اگر رئیس جمهور شود ریاست اجرائیه درحکومت شان جا نخواهد داشت و طرفدار یک حکومت قوی مرکزی است برخلاف اقایان احمدولی مسعود که طرفدار نظام صدارتی و پدرام که طرفدار نظام فدرالی درکشور است بنابران گفته میتوانیم که این اتلاف به هیچ صورت امکان ندارد اتلاف یک شخص اکادمیک وعلمی با ... فقط یک خیال است و محال وشاید جنون هم باشد
کمال الدین پنچشیری از کانادا

>>>   دوستان قیامت بپا شد ،
خورشید نجات از لجند زار درخشیدن گرفت ،
به آقای فرامرز تمنا و تیمش ری بدهید و از ایشان تا می توانید پشتیبانی کنید و آنقدر تبلیغ کنید که در تمام غرب زلزله بپا گردد و کاخ های مستعبد ظالمان بریزد و مزدوران اجیر شده غرب سوراخ هم نیابند که پنهان شوند.

>>>   جفای بزرگ و خیانت نابخشودنی است که داکتر پدرام را در روز انتخابات رها کرد و بسوی معامله گران و نوکر صفتان که تنها برای حفظ منافع شخصی و گروهی وابسته به دالر استند ، رفت ، و با رای دادن به آنها زندگی خود و بویژه فرزندان مان را بکام اژدهای مرگ که در مسند قدرت تکیه زده اند فرود برد و بار دیگر رنج و کشتار بیکران را برای فرزندان مان هدیه داد و فاشیست های اوغان را با نوکران شان از تبار ما تاجیکان در مقیاس جهانی سرفراز و شادکام کرد .
بدون شک که داکتر پدرام عدالت و آزادی را برای فرزندان و نسل های آینده ما به ارمغان میاورد و او است که با رهبری و رایزنی های خردمندانه و شجاعانه زندگی پر از سعادت و شکوفایی به ارمغان میاورد و کلید آزادی و خوشبختی و شکوفایی مردم و میهن عزیز مان تنهای تنها در دست داکتر پدرام است و کلید دوزخ در دست دیگران !
همایون صادقی

>>>   این سه فرد از همه کاندان دیگر متفاوت هستند
اگر این سه فرد با سه مفکوره و سه بودجه بتوانند کنار هم بایستند، یقینا حکومت آینده از انان خواهد بود.
شیما کابل

>>>   هموطن گرامی با سلام ! تو را به خون شهیدان وطن قسم میدهم که در این دور از انتخابات به کسی رای میدهید رای دهید اما هرگز و هرگز به تیم قبیله گرایان تارخ افغانستان ( پشتون تباران خائین ملت ) رای ندهید که وطن مظلوم ما هرچه می کشد از این قوم خائین می کشد و زخمهای غیر قابل التیام در دل دارد، تو را به اشک چشم یتیمان وطن و نالۀ بیوه زنان و داغ دل پدران وطن و تو را به ویرانه های کشور عزیزم قسم این بار تو خیانت به وطن نکن و رای دادن به قبیله گرایان( پشتون تباران خائین) خیانت به وطن است که در پیشگاه خدا و اولیاء او و شهیدان غرق در خون وطن پاسخی نخواهی داشت .

>>>   سلام.آقای مسعود.
توکار زمین کی نکوساختی ،که درآسما نیز پر داختی.
تو و امثال جنایتکارت ازشرم مردم باید در دره های پنجشیر پنهان شوید.باز هم با بیشرمی ادعای ریا ست جمهوری میکنی.گذشته های تان را فرا موش کردید.عنقریب بجزای تان میر سید.
باشنده کابل.

>>>   ریس جمعوراینده بایدحق همه اقوام رادرنظرگرفته
دوبایدامنیت ورفاه وپیشرفت برای مردم رادرنظربگیرد
ابادی کشور
ودین راجدا ازسیاست کند
وبه مشکلات مردم رسیدگی کند
وهمه افغانهای وطن فروش که به کشورهای همسایه خدمت میکنن رابه دارزند
فقط منافع مردم افغانستان رادرنظربگیرد
وکسانی که ازخرافات وجهل استفاده میکنن اجازه ندهیددرعرسه سیاسی دخالت داشته باشن
وبه همه انسانها که درافغانستان زندگی میکنن حق ازادی وحق انتخاب بدهن
هیچ چیزی رابه زوربه کسی تحمیل نکنن
وازراه منطق استفاده کنن
ازتعصب قومی دست بردارن
وبشرکش نباشن
واگریک کافریا خارجی که درکشورزندگی میکرد حق بدهدوبامهربانی باانها رفتارکنن
وبه همه همسایه ها بگویدمادشمن کسی نیستیم
واگرکسی بامادشمنی کندماجواب خوایم داد
ما مخالف پیشرفت هیچ کشوری نیستیم
ما درامورداخلی هیچ کشوری دخالت نمیکنیم
ما اگرقدرتمندترین کشورها باشیم به هیچ کشوری تجاوز نمیکنیم
حقوق بشررادرنظرمیگیریم
هرتوریست که داخل کشورشودامنیت اوراتضمین میکنیم
افغانستان لانه تروریستها نخواهدشد

>>>   جناب عالي آفتاب با دو انگشت پت نميشود ، مگر احمد ولي مسعود و پدرام وابسطه نيستند؟ چرا اين طور نگفتي كه نظر به نداشتن محبوبيت و نفوذ و قدرت جذب اجتماعي شان متعهدين و باداران خارجي شان حاضر به سپانسر انتخابات شان نشدند و برايشان گفته اند كه نميتوانند در اين پروژه ناقص سرمايه گذاري نمايند، در حاليكه از يك ولسوالي پنجشير دو نَفَر كانديد رياست و چندين تجار شهادت و مقاومت متحدين اتمر خاديست ، و غني احمدزي شده اند ، پس احمدولي چند رأي ميتواند بدست آرد، در صورتي كه احمد ضياء هم حاضر به رأي دادن به احمد ولي نباشد، و هم چنان مزار، هرات، ازبكستان همه شان به اتمر ، غني تسليم شده اند، پدرام بيچاره نتوانست رأي مردم بدخشان را براي كرسي ولسي جرگه بياورد، و اغاي فرامرز هم جهتش معلوم است ، در مدت كم چندين دوكتورا و ماستري خودش سبب بيطرفي اش است ، و اين سه چهره با هم چه نكات مشترك دارند؟ صفر ،
بفكر من بجاي فرامرز اگر خانم فرامرز جرئت ميكرد و خود را كانديد ميكرد شايد در بين تمام كانديدان درجه سوم و يا دوم مجموع أرا را از خود ميكرد ، و غرب هم كمكش ميكرد، چون دو زبانه است ، مردم از چهره هاي مردان خسته شده اند، و تقريباً عموم زنان برايش رأي ميدادند.

>>>   پدرام:بعد از پیروزی در انتخابات با غاصبین وچپاولگران دارایی های عامه تصفیه حساب خواهم کرد.

>>>   فدرال یا ادامه کشتار مردم؟

>>>   Siawash Balkhi
جناب رییس 👈👈👈👈
آیا قاتلان ۴۵۰۰۰ سربازان کشور همان ۹۰ در صد گوینده گان یک زبان نبودند که جوقه جوقه به عنواین مختلف از زندان ها رها شوند؟؟؟؟؟؟؟

>>>   سخنگوی ائتلاف ملی بزرگ افغانستان می‌گوید، عمر سیاسی این ائتلاف به دلیل تقسیم شدن در چندین تیم انتخاباتی به پایان رسید.
ائتلاف ملی بزرگ افغانستان که ماه‌ها قبل همزمان با ایجادش در تلاش این بود تا به گونه واحد وارد مبارزات انتخاباتی شود اما سخنگویش حالا می‌گوید، عمر سیاسی این ائتلاف به پایان رسید.

>>>   حالا وقت آن رسیده که دزدان باید ازدزدی های شان بمردم جواب دهند وقت بچه ترسانک خلاص شد آن دوره را هم تیر کردیم

>>>   نظر اقای کمال الدین پنجشیری 100 فیصد دقیق است هیچ امکان ندارد که یک ادم علمی و اکادمیک بابرنامه خیلی عالی و جامع با چند تن متعصب قومگرا خائن قاتل مردم افغانستان و جاسوس بیگانه ها در یک اتلاف یکجا شود اقای فرامرز تمنا یک شخصیت فراملی میباشد که به سطح افغانستان فکر میکند و هیچ وقت به فکر تجزیه افغانستان نمیباشد بلکه طرفدار یک افغانستان واحد با حکومت مرکزی قوی ولی برعکس اقایان احمدولی مسعود و پدرام همواره علیه منافع ملی کشور سنگر گرفته اند و به دستور باداران خارجی شان علیه منافع علیای کشور دسیسه چینی میکند
غلام فاروق هراتی از هرات باستان

>>>   جواب نظر دهنده دوم این وطن از خراسانیها بشمول همه اقوام وطن فارسی زبانان و برخی ترکان است و آخرین قوم که داخل شدند افغانها بودند که بسی در حق اقوام بومی ظلم و ستم و جنایت کردند و همچون اسرایل میخواهند اشغالگر شوند

>>>   نبودی این ایتلاف را آرزومندیم.
باشنده کابل.

>>>   نبودی جنایات اوغان را آرزومندیم به امیدی آزادی تمدن و تاریخ و شکوه خراسان

>>>   افراد را یک حلقه سالم که چهره تعصب ومنطقه گرایی را از خود دور کند گپ درست است ولی نه افراد ونه حلقه اطراف اواین ویژگی را ندارد وکوته بین وانفعالی هستند.

>>>   نظر دهنده دومی
ما از کلمه یا واژه افغان منکر نیستم و خوب میدانیم که افغان یا اوغان همان نام دوم پشتونها است که غیر پشتونها به آنها اطلاق میکردند و میکنند در حالیکه خود اوغان ها بخود پشتون یا پختون مینامند۰
ما اگر پشتون نیستیم پس افغان یا اوغان هم نیستم۰ واقعیت همین است۰ دروغگوئی و عوام فریبی نکنید۰ ملت سازی و وحدت ملی بر اساس دروغ، فریب، و خیانت نمیشود و امکان ندارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است