آیا کرزی پشت پرده نشست مسکو است؟
پشت پرده این نشست، سران اطلاعاتی و استخباراتی روسیه قرار دارند که با هماهنگی حامد کرزی و رایزنی های نامحسوس شرکت الکوزی، این نشست را دایر می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۲    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157249 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) نشست سیاسی دو روزه مسکو در آستانه برگزاری است. برخلاف نشست قبلی در مسکو که وزیر خارجه این کشور میزبان آن نشست بود، اینک روسیه بصورت علنی خود را کنار کشیده و اتحادیه افغانهای روسیه میزبان این نشست می باشد.

در این نشست از سران گروه های رقیب و بعضا مخالف اشرف غنی دعوت شده است تا در گفتگوی سیاسی سران افغانستان که طالبان نیز حضور دارند، در روسیه شرکت کنند.
بسیاری از رهبران سیاسی گروه های رقیب یا مخالف اشرف غنی برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.
گفته می شود که در این نشست افرادی چون: حامد کرزی، عطا محمد نور، محمد حنیف اتمر، محمد محقق، کریم خلیلی، سید منصور نادری، شهنواز تنی، محمد یونس قانونی، اسماعیل خان، سید حامد گیلانی، همایون جریر، عبدالسلام ضعیف، ذبیح الله مجددی، مرادعلی مراد، پادشاه خان زدران، حوا علم نورستانی، مولانا علی کریمی، حاجی دین محمد، شاهزاده محمود، قلم الدین، زلمی هیواد مل، حکیم مجاهد، داود علی نجفی، عبدالکریم خرم، یوسف پشتون، عبدالجبار تقوا، ضرار احمد عثمانی، رنگین دادفر سپنتا، زلمی رسول، فوزیه کوفی، وکیل احمد متوکل، غیرت بحیر و هیاتی از طالبان شرکت خواهند کرد. در کل قرار است همراه حامد کرزی 42 نفر عازم مسکو شوند.

آنچه از گذشته اتحادیه افغانهای مقیم روسیه پیدا است، این اتحادیه توانایی برگزاری چنین نشستی را نداشته و اگر قرار بود که یک اتحادیه اینچنین نشستی را برگزار کند، هیچ مقام بلندپایه ای از افغانستان و طالبان در آن نشست شرکت نمی کردند و مقام و شان سیاسی شان تا این سرحد پایین نمی آوردند، اما آنچه به نظر می رسد، پشت پرده این نشست، سران اطلاعاتی و استخباراتی روسیه قرار دارند که با هماهنگی حامد کرزی و رایزنی های نامحسوس شرکت الکوزی، این نشست را دایر می کنند.

برخی از اعضای شرکت کننده در این نشست، طی اطلاعیه ای اعلام داشتند که این یک فرصت مهم برای آغاز گفتگوهای بین الافغانی بوده و چشم براه تداوم و دستاوردهای مثبت این روند هستند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: "هدف ما از اشتراک در نشست مسکو آغاز پروسه گفتگو های همه شمول بین الافغانی بوده که در آن دفاع از دستآوردها و حفظ نظام جمهوری اسلامی، موسسات ملی و نهادهای دفاعی و امنیتی موقف اساسی هیأت خواهد بود. همچنان با توجه به اهمیت تلاش های صلح ایالات متحده امریکا٬ ما امیدواریم تا نشست مسکو در راستای تشویق اجماع ملی و منطقوی در حمایت از تلاش های مذکور ممد و مکمِل واقع گردد.
در این نشست هیأت ما روی اصول و ارزش های کلی زیر تأکید خواهد نمود:
حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی
افغانستان خانه مشترک همه افغانها
پیروی از ارزش های اسلامی و ملی
تاکید بر حفظ حکومت مرکزی قوی و مردمسالار
تحکیم وحدت ملی و تامین عدالت اجتماعی
اصل بی طرفی افغانستان در تنازعات منطقوی و جهانی
همخوانی پالیسی ها با معیارهای دنیای مترقی با حفظ ارزش های دینی و ملی،
در ارتباط با پروسه صلح و قدم های بعدی٬ موارد ذیل مورد تأکید ما قرار میگیرند:
حمایت از تلاش های ایالات متحده امریکا در پروسه صلح به رهبری داکتر زلمی خلیلزاد
تأکید بر آتش بس همزمان با شروع مذاکرات بین الافغانی
تـأکید روی تـداوم مذاکرات بین الافغانی بمنظور ختم جنگ و خونریزی در کشور عزیز ما
اطمینان از عدم تهدیدات و مداخلات کشور های خارجی در افغانستان
اطمینان به جامعه بین المللی از عدم تهدیدات از خاک افغانستان
اطمینان از تامین حقوق زنان در بخش تعلیم٬ کار و فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی
تاکید بر حقوق و آزادی های اساسی مردم افغانستان
تأکید بر و حصول اطمینان از تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور
تشویق فدراسیون روسیه و سایر کشورهای منطقه در راستای ایجاد اجماع سیاسی منطقوی و بین المللی در حمایت از پروسه صلح افغانستان"

در همین حال شنیده می شود که حامد کرزی با طرح قبلی به روس ها نزدیک شده و حتی به آنان قبولانده است که طالبان بخشی از مردم افغانستان هستند و در حال حاضر ارتباط مستقیمی با آمریکایی ها ندارند و می توانند برای آینده سیاست روسیه در منطقه مفید باشند.
در عین حال، به روس ها قول داده است که سران مجاهدین را به بهانه های مختلف به روسیه ببرد و آنان با رفتار و کردار شان از بابت کشتار روس ها در زمان جهاد، به عذرخواهی بکشاند.

این سخنان در چهارسال قبل مقداری سخیف و دور از ذهن به نظر می رسید اما حالا حامد کرزی به همه قول ها و وعده هایش عمل کرد و به همه تعهداتش به روس ها جامه عمل پوشید.

در هر صورت سران سیاسی و استخباراتی کشورها به مرور زمان میان قدرت های بزرگ و برخی کشورهای رقیب در حال معامله هستند و با گذشت زمان با درنظرداشت شرایط سیاسی و معاملات پشت پرده، خرید و فروش می شوند. مانند حنیف اتمر که روس ها او را به انگلیسی ها فروختند و انگلیسی به آمریکایی ها!
بعید نیست که اینک کرزی توسط آمریکایی ها برای روس ها معامله شده باشد.
در هر حال میان قدرت های بزرگ معمول است که گاهی حتی کشورها را با یکدیگر معامله می کنند چه رسد به افراد!

اینک که ترامپ بیشتر تاجر است تا سیاستمدارو به منافع اقتصادی می اندیشد، برآورد کرده است که اگر نظامیان آمریکایی هم در افغانستان حضور فیزیکی نداشته باشند و صرفا نیروهای اطلاعاتی و غارتگر شان بمانند، بازهم منافع آمریکا از غارت افغانستان محفوظ است و نیازی به اینهمه مخارج اضافی و حضور نظامی ندارد. به همین منظور، اصرار دارد که در زمینه های مختلف به روسیه در افغانستان میدان بدهد تا فشار روسیه بر کراین کاسته شود و آمریکا از هردو قسمت بهره برده باشد.
اینجا است که کرزی و طالبان به روسیه معامله می شوند و موقتا در اختیار روس ها قرار می گیرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
مسکو
نشست
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این ادعاکه مسلمان هستم ولی به دین معتقدنیستم درست باشد٫ همخوانی ارزشهای جهان مترقی واسلامی ممکن است٫ درغیران نی.
تخاری

>>>   هر که او نان دهد فرمان دهد!
معاش از الف تا یا ومصارف از A تا Z همه راغربیها می پردازند وتادیه مینمایند وملیارد ها دالر از پولهای که ازینجا دست برد می نمایند یک بخش ان رادوباره برای تطمیع وتعبید وتاسیر بزرگهای ما انها می دهند ودر هر دوسرف جنگ را انها مشتعل ساخته وادامه ای ان را هدایت ورهبری میکنندو...اما صلح وجلسه ای اشتی وموافقت سیاسی در مسکو گرفته میشودگرچه سیاست غربی ها هم قلدر مابانه وزور وزر است وچندان پخته وثابت به نظر نمی رسد ولی بیشترینه پیروزی غربی هااز خامی سیاست روسها میباشد چه شده انهای که شروع نموده حالا ختم نمیتوانند در حالی که تمام کلید ها در دست خودشان است وریمود کنترول را هم در دست دارند ودکمه ای همه چیزرا نزد خودشان محفوظ داشته اندولی از اوردن صلح واشتی عاجز امده اند مگر این امر معقول است ؟یک روباه اشتباهابه دنبال گوسفند نر دوسه کیلومتر راه رفت که شایدسامانهای اویزانش بی افتدوتناول نماید ولی بلاخره مایوس گردیده باز گشت حالت سیاست مدار های روس وافغان هم بلا تشبیه حالت همان روباه است
ولایت حان از کاپیسا

>>>   Azim Kohestani
آقای خلیلزاد که مامور وزارت خارجه امریکا است با این شب نشینی های مرموز خود با شیخ های قطر و جام جنگی های خود با عمران خان در پاکستان مردم ما را در تنگناهی قرار داده است که از دو گزینه یکی را انتخاب کنند .
تکنوکرات های وارد شده از غرب مانند اشرف غنی و یا طالبان وحشی ؟
به نظر من هردو گروه یک هدف دارند ، اشرف غنی ، اتمر یا دیگر فرستاده شده گان غرب بخاطر تحقق اهداف خصمانه حاکمیت تک قومی خود نرمک نرمک به کمک عطا ، قانونی ، اسماعیل خان ، عبدالله ، صالح ، محقق ، خلیلی ، دانش و غیره تیزاب به ریشه اقوام غیر قوم برتر میریزد ، لیکن طالبان با خشونت تبر بدست و با سرعت از قطع کردن شاخ و برگ اقوام غیر اوغان ( پشتون ) شروع میکنند .
به نظر من اگر اقوام غیر اوغان همت کنند تبر طالبان را از دست شان بگیرند و در مناطق خود شان سر جای خود شان قرار بدهند خوب در غیر آن گرفتن جلوی بوتل به جیب تیزاب پاشان به ریشه هم تباران خود مانرا گرفتن خیلی دشوار خواهد بود .

>>>   خرابي فعلي افغانستان از بركت اعمال نا بخشودني اين انسان بيكاره و تنبل است ،

>>>   ملا نصرالدین ( کرزی)اگر اینقدر مهارت میداشت چهارده سال را به هدر نمیداد ، همه مصیبت هائیکه منبعد دامنگیر مردم ووطن میشود بدوش همین مداری بی هنر ومفسد پروراست
ر

>>>   خلقی ها پرچمی های مقیم مسکو دست بکار شدند تا افراط گرایان ومفسدان دوطرف جنگ را با هم درمسکو بنشانند تا بیشتر با عث ویرانی نشوند مبتکر این نشست جنرال غلام محمد جلال است که از شهنواز تنی هم دعوت نموده تا در جلسه اشتراک کنداما تنی مشروط پذیرفته است که لاز سرقت طیاره های نظامی افغلانستان وبدن سپردنش به پاکستان حرفی زده نشود
v

>>>   سگ کرزی بالای غنی شرف دارد

>>>   ♦️ یک مشوره مفت و اما بسیار مفید به اشرف غنی!♦️

🔸طوری که همگی میدانید، ️چهار سال شد حکم اعدام 790 تروریست طالب روی میز غنی قرار دارد. با آنکه این احکام از سوی محاکم ثلاثه کشور صادر شده است و افراد مزبور مرتکب جرایم علیه امنیت عامه و سازماندهی و اجرای قتل های گروهی شده اند؛ اما باز هم اشرف غنی به دلیل همتبار بودن این احکام را توشیح نکرده است.

🔸️اکنون که تمام ملت مخالف سیاست های قوم محور اشرف غنی هستند و طالبان نیز خواستار برکناری فوری او شده اند باید این احکام را اجرا کند. راهی دیگری هم ندارد.

#فایده اش به اشرف غنی چیست؟
1.️در قدم اول معلوم می شود که دست اش با کرزی و طالبان در یک کاسه نیست.
2.️ دوما ملت که سالهاست از دست گروهک تکفیری طالب زجر می بینند در حمایت او صدا بلند خواهند کرد.
3. سوما وظیفه اش را اجرا کرده است.
4. چهارم این کار روی تمام زشتی ها و سیاه کاری های پنج سال حکومت اش را می شوید.
5. پنجم، روح 45 هزار شهید نیروهای قهرمان امنیتی که در حکومت پوشالی غنی جانهای شانرا از دست داده‌اند شاد و اقارب شان خشنود خواهند شد.
6. ششم ارتش دوباره روحیه می گیرد و یقین می کند که سرقوماندان قوای مسلح دیگر آنها را معامله نخواهد کرد.
7.. ️هفتم نامش در تاریخ ماندگار می شود.

>>>   او مردم شمال اين چورى فروشان شما را فريب ميدهند.
اينها يك گروپ شان در انتخابات كابل است كه غنى معدنچى پيش ميبرد.
گوپ دوم شان مخالف است اتمر كه باز هم گروپ خودشان است.
كرزى و خليل كه غرب را فريب دادن حالا شرق را هم فريب ميدهند.
پس بازندهء اصلى مردم ديگر اقوام اند. انهايكه سالهاست جنايت ميكنند وآبار براى شما حكومت ميكنند خود فريب كار و نوكر اند.

>>>   بعضی ها یا خیلی ساده اند و یا خود را می خواهند فریب دهند ، وقتی می گویند نشست مسکو ابتکار افغان ها است ، یعنی چه ، این کدام افغان ها اند که در یک کشور بیگانه که خیلی با مشت آهنین رهبری می شود ، چند اوغانستانی مهاجر این کار های کلان را کند .
ما نباید به مردم دروغ بگویم ، روسیه یک کشور مهم در منطقه است و می خواهد در تعاملات منطقه ی و جهان شریک باشد . افغانستان جز کشور های این حوزه است و نمی تواند بیرون از محور کشور های منطقه حیات به سر ببرد .
نشست ماسکو به ابتکار مستقیم رهبری روسیه است و این کدام حرف پنهان نیست .
اگر اوغانستانی های مهاجر اینقدر توانای سیاسی داشتند ، اروپا مرکزی ، کانادا و امریکا ، ایران ، پاکستان و .....از مهاجر پر اند .

>>>   Ahmady
گرامی !
اوغانه ها در پروپاگند و منافقت و کردار تروریستی مقام اول را در جهان از ان خود ساخته اند
از ان روز این خانه ویرانه شد
تروریست اوغانه را لانه شد

>>>   Ali Sajadi
اگر در كانكور سهميه بندي ميشود پس رياست جمهوري همچنان به شكل دوريي سهميه بندي شود و تا سيصد سال ديگر بايد پشتون ها خويش را كانديداي رياست جمهوري نكنندچون خيلي از حق خويش تجاوز كرده اند
براي اينكه در جريان حاكميت شرم آور اين قبيله مهاجر در كشور هيچ نوع دست آورد جز بد بختي فقر عقب ماندگى و فروختن خاك به انگليس روس امريكايي و پاكستاني ديگر منافع مثبتي به ارمغان نياوردند

>>>   نفوس اقوام خراسان تخمین تعداد نفوس خراسان با ترکیب قومی در سال‌ (2018م) نفوس خراسان درسال (2018م) 37,500,000👉 میلیون نفر می‌رسد در سال (2018م) 👉
تاجیک‌ها 16,000,000 میلیون %43👉
افغان‌ها 9,000,000 میلیون %27👉
هزاره‌ها 7,000,000 میلیون %20👉
ترک‌ها 3,500,000 میلیون %7👉
اقوام دیگر 2,000,000 میلیون %3👉
نفوس مهاجرین خراسان در کشورهای دیگر
تاجیک‌ها 3,500,000 میلیون مهاجر داره
هزاره‌ها 3,000,000 میلیون مهاجر داره
پشتون‌ها 2,500,000 میلیون مهاجر داره
ترک‌ها 800,000 هزار مهاجر داره
اقوام دیگر 500,000 هزار مهاجر داره

>>>   ماه هم ملت عجیب هستیم:
اگرجنگ ادامه یابد توان وتحملش برای مان مشکل است واگر شخص ویا افرادای از سیاست گران دنبال صلح میروند آنگاه صرف بخاطر سیاست مدار وتحلیل گر سیاسی نشان دادن صلح را بدور یاوه گویی های خود میچرخانیم اگر اینها اجنت ویا مزدور هم باشند موزه را ندیده پا را ازآب بیرون نکنیم بگزاریم که چه میشود آیا منفعت واستقلال سیاسی کشوردر نظر میآید یا خیر بعد تحلیل واتهام وارد کنیم وخود را قاضی تاریخ قراردهیم.

>>>   Shafiq
نه اردو ملی را عباس استانکزی یا طالبان منحل می‌‌توانند و نه هم امریکایی‌ها کاملن افغانستان را ترک می‌کنند. سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری‌ در افعانستان و آمریکا، و پوپولیسم و عوام‌ فریبی رهبران سیاسی، موضوع طالبان و صلح را زیر تاثیر گرفته است.
۱_ ترامپ در آمریکا: برای انتخابات سال آینده در آمریکا ترامپ نیاز دارد خروج از افغانستان و سوریه را به عنوان دست آورد معرفی نماید. او سعی خواهند کرد حتی با توافق نیم بند با طالبان، شماری از سربازان آمریکایی را از افغانستان اخراج کند. اما من فکر می‌نمایم خیلی از گمان دور است که افغانستان را بدست طالبان رها نماید.
آقای اشرف غنی: تعریف او از منافع و اجماع ملی خودش است، دیروز بدون حضور همین سیاستمداران( خوب یا بد) توافق با طالبان را جز منافع ملی کشور معرفی می‌نمود، تابستان سال روان همه والی‌ها دستور دریافت کردند که همایش‌های‌ی در حمایت از صلح حکومت با طالبان برگزار نمایند.
سیاستمداران مخالف غنی: از انزوا، تنهایی و عصبانیت اشرف غنی لذت می‌برند، و هیچ فرصتی را بر علیه غنی فروکاست نمی‌کنند. اغلبن واکنشی‌ و بدون برنامه عمل می‌کنند.
حامد کرزی: بر عکس من موقف او را ثابت می‌بینم، او از سال‌ها ۲۰۰۹ تاکنون موقف ثابت و پایدار در موضوع گفتگو با طالبان داشته است. حتی با شهید شدن برادرش بوسیله طالبان وی از اصطلاح برادر گفتن آنها عقب نشینی نکرد.
شهروندان: حق دارند که نگرانی داشته باشند، ولی نوسانات در موقف گیری‌ها حکومت و اپوزیسیون مایه سرخوردگی بیشتر مردم شده است.

>>>   اگر از واقیعت نگذریم اردو ملی باید همه یکسان باشد شما فکر کنید معاش های تقاعد ها به اندازه از هم دیگر فرق دارند فقط تو بگوی یکی از فلسطین باشد و دیگر از امریکا باید عدالت بر همه باشد همه معاش ها یکسان باشد سابقه و حالیه همه یک سان

>>>   Ariaie
45 هزار در پنج سال در راه دفاع از وطن به دست همتباران شان شهيد شد. 3700 بدخشى تنها در يك سال، كسى تظاهرات نكرد اما يك نفر از نهضت قومى شان كشته شد، دو روز تظاهرات !
متوجه باشيد كه براى تحكيم چيگونه رژيمى فرزندان تان را قربانى ميكنيد!
بهترين گزينه بسيج براى دفاع از مناطق خود تان و حفظ نيروى تان است. اين يك تصادف و يك حادثه محدود نيست، يك تفكر است كه دو قرن جريان داشته، و تا شما نياموزيد و آگاه نشويد ، از شما خون خواهد ريخت!

>>>   Salam
یک عده خیلی از انحلال ارتش دلهره دارند ؛
ابتدا کدام ارتش ! مگر ما ارتش داریم ! مگر می شود چند آدمی را با چند تفنگ عاریتی ارتش خواند ! چیزی که بنام ارتش ملی در کشور نام کرفته است جز چند ملیشه نیستند !
ارتش صاحب تحریف است ، ارتش ها صاحب ساختار های معین برای دفاع و تعرض یک کشور اند ! آیا شما چنین نظامی دارید !
ارتش ها به تیپ معین و در مقایسه ی به حریف احتمالی شکل می گیرند ، مانند ارتش پاکستان در مقایسه به حریف احتمالی اش هند شکل گرفته است و یا از چین ، روسیه و یا ایران که در مقایسه به دشمن های احتمالی شان ساخته شده اند !
آیا ما در کشور چیزی بنام ارتش داریم که در مقایسه و در مقابل دشمن احتمالی مثلن بنگله دیش قابل تعریف باشد ، پاکستان و ایران را دور بگذار .
چند ملیشه ی معاش بگیر ارتش گفته نمی شود ، ملیشه های که نه قوای زمینی دارند نه قوای هوای ، نه قوای مدافع هوایی ، نه قوای توپچی ، نه قوای راکتی ، نه قوای تعرضی و نه نیروی دفاعی ، ملیشه های که حتایک میدان و یا فرودگاه هوایی و زمینی هم در اختیار ندارد .
مواظب چند ملیشه نباشید ، همین که امریکا چند روز دالر ندهد همه می روند تا غم شکم بخورند

>>>   فرصت خوبی است برای غنی اگر بخواهد استفاده کند تمام ارتش را دستور حملح تهاجومی بدهد

>>>   هیاهوی مصالحه با طالبان
اگر این هیاهوی مذاکره و صلح با طالبان و متصل آن رجزخوانی های رییس جمهورغنی در نقش امان الله خان غازی و میرویس خان هوتکی ، بازهم یک نیرنگ از سوی سازمان های اطلاعاتی امریکا وغرب و یک ترفند برای حفظ و ادامه ی بی ثباتی و انتقال وسیع جنگ در شمال افغانستان باشد ؛ چه خواهید گفت ؟!
اگراین همه نمایش و قهرمان بازی ها ، به مشوره و هدایت امریکاییان براه افتاده و کوششی برای بزرگتر کردن طالبان و هموارکردن بستر حضور نیرومند آنان در روند حکومتداری آینده باشد چه خواهید گفت ؟!
دشواراست باورکنی آنانی که تا دیروز و حتا همین حالا هم برای مذاکره با طالبان تضرع می نمایند و آنانی که طی چهارسال حکومتداری ، زمینه های تقویت و گسترش طالبان را در نیمه ی بیشتر کشور مساعد ساختند ؛ یک شبه به نیروی ملی - مترقی و ضد طالب مبدل شده باشند .
همه می دانند که رهبران حکومت وحدت ملی بخصوص شخص رییس جمهور غنی با ارائه ی سخنرانی های فریبنده ی احساساتی و قهرمان بازی های فلمی که بسیار شبیه به قهرمان بازی های ضدامریکایی حامد کرزی درآخرین ماههای حکومتداری اش می باشد ، میخواهد در این تنور داغ برای خود کلچه پخته کرده ، اذهان عامه را به بیراهه کشانده ، با مهارت نقشه های شوم امریکاییان را برای حفظ و ادامه ی بی ثباتی در افغانستان تطبیق نماید .
مردم این راهم میدانند که نه آقای غنی و نه جناب عبدالله ، نگران سرنوشت افغانستان و مردم تشنه به صلح آن استند . آنان بیشتر نگران سرنوشت خود و تیم های نفاق افگن شان میباشند . آنان حتا ازهمین موقعیت نیز برای انتخابات آینده ی ریاست جمهوری سود می برند .
بسیاری آگاهان به این باوراند : با وجود آن که دونالدترامپ رییس جمهورامریکا خواهان بازگرداندن سربازان آن کشور به خانه های شان میباشد و با وجود آنکه به احتمال زیاد رییس جمهورغنی وعبدالله عبدالله درحکومت آینده جا نخواهند داشت ، این بازی بزرگ در افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت ، تا زمانی که مردم به بیداری لازم دست یافته همانند سایر ملل آزاد جهان سرنوشت خود را خود به دست بگیرند .
فروغی

>>>   Wahdat
چند نفر مسافر سیاسی از غرب آمدند ۱۷ سال طالب را حمایت کردند با طالبان مانند یک دولت معاهده دنده غوری را امضا کردند به طالب دفتر سیاسی در قطر ساختند، حالا یک رقم خود دشمن طالب نشان می دهند که نیستند و فقط منافع شخصی شان در خطر است ورنه از روسیه و ایران کرده همین ها بیشتر نقش در تقویت جایگاه طالب داشتند. حاشیه رفتن شان هم بخاطری است که در داخل افغانستان منفور شده اند .

>>>   Ariaie
سران فاشيزم چى ميگويند؟
مى گويند ما چند ميليون در اين كشور هستيم، ميخواهيم سه برابر نفوس خود را در انسوى مرز كه روزى ان را فروختيم تا ظلم خود را در خراسان ريشه دهيم ، تغير ذهن دهيم تا كشور خيالى لوى اوغانستان خود را بسازيم، براى اين كار چند مشكل داريم نخست انها با ما هم عقيده نيستند، بايد انها را تغير ذهن و برداشت دهيم، پاكستانى هاى ديگر و دولت انكشور را در جنگ شكست دهيم و نيم خاك شان را اشغال كنيم ، و كشور شان را تجزيه كنيم ، اقوام ساكن كشور ما بايد در اين راه مانند گذشته هزاران شهيد بدهند، مردم فقير بمانند مشكلى نيست، بربادى ادامه پيدا كند مشكلى نيست، قدرت سياسى را هم به ديگرى نمى دهيم اما انها فقط قربانى بدهند، در عوض فرهنگ و زبان شان را نيز نابود ميكنيم خاموش بمانند چون ما خواب لر و بر ديده ايم براى چنين ارزوى باطل كه نا ممكن بودن ان معلوم دار است نياز به ده ها يا صد ها سال و يا وقت نامحدود داريم ، صد ها و هزار ها مليارد دالر نياز داريم ، چون ما خواب لر وبر ديده ايم و هيچ كسى حق ندارد اعتراض كند......حالا شما خوب فكر كنيد كه اينها چقدر از خود راضى، مست و احمق اند!

>>>   كليم الله همسخن
چرا ارتش را دست آویز خود ساخته اند؟
هر عقل ساده‌یی می‌داند که منحل‌سازی ارتش کار ساده نیست، چنین خواستی عملی هم نمی باشد. ولی، حکومت و روشنفکران ارگانیک به درستی می‌دانند که جز چنگ انداختن به ارتش هیچ حبل المتین دیگری برای توجیه خود در افکار عامه ندارند، از این رو افتاده اند در پای ارتش و یکسره‌ نگرانی منحل‌سازی. اما، بهترین دفاع از ارتش دزدی نکردن نان سرباز است، سربازانی که برای دفاع از حکومت از جان گذشته اند ولی وزرای سکتور دفاعی و شمار زیادی از جنرالان و مدیران حکومت از حق نان و آب آنها بلند منزل‌ها، باغ ها و خانه‌ها ساخته اند- اگر واقعن راست می‌گویید نان شان را دزدی نکنید!

>>>   صرالله نیکفر
این ها بازهم کوشش دارند مردم را احمق بسازند و خودشان با خاطر آرام کیف قدرت را بکنند

>>>   hafiqullah Shafiq
شهر غزنه در جنگ و حمله‌ طالبان آتش زده‌ شد، چهار روز حکومت مرکزی در فاصله ۲ ساعته میان کابل _ غزنی نیروی کمکی نفرستاد. قبل از آن کندز و فراه سرنوشت بدی را تجربه کرده‌ بودند‌. زمانی‌که از سیاست‌های طالب پروری انتقاد می‌کردیم دوستان دولتی‌ و متمایل به رهبری‌ دولت آزرده خاطر می‌شدند و منتقدان را متعصب و قوم‌گرا می‌پنداشتند‌.
بله طالبان همان اژدهای افسرده‌ای مثنوی مولانا است که مارگیر به ظن شکار آن را از دشت‌های پر برف زمستانی‌ به بغداد می‌آورد.
داکتر صاحب اشرف غنی نیز طالبان را با رهایی از زندان‌ها، تعارف آیسکریم، آتش بس یکجانبه، تساهل و مدارا درمیدان جنگ در چهار سال زعامت شان‌ تا دروازه ارگ رساند. مقام‌های دولتی در روزهای آتش بس هیجان‌ سفلی گرفتن با طالبان را داشتند و رئیس جمهور خود را قهرمان صلح می‌گفت.
اکنون این اژدها جسور و بیدار شده به شانه‌های حامد کرزی و سایر سیاستمداران مخالف غنی می‌باشد. آینده نیز نا معلوم و با شک و ابهام همراهی می‌شود. حالا کسی نمی‌داند
جنگ با کدام امکانات و حمایت‌ها!
صلح با کدام ضمانت‌ها و حمایت‌ها!

>>>   با قیمت خون خود دیگه نمی مانیم که طالب در قدرت بیاید

>>>   هر. رژيم كه باشد. مگر نه رژيم بي دين. بي عفت بي انسانيت طالبان و امثالهم
اگر غني مريض است عبداللله معتدل أتمر كمونيست. مگر انسان
سگ را نام گذاري. كنند. نه طالب طالب شعور انسانيت ندارد
حيوانها وحشي درنده استند به چهره. ادم وَيَا شادي

>>>   طالبان هم مانند لنگی شان دل های شان سیاه و چرکین است طالب همان خلقی های بی دین خاین وطنفروش اله دست بیگانگان بر ضد مردم افغانستان اجیرو غلام نوکر پاکستان است همین عباس استانکزی لوگری وطندار اشرف غنی معصوم استانکزی ریس امنیت ملی فعلن ریس کمیسون مذاکره کننده طالبان همان افسر خلقی کمونست خاین وطنفروش رفیق و دوست شهنواز تنی وزیر دفاع حکومت داکتر نجیب که با کودتای ناکام شان به پاکستان فرار کردند کسی دیگری نیست امید خوبی و انسان دوستی و حب وطن داشتن را از کمونست های خلقی خود فروخته شده بنام فعلی طالبان هرگز نباید داشت چون در سرشت این وطنفروشان خاین بوطن وطندوستی اسلام دوستی و اخلاق انسانی وجود نداشته وندارد طالبان نژاد پرستان فاشیست خاین بوطن و دین و مردم هستند از چنین اشخاصی امید خوبی و نیکو کاری حب وطندوستی محال است و محال .

>>>   به نظرمن زیرخاک رفتن به مراتب بهتراست نسبت به اینکه تحت حاکمیت جهنمی طالب مردم زند گی کنند
فروتن ازکابل

>>>   آمریکا کشور ما را میدان بازی طالبان، داعش، اشرف غنی و مزدوران خود ساخته است. هر کاری که دلش بخواهد بر کشور ما تطبیق می کند. گاهی طالب بر مردم ما سوار می کند گاهی داعش را و گاهی اشرف غنی و فاشیستهای دون صفت را. این سناریو ادامه دارد تا آمریکا هست وضعیت کشور ما همین خواهدبود. حتی لگام مجاهدین هم در دستان آمریکا بود. هیچ مردی درز کشور پیدا نمی شود که کشور از تحت تسلط آمریکا و مزدورانش نجات دهد. اگر هم کسی هست مردم از او پیروی نمی کنند و دوست دارند همیشه در جهنم زندگی کنند.

>>>   ترس نداشته باشید او زمان های سابق دیگر نمی اید

>>>   آنها میگویند ما آن اشـراری که 17 سال قبل شما دیده بودید نیستیم ، ما تغیر کرده ایم ،حالا عکس میگیرند تلویزون می بینند ، آی اس آی آنهارا اپدیت کرده است
ر

>>>   شما جوانان کشور تاجک ازبک هزاره پشتون های روشن فکر باید دست به دست هم دهید وهمه تون باید مسلح شوید که قیام خونین دیگر در راه است این دزدان وحشی را باید از صفه روزگار مفح شود
رویانیان

>>>   سیاسون روسیه خود را مسقره مسازد یک روز نشست از طرف حکومت روسیه و یک روز نشست از طرف افغانهای مقیم رو سیه چرا بعضی نشست ها از طرف مظاهره کنندگان فرانسه و یا عربها را تشکیل نمی دهید و یا از طرف مظاهره کنندگن روسیه نمیکنند زمان بازی دادن مردم مانند رمان کمونستی گذشته مردم بالای این نوع سیاست میخندد و از این نشست چیزی بور نمشود تنها بد نامی به سیاست روسیه و سیاستمداران شان که وضع سیاسی و اقتصادی روسیه را خراب ساخته و میسازد
بصیر نظری

>>>   Wahdat
چند نفر مسافر سیاسی از غرب آمدند ۱۷ سال طالب را حمایت کردند با طالبان مانند یک دولت معاهده دنده غوری را امضا کردند به طالب دفتر سیاسی در قطر ساختند، حالا یک رقم خود دشمن طالب نشان می دهند که نیستند و فقط منافع شخصی شان در خطر است ورنه از روسیه و ایران کرده همین ها بیشتر نقش در تقویت جایگاه طالب داشتند. حاشیه رفتن شان هم بخاطری است که در داخل افغانستان منفور شده اند .

>>>   حمد اسلم سلیم
سازمانده اصلی کنفرانس گفتگو با طالبان در شهر ماسکو فدراتیف روسیه کیست ؟
حامد کرزی مبتکر تدویر این کنفرانس است و هزینه مالی آن هم توسط کرزی پرداخته شده ، کار تخنیکی آن توسط تعدادی از فاشیست های طالب شده افغانهای هم تبار کرزی تنظیم می گردد.
افراد بی خبر و شکار شده و بهتر بگویم لوده های سیاسی توسط کرزی استفاده ابزاری میشوند.
کرزی برای ضحامت آینده سرمایه گذاری میکند ، نمیدانم این افراد شکار شده چه برنامه دارند ؟

>>>   hafiqullah Shafiq
شهر غزنه در جنگ و حمله‌ طالبان آتش زده‌ شد، چهار روز حکومت مرکزی در فاصله ۲ ساعته میان کابل _ غزنی نیروی کمکی نفرستاد. قبل از آن کندز و فراه سرنوشت بدی را تجربه کرده‌ بودند‌. زمانی‌که از سیاست‌های طالب پروری انتقاد می‌کردیم دوستان دولتی‌ و متمایل به رهبری‌ دولت آزرده خاطر می‌شدند و منتقدان را متعصب و قوم‌گرا می‌پنداشتند‌.
بله طالبان همان اژدهای افسرده‌ای مثنوی مولانا است که مارگیر به ظن شکار آن را از دشت‌های پر برف زمستانی‌ به بغداد می‌آورد.
داکتر صاحب اشرف غنی نیز طالبان را با رهایی از زندان‌ها، تعارف آیسکریم، آتش بس یکجانبه، تساهل و مدارا درمیدان جنگ در چهار سال زعامت شان‌ تا دروازه ارگ رساند. مقام‌های دولتی در روزهای آتش بس هیجان‌ سفلی گرفتن با طالبان را داشتند و رئیس جمهور خود را قهرمان صلح می‌گفت.
اکنون این اژدها جسور و بیدار شده به شانه‌های حامد کرزی و سایر سیاستمداران مخالف غنی می‌باشد. آینده نیز نا معلوم و با شک و ابهام همراهی می‌شود. حالا کسی نمی‌داند
جنگ با کدام امکانات و حمایت‌ها!
صلح با کدام ضمانت‌ها و حمایت‌ها!

>>>   دوستان عالیقدر!دونکته را میخواهم باکمال ادب خدمتان عرض کنم.
۱- این نشست به هیچ وجه کار اتحادیه افغانها نیست.من مسکین سالها در مسیر فرار به سوی اروپا در مسکو بودم.همه افغانها ازروسیه به صفت تخته خیز به سمت اروپا استفاده میکنند.انهاییکه درروسیه باقیمانده اند بی دست وپاهای اند که موفق به فرار نشده اند.. انها هیچکاره اند ٫زندگی را به مشکل با فروش جوراب وبند بوت به پیش میبرند.
-همخوانی معیار های دنیای مترقی وارزشهای اسلامی ممکن نیست .
عاقل

>>>   حمد اسلم سلیم
سازمانده اصلی کنفرانس گفتگو با طالبان در شهر ماسکو فدراتیف روسیه کیست؟
حامد کرزی مبتکر تدویر این کنفرانس است و هزینه مالی آن هم توسط کرزی پرداخته شده ، کار تخنیکی آن توسط تعدادی از فاشیست های طالب شده افغانهای هم تبار کرزی تنظیم می گردد.
افراد بی خبر و شکار شده و بهتر بگویم لوده های سیاسی توسط کرزی استفاده ابزاری میشوند.
کرزی برای ضحامت آینده سرمایه گذاری میکند ، نمیدانم این افراد شکار شده چه برنامه دارند ؟

>>>   صرالله نیکفر
این ها بازهم کوشش دارند مردم را احمق بسازند و خودشان با خاطر آرام کیف قدرت را بکنند

>>>   سیاسون روسیه خود را مسقره مسازد یک روز نشست از طرف حکومت روسیه و یک روز نشست از طرف افغانهای مقیم رو سیه چرا بعضی نشست ها از طرف مظاهره کنندگان فرانسه و یا عربها را تشکیل نمی دهید و یا از طرف مظاهره کنندگن روسیه نمیکنند زمان بازی دادن مردم مانند رمان کمونستی گذشته مردم بالای این نوع سیاست میخندد و از این نشست چیزی بور نمشود تنها بد نامی به سیاست روسیه و سیاستمداران شان که وضع سیاسی و اقتصادی روسیه را خراب ساخته و میسازد
بصیر نظری

>>>   .....به کسیکه کله ندارد از کرزی دفاع می کند.در حکومت کرزی چور و چپاول رسما حلال بود. و هر نفر که می کوید و قت کرزی خوب پود بخاطر یک در هر جا ی خورد بورد امکان داشت.

>>>   کرزی وهم قطاران شان نمیخواهند صلح بیاید.با آمدن صلح اقتدار ودارائی های نا مشروع شان از بین رفته محاکمه میشوند.
باشنده کابل.

>>>   آقای کرزی در دوره ی اقتدار خویش احزاب را رشد داد و امروز کشور را به تجزیه مواجه ساخته. قدرت در گروی احزاب اقتصاد در گروی احزاب جغرافیایی کشور در گروی احزاب و همه و همه غیر مستقیم در گروی احزاب.

>>>   حاکمان مسکو اگر اهل صلح و دوستی باشد، قبل از همه و پیش از همه باید هزاران زندانی سیاسی محبوس در روسیه را آزاد کند. روسیه همیشه و همواره به مردم افغانستان و دیگر کشورهای همسایه از جمله اکرائین، آذربایجان، ایران، سوریه،...، از پشت خنجر زده است و هرگز هم این ماهیت و طینت فاسد و فتنه انگیز خود را ترک نکرده و نمی تواند بکند. مرزبندی تشخیص و تفکیک و ترسیم دوست و دشمن از اعتقاد و التزام قلبی و عملی به آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان می گذرد ولا غیر. رهنمایی کی توانی ای که خود ره را ندانی؟ چراغی که به خانه رواست --- به مسجد حرام هست. کَل اگر طبیب بودی *** سرخود دوا و شفا نمودی.

>>>   بجز از کرزی دیگر کسی ضرار احمد را دعوت میکند؟ از همی معلوم است که کار کرزی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است