خلیلزاد کابل را در تاریکی کامل نگه می دارد
خلیلزاد دارد عملا با طالبان به عنوان حاکمان افغانستان، رفتار و گفتگو می کند. کابل را در تاریکی کامل نگه می دارد و معمولا می گذارد که اخبار مذاکرات پیش از همه از طریق منابع طالبان درز کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۷/۱۱/۸ کد خبر: 157128 منبع: پرینت

طالبان با زرنگی حساب شده، برخی از جزییات پیشرفت ها در گفتگوهای شان با امریکایی ها را به بیرون درز داده اند.
ظاهرا، امریکایی پذیرفته اند که نیروهای شان را در مدت کمتر از دو سال از افغانستان خارج کنند و طالبان هم پذیرفته اند که به گروه های تروریستی مثل داعش و القاعده اجازه ندهند که از خاک افغانستان استفاده کنند. برخی منابع از تفاهم بر سر آزادی زندانیان، بیرون کردن رهبران طالبان از لیست سیاه و ایجاد اداره موقت، سخن گفته اند.

خلیلزاد دارد عملا با طالبان به عنوان حاکمان افغانستان، رفتار و گفتگو می کند. کابل را در تاریکی کامل نگه می دارد و معمولا می گذارد که اخبار مذاکرات پیش از همه از طریق منابع طالبان درز کند. اگر حاکمیت در افغانستان از آن کابل است، پس چرا هیاهو به راه می اندازد که طالبان پذیرفته اند تروریستان را از خاک افغانستان دور نگه دارند؟ آیا قرار است طالبان بر افغانستان حاکم شوند و به این دلیل مهم است که خاک افغانستان را در اختیار گروه های تروریستی قرار ندهند؟

خلیلزاد و امریکایی ها تلاش دارند که شکست شان در افغانستان و تسلیم شدن شان را در پوشش توافقاتی با طالبان پنهان کنند. ولی واضح و روشن است که طالبان این مساله را دریافته اند، و دارند این پوشش را به کمک پاکستانی ها برای شان فراهم می کنند. اگرنه، القاعده بخش عظیمی از نیروهایش را به داعش باخت و عملا نقش چندانی در میان جهادی های امروز ندارد. طالبان سال ها است که با داعش می جنگند. آنها دشمن هم اند.

خلیلزاد و یا هیچکس دیگر اما نمی گوید که طالبان بعد از خروج امریکایی ها، چه می خواهند. نظر شان در مورد زنان چیست، چه نگاهی به نقش اقوام در حیات ملی افغانستان دارند، با حقوق بشر چه می کنند، در مورد مطبوعات چگونه می اندیشند، نظام سیاسی مورد نظر شان چگونه نظامی است، انتخابات چه جایگاهی نزد شان دارد، با هنر و علوم می خواهند چه کنند، و ...

اشرف غنی اما رویا می پروراند و در تاریکی و درماندگی، خشمش را فرو می خورد، یا سر آدم های راه گم کرده و " از ما هم هاها " ی چون محمد محقق خالی می کند. می گوید کار خلیلزاد، فراهم کردن زمینه گفتگوهای بین الافغانی است. خلیلزاد اما با تحقیر غنی، دولتمردان و سیاستمداران کابل نشین و کل مردم افغانستان ، دارد با سرعت و جدیت، راه طالبانی شدن کامل افغانستان را صاف می کند.

راستی، طالبان پذیرفته اند که زمینه فعالیت نیروهای جدایی طلب بلوچ پاکستانی را در افغانستان از بین ببرند. ظاهرا، طالبان می روند که ناسیونالیزم ضد پاکستانی پشتون و ادعاهای فرضی بودن خط دیورند و ... را هم دفن کنند!

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Ayendagan
طالبان ناراضی از سهم کدام قوم وارد دولت می‌شوند؟
آیا چنان شده می‌تواند که سهم پررنگ و محوری طالبان ارگی پابرجا بماند و در عین حال طالبان ناراضی هم از سهم اقوام غیر طالب به دولت راه بیابند؟

>>>   اگر ازرده نمیشوید این بار جناب خلیل زاد خود در تاریکی محض قرار داشت ایشان اگر میدانستند که دیگر طالب ان طالب ده وپانزده سال قبل نیست هرگزبه این مذاکرات نمی امد وخودرا سبک وکم وزن نمیکرد شاید سی ای ای وسایر منابع مطلع انهارا در جریان تغییرات وتحولات اصلی نمانده بودند ونمیدانم به کدام امیدواری مدت مذاکرات رادوروز تعیین کردند وباز مجلس را تمدید نمودند وبلاخره بدون کدام نتیجه ای ملموس مذاکرات را پایان دادند برای جناب خلیل زاد از نگاه شخصی خوب شد چون بسیار وقت در حاشیه ای کامل رانده شده بودندکه در گوشه ای مسایل قرار گرفت وباز چند صباحی مردم اورا حد اقل نماینده ای امریکا گفتند ولی برای خود امریکای هاچندان ابرومندانه نبودچون از چندی بدینسو در میدان سیاست ونزاع های منطقوی روبه شکست اندکه این مساءله نیز برایشان ظاهرا دست اورد ملموس نداشته است مگر این که باز کدام طعام زهر الود برای ملت ما پخته وان را برای تناول ملت بیچاره اماده کرده باشند چون برای از بین بردن افغانها از هیچ توطیه ودسیسه دریغ نمی ورزند
لالی از ننگرهار

>>>   چرا ما افغانها برف خود را بالاي بام ديگران مياندازيم ، چرا بايد هميشه ديگران تقدير ما را بسازند، و ما خيرات خور منتظر ديگران باشيم كه هم حمايت ما كنند و هم اعائشه و اباطه ما نمايند، زلمي خليلزاد هيچ مقصر نيست منحيث نماينده امريكا هميشه خوبي ما افغانها را مد نظر ميگيرد ، و لي اين ما هستيم كه براي وكيل دزد و خائن رأي ميدهيم تا حكمرانان ما هم دزد و زورگو و بي عقل باشند.
جوانان تحصيل كرده و چيز فهم گرد هم جمع شوند براي نجات آينده ملت مبارزه و جهاد نمايند، از حق نترسند، حق داده نميشود بايد گرفته شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است