افغانستان بدون این اردو، هرگز قابل تصور نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ کد خبر: 157228 منبع: پرینت

اگر هیچ نماد و محور مشترکی در میان ما وجود نداشته باشد؛ اردوی ملی، عینی ترین نماد وحدت و ستون اصلی حیات و دوام افغانستان است؛ زیرا رودخانهٔ بقا و بودن و ضمانت واقعی زندگی و آزادی، از خون مقدس سربازان سرچشمه می‌گیرد؛ آنهایی که در هنگام نبرد و یا شهادت به هیچ قومی تعلق نداشته اند.

تهدیدهای بزرگ فرض های بزرگی را بر دوش ما می گذارد؛ اینکه باید فرزندان خود را برای سربازی بفرستیم؛ سرمایه ها و دارایی های خود را؛ خوراک و پوشاک خود را و حمایت های فرهنگی و معنوی خود را با سربازان شریک بسازیم.
نباید بار دفاع از خاک و سرزمین تنها و به برای همیشه به دوش فرزندان فقیر ترین خانواده های این کشور باشد.
ما برای برونفرفت از نظم «خون‌بنیاد» و بسترهای خشونت، به یک انقلاب بزرگ فرهنگی و ارزشی نیاز داریم تا خود را و دشمنان خود را و جهان پیرامون خود را بشناسیم و سرزمین خود را «خانهٔ خشونت» و میدان جنگ و صلح دیگران قرار ندهیم.
آنهایی که بسته‌های مرگبار خشونت را به سرزمین ما می فرستند؛ خود از بهشت زمینی خود لذت می برند.

سیاست و هنر رزم باید چتر حمایتی بزرگی برای سربازان ایجاد نماید تا میزان تلفات نیروهای دفاعی و امنیتی ما در حد متعارفی پایین آید.
ما باید سیاست و دپلوماسی را یکدست و یک‌صدا بسازیم تا سرانجام جای جنگ را بگیرند و این جغرافیا از «ارض الحرب» به «ارض السلام» و سرزمین صلح و آرامش مبدل گردد.

جنگ افغانستان تنها جنگ ما نیست؛ این جنگ، دفاع از دیگر سرزمین ها و ملت‌های منطقه و بیرون از منطقه نیز است. بناء بار جنگ باید در میان تمام کشورهای زیر تهدید، تقسیم شود تا از فشار بر مردم و سربازان ما کاسته شود.
مقام رفیع سربازان و نیروهای دفاعی کشور ، قابل تقدیس و ارج گذاری است؛ چرا که وجود آنها برابر به وجود سرزمین و نبرد آنها، مقدس ترین نبرد تاریخ ما است.

عزیزالله آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اردو
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   من به گفته های ستانکزی مو افق هستم در باره اردو باید تصفیه شود شما فکر کنید کسا نیکه هتند که عمر عزیز خود را در اردو سپیری کرده و فعلا این دولت یهودی برای انها یک معاش نا چیز می دهد اگر قانو ن باشد باید برای همه یکسان باشد خو صا در باره متقاعدین سابق باید بررسی شود و همه یکسان معاش ذاشته باشد غنی خو در در دین و مذهب معلو مات دارد گردنش .....واری بسته است او فقط چیغ زدن را یاد دارد و چپلو سی دیگر کارد ندارد

>>>   ا گر اردوی ملی این دلاور زاده گان را مانع نشوند کار چند اجیر در کوتاه ترین زمان ممکن یکطرفه ساخته شده ، آنها را در آغوش پدران و مادران اصلی شان میفرستند و گوشمالی یی میدهند اگر حمایه نشوند جرت یک مرتبه دیدند را طرف خاک مارا ندارند که این مقاومت به توپ و تانک های مدرن را ضرورت ندارد شهامت میخواهد و فرماندهی ملی ، چون ضرب شصت این مردم را در گذشته نه چندان دور دیده اند و میدانند مردم ما سر میدهند ولی وطن را نمیدهند.اردوی ملی فرزندان ملت استند که با دست خالی شان مجهز ترین اردو های دور پیش ما میهراسند چون غیرت و شهامت دارند و در طول ۱۸ سال گذشته اکثریت شان با نان قاق و آب غیر صحی از وطن دفاع کرده اند و سنگر وطن را رها نکرده اند که هزارها بار در شبکه های اجتماعی بخش شد ولی هیچ گوشی نشنید و هیچ چشمی ندید که اردو و نیروهای امنیتی در چه حالت قراردارند مرمی نداشتند ، نان نداشتند و استراحت نداشتند و سنگ خارا بالشت شان بود و لحاف نمیشناختند ولی در ارگی کابل در ناز ونعمت و بستر های نرم و گرم و برای وکلا و اراکین دولت ضیافت های چند ملیونی دایر میشد اما اردوی ملی یعنی قوای دفاعی ملی در سنگرهای وطن پاسداری میکردند و سر میداند تا دشمنان داخلی و خارجی وطن مؤفق نشوند. زنده باد پاسداران میهن و قوای مسلح ملی وطن. اردوی کشور باهمه دشواری های گذشته آزموده شده انشاهٔ الله در آزمون دفاع خودی هم سربلند میماند و پیروز دوران. خداوند ج یار و یاور شان.
خراسانزاده

>>>   اشـرار با این نظرات وپلان ها ثابت ساختند که پاکستانی هستند ، برای اینها زمانیکه اهلی شدند نباید تذکره الکترونیکی داده شود چون پاکستانی هستند
اردوی ملی افتخار وطن ما هستند
ر

>>>   کسانی که باخون شهیدان وزخمیان اردوی ملی معامله میکند وخواهان ازبین بردن اردوی ملی هستند خداوند متعال در دنیا وآخرت بشرماند.
سیدثمرالدین"سنگر افسر اردوی ملی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است