ده کلینیک خصوصی در تخار بسته شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157153 منبع: پرینت

ده کلینیک شخصی در شهر تالقان بسته شده است و این روند در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد.

رییس صحت تخار به رسانه ها گفت: رقم مراکز صحی خصوصی بدون جواز در این ولایت زیاد است، اما آنان روند بررسی‌شان را تا بسته‌شدن همه مرکزهای صحی غیرقانونی در این ولایت ادامه می‌دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کلینیک
تخار
نظرات بینندگان:

>>>   در کشور های اروپایی و امریکا جتی یک دکان کوچک بدون جواز اجازه فعالیت ندارد.من نمیدانم در افغانستان چطور مردم جرأت میکنند که یک کلینیک شخصی را بدون جواز به فعالیت می اندازند؟
در صورتی که مریضی درین نوع کلینیک ها در اثر مریضی تلف میشود،مسؤل کلینیک متهم به قتل خواهد شد و محاکمه خواهد شد.
حتی اگر مریضی هم هنوز در اثر مریضی درین کلینیک ها تلف نشده باشد،بدون جواز فعالیت چنین کلینیک ها،در حقیقت اقدام به قتل مریض است و خود اقدام به قتل یک شخص،بدون آن که هنوز به قتل رسیده باشد،خودش یک جرم است و مجازات دارد و علاوه بر آن که مجازات فعالیت بدون جواز این کلینیک ها نیز به صاحب این کلینیک ها باید داده شود.
من نمیدانم چرا در قوانین جزا افغانستان چنین مواردی درج نمیشود،تا جلو فعالیت های خود سر چنین کلینیک ها گرفته شود.
در دیگر کشور ها هر روز به ده ها موارد مسایلی در حیات روزمره افراد و اشخاص و شرکت ها و در بخش های مختلف قوانین جرایی و مدنی و تجارتی و ترافیکی و نظم عامه و غیره قوانین ،پیش می آید که ایجاب تصویب مواد جدید قانون و یا تعدیل مواد قانون و یا حذف مواد قانون را میکند،عاجل این قوانین تصویب و از طریق وسایل اطلاعات جمعی و نشریه ها در دسترس مردم قرار میگیرد.
اما در افغانستان مردم بدون جواز کلینیک افتتاح میکنند و نه دولت از افتتاح آن خبر میشود تا جلو فعالیت آن را بگیرد و نه صاحبان این کلینیک ها از قانون خبر دارند تا دست به چنین اقدامی نزنند.
آدم واقعاً هنگامی که به چنین وقایعی لر میخورد،باعث حیرت و تأسف انسان میگردد.

>>>   تنها بستن کلنیک ها کافی نیست باید کمک دریافت کنند تا به گونه اساسی و معیاری دوباره در خدمت مردم قرار بگیرند در غیر آن رونق دادن مارکیت پاکستان است

>>>   حیات انسان متاع تجارت شده ازدواخانه خود برای مریض خود درازدیاد مرض تلاش دارند تا عواید شان افزایش یابد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است