ترامپ: از جنگ پایان ناپذیر افغانستان خارج می‌شویم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157241 منبع: پرینت

برخلاف موقف مقامات ارشد سیاسی و نظامی امریکا که روی باقی ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان تأکید دارند، رییس جمهور امریکا می‌گوید، عساکرش را از افغانستان خارج می‌کند.
به گزارش رادیو آزادی، ترامپ در مصاحبه با برنامه فیس دی نیشن تلویزیون سی بی اس که دیروز منتشر شد گفت، امریکا می‌تواند در افغانستان بیشتر بر امور استخباراتی اتکا کند.

وی گفت: ما باید از این جنگ پایان ناپذیر برآمده و عساکر خود را به کشور برگردانیم، ولی این به این معنا نیست که نظارت نخواهیم داشت، ما نظارت خود را از راه‌های استخباراتی خواهیم کرد و نظارت زیاد خواهیم داشت.

آقای ترمپ در حالی روی خروج عساکر امریکایی از افغانستان تأکید کرده که محمد اشرف غنی همتای افغانش در یک نامه فرستاده شده به ترمپ پیشنهاداتی را در مورد حضور یک شمار مؤثر از نیروهای امریکایی در افغانستان ارایه نموده‌است.
در این نامه که جزییات آن هفته گذشته توسط نیویارک تایمز منتشر شد پیشنهاد کاهش مصارف این نیرها نیز شده‌است.

در حالی حاضر حدود ۱۴ هزار نیروی امریکایی در افغانستان حضور دارند.
ترامپ در مصاحبه با سی بی اس گفت، مذاکرات با طالبان جریان دارد و فکر می‌کند این گروه صلح می‌خواهد.

رییس جمهور ترمپ افزود: ما با طالبان صحبت می‌کنیم دیده شود چه می‌شود. سؤال اول این است که آیا از اول باید آنجا می‌بودیم؟ موضوع دوم این است که ما ۱۹ سال آنجا بوده‌ایم. ما مبارزه جدی می‌کنیم خیلی جدی‌تر از گذشته. فکر می‌کنم طالبان نیز خسته شده‌اند، فکر می‌کنم همه خسته شده‌اند.

امریکا زلمی خلیلزاد را به حیث نماینده خاص اش در امور صلح افغانستان تعیین کرده است.
آقای خلیلزاد تا حال چند بار با نمایندگان طالبان دیدار نموده و روی راه‌های رسیدن به ختم جنگ گفتگو کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ : از جنگ پايان نا پذير افغانستان ؛ خارج ميشويم !
جواب :
- هر چه زود تر، بهتر !
- مرغ كم ، گويش كم !
- هيچ پشكي ؛ موش را فقط بخاطر رضاي خدا نميگيرد !

>>>   ترامپ مانند اشرف غنی خود خواه از خود راضی و حرف نا شنو و عقل کل خود را میداند .

>>>   پول های شمارا که دزدان افغانی حیف ومیل کرده اند از حساب های شان دوباره بدست آرید

>>>   فشار اشرف غنی پاین امد با این کفته های ترامپ چرا که دالر ها دیگر در جیب پسر و دخترش که در فلم های امریکای کار می کند کم می شود

>>>   امریکا ازپاکستان شکست خورد ، همانگونه که شوروی از پاکستان شکست خورد ، معادن آبها وهمه چیز افغانستان مربوط پاکستان میشود
تازمانیکه مردم ماچهره اصلی کثیف این دشمن مکار منافق ومحیل را بشناسند آن زمان قیامت عواهد بود ، هرافغان نغادان زمانی از خیانت های پاکستان برایش گفته میشود فورا میگوید: پاکستان کشور اسلامی است !!
درحالی این نظر جاهلانه را ابراز میکند که رعهبران پاکستانی نه ریش دارند نه نماز می خوانند ودرهمه موارد حتی دین میگویند اول پاکستان بعد اسلام !
اما تعدادی افغانهای جاهل این گرگ را گوسفند فکر میکنند ،
ر

>>>   حال که آمریکا در حال فرار است باید نوکران اش طالبان و داعش نیز یا به گورستان و یا هم چتلستان عرستاده شوند.

>>>   همه چیز قابل درک وفهم است این که امریکا ومتحدانش توانستند از طالب واخوان واخواتش تا امروز برای پیش برد اهداف سری وعلنی که داشتند استفاده نمایندوبلاخره طالب ها را روسی وایرانی وچینی ساخته وخویش را از بار مسولیت جنایات سنگین این وحشت بری الذمه بسازند وسردمداران مزدور را فریب دهند که اعلان نمایند طالب برادر ماست ودیگرش بگوید که نا راضی های سیاسی و... وهیچ کسی پیدا نشد که بگوید پس چرا این قدر پولیس وعسکر ومردمهای ملکی را به قتل میرسانید؟ وشاید ظاهرا تعهد های هم از طلبه ای نا کرام گرفته اند که در اینده نیز حلقه ای غلامی را از گوش خود نمیکشند هر وقت ضرورت باشد در خدمت حاضر اند اما یگانه چیزی که نمیتوان حزم نمود ودرک کرد این موضوع است که روس وایران وچین چرا به این نیرنگ پی نبردند ومانند اشرف غنی که تمسخر غربی هارا که اورا مغز متفکر گفتند اوبیچاره وکودن هم فکر نمود اگر غربی ها مبالغه هم کرده باشند شاید در زمره ای مغز دار ها بیایدکه از شعور بالاتر است این دیگران هم فکر نموده اند که شاید پاکستان از انگلیس وامریکا بریده باشدوشاید طالب وکرزی راست میگویند که دیگر با ارباب ها ی خود نیستند اگر راستی روس وچین وایران تا این حد بی خبر وساده لوح باشنددیگر گلیم امید هارا از جهان برچید وفاتحه ای دنیای چند قطبی را خواندوسرا پا به نقشه های انگلیس وامریکا تسلیم شد چون این جهان بزرگ را وقتی میتوانند فریب دهند دیگر افغانهای بیچاره چه چاره دارند تا قربانی امیال وارزوهای انها نشوند
مولانا فربان

>>>   خواننده محترم این متن ! اگر هر کسی بجای ترامپ باشد حد اقل همین قدر میداند که چرا زندگی و پول خود را برای کسانی به مصرف برساند که نه تنها برای ما بلکه برای خود و مردم شان رحم ندارند دایم سگ و فقیر واری میان شان در جنگ اند . وقتیکه دانفورد ریس نیروی کل قوای نظامی امریکا در افغانستان امد انتخابات پارلمانی یک هفته قبل ختم شده بود در اثنای دیدار با غنی موفقیت انتخابات را به ریشخندی برایش تبریک گفت غنی برایش چه می گوید : بسیار تشکر این کامیابی و موفقیت به همکاری شما و دوستان بین المللی ما است . دانفورد که می بیند با چه مخلوقاتی ما دوستی داریم و کمک می کنیم رفته برای ترامپ می گوید :
ما آزموده ایم درین شهر بخت خویش
باید بیرون کشید ازین ورته رخت خویش

>>>   معادن اورانیوم افغانستان را غارت کردید مواد مخدر افغانستان را به بازارهای اروپا ترانزیت می کنید و دها معادن با ارزش دیگر افغانستان را در حال غارت کردن هستید بعد میگوید سالانه 50 میلیارد هزینه می کنید آنچه را که آمریکا میگوید هزینه میکند ده برابر آن را از مناطق مختلف افغانستان بدست میاورد!
شبنم پوپلزی

>>>   آقای ترمپ !
بتعداد چند صد طالب بیسواد که اکثریت آنها کلیمه شهادت و پنج ارکان دین را هم نمیدانند{ تر} تان را کشیدن فقط { مپ } تان مانده است آنهم در حال رفتن است .
احمدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است