گزارشی از نشست خبری اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۵    ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ کد خبر: 157268 منبع: پرینت

تلویزیون طلوع در یک برنامه ویژه که در قصرتاریخی چهلستون ثبت گردید از رییس جمهوری افغانستان دعوت نموده بود که درپیرامون برنامه صلح دیدگاه حکومت را شرح دهد، دراین متن به نکات مهم از سخنان دکتر اشرف غنی احمدزی می پردازیم.
این نشست مثل هرنشست دیگر دارای حواشی جالب بود که در آخر متن به آن پرداخته خواهد شد.

سر نیت آمریکا شک نکنید!
رییس جمهوری در قسمت از حرف هایش گفت که ما نباید بالای نیت آمریکا در قبال صلح در افغانستان شک کنیم، آمریکا دوست و متحد استراتیژیک افغانستان است و این کشور در میادین جنگ افغانستان هم خون ریختانده است و هم زر مصرف کرده است. تلاش های بسیار زیاد درحال جریان است تا با راه اندازی یک جنگ روانی رابطه میان افغانستان وآمریکا را مختل کند.

معاهده گندمک را امضا نمی کنم!
دکتر اشرف غنی احمدزی در بخشی از سخنان خود گفت در صورت که دولت افغانستان در گفتگو های صلح نقش نداشته باشد دولت افغانستان این موافقت نامه را قبول نخواهد نمود.وی با برآشفتگی ادامه داد:
- مادر تاحال کسی را به دنیا نیاورده است که معاهده گندمک را بالای من به امضا برساند.

اوسانه سی ثانیه است!
در مورد نشست مسکو و شرکت سیاسیون افغان در آن دکتر غنی گفت که:
- اوسانه سی ثانیه است.
- کی با کی مذاکره می کند؟
- دل شان که در یک جزیره می شینند، در سرکوه میشیند این نشست ها بالای اوضاع کابل هیچ تاثیر ندارد.

باید از تاریخ بیاموزیم!
دکتر غنی در چندین جای از حرف هایش گفت که ما باید از تاریخ بیاموزیم و تجارب تلخ تاریخی را تکرار نکنیم.

دوبار با ترامپ دیدار کرده ایم!
رییس جمهوری گفت که روابطش با حکومت آمریکا در حالت خوبی قرار دارد و تا حال دوبار با ترامپ دیدار داشته است یک بار در واشنگتن و یک بارهم در عربستان. رییس جمهور به پرسش مجری که گفت چرا ترامپ از رییس جمهور ازبکستان در کاخ سفید پذیرایی می کند، اما از رییس جمهور افغانستان در این کاخ استقبال نمی کند پاسخ روشن نداد.

حواشی نشست!
قرار بود که مهمانان ساعت هشت به محل تشریف بیاورند و ساعت هشت نیم برنامه آغاز گردد.
در اطراف قصر و کوهای مشرف برقصر نیروهای خاص محافظت از ریاست جمهوری مستقر شده بودند. در دهن دروازه قصر سربازان لیست های طولانی را در ابتدا بررسی می کردند و سپس به اساس آن افراد بعد از شناسایی وارد قصر می گردید، بعضی از نام ها در لیست وجود نداشت و یا هم این سربازان نام ها را در نگاه اول پیدا کرده نمی توانست ازهمین رو کمی بی نظمی در دروازه ورودی به نظر می رسید.
محافظین ریاست جمهوری تمامی وسایل و حتی قلم های اشتراک کننده ها را در اتاق که در نزدیک در دوازه قرار داشت می گرفت.

یک قسمت از برنامه به پرسش های اشتراک کننده ها اختصاص یافته بود. در این قسمت اکثر مهمانان به گونه یی غیر تخصصی و انارشیک عمل کردند. یکی از بانوان که می خواست سوال خویش را مطرح کند برایش وقت نرسید ازهمین رو در آخر برنامه تلاش نمود بدون اجازه سوال خود را مطرح کند، اما با اشاره دست مجری و رییس جمهوری دوباره به چوکی خویش نشست.

لطیف آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گزارش
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی شخص دیوانه،متعصب، خودخواه، دروغگو است هیچ دست آوردمثبت نداردغیرازتفرقه وبدبختی برای کشور

>>>   ای غنی گیگ یهودی بی ایمان تو از ترس از ارگ برامده نمی توانی تمام را ها را به ارگ بسته کردی تو ایمان نداری چو ن تو عمرت در کشور های کفری و یهودی سپری شده دیگر تو مردم رنجدیده ما را ازار ندهد

>>>   بیچاره و درمانده وبیکس شدهنه مردم دارد نه آبرو اشتباه سیاسی نتیجه اش همین است

>>>   مردم دیانت راست افغانستان را ساده یافتید و اشرف غنی را که یک زعیم توانا و خالص است را به نمایندگی از کشورهای همسایه و مخالف پیشرفت افغانستان با امریکا ، تخریب میکنید تا نقش کلیدی را بازی نکند. ولی کور خوانده اید!!! ایندفعه شفاف و مشروع رئیس جمهور میشود و فقط همی جنگ کشنده روانی شما به زغال خواهد ماند.
اندرابی

>>>   فاشیزم قبیله آخرین رمق هایش را میکشد۰ دیر یا زود به این ذریعه ویا به آن ذریعه زوال کامل آن رسیدنی است۰

>>>   غنی بهتر است ویدیو کنفرانس دایر کند تا هم وقت مردم و هم سرمایه ملت بیجا مصرف نشود

>>>   من تاجک هستم.یک افغانی از این حکومت نگرفتم.نی کدام چوکی دارم.باید از ریس جمهور خود پشتبانی کنیم.کشور های همسایه چهار دلققک را پول میدهد.این ها به اشاره چهار کشور می رقصند.اخر پاکستان بیش روی برد.هوه این ها را کی داد از اسلام می زنند.پاکستان این چهار کلا را می شناسند.می فهمد بخار پول و چوکی زن خود را سودا می کنند‌..نمشود‌.عطا همیشه در چوکی تکیه کند.مثل این گلبدین محقق خلیلی کرزی اگر خود شأن نبود.بچه شیر خود را بشانند.غنی گفت روزی حلال بخورند.بس است چقدر سرمایه جمع کرده.اول همین طالب بیاید.این ها را زنده پوست می کنند.چون همین طالب ها نیت بد دارند.خداوند شرمانده.همه شأن را.از دهن شأن برآمد.اردوی ملی را منحل قانون اساسی منحل شود.پس مردم افغانستان گاو خر است.جنگل باشد.بی چرند.اینها کدام اش طالب است.مژده در وزیر اکبرخان در خانه کی عرب ها برایش خریده.تبلیغ می کند.این مردم بیچاره را کشتند..هنوز هم شرم ندارند.کدام آمریکای جنرال اش زدنند.عطا خوب آب بوتل را نوش می کرد.از کجا معلوم است.روغن گوشت خوک روسیه بالایشان می خور اند‌.این خلقی و پرچمی مردم بیچاره کابل را کمونیست گفته کشتند.این را بردند در دامن لینن.خداوند در دنیا همه این ها را شرمنده.حاجت آخرت نیست.کرزی می خواست بابای ملت شود.ظاهرشاه چتری از قندهار هستم باید تا زنده هستم پادشاه کابل باشم.....

>>>   در کل پاسخ های ریس جمهور خیلی عالی بودو ازدیدگاهش معلوم که در شرایط فعلی مناسب ترین دیدگاه دارد و مناسبترین شخصیت برای رهبری امروز کشور است،موفق باشد.

>>>   در زمان های سابق مثلاً آغاز دوران کرزی،رییس جمهور امریکا جورج بوش چند مرتبه به افغانستان آمد.
بعداًاوباما چند مرتبه به افغانستان آمد.
بعداً آهسته آهسته گپ تنها به تیلفون کردن رسید.
حالا رییس جمهور امریکا تیلفونی نیز وقت ندارد که با رییس جمهور افغانستان گپ بزند،رییس جمهور افغانستان به رییس جمهور امریکا نامه مینویسد.
چند وقت بعد حتماً رییس جمهور امریکا وقت خواندن نامه رییس جمهور افغانستان را نیز نخواهد داشت و رییس جمهور افغانستان باید نامه اش را به وزارت خارجه امریکا ارسال کند.
آهسته آهسته باید نامه رییس جمهور افغانستان به سخنگوی وزارت امور خارجه فرستاده شود و در آخرین مرحله او نیز فرصت خواندن نامه رییس جمهور افغانستان را نخواهد داشت و در نتیجه نامه مسترد خواهد شد.

>>>   اولین زوری بد که آمد کلمرغ بابا مثل امان الله خان صندوق های زنش را گرفته بطرف غرب فرار میکند. پولها را که قبلن خودش و زنش به حساب های اولاد های خود انتقال داده اند. حال از چه ترس دارند؟ ترس او از دست دادن مقام چوکی و عیش و عشرت داخل ارگ است. در غم مردم اگر این خائن های پراشوتی میبوند وضع به این حالت نمیرسید.

>>>   آنکه در بالا نوشته من تاجیک هستم و از غنی کوچی پشتیبانی میکنم، دلت بایسکلت برادر، تاجیک بودنت را به این لودگی ات هیچ ارتباطی نیست، و تو نماینده کدام گروهی یا کدام کسی هم نیستی۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است