شبح حکومت موقت و مکانیزم انتقال قدرت به طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۷/۱۱/۷ کد خبر: 157106 منبع: پرینت

معامله میان سه افغان اصیل یعنی عمران خان، خلیلزاد و طالبان علیه افغان ارگ سر انجام امروز در قطر اتفاق افتید.
گفته میشود آمریکاییها در ظرف ۱۸ ماه افغانستان را ترک می کنند.
حکومت موقت برای انتقال قدرت از از غنی به طالبان صورت خواهد گرفت.
حکومت موقت یک مکانیزم آرام انتقال قدرت به شکل رسمی به طالبان است. حکومت موقت برای امریکاییها از افغانستان نیز یک مکانیزم خروج آبرو مندانه است. اگر حکومت موقت اتفاق نیافتد سناریوی جنگ داخلی و یا سقوط حکومت غنی از طریق کودتا و یا پیروزی طالبان از طریق جنگ بعید نیست. تجربه سقوط حکومت نجیب این را به اثبات رسانید.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
راهكار؟ يكى از اشتباهات مردم ما اين بود و است كه از سياسيون شان برداشت هاى عجيب و غريب دارند و انها را سرشار از ابتكار، دانش و تدبير مى دانند در حاليكه ادم هاى كوچك در مقام هاى باد أورده اند!

>>>   Parwani
ملک بی صاحب به همسایه می‌رسد

اگر‌ ۳۵ ملیون موجو دوپا در افغانستان آدم نشوند و ملک و کشور خودرا صاحبی نکنند، منتظر باشند که پاکستان بزودی صاحب این ملک خواهد شد. چنانچه فعلا نیز مذاکرات پاکستان با امریکا بر سر تصاحب افغانستان در قطر جریان دارد.
از قدیم ها گفته اند ملک بی صاحب به همسایه می‌رسد. هر مردمی که قدرت تمیز بین خوب و خراب را نداشته باشد و از بی اتفاقی به کم‌تر از ۲۰۰۰۰ ملیشه تحت فرمان همسایه تسلیم شود حق مالکیت بر جغرافیای سیاسی را ندارد و سرزمین او تا بلوغ فکری باید به کفیل و یا همسایه آن تحویل داده شود.

برای با عزت زندگی کردن در جهان امروزی، تنها داشتن شباهت ظاهری با انسان‌های با عزت کافی نیست بلکه بلحاظ فکری باید در حدی از شعور سیاسی رسیده باشی که اهمیت داشتن یک دولت قدرتمندی را بدانی که در سطح بین المللی مظهر اراده‌ و حافظ ارزش‌هایت باشد.
وقتی شعور مردمی به ابتدایی ترین و اساسی ترین اصل زندگی امروزی بشر قد نمیدهد، آنها مستحق آزادی و عزتمندی نمی توانند باشند

>>>   18 ماه بسیار وقت است باید هر چه زودتر ترک گند خا ک ما را

>>>   اين بار امريكا پلان درست براي نجات افغانستان نموده اند ، چون از چندين وقت به اين طرف اكثر مناطق شمال را براي طالبان داده اند ، و بزودي اين فتوحات به پنجشير و شمالي هم ميرسد ، و در آن وقت دستگيري چند دزد كلان پنجشير و نظار و سقوط پنجشير و مزار بدست طالب صورت ميگيرد، و امريكا از اين دزدان پولهاي چور هفده سال را دوباره بدست آورده و دزدان را به گوانتانامو براي تحصيلات عالي ميفرستد، و دوباره طلسم قدرت و حكومتداري جبري ظاهرشاهي و دَاوُدَ خاني را در افغانستان رائج ميسازند.

>>>   آقای غنی در اینده اگرریس چمهور شد جمعیت اسلامی را خواهد پزیرفت آقای عظا محمد نور در تم غنی خواهدشد اتمر اگر انتخابات رابرنده والی پیشن بلخ را خواهد.پزیرفت.
اقای غنی آرای دوستم بابه را اخذ کرد خودشان را بعض دسیسه را برای شان جور وخودش به کشور ترکیه چرا اعزام گردید
تومت احمد حچی راس خواهد بود جنرال صاحب یک جنگجو ماهر یک سیاست ندار غیر موفق: یک ادمی مردم دوست تنها فقط به مردم خودش، فقط به قوم بدیگر کس خدمت نکرده اند.
سربازان جنرال دوستم 25 الی 30 سال پیش در کمر بند های شهر های ولایات ها بسیار کارهای بد کرده است،لت کوب مردم تجاوز های جنسی یک دولت دمکراسی به افغانستان بیایددوزدان چپوال گران را تحت پوشش قرار داده شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است