بیچاره اشرف غنی بر سر دوراهی بازی آمریکا!
آمریکایی ها یکبار دیگر گوش غنی را کشیده و از تمامی صحنه های مذاکرات بیرون راندند و وجهه سیاسی طالبان را در نزد جهانیان بالا بردند و هم اتمر را بر وی شوراندند و غنی را بسوی آینده ای مبهم رهنمون ساختند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157140 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بازی آمریکا و طالبان با افکار عامه و جهانیان، هر روز قمستی از اخبار رسانه های کشور و دیگر ممالک ذیدخل در امور
افغانستان را پر می کند. بازی که نه آغاز آن معلوم بود و نه انجام مشخص است.

یک روز خلیلزاد در صفحه تویتر خود از پیشرفت قابل ملاحظه در مذاکرات با طالبان خبر می دهد و روزنامه نیویورک تایمز با موفیت از به نیتجه رسیدن این مذاکرات گزارش می نویسد و یک روز هم طالبان از آماده شدن پیش نویس صلح با آمریکایی ها می گویند.

در این میان بیچاره اشرف غنی که احساس می کند از میدان رقابت با طالبان بیرون شده است و آمریکایی بیش از آنکه به او توجه کنند، به طالبان متمایل شده اند.

اشرف غنی بخوبی می داند که تمامی مخالفان مسلح به شمول طالبان از جانب آمریکایی ها تمویل و تجهیز می شوند و اینک آمریکایی ها ارزش طالبان را تا آنجا بالا برده اند که دیگر جامعه جهانی و کشورهای کمک کننده و تمویل کنندگان افغانستان، بسوی طالبان می روند و اگر روال به همین منوال پیش برود، از غنی و حکومتش تا چند صبای دیگر خبری نخواهد بود و همه تسلیم طالبان خواهد گردید. آن وقت باید غنی و بی بی گل دوباره به آمریکا برگردند و بیاد چند روز پادشاهی در افغانستان زندگی عادی خود را سپری کنند تا چشم از جهان فانی بربندند.

خلیلزاد بگونه ای وانمود می کند که انگار طالبان هرگز از مواضع شان کوتاه نیامده و این آمریکایی ها هستند که بخاطر صلح با طالبان از منافع شان صرفنظر می کنند! در حالیکه چنین نیست و مذاکرات با طالبان بازی دیپلماتیکی است که دیگران فکر کنند واقعا طالبان در اندازه و قامت یک حکومت مقتدر هستند و باید دولت آینده به آنان سپرده شود.

اشرف غنی می داند که در مذاکرات خلیلزاد و هیات آمریکایی با طالبان، نه بحث خروج نیروهای آمریکایی ها مطرح می شود و نه هم شرکت دادن طالبان در حکومت آینده و آمدن صلح! بل آنچه بحث می شود چگونگی حفظ منافع آمریکایی در افغانستان است که اشرف غنی با تمام فروتنی و تواضعی که از خود در برابر آمریکایی ها نشان داد، نتوانست رضایت آنان را در حفظ منافع آمریکا در دراز مدت در افغانستان تضمین کند و اینک باید طالبان به میدان بیایند و آنان بجای غنی حافظ منافع آمریکا در منطقه و افغانستان باشند.

اینک اشرف غنی که خود را خارج از همه معادلات و معاملات می بیند، وارخطا و دستپاچه شده با نگرانی تمامی بحث های مربوط به افغانستان را پیگیری می کند، بدون اینکه به نتیجه مثبتی دست بیابد.

چند روزی اشرف غنی با نزدیک شدن به سوی روس ها و چینی خواست تا به آمریکایی ها اعلام خطر کند اما آمریکایی ها یکبار دیگر گوش او را کشیده و از تمامی صحنه های مذاکرات پیرامون افغانستان بیرون راندند و وجهه سیاسی طالبان را حتی به قیمت انتقال ملاعبدالغنی به قطر در نزد جهانیان بالا بردند و غنی را بسوی آینده ای مبهم رهنمون ساختند.

اینک غنی سردرگم است که چکار کند، از یکطرف حنیف اتمر را بر او شوراندند و از طرف دیگر او را از صحنه بازی های صلح بیرون راندند. از همه مهمتر اینکه او را بر سر دوراهی قرار دادند که یا باید مصوبات مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان را بدون اینکه بداند و از محتوای جلسات باخبر باشد، حمایت کند و یا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی نماید که در هردو صورت بازنده میدان خواهد بود.

این سرنوشت کسانی است که به ملت خود خیانت کنند و پشتیبان غارتگران و اشغالگران موطن اصلی خود باشند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
غنی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بدون شک انچه رخداده ومیدهد گیم وبازی بیش نیست شاید این بار خلیل زاد در قبولاندن طالب جهت تامین منافع امریکا مشکلاتی داشته باشند ولی در نهایت نظر به اظهار خودشان روی مسایل کلی باهم به توافق رسیدند به احتمال زیاد طالب ها قول وقراربا دیگران هم دارند ولی مثل معروف است که برادران پشتون ما زود اجاره میشوند حد اقل انهای که دران مجلس حاضر یودند از دیگران بریدند وبه وعده های جناب خلیل زاد دل بستند مگر اینکه طبق روند وروال همیشگی امریکای ها انها را رنگ نموده با وعدهای فریبنده راه های ارتباط انها را قطع نموده باشندواصل برنامه وپلان شان چیز هایست که تا هنوز حتی خلیل زاد نیز از ان اگاهی ندارد مساءله هرچه باشد کابل نشینان از انظار عامه افتیدند وداخلی هارا توته وپارچه کردند وبه گروه های متعدد تقسیم نمودند وانهارا میان هم درکشمکش انداخته خود برای تطبیق پلانهای بعدی فرصت کافی یافتند
محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   از برکت امریکاییها غنی حکمرانی میکند. تمام دخترانش و فاملش در واشنگتن در گروی امریکاییها است

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، ....درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین سگی خلیلزاد است۰
این ....از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   هر دو این مرتد اجنت و غلا م حلقه به گوش کفار است
شما اگر باور نمی کنید بیاید از دین از این دو ....امتحان بگرید

>>>   چقدر دقیق و منظم مطالب را تحریر کردید
کاملا درست است
واقعیت این است که ما در یک نقشه از پیش طراحی شده آمریکایی ها قرار گرفته ایم و راه چاره دست ما نیست
بهترین راه است که این نوکران خارجی از قدرت اسعفا بدهند و مردم را بحال خودشان بگذارند انان راه خود را پیدا میکنند
شیما کابل

>>>   بسیار متن دقیق وکارآزموده ای سیاسی است وواقعاْ کودکی سیاسی سران اقوام غیر پشتونی را نشان میدهد که دل به حکومت موقت بسته اند ، در حالیکه هدف حکومت موقت اوردن ومسلط شدن طالبان است واینهارا به بردگی سیاسی سوق میدهند وبعد گلیم همه شان را جمع میکنند.

>>>   قدرت های استعماری جهان در افغانستان همیشه از قوم پشتون برای پیشبرد منافع شان استفاده کرده اند حالا هم یک مانور جدید شان است که در دو طرف قضیه از آنها کار میگیرند .آیا وقت آن نرسیده است که وطنپرستان و روشنفکران واقعی پشتون درین مورد تجدید نظر نموده وبرای اولین بار هم که شده واقعا با دل وجان در کنار دیگر اقوام کشور و خوب را از بد ودوستان واقعی ولی از یک قوم دیگر را بر دشمنان هم زبانشان تفویض نمایند ؟

>>>   Ziai
ما در چنگال چه هیولا های اسیر شده آیم. شرم شان باد.

>>>   Wali
خلیل زاد عامل بدبختی افغانستان است و میخواهد بنام آمریکا ‌و با استفاده از نام آمریکا حکومت ها را بترساند و افراد خود را تعین کند.

>>>   Hamdard
ایالات متحده آمریکا شیطان بزرگ است.
بخاطر فریب مردم می گویند که این حق خود افغانی ها است که چه تصمیم می گیرند،اما در اخیر کار به نوکران خود هدایت می دهند که چه تصمیم بگیرید.

>>>   Osmani
....غنی کوچی زاده وخلیل اوغان ناقل پلان پشتونیستی خودشانرا زیر نام صلح فریب وبه تلک انداختن مردوم افغانستان غیر پشتون استند. امروز هزاره، فردا، ازبک، پس فردانوبت تاجک میرسد. برادران هوشمند؟ اشتبا نکنیدکه درحالت غافل گیرشدن استید. پس ازختم کاروبه سررسیدن پلان شوم، پیشیمانی سود ندارد. بخداقسم این دوبیوجدان ویهودی زادگان اند. برخیزید. فقط تماشاچی ونظاره گر نباشید. قسم پلان دشمن وسیع وگسترده ترازقتل عام هزاره است. درفکر بقای خود باشید تاضعیف نشدیم.

>>>   خلیل زاد خواستار دوام قدرت پشتون ها است ، به همین ترتیب برای شان طالبان هم از اهمیت خاص برخوردار است هرزمان که اینها خواسته باشند می‌توانند به عنوان یک گروه سرکوب گر بر ضد اقوام دیگر از گروه های توریستی استفاده کنند .
ملاقات های خلیل زاد با سران اقوام به هدف آماده کردن ایشان براینکه حضور یک فرد پشتون به عنوان رییس جمهور به شرایط و وضعیت حامیان منطقه و فراه منطقه ضروری است شما ها توان رییس جمهور شدن را ندارید
اقوام دیگر اگر با هم متحد شوند بدون شک برنده میدان هستند

>>>   بدون شک انچه رخداده ومیدهد گیم وبازی بیش نیست شاید این بار خلیل زاد در قبولاندن طالب جهت تامین منافع امریکا مشکلاتی داشته باشند ولی در نهایت نظر به اظهار خودشان روی مسایل کلی باهم به توافق رسیدند به احتمال زیاد طالب ها قول وقراربا دیگران هم دارند ولی مثل معروف است که برادران پشتون ما زود اجاره میشوند حد اقل انهای که دران مجلس حاضر یودند از دیگران بریدند وبه وعده های جناب خلیل زاد دل بستند مگر اینکه طبق روند وروال همیشگی امریکای ها انها را رنگ نموده با وعدهای فریبنده راه های ارتباط انها را قطع نموده باشندواصل برنامه وپلان شان چیز هایست که تا هنوز حتی خلیل زاد نیز از ان اگاهی ندارد مساءله هرچه باشد کابل نشینان از انظار عامه افتیدند وداخلی هارا توته وپارچه کردند وبه گروه های متعدد تقسیم نمودند وانهارا میان هم درکشمکش انداخته خود برای تطبیق پلانهای بعدی فرصت کافی یافتند
محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   اتمر نمک ناشناس وجاسوس است لطفا"بر وی اعتمادنکنید

>>>   همه فقط یک تیاتر است،بخاطر توسعه نظامی امریکا در سراسر کره زمین.
همانطوری که حادثه یازدهم سپتامبر و ارتباط آن به طالبان و القاعده یک تیاتر بود،بعداً کشته شدن بن لادن نیز در پاکستان یک تیاتر بود.
همانطوری که خروج نیرو های امریکایی از عراق یک تیاتر بود،خروج نیرو های امریکایی از افغانستان نیز یک تیاتر است.
اگر یادتان باشد،بارک اوباما بعد از رییس جمهور شدن اش اعلان کرد که قوای امریکایی را از عراق خارج میکند و در عوض در افغانستان قوای امریکا را اضافه میکند و زمانی که جنگ در افغانستان ختم شد،قوای امریکایی را از افغانستان نیز بیرون میکند.
در صورتی که تمام قوای امریکایی از عراق خارج شده باشد،درینصورت چند وقت پیش دونالد ترامپ به عراق برای دیدن قوای امریکایی رفته بود و یا قوای عراقی؟
آیا به داعش اخطار نداد که در صورت فعالیت دوباره وی در سوریه،ما در مقابل آنها از قوای خود که در عراق مستقر هستند،استفاده میکنیم؟
در خود سوریه هم هنوز معلوم نیست که تمام سربازان امریکایی خارج شوند.
سربازان امریکایی در عربستان، کویت، قطر، بحرین، امارات، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، فلیپین، تایلند، جاپان، کوریای جنوبی، اروپا و افریقا و سایر کشور های جهان که به گفته خود دونالد ترامپ شما هنوز نام این کشور ها را نمیدانید.مستقر هستند.
در افغانستان نیز یک جدول زمانی برای خروج سربازان امریکایی جور میکنند و چند سرباز را خارج میکنند و باقیمانده را حفظ میکنند و طالبان نیر نفر های خودشان است که یا مکمل قدرت را برایشان میدهند و یا هم در تشکیل دولت اعتلافی شامل شان میکنند.

>>>   اظهار خودشان روی مسایل کلی باهم به توافق رسیدند به احتمال زیاد طالب ها قول وقراربا دیگران هم دارند ولی مثل معروف است که برادران پشتون ما زود اجاره میشوند حد اقل انهای که دران مجلس حاضر یودند از دیگران بریدند وبه وعده های جناب خلیل زاد دل بستند مگر اینکه طبق روند وروال همیشگی امریکای ها انها را رنگ نموده با وعدهای فریبنده راه های ارتباط انها را قطع نموده باشندواصل برنامه وپلان شان چیز هایست که تا هنوز حتی خلیل زاد نیز از ان اگاهی ندارد مساءله هرچه باشد کابل نشینان از انظار عامه افتیدند وداخلی هارا توته وپارچه کردند وبه گروه های متعدد تقسیم نمودند وانهارا میان هم درکشمکش انداخته خود برای تطبیق پلانهای بعدی فرصت کافی یافتند

>>>   هرگاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملّی و مدرن و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق سازد، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، عاقبت خودبخود تبدیل به عمله و آلت دست و مزدوری بیمزد گشته و منافع فرصت طلبان و سودجویان داخلی و خارجی و بیگانه را تاًمین می کند. این اصول در همه جا صادق هست. ناتوانی و افول و فساد دولتی را حاکمان و دیکتاتورهای داخل می سازند و نه آمریکا. بعد از آن هم، وقتی آزادی از جامعه سلب گشت و امورات و امکانات کشور در دست شخص دیکتاتور و باندش متمرکز و همهً امکانات به مالکیت شخص دیکتاتور و دارخلافه و دربار و حزب درآمد، دیگر مردم اسیر و زیر دست و امّت و رعیّت هست و کاره ایی نیست، نتیجه انباشته شدن فقرو فلاکت در جامعه هست واز بابت این ضعف دولتها سواری می دهد و وقتی سواری داده شد، دیگران سوار خواهند شد، عرب آمد و عجم رفت و حسن آورد و آمریکا برد، این داستانها جهت توجیه ضعف دیکتاتورهای حاکم بوده و هست و هنوز و همواره می بافند تا نتیجهً تمامی ضعف و ندانم کاری و اعمال وسیاستهای استبدادی خود را به خارج مثلاً آمریکا و...، ربط و نسبت می دهند. سپاس از دقت شما.

>>>   همانا مؤمنان با یکدیگر برادرند، پس میان برادران خود،(در صورت اختلاف و نزاع) صلح و آشتی برقرار کنید و از خدا پروا کنید تا مورد رحمت قرار گیرید.

>>>   اين مووضوع تنها به غني تعلق نميکيرد اين بر ميخورد به تک تک اتبع کشور و بيشترين ضربه را اتحاد منحوس شمال که در هفده سال ګزشته ميلياردر شدند خواهد ديد و انشالله که روز حساب و کتاب با اين دزدان و قاتلين فرا خوهد رسيد. غني نه دزد است و نه قاتل و نه هم غاصب هيچ کس با او مشکلي نخواهد داشت.

>>>   غنی یک‌ انسان‌ با علم و سیاسی است مانند لندغر ها نیست به دو شانزده پولی وناموس خود را به فروش برساند شما چک چکی ها‌غنی را نباید با بیسواد های لندغر مقایسه نماید

>>>   ههههههه با وصف پنهانکاری ترورستان طالبان که جنگ شانرا صبغه اسلامی میدادند اما مردمان کشور ما و جهانیان همه میدانستند که با قوای نظامی تا دندان مسلح پاکستان جاسوسان و غلامان شانرا بنام امارت اسلامی طالبانی ساخته ای اس ای پاکستان حاکم ساختند اما تمام کار ها و.پلانها و رهبری طالبان را نظامیان و استخبارات پاکستان انجام میداد صرف نام از طالبان بود وبس و اینبار طالبان ترورست جاسوسان پاکستان با پا در میانی و موجودیت شش جنرال و سه دیپلومات پاکستان در این چندین نشست و مجلس که با نمایندگان امریکا در چند کشور های خارجی داشتند بقدرت گیری کاذبانه شان که در حقیقت سپردن قدرت دولتی افغانستان بدست پاکستان است نه جاسوسان ومزدور انها بنام طالبان دست و پای امریکایی ها را میبوسند و تعدات شانرا به انها داده اند اما با دولت و ملت افغانستان سر سازگاری از خود نشان نداده اند با اینکار شان طالبان ترورست ثابت کردند که نتها که بدستورات و اوامر اسلامی اعتنایی ندارند بلکه یک منافق بد نام کن دین اسلام در جهان هستند اما نظر به تجربه تلخ گذشته از طالبان زمان اشغال کشور ما ملت افغان حاضر نیستند که قدرت گیری غلامان و جاسوسان پاکستان بنام طالبان را ولو که به جان گیری شان هم تمام گردد قدرت گیری کامل کشور بدست طالبان جاسوسان و غلامان پاکستان را بقبولند .

>>>   اگر سونوشت کسانی که بوطن خود خیانت میکنند باید سرنوشت طالبان از همه بدتر باشد چون بزرگترین خیانت را آنان کگرده اند آنان در ظاهر افغان اما در اصل پاکستانی هستند

>>>   Dehganpoor
چندین سال است فریاد می زنیم که طالبان نتکتایی پوشی که در ارگ ریاست جمهوری و اطراف آن تجمع شده اند هیچ فرقی با طالبان چپلک پوش ندارند مگر یکتعداد باور نمی کردند و می گفتند که شما هرچیز را از دریچه تنگ قومی تان می بینیدکه واقعیت ندارد اما حضرت حافظ خوش کلام و شیرین سخن می فرماید که :
" خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد "
حشمت کرزی که تا د یکی از همین طالبان نکتایی پوش است که امروز در جمع نمایندگان طالبان با نمایندگان آمریکا مذاکره می کند.

>>>   این غنی به قول خودش ۳۰ تا ۴۵ هزار نفرا درتی چهار سال ریس جمهوری خود نابود کرد وتمام اقوام غیری پشتون و پشتون های مثلی شهید جنرال رازق را کینار زد وقت اش رسیده که خودی این مغز متفکر طالبان در چهارراه اریانا آویزان خواهد کرد

>>>   از بد بدترش توبه ، بترسيد كه اينبار خليلزاد را امريكا و طالب به حيث باباي ملت و رئيس جمهور يا امير المؤمنين بالاي ما حاكم بسازد.

>>>   میگویند امریکای ها از کشور خارج میشوند وپاکستان وطالب را جهت حفظ منافع خود بجا میگذارند وبعد ازین ما اسیرطالب وپاکستان میباشیم و...
این همه خیال است ومحال است وجنون خارجی هابرنامه دارند هر جا مسلمان است وانسان غیر خودشان را ازار دهند وبکشند وببندند وکشورهارا ویران نمایند واین پروسه ادامه خواهد داشت وظاهرا با امدن طالب وپاکستان اگر اسیر میشویم ویا صوبه ای پنجم ویا هرچیزی دیگر ملت از رنج چهل سال جنگ نجات می یابد وچند صباحی نفس راحت میکشدبدون انهم یا تحت اشغال امریکا خواهیم بود ویا از انگلیس ویا ازهمه ای شان وقتی در قسمت ما اسارت است وغلامی چه فرق میکند که اسیرپاکستان باشیم مگر این دیگرها کرزی و غنی وعبدالله وحکمتیارش از طالب وداعش چه فرق دارند اینها هم غلام های حلفه بگوش اند وانها نیز اما انچه فکر ناقص تبنگ چی قد میدهد خارجی ها به این زودی ها از قتل وکشتار ملت ما باز نمی ایستند ومارا نمیگذارند روی ارامی وامنیت را ببینیم ولذت اسودگی را لمس نمایم
تبنگچی

>>>   چند بن سال است که جنگ در افغانستان جریان دارد و از مردم بیگناه قربانی می‌گیرد هیچ مفاد هم به طرف های در گیر نداشته است .
کشور که دیروز جنگ را رهبری می‌کردند امروز روی میز مذاکره به نماینده گی از دوطرف گفتگو می کنند .
وای به حال ملت که به حد حقیر شده با این سیاست های. نابخرانه سیاستمداران شان که تصامیم را یگانه برای ما می‌گیرد

>>>   در چنین یک وضعیت مجهول ایجاب مینماید رهبران سایر اقوام به دور از خودخواهی ها وعقب گردها ودنباله روی ها بروی یک میکانیزم جامع که در آن منافع جمعی همه اقوام درنظرگرفته شود درکنارهم جمع شده واز حیثیت وآبروی قوم خود دفاع همه جانبه نموده واز تک تازی های دیگران جلوگیر نمایند ومنافع مردم خویش را ترجیع دهند در این میدان نبردسیاسی وملی مردم با ایشان ایستاده خواهندبوددرغیر از آن همه نابود خواهند شد.
س

>>>   اقوام دیگر - پشتون این چی معنی دارد انسانها تماما یک قوم هستند
دزد دزد است درهرقومی که باشد

>>>   همه جا وهمیشه دیکتاتورها فساد دولتی بار می آورند و کشور را به فقرو فلاکت می کشانند، هر جا که حق حاکمیت مردم توسط دیکتاتور غصب وآزادی(حق اعتراض، افشا گری، بیان، قلم و..،) نقض و سلب گشته و جامعه از انتخابات آزاد و حق تعیین سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود و کشورشان محروم کنار گذاشته شده است، در آنجا حاکمیت ملت به حاکمیت شخص دیکتاتور و باندش درآمده و راهزنی و فساد دولتی جای حاکمیت قانون را گرفته است و در این شرایط وقتی نوبت حسابرسی رسید، دیکتاتورها شروع به سرکوب جامعه کرده و نتیجهً سیاستهای ضد مردمی خود و علت قیام و اعتراض توده های مردم را به آمریکا و اسرائیل و غیره ربط و نسبت می دهند. کی بود؟ کی بود؟ من نبودم

>>>   Akbary
براي من ملا عمر صد بار شرف دارد از كرزي چون طالب و ملا عمر به هر رزالتي كه باور دارد انجام مي دهد ولي كرزي كه زعيم كشور خود را قلم داد ميكند وهنوز هم يك مقدار انگفت پول خزانه كشور را مي بلعد شخص منافق و دوروي عوام فريب، طالب پرور و خاين است

>>>   Dehzad
داکتر محمد اشرف غنی:
«اگر من ١٦ ساعت كار مي‌كنم دليل اش اين است كه ديگران ٢ساعت كار نكرده اند.»
*** *** ****
به جای «کار» اگر این «شانزده» ساعت را رییس محترم دولت خواب میکردند، مطمیناً، ملت خوش تر از امروز بود. مثلاً، شانزده فیصد آن ۴۵ هزار نیروی امنیتی شهید نمیشد، کابل حداقل هفتۀ شانزده ساعت برق میداشت. مغزها چه که حتی معده ها از کشور فرار نمیکردند. و مهمتر از همه، نتیجه هر انتخابات در کمتر از شانزده ماه اعلان میشد.
بناً، وضعیت دردآور و دیوانه کنندۀ امروز افغانستان محصول بی خوابی و اعصاب خرابی رییس جمهور آن است.
*** *** ***
شما مثلاً در یک خریطۀ کاغذی که ظرفیت هفت کیلو کلچه را داشته باشد، «شانزده» کیلو کلوخ پر کنید، کنده نمیشود؟!

>>>   ريسس جمهور غني براي جلوگيري از خروج زودهنگام قواي امريكايي به دونالد ترامپ نامه اي نوشته كه در آن خواستار كاهش مصارف امريكا در افغانستان گرديده است.
روزنامه نيويارك تايمز مي نويسد كه اين نامه را مقامات قصر سفيد تاييد كرده اند. در نامه به تفصيل صحبت شده و غني در نامه از امريكا خواسته كه براي كاهش مصارف يك هيات مشترك تعيين شود و مصارف امريكا در سطح قابل قبول كاهش يابد.

>>>   Maqam Saighani
استخاره حضرت صاحب مجددی در مورد کلید صلح: قبر ملا محمد عمر را حفاری کنید، کلید صلح همونجا در پهلوی چپش دفن است. کلید را بگیرید و بیارید تا قفل صلح را باز کنم، منتها در آوردن کلید عجله کنید چون عمر من هم به پایان رسیده است😛

>>>   غنی کوچی ردش را گم کرده، آنقدر چیغ زد که حتمن تار و سوزن بی بی گل خوب مصروف خواهد بود.

>>>   این تنها رییس جمهور نیست که به انزوا کشانده میشود بلکه پلان ونقشه شوم پاکستان است که طا لبان به شش ملیارد دالر فروختند وبه مردم افغانستان در مجموع نقشه شوم را طرح نموده که نهاد های نظامی واجتماعی یکبار دیگر منحل میگردد در صورت عملی شدن این پلان شوم نه تنها غنی بلکه هیچ سیاست مدار وهیچ رهبر وهیچ سرمایدار در موقف کنونی باقی نمیماند پس همه یکجا در مقابل این دسیسه متحد شوید این رسالت ومسولیت همه افغانها است که به یک زبان به امریکا بگویند که ما صلح ابرومندانهوصلح دایمی میخواهیم اردو وپولیس وامنیت دولتی با دستناخورده باقی بماند وصلاحیت داده هر جانب ک ه برخلاف توافق نا مه عمل میکند سر کوب سازند تا ریخ گزشته همه بیاد دارید که طالبان به فریب تا کابل رسیدند وحالا هم همان دسیسه را بهکار انداختند بنام دولت ومخا لفین سیاسی دولت مردم را متفرق میسازد وفردا مانند گزشته هردو را سر کوبمیسازد که طبعا مانند جنگ جدید اغاز میشود که خلا ص گیر ندارد پس هوشیار باشید نظام را حفظ نمایید تا خود تان حفظ باشید .

>>>   غنی کوچی ردش را گم کرده، آنقدر چیغ زد که حتمن تار و سوزن بی بی گل خوب مصروف خواهد بود.

>>>   درسطح جهانی ما یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم...
خدا سایه این چنین آدم بی برکت را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور; هرچ زو د تر کم کن دومین متفکر «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی تنها 45000 هزار سرباز شهید . واین خاک را به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین وجود ندارد.
- دست آورد هروز به سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر در کشور فزوده میشود. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان ا ست.
اشر غنی در این فرصت 18 سال شکوه و جلال خود را برای زن بچه های خود نشان داد؛ این روزها اما افول غنی رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور همسایه ها را ندارد، برنامه‌های او تنها در داخل ارگ حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور دانش چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
امروز این تنهایی، غنی عصبی را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی از طرف امریکا با داراش و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ افغانستان است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را مختل و نظم اجتماعی و ثبات سیاسی را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری نمودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است