افغانستان دو باره بسوی بی دولتی و جنگ می رود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۸    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157256 منبع: پرینت

دو دستگی و حتی چند دستگی میان اهل سیاست و حاکمیت افغانستان بر سر مذاکرات صلح که جمعی رو به مسکو نهاده اند تا با تروریستان طالب در پای مقبرۀ لنین ملاقات و مذاکره کنند و جمعی در کابل چیغ و فریاد سر می دهند و رگ های گردن خود را می پندانند، زادۀ خبط ها و خطا کاری های این ها در 18 سال پس از فروپاشی طالبان است.

غلطی ها و خیانت های این ها که از شرایط ایجاد شده برای پایداری یک دولت ملی عدالت محور و قانون مدار استفاده نکردند، امروز سرنوشت این کشور را بسوی ابهام و تاریکی برده است.

وجود یک دولت با سازو کارش هر چند فاسد و ظالم برای افغانستان بسیار بهتر و حیاتی است از بی دولتی و اسارت این کشور در دست دو همسایۀ حریص و لعنتی جنوبی و غربی مان که می خواهند افغانستان بصورت جزایر جداگانه به جای داشتن دولت، توسط مافیای سیاسی و نظامی مورد حمایت آن ها اداره شود.

کسانی که احساس وطندوستی و وجدان سالم انسانی دارند باید در فکر آن نباشند که افغانستان دو باره بسوی بی دولتی و جنگ همه علیه همه برود.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بی دولتی
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
45 هزار در پنج سال در راه دفاع از وطن به دست همتباران شان شهيد شد. 3700 بدخشى تنها در يك سال، كسى تظاهرات نكرد اما يك نفر از نهضت قومى شان كشته شد، دو روز تظاهرات !
متوجه باشيد كه براى تحكيم چيگونه رژيمى فرزندان تان را قربانى ميكنيد!
بهترين گزينه بسيج براى دفاع از مناطق خود تان و حفظ نيروى تان است. اين يك تصادف و يك حادثه محدود نيست، يك تفكر است كه دو قرن جريان داشته، و تا شما نياموزيد و آگاه نشويد ، از شما خون خواهد ريخت!

>>>   Salam
یک عده خیلی از انحلال ارتش دلهره دارند ؛
ابتدا کدام ارتش ! مگر ما ارتش داریم ! مگر می شود چند آدمی را با چند تفنگ عاریتی ارتش خواند ! چیزی که بنام ارتش ملی در کشور نام کرفته است جز چند ملیشه نیستند !
ارتش صاحب تحریف است ، ارتش ها صاحب ساختار های معین برای دفاع و تعرض یک کشور اند ! آیا شما چنین نظامی دارید !
ارتش ها به تیپ معین و در مقایسه ی به حریف احتمالی شکل می گیرند ، مانند ارتش پاکستان در مقایسه به حریف احتمالی اش هند شکل گرفته است و یا از چین ، روسیه و یا ایران که در مقایسه به دشمن های احتمالی شان ساخته شده اند !
آیا ما در کشور چیزی بنام ارتش داریم که در مقایسه و در مقابل دشمن احتمالی مثلن بنگله دیش قابل تعریف باشد ، پاکستان و ایران را دور بگذار .
چند ملیشه ی معاش بگیر ارتش گفته نمی شود ، ملیشه های که نه قوای زمینی دارند نه قوای هوای ، نه قوای مدافع هوایی ، نه قوای توپچی ، نه قوای راکتی ، نه قوای تعرضی و نه نیروی دفاعی ، ملیشه های که حتایک میدان و یا فرودگاه هوایی و زمینی هم در اختیار ندارد .
مواظب چند ملیشه نباشید ، همین که امریکا چند روز دالر ندهد همه می روند تا غم شکم بخورند

>>>   Ali Sajadi
اگر در كانكور سهميه بندي ميشود پس رياست جمهوري همچنان به شكل دوريي سهميه بندي شود و تا سيصد سال ديگر بايد پشتون ها خويش را كانديداي رياست جمهوري نكنندچون خيلي از حق خويش تجاوز كرده اند
براي اينكه در جريان حاكميت شرم آور اين قبيله مهاجر در كشور هيچ نوع دست آورد جز بد بختي فقر عقب ماندگى و فروختن خاك به انگليس روس امريكايي و پاكستاني ديگر منافع مثبتي به ارمغان نياوردند

>>>   نفوس اقوام خراسان تخمین تعداد نفوس خراسان با ترکیب قومی در سال‌ (2018م) نفوس خراسان درسال (2018م) 37,500,000👉 میلیون نفر می‌رسد در سال (2018م) 👉
تاجیک‌ها 16,000,000 میلیون %43👉
افغان‌ها 9,000,000 میلیون %27👉
هزاره‌ها 7,000,000 میلیون %20👉
ترک‌ها 3,500,000 میلیون %7👉
اقوام دیگر 2,000,000 میلیون %3👉
نفوس مهاجرین خراسان در کشورهای دیگر
تاجیک‌ها 3,500,000 میلیون مهاجر داره
هزاره‌ها 3,000,000 میلیون مهاجر داره
پشتون‌ها 2,500,000 میلیون مهاجر داره
ترک‌ها 800,000 هزار مهاجر داره
اقوام دیگر 500,000 هزار مهاجر داره

>>>   هچگاهی نمی رود زمان که کفار از کشور برود امنیت عا م و تام می اید

>>>   او مردم ساده لو تا زمانیکه کفار در وطن باشد هر گز در وطن ما صلح نمی اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است