روند مرموز، رهبران مزدور و نتايج مبهم مذاكره با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ کد خبر: 157208 منبع: پرینت

آنچه از هياهويى مذاكراتى كه طنين اش گاه از اين كشور و زمانى از آن كشور بگوش مى رسد. به اين نتيجه ميتوان رسيدكه:
- روند مشكوك و مرموزى جريان دارد كه هيچكسى از چند و چون كامل آن آگاه نيست و سر نخ اين گفتگو هاى مرموز بدست كشور هاى مداخله گر و آزمند اجنبى است.

- بازيگران و سياستمداران داخلى ايكه تا حدى ذيدخل و مطلع اند، نسبت بمردم صادق نبوده، بنابر وابستگى هاى استخباراتى شان بمردم اطلاع رسانى درست نمى كنند و مردم را در جريان قضايا قرار نمى دهند.

- با درنظر داشت دو فاكتور بالا، نميتوان به نتايج مثبت چنين روندى مطمئن و اميدوار بود. قرائن حاكى از رقم خوردن سرنوشت احتمالى ناخوشآيند و ناگوارى با پوشش فريبنده صلح و امنيت است.

در چنين اوضاع و احوالى است كه فقدان يك زعامت ملى و متعهد بشدت احساس ميشود. رهبرى كه صادقانه و بى ريا و بدون وابستگى، نه تنها پاسخگوى افكار پريشان و ضمير ناآرام ملتش باشد، بلكه بتواند با تدبير و دلسوزى، كشتى توفان زده بحران كشور را از دل امواج سهمگين دسايس خارجى بساحل نجات هدايت كند. زعيمى كه مرز هاى دوستى و دشمنى اش را منافع عليا و مصالح والاى مردمش تعين و مشخص نمايد.

سوگمندانه اكثريت قاطع رهبران و خرده رهبرانى كه مطرح اند، يا عروسك هاى دست آموز استخبارات خارجى اند، يا بزدلان جبونى اند كه شهامت و جسارت قيادت ندارند و يا موشان سكه پرستى اند كه تمام هم و غم شان را سرمايه هاى بادآورده و موقعيت خانواده و بستگان شان تشكيل مى دهد.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران مزدور
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا در حال گریز است
پاکستان آماده ستیز
دولت در حال شکست و ریز
غنی در حال افتان و خیز
کرزی عمرش به پایان رسیده چون برگ در پاییز
بهترین راه مذاکره است نی جنگ و گریز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است