وزارت مبارزه با مواد مخدر با وزارت داخله ادغام می‌گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۲    ۱۳۹۷/۱۱/۸ کد خبر: 157132 منبع: پرینت

طبق فرمان اشرف غنی به منظور تحقق به‌موقع و مؤثر اهداف و اولویت‌ها، وزارت مبارزه علیه مواد مخدر با وزارت امور داخله ادغام می‌گردد.

به گزارش وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، بر اساس این فرمان، تعدیلات لازم در تمامی اسناد تقنینی مربوط وارد و در مراجع ذی‌ربط طی مراحل می‌گردد و الی نهایی‌شدن روند این ادغام، پیشبرد و تعمیل کلیه صلاحیت‌ها و مسؤولیت‌های قانونی آمر اعطای درجه اول وزارت یادشده به عهده وزیر امور داخله می‌باشد.

این فرمان در راستای تأمین حکومتداری خوب، نهادینه‌سازی اصلاح اداره عامه، فراهم‌آوری زمینه مؤثر انجام تمامی وظایف و فعالیت‌های مربوط به طرح و ترتیب پالیسی‌ها و استراتیژی‌ها در امر مبارزه علیه مواد مخدر، تنفیذ قانون، کاهش تقاضا به مواد مخدر، معالجه معتادین، و تأمین معیشت بدیل از سوی نهادهای اصلی آن، با توجه به تعهدات جمهوری اسلامی افغانستان از طریق اسناد معتبر پالیسی بالاخص از مجرای چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان در خصوص تداوم و فراهم‌آوری معیشت بدیل برای دهاقین و تطبیق قانون در برابر قاچاقبران مواد مخدر و رفع تداخل وظیفوی میان نهادهای دولتی در امر مبارزه علیه مواد مخدر و تحقق اصل صرفه‌جویی در مصارف، صادر شده است.

در فرمان رییس جمهور، وزارت امور داخله مؤظف شده که در هماهنگی با نهادهای دولتی ذی‌ربط به ویژه وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، وزارت صحت عامه، اداره ملی احصائیه و معلومات و سایر نهادهای ذی‌ربط، کلیه وظایف وزارت مبارزه با مواد مخدر را در ساحات کاهش تقاضا و معالجه معتادین، معیشت بدیل، انسجام و هماهنگی پالیسی‌ها و استراتیژی‌های مربوط به مبارزه علیه مواد مخدر و سایر وظایف مربوط را مورد بازنگری قرار دهد.

همچنین کمیته تخنیکی به ریاست وزارت امور داخله و ترکیب یکی از معينان وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، نماینده باصلاحیت وزارت صحت عامه، نماینده باصلاحیت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، نماینده باصلاحیت وزارت مالیه، نماینده باصلاحیت ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری تشکیل می‌شود تا طرح تشکیل جدید ادغام وزارت مبارزه علیه مواد مخدر به وزارت امور داخله از لحاظ تشکیلاتی و بودجوی را در هماهنگی با کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و وزارت مالیه طی مدت سه ماه ترتیب کنند.

این کمیته همچنین طرح ادغام فزیکی نهاد یادشده و تدارک محل مناسب برای دفاتر، وسایل و تجهیزات آن را ترتیب می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مواد مخدر
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   ضرورت به ادغام نیست با آمدن طالبان خود به خود مواد مخدر و پودر ی ها از شهر گم می شوند هیچ ضرورت نیست که این موجودات بی خبر از دنیا وزارت داشته باشند . حکومت غنی نتوانست مواد مخدر را از کشور گم کند طالبان با کیبل در طی یک هفته همه شان را هوشیار می سازند تا مواد مخدر استعمال نکنند و کسانیکه به فروش آن دست می زنند همچنان به جزای شان رسانیده می شوند.

>>>   از همان اول ایجاد چنین وزارتی غیر قانونی بود.
کرزی بخاطری که کشت مواد مخدره را در شمال به صفر برساند،این وزارت را تاسیس کرد.
اما زمانی که مسئله مبارزه با کشت مواد مخدره در جنوب بمیان آمد،کرزی خواهان کشت بدیل شد و بدینصورت نه کشت بدیل بمیان آمد و در عوض سال به سال کشت کوکنار در هلمند و قندهار و ارزگان و دیگر ولایات جنوب ازدیاد پیدا کرد و پول آن توسط جنرال رازق که روزی رسان کرزی بود،به جیب کرزی افتاد،تا بالاخره جنرال رازق کشته شد.
اگر بخاطر مبارزه با هر جرمی یک وزارت ایجاد شود،باید وزارت مبارزه علیه دزدان،وزارت مبارزه علیه خس دزدان،وزارت مبارزه علیه رشوت گیران،وزارت مبارزه علیه قاتلان ث غیره ایجاد شود.
کشت مواد مخدره در تمام دنیا جرم است و عاملین آن مجارات میشوند و مبارزه بر علیه آنها،مثل هر جرم دیگر،مربوط به اداره پولیس و وزارت داخله و غیره میشود.
اما در افغانستان این ابتکار کرزی بود که برای مبارزه با آن وزارت جداگانه ایجاد کرده بود.
حتماً وقتی که در بام ارگ ریاست جمهوری چری میکشید ،به فکرش تشکیل چنین وزارتی خطور کرده بود.

>>>   ضرورت به ادغام نيست ، بايد تمام توليدات را خود حكومت خريداري نموده و مانند سي آي اي و كا جي بي از آن اقتصاد مملكت را بهتر سازند. چون جهان به اين مواد ضرورت دارد، و فعلاً هم امريكا از توليدات افغانستان بليون ها دالر كمائي دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است