گفتگوی جان بس با کرزی درباره نشست مسکو
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157242 منبع: پرینت

حامد کرزی رییس‌ جمهور پیشین افغانستان با جان بس، سفیر امریکا در کابل دیدار و ملاقات کرد.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی اعلام کرد که در این دیدار، طرفین درباره موضوعات پروسه صلح و نشست مسکو بحث و گفتگو کرده اند.

جزییات این گفتگو رسانه ای نشده است اما کرزی در گذشته همواره اعلام کرده است که از نقش روسیه در معادلات سیاسی افغانستان حمایت می کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مسکو
کرزی
جان بس
نظرات بینندگان:

>>>   صرالله نیکفر
این ها بازهم کوشش دارند مردم را احمق بسازند و خودشان با خاطر آرام کیف قدرت را بکنند

>>>   hafiqullah Shafiq
شهر غزنه در جنگ و حمله‌ طالبان آتش زده‌ شد، چهار روز حکومت مرکزی در فاصله ۲ ساعته میان کابل _ غزنی نیروی کمکی نفرستاد. قبل از آن کندز و فراه سرنوشت بدی را تجربه کرده‌ بودند‌. زمانی‌که از سیاست‌های طالب پروری انتقاد می‌کردیم دوستان دولتی‌ و متمایل به رهبری‌ دولت آزرده خاطر می‌شدند و منتقدان را متعصب و قوم‌گرا می‌پنداشتند‌.
بله طالبان همان اژدهای افسرده‌ای مثنوی مولانا است که مارگیر به ظن شکار آن را از دشت‌های پر برف زمستانی‌ به بغداد می‌آورد.
داکتر صاحب اشرف غنی نیز طالبان را با رهایی از زندان‌ها، تعارف آیسکریم، آتش بس یکجانبه، تساهل و مدارا درمیدان جنگ در چهار سال زعامت شان‌ تا دروازه ارگ رساند. مقام‌های دولتی در روزهای آتش بس هیجان‌ سفلی گرفتن با طالبان را داشتند و رئیس جمهور خود را قهرمان صلح می‌گفت.
اکنون این اژدها جسور و بیدار شده به شانه‌های حامد کرزی و سایر سیاستمداران مخالف غنی می‌باشد. آینده نیز نا معلوم و با شک و ابهام همراهی می‌شود. حالا کسی نمی‌داند
جنگ با کدام امکانات و حمایت‌ها!
صلح با کدام ضمانت‌ها و حمایت‌ها!

>>>   Shafiq
نه اردو ملی را عباس استانکزی یا طالبان منحل می‌‌توانند و نه هم امریکایی‌ها کاملن افغانستان را ترک می‌کنند. سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری‌ در افعانستان و آمریکا، و پوپولیسم و عوام‌ فریبی رهبران سیاسی، موضوع طالبان و صلح را زیر تاثیر گرفته است.
۱_ ترامپ در آمریکا: برای انتخابات سال آینده در آمریکا ترامپ نیاز دارد خروج از افغانستان و سوریه را به عنوان دست آورد معرفی نماید. او سعی خواهند کرد حتی با توافق نیم بند با طالبان، شماری از سربازان آمریکایی را از افغانستان اخراج کند. اما من فکر می‌نمایم خیلی از گمان دور است که افغانستان را بدست طالبان رها نماید.
آقای اشرف غنی: تعریف او از منافع و اجماع ملی خودش است، دیروز بدون حضور همین سیاستمداران( خوب یا بد) توافق با طالبان را جز منافع ملی کشور معرفی می‌نمود، تابستان سال روان همه والی‌ها دستور دریافت کردند که همایش‌های‌ی در حمایت از صلح حکومت با طالبان برگزار نمایند.
سیاستمداران مخالف غنی: از انزوا، تنهایی و عصبانیت اشرف غنی لذت می‌برند، و هیچ فرصتی را بر علیه غنی فروکاست نمی‌کنند. اغلبن واکنشی‌ و بدون برنامه عمل می‌کنند.
حامد کرزی: بر عکس من موقف او را ثابت می‌بینم، او از سال‌ها ۲۰۰۹ تاکنون موقف ثابت و پایدار در موضوع گفتگو با طالبان داشته است. حتی با شهید شدن برادرش بوسیله طالبان وی از اصطلاح برادر گفتن آنها عقب نشینی نکرد.
شهروندان: حق دارند که نگرانی داشته باشند، ولی نوسانات در موقف گیری‌ها حکومت و اپوزیسیون مایه سرخوردگی بیشتر مردم شده است.

>>>   اگر از واقیعت نگذریم اردو ملی باید همه یکسان باشد شما فکر کنید معاش های تقاعد ها به اندازه از هم دیگر فرق دارند فقط تو بگوی یکی از فلسطین باشد و دیگر از امریکا باید عدالت بر همه باشد همه معاش ها یکسان باشد سابقه و حالیه همه یک سان

>>>   جان بس سفير امريكا براي كيرزي هوشدار داده كه در روسيه كاري نكند مخالف قرارداد سابق كرزي با سي آي اي ، در غير آن دوسيه حامله دار شدن خانم كرزي را در مطبوعات نشر خواهند كرد.

>>>   درسطح جهانی ما یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم...
خدا سایه این چنین آدم بی برکت را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور; هرچ زو د تر کم کن دومین متفکر «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی تنها 45000 هزار سرباز شهید . واین خاک را به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین وجود ندارد.
- دست آورد هروز به سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر در کشور فزوده میشود. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان ا ست.
اشر غنی در این فرصت 18 سال شکوه و جلال خود را برای زن بچه های خود نشان داد؛ این روزها اما افول غنی رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور همسایه ها را ندارد، برنامه‌های او تنها در داخل ارگ حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور دانش چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
امروز این تنهایی، غنی عصبی را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی از طرف امریکا با داراش و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ افغانستان است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را مختل و نظم اجتماعی و ثبات سیاسی را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی را تحریم کرد و تمام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است