کلید ارگ کابل به عمران خان تحویل داده شد
بگذارید برخی خوشباوران به "اصطلاح" سیاسی و سران احزاب بازهم باور کنند که خلیلزاد پاکستانی ها را راضی به صلح کرده و طالبان را به میز مذاکره صلح کشانیده است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۸    ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ کد خبر: 157187 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) گزارش هایی از مذاکرات قطر به بیرون درز کرده است که حکایت از معاملات پشت پرده ای دارد که به هیچ عنوان رسانه ای نشده و مقام های دولتی افغانستان نیز در جریان محتوای آن مذاکرات گذاشته نشده اند.
رفتن عمران خان نخست وزیر پاکستان به قطر، مربوط به همین مذاکرات پشت پرده می شود.

عمران خان قبل از اینکه وارد مذاکرات سری پیرامون طالبان و آینده افغانستان با مقام های قطری شود، زمینه های تجاری و بازرگانی و همچنین سیاسی را با قطر آغاز کرد تا علاوه بر منفعت قرارداد های متذکره با قطری ها، به اصل موضوع آمریکا و طالبان برسد و قطری ها را در این زمینه متقاعد کند که با خواسته های پاکستانی ها که قبلا با آمریکایی ها هماهنگ شده است، مخالفتی نداشته باشند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که مقام‌های قطری در یک مهمانی از هیات پاکستانی شامل وزیر مالیه، امور خارجه و دیگر مقام‌های این کشور، پذیرایی کردند.
عمران خان، نخست وزیر پاکستان (۱ دلو) با همتایی قطری خود عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرد و دربارۀ مسایل مختلف به شمول همکاری‌های اقتصادی و طالبان، بحث کردند.

این سفر پس از آن صورت گرفت که مذاکرات صوری آمریکا با طالبان به مراحل اعلام نتیجه رسیده و زمینه فریب و همچنین وارخطایی و دستپاچگی مقام های افغانستان را فراهم آورده بود.
البته پیش از این سفر، وزیر خارجه پاکستان توسط وزیر خارجه قطر در جریان مذاکرات قرار گرفته بود.

قرار بود جلسه چهارم نشست طالبان با خلیلزاد در اسلام آباد برگزار شود اما آمریکایی ها نتوانستند قطری ها را متقاعد بسازند که به سران سیاسی طالبان اجازه خروج از قطر را بدهند. زیرا قطری ها می دانستند چنانچه نشست در پاکستان برگزار شود، آنان از جریان مذاکرات و بازی ها اطراف آن بی بهره خواهند بود و تمامی امتیاز های این نشست ها به پاکستانی ها خواهد رسید. بنابر این به آمریکایی ها اعلام کردند که سران سیاسی طالبان اجازه خروج از قطر را ندارند. اما آنچه در رسانه ها نشر یافت این بود که طالبان حاضر به گفتگو با خلیلزاد در پاکستان نشده اند و بر نشست در قطر اصرار دارند.

هرچند از جلسه ای که میان خلیلزاد و عمران خان در قطر برگزار شد، هیچ خبری به رسانه نرسید، اما احتمال می رود در این جلسه که با حضور سران سیاسی دفتر طالبان دایر گردید، کلید افغانستان توسط خلیلزاد به عمران خان داده شده باشد! و طالبان یکبار دیگر با پاکستان تعهد امضا کرده باشند که سر از فرمان آنان برندارند و آینده حکومت افغانستان را بر مبنای طرح های اسلام آباد برنامه ریزی کنند.

آمریکا با بازی های سیاسی دروغینی که بنام رویارویی با پاکستان براه انداخت و خوشباوران به اصطلاح سیاسی ما و حتی منطقه، باور کردند که آمریکا به پاکستان فشار وارد می کند، همه را فریب داد. ولی اینک زمان آن رسیده است تا آمریکا به زودی بصورت علنی تحویل افغانستان به پاکستان را رسما اعلام کند. چنانچه مقدمات این امور تا اندازه ای رسانه ای شده است و اکثر سیاسیون در جریان آن هستند.

در حقیقت توافقات پشت پرده میان آمریکا و پاکستان و قطر و سران طالبان تا کنون سری است و به همین دلیل است که نباید سران حکومت افغانستان در جریان قرار بگیرند. زیرا اینها هیچ کاره اند و تصامیم اصلی در آمریکا و اسلام آباد گرفته شده است.

در این گیر و دار بگذارید برخی خوشباوران به "اصطلاح" سیاسی و سران احزاب بازهم باور کنند که خلیلزاد پاکستانی ها را راضی به صلح کرده و طالبان را به میز مذاکره صلح کشانیده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات صلح
خلیلزاد
قطر
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت های مطرح شده در سایت افغان پیپر حیرت آور است.
این حرف من تنها نیست بلکه بسیاری از سیاسی ها نیز برهمین عقیده اند که دسترسی های شما عمقی است و تحلیل های این سایت از سطح خبری عادی عبور کرده و پشت پرده ها را برای همه روشن می کند.
از یک نظر دیگر هم قابل قدر است اینکه تا کنون معامله نشده و در هیچ جریان و تشکیلاتی وابسته نشده است و سال ها است که مستقل عمل می کند.
شیما کابل

>>>   Salam
غنی به عنوان یک دانش آموخته در امریکا ، فرصت و امکان آنرا داشت تا برای عدالت اجتماعی ، مردم سالاری ، زدودن برتری طلبی قبیله ی و باز کردن یک پنجره به سوی فرهنگ شهروندی ، کار کند ، اما غنی نتنها چنین نکرد بل با اندیشه ی منتن برتری طلبی قبیله ی و قومی وارد میدان سیاست شد و جامعه را به سوی فاجعه و ورشکستگی کشانید که امروز هم تبارانش ، جاهل ترین و قهقرایی ترین گروه چون طالبان در حوزه سیاست مشروعیت یافتند . غنی فکر می کرد طالبان پلیس ضد شورش علیه سایر اقوام است ، شمال و شمال شرق را با طالبان مشبوع کرد و اجازه نداد تا علیه شان مبارزه شود، هر جنبش مدنی را با انتحاری های دستگیر شده و آماده ی انتحار به خاک و‌خون نشاند ، در ختم هر محفلی اعتراضی یک انتحاری آماده را به میدان انتحار آورد تا جرأت اعتراض مدنی مردم را سلب کند ، اکنون بادارانش هم از این جنس نا خوش رو گرفته اند .
توصیه من به همه ی مبارزین و عدالتخواهان این است که از این فرصت استفاده کنند ، آمدن و برتری طالبان دیگر یک امر حتمی است ، تا غافیلگیر نشده ایم ، به میکانیزم و روشی باید فکر کرد که شوؤنیست ها خلع قدرت شوند تا زمینه ی پیروزی تام طالبان منتفی گردد ، در غیر آن شوؤنیست فعلی نظام را به طالبان خواهند سپرد ، تا دیر نشده است باید آماده ی مبارزه هم در جبهه ی سیاسی ‌و هم در جبهه ی نبرد گرم و قهر آمیز باید بود .

>>>   اول نوبت انگلیسیها بود از پشتش نوبت شوروی شد و
باز نوبت امریکایهاو متحدانش اگر نوبت است که دیگر
حق همسایه ها است که از این شوربای چرب بخورند
چون پاکستانیها چینی ها مشهورند که ریگ روغن
میکشند اگر پشتونها اینبار پاکستانیها را به افغانستان بیاورند دیگر مرده ها هم در قبر آرام نخواهد ماند چرا
باید هر تصمیم مهم در کشور توسط قوم بنی اسرائیل
گرفته میشود مگر اقوام دیگر هیچ اختیار ندارد چرا همیشه سیل بین باشیم که وطن جای مادر است ولی
یک طائفه گاهی آنرا بالای شوروی و گاهی بالای انگلیس و گاهی صدکشور دیگر میفروشد چرا جلو این دلالان گرفته نمیشود-
ب م

>>>   جنگ و مقاومت عليه طالبان قبل از امريكا ادامه داشت. امريكايي ها با آمدن خود چند امريكايي افغان تبار را بر افغانستان حاكم ساختند كه با رفتن آن ها اين ها نيز مي روند.

>>>   Balkhi
غنی:معاهده لغمانک را امضاء کردیم، معاهده قدرت تسلیمک را امضاء نخواهم کرد.

>>>   امیرزی سنگین وزیر پیشین مخابرات از ولایت پکتیا در مورد ادعای دیروز رئیس جمهور غنی که خود را نه امیر یعقوب خان در معاهدۀ گندمک، بلکه احمدشاه ابدالی، میروس هوتکی، سلطان محمود غزنوی و امان الله خان خواند، می نویسد:
«تو هیچ وقت احمدشاه بابا یا میرویس نیکه شده نمی توانی. و نه غازی امان الله خان می شوی و نه هم سلطان محمود غزنوی. به خاطر اینکه تو به کمک نظامی و مالی خارجی ها در ارگ نشسته ای.
شاه شجاع هم از تو خوب بود، زیرا در وقت شاه شجاع در مرز دیورند دیوار ساخته نشده بود.»

>>>   من بارها گفته ام اگر حمایت امریکا از ارگ ریاست‌جمهوری قطع شود، یک مشت آدمک‌های مظلوم، گردن‌‌پت و بی‌چاره در ارگ باقی می‌ماند. این آمریکا است که با حمایت بی‌حد و حصرش از انسان‌های بی‌ریشه و باد آورده، دیکتاتور می‌سازد و از کرم- اژدها می‌سازد. تک‌روی و اکت‌های پادشاه‌منشانه‌ای دیروز غنی را ببینید، مظلوم‌‌نمایی وبی‌چاره‌گی و دست و پاچه‌گی امروزش را تماشا کنید! به دیکتاتور کوچک بگویید حمایت آمریکا تا ابد نمی‌ماند. آن‌وقتی که مستِ قوم‌گرایی و سرگرم تصفیهٔ تباری بودی، فراموش کرده بودی که روزی سرت به سنگ لحد می‌خورد و امریکایی در پشتت وجود نخواهد داشت. زمستان می‌رود و سیه‌رویی به ذغال می‌ماند.
هارون_معترف

>>>   Maqam Saighani
استخاره حضرت صاحب مجددی در مورد کلید صلح: قبر ملا محمد عمر را حفاری کنید، کلید صلح همونجا در پهلوی چپش دفن است. کلید را بگیرید و بیارید تا قفل صلح را باز کنم، منتها در آوردن کلید عجله کنید چون عمر من هم به پایان رسیده است😛

>>>   ليم الله همسخن
می‌گویند:《دست آوردهای هفده‌ساله》و از این دست آورد، هم‌ سیاستگران کلان‌تر و هم دختر و بچه‌های جامعه‌ی مدنی با دهن پر یاد می‌کنند- من دقیقن نمی‌دانم این دست‌ آوردها چه چیزهایی اند؟ اگر بی زحمت می‌توانید چند دست آورد مهم را فهرست کنید تا بدانیم خیلی خوش‌حال می‌شوم!

>>>   عطايى
اشرف غنی خود را در قطار بزرگان تاریخ سیاسی افغانستان می‌شمارد. به نظر من نه خود این نفر چندان آدم است و نه همان امان‌الله‌خان و احمدشاه و دیگران‌شان چندان آدم بودند. پوز اشرف غنی را به خاک مالیده از قدرت پایین می‌کشند. دا گز دا میدان 😊
متأسفانه پایین غم‌انگیز یک فصل از تاریخ افغانستان نزدیک است. برای مردم غریب و بی‌پناه کشور، آنانی که چوب سوخت تحولات هستند، آرزو دارم که از تحولات درحال‌وقوع بخیر بگذرند.

>>>   Mehraban
مردم چک چکی :
در طول چهار سال وقتی که غنی در جریان سخن گفتن با معنا یا بی معنا جیغ می زند حاضرین مجلس چک چک می کنند.

>>>   بيجاره غنى نشود كه به سرنوشت نجيب كرفتار شود و كل بى بى بيجاره تنها در ميدان بماند .وشايد هم بى بى كل را مولوى صاحب هبت اله منحيث غنيمت جنكى در عقد خود در بياورد . وبازهم زن ريس جمهور شده در ارك بماند . بهرصورت غنى بايد بايد بيش از بيش وصيتنامه خود را بنويسد و جايداد ها و دالر هاى خود را تقسيم نمايد .

>>>   شرف غنی:
“اگر کسی فکر می‌کند بالای اشرف غنی یک معاهده گندمک دیگر را امضا می‌کند در اشتباه است.خونم را بریزانند اما این عمل ننگین را انجام نمی‌دهم.”
پ ن: یکم، امضا پیمان امنیتی با امریکا هیچ تفاوتی با معاعده «گندمک» ندارد.
دوم، مردم افغانستان حافظه تاریخی شان زنده است، «جان کیری» را فراموش نکرده اند و می‌دانند شما مزودرتر از شاه شجاع اید.
سوم، معمول است «حُکام دست نشانده‌» زمانی که عمر سیاسی شان پایان می‌یابد ، وطن‌پرست و سرانجام حلق آویز می‌شوند.
Fahim Fetrat

>>>   به امیر زی سبــــــک نه سنگین!
آنقدر خیانت های سنگین که تو به وزارت مخابرات کردی آی اس آی هم نکرده بود صرف یک مثالش به تعویق انداختن افتتناح افغان تیلی کام درفراه ، برای اینکه روشن بتواند پیش قدم شود ومفاد کند ، درظول پنجسال کرزی را بنام فایبرنوری فریب دادی ،رئیس نظامی ات موتر را از نل های پایه تلفون پر کرده بخانه خود انتقال میداد درداخل دفتر فاحشه خانه ساخته بود همه اینهارا معین اداری تحریری برایت آورد اما تنو بخاطر قاضی امین ووطنداری ات ازان چشم می پوشیدی
ر

>>>   طالبان و امریکا و خلیلزاد کور خوانده اند. نسلی که یک بار آزادی و دموکراسی را دیده است، هرگز تن به اسارت به دست طالبان نخواهد داد. برگشت طالبان برگشت جنگ و مهاجرت است. برگشت دادن طالبان خیانت بیسابقه در تمامی ابعاد اقتصادی و انسانی اش خواهد بود.‌
طالب را نیاورید- نظام فاشیستی کابل را دگرگون کنید و یک نظام انسانی را به جایش بنشانید. راه صلح و حفظ امنیت و آرامش همین است نه این که مردم را از چکک نجات بدهید اما زیر ناودان بنشانید.

>>>   درانتخابات بعدی عمران خان هم میتواند کاندید وبرنده شود

>>>   اين يك پرو پاگند و توطئه بيش نيست ، ما هميشه زود جوش ميخوريم و زود يخ ميشويم ، زلمي هيچ وقت خود را خجالت زده نميسازد ، به گفته خودش پدر و مادرم در همين خاك دفن شده اند، حقيقت اين است كه هفده سال مصرف أمريكا و دزدي افغانها و بهتر نشدن حالت ملت افغان عوام امريكا را كه تمويل كننده اصلي اين حالت هستند خسته و دلگير نموده است و ملت امريكا از حكومت خود ميخواهند كه اين حالت قابل قبول شان نيست و اين مسؤليت ملت امريكا نيست كه اولاد شان كشته شود اما افغانستان امن نشود، مال شان ضايع شود ولي افغانها رفاه نداشته و هزار ها نَفَر شان در اروپا و داخل افغانستان و كشور هاي همسايه مهاجر ميشوند، و. ...، و هم چنان شورا و سناي امريكا ميدانند كه بودن شان در منطقه با عث خرابي امنيت و اقتصاد منطقه و جهان شده است ، و تروريزم أضافه تَر ميشود. بناءً تصميم گرفته اند كه بخاطر بقاي خود از منطقه بطور نظامي دور شوند، و قسماً اعتراف ميكنند كه مداخله حكومت هاي سابق امريكا سياست خوب بازي نكرده اند، و معلومات استخباراتي شان ناقص بوده ، با حمله به افغانستان و عراق ، لبيا و سوريه به اعتبار شبكه هاي استخباراتي ساحوي در جهان امروزي امريكا متجاوز دنيا حساب ميشود، اقتصاد شان خرابترين حالت دارد، مجبور هستند منطقه را براي مردم منطقه بگذارند.

>>>   با مشت های گره کرده آماده مقابله با نوکردان پاکستان هستیم
دا گز و دا میدان

>>>   من اطمینان دارم اگر صلح در افغانستان به وجود آید زمینه ها برای رفتن افغانستان به طرف توسعه پایدار مساعد می‌گردد . گروه های افراطی ای که با مردم افغانستان سال ها جنگیده اند در بک فضای مسالمت آمیز ما ما شا هد شکت شان خواهیم بود. فضا اکر برای گفتگو با افکار بسته باز شود در باب دیالوگ جامعه مدنی افغانستان پیروز میدان خواهد بود .
امید وار هستم روزی در افغانستان صلحی بوجود آید که زمینه ساز پیشرف کشور ما گشود در عرصه های مختلف بخصوص در عرصه فرهنگی و فکری تا یک فضای بود آید که مردم بتوان با افشار مختلف روی ارزش های انسانی بحث کنند و ما دیگر شاهد کوچک ترین نزاع در کشور خود نباشیم

>>>   وزیرخارجه پاکستان در سفرش به کشورهای منطقه تعهد کرده است که لوی پاکستان از دریای آمو به آنطرف چشم ندارد وبهمین حدود قانع است

>>>   ساده نشوید این کلیداز دیر زمان بدینسو بدست پاکستانی هاست اگر قرار باشد که عمران خان این کلید را تسلیم گرفته از ای اس ای وسی ای ای بدست اورده است این کلید انقدر بی ارزش نیست که به ما وخلیل زاد برسد همه میدانند که از فضل ومرحمت قبله ای مسلمانها<کشور سعودی> ودولت های خلیج وسایر دولت های مزدور منطقه بالخاصه چتل الستان از چهل سال بدینسو اینها مسلمان وافغان میکشند وافغانستان را خراب مینمایند وگاه گاهی بیکار ماندند در سایر کشور ها هم به قتل انسان ومسلمان دست می یازند تا هنوز در لبنان وعراق وسوریه ومصر وتونس ولیبیا و... قتل عام را به راه انداخته اند گویا عمران خان کلید خون ریزی وکشتار وتباهی وبربادی را از خلیل زاد تسلیم شده است اینها چنان مردم دنیا وجهانیان را خوار وبیچاره فکر نموده اند که از یکسوتروریزم میسازند وتسلیح وتمویل مینمایند وباز با انهادر جلسه ای مذاکره ومفاهمه ومصالحه می نشینند وبه چشم عالم خاک میزنند اگر راستی ایالت متحده انقدر بیچاره شده که زورش به ده هزار طالب نرسد واز انها شکست میخورد پس در برابر قدرت های بزرگ جهان چطور استادگی می نماید
محتمد داود بیگ

>>>   شما شاهد خواهم بوديد كه طالبان جزاي پاكستان را هم خواهم داد

>>>   هموطنان عزیز این یک شانسی طلایی بود که نصیب مردم افغانستان شده بود.بهترین کشور پیش رفته دنیا یعنی آمریکا از مظلومیت ما حمایت مينمود آمریکا سعي.میکرد که کشور خراب شده ما را به پیش رفته ترین کشور درسطح کشور های آسیایی برساند اما متاسفانه آمریکا کلید باسازي افغانستان را بدست چند نفر دزد خاين فاسد وحرامزاده سپرد که هم آینده خودشان را خراب کردن وهم مردم را ناامید ودلشکسته نمودند.اگر این دالر ها بدست آدم درست می دادند هم تا حالا جنگ وجود نمی داشت وهم مردم در آرامش وصلح صفا زندگی می نمودند.گرچه آن های که به این سرزمین خیانت کرده‌اند هر روز میلیون ها انسان آن ها را نفرین ولعنت ميکنند.باز هم دلی مردم با این نفرین ها خالی نمیشود مردم میخواهند این خائنین فاسد بجزاي اعمالشان برسند.از احماقت این خبیث های خائن کشور های همسایه که برای پیش کشور ما حسرت ميخوردند آنها هم برای خرابکاری دست بکار شدن

>>>   آقای خلیل زاد طریق دلربایی صد جهان نیرنگ میخواهد

>>>   فاشیزم قبیله آخرین رمق هایش را میکشد۰ دیر یا زود به این ذریعه ویا به آن ذریعه زوال کامل آن رسیدنی است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است