قطعنامه‌ نشست بین‌الافعانی در مسکو اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ کد خبر: 157289 منبع: پرینت

قطعنامه‌ نشست بین‌الافعانی که در روز های 5-6 فبروری در مسکو برگزار گردیده بود، از سوی شرکت کنندگان اعلام شد.
اشتراک کنندگان نشست بین‌الافغانی که روزهای 5-6 فبروری به دعوت اتحادیه افغان‌های مقیم مسکو برگزار شد را یک گام بزرگ در گفتگوهای بین‌الافغانی دانسته و این اقدام مورد تایید و تمجید قرار می‌دهند.

در این اعلامیه آمده است: ما جهت تحقق صلح پایه‌دار و سراسر در کشور عزیز ما افغانستان اراده کامل ملی، زمینه سازی برای خروج کامل نیروهای خارجی از کشور، تحکیم وحدت ملی فراهم آوری برای مشارکت همۀ مردم افغانستان در زندگی سیاسی به منظور تامین عدالت اجتماعی، رعایت به اساسات دین موبین اسلام و ارزش‌های پسند دیده ملی، جلوگیری از تکرار تلخ چند دهه اخیر در کشور و همچنان تامین درک و احترام متقابل بین افغان ها و پذیرفتن یکدیگر، پس از بحث طولانی به روی موارد ذیل توافق نمودیم.

اول: تمام طرف های اشتراک کننده در این کنفرانس در این امر کاملاً توافق دارند که تحقق صلح پایه‌دار و با عزت خواست تمام مردم افغانستان می‌باشد، که با مشارکت تمام افغان‌ها به آن دست یافت.

دوم: تمام طرف های اشتراک کننده توافق دارند که گفتگو های بین‌الافغانی باید در این شرایط حساس به گونه منظم ادامه یابد.

سوم: تمام طرف های اشتراک کننده از گفتگوهای جاری در قطر حمایت نموده و آنرا در امر پایان دادن به جنگ تحمیلی کنونی در افغانستان موثر و مثبت تلقی می‌کند.

چهارم: تمام طرف های اشتراک کننده بر حفظ تقویه و اجرای اصلاحات لازمۀ نهاد های بنیادی، دفاعی و سایر نهاد های ملی ملکیت تمام افغان ها می‌باشد بعد از توافق صلح ترکیب می‌کند.

پنجم: تمام طرف های اشتراک کننده به منظور تحقق صلح پایه‌دار و سراسر در افغانستان بر همکاری و حمایت کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ را لازمی می‌داند.

ششم: تمام طرف های اشتراک کننده بر ارزش‌ها و اصول کلی ذیل تاکید می‌کنند پیروی از اساسات دین مقدس اسلام در همۀ امور نظام، تاکید بر این اصل که افغانستان خانه مشترک همۀ افغان ها است. تاکید بر حفاظت از یک حکومت قوی مرکزی، مبنی بر مشارکت عادلانه همۀ اقوام افغانستان، تاکید بر تحکیم وحدت ملی و تحقق عدالت اجتماعی. تاکید بر اصل بیطرفی افغانستان در برابر منازعه‌های منطقوی و جهانی. و تاکید بر اتخاذ یک پالیسی همنوا به جهان کنونی.

هفتم: تمام طرف های اشتراک کننده در رابطه به صلح و اقدامات مبتضی مقتضی متعاقب آن بر موارد ذیل تاکید می‌کنند. خروج کامل نیروهای خارجی از کشور، تاکید بر عدم مداخلۀ کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان. اطمینان به جامع جهانی که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه آنها نخواهد شد. اطمینان رعایت حقوق تعلیمی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان در مطابقت به ارزش های اسلامی. تاکید بر رعایت حقوق سیاسی و اساسی مردم افغانستان و آزادی بیان مطابق اصول اسلامی. تاکید بر تلاش برای بدست‌آوردن تعهدات ملی و بین‌المللی به منظور تامین صلح پایه‌دار به کشور. کوشش برای بدست‌آوردن کمک های بین‌المللی به منظور بازسازی و تحقق و توسعه افغانستان.

هشتم: تمام طرف های اشتراک کننده به منظور ایجاد فضای احتمال در گام نخست، آنعده بندیانیکه به کبر سن رسیده و یا به بیماری صبرعلاج مبتلا بوده و یا میان حبس آنها تکمیل و یا مدت کمی باقی مانده باشد تاکید می‌نماید بیرون ساختن سران صالبان از لیست سیاه ملل متحد و گشودن اسمی دفتر سیاسی طالبان در قطر به هدف پیشبرد پروسه صلح ضروری می‌دانند.

نهم: تمام طرف های اشتراک کننده توافق دارند که جلسه بعدی بین‌الافغانی در زودترین فرصت ممکن در دوحه دایر گردد، همچنان توافق گردید که در نشست آینده روی مسایل مهم مرتبط به پروسه صلح که هنوز روی آن توافق نشده است مورد بحث قرار گیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطعنامه‌
نشست مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   دهم :تمام طرف های اشتراک کننده توافق دارند که بعد از برقراری صلح کسیکه بنیانگذار فساد وباعث هدر رفتن 14 سال چانس طلائی پیشرفت افغانستان است را علنی محاکمه نموده ونام میدان هوائی بجای نام فعلی بنام ملانصرالدین مسمی گردد
یازده:تمام طرف های اشتراک کننده توافق دارند که همین مفسدین دزد های سرگردنهکه سی سال غصب ظلم اهختلاس قوم جنگی کرده اند درحکومت آینده سهمی نداشته باشند ومحاکمه شوند
دوازدهم: تمام طرف های اشتراک کننده توافق دارند که جنگ سالاران ومالکان شیرپور ومارکیت ها بلند منزل ها حصسابلات شانرا تصفیه نمایند وآدرس این سرمایه های نامشروع را واضح سازند
ر

>>>   10 تمام دزدان اشتراک کننده در همایش دزدی توافق کردند که سرمایه کشور را بین شان مساویانه تقسیم کنند.

>>>   Hojat
اشرف غنی وکرزی در یک پلان مشترک اجلاس مسکو را برای باج گیری مجدد از امریکا که کمی برای اشرف غنی سکته گی گرفته بود طرح ریزی کرده بود مثل دوهزار وچهار ده که کرزی موافقت نامه را امضا نکرد وناز اشرف غنی را بالای امریکا زیاد کرد واشرف غنی با دست باز حکومت تک قومی را پایه ریزی کرد وامریکا مجبوراً چشم خوده پوت گرفت وحال هم میخواست کمی بالای اشرف غنی فشار بیاوره که کرزی وسفیر اشرف غنی مجلس مسکو را پایه ریزی کرد وامریکا مجبور شد دوباره با اشرف غنی توافق ضمنی کنه ومایک پمپئو با اشرف غنی تلفنی صحبت کرد وسران تاجیک وغیر پشتونها بوی هم نبردند وخوشحال از دعوت شان رفتند
Dit verbergen of rapporteren

>>>   Amirzada
نشست مسکو با صدور " تسلیم نامه" یک پیروزی بزرگ برای طالبان، طالب پرستان و کشور میزبان به پایان رسید.

دست پروردگان امریکایی اعم از تکنوکرات و مجاهد به رهبری حامد کرزی در نشست مسکو در یک اقدام ننگین به اکثریت خواست های طالبان و حامیان پاکستانی و روسی آنان توافق کردند.
مهمترین خواست طالبان خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، رهایی زندانیان طالبان و به رسمیت شناختن دفتر سیاسی طالبان در قطر در " تسلیم نامه" نشست مسکو جایگاه محکم یافت. این در حالی که بود که اکثریت دست پروردگان امریکایی تا چند روز پیش خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به ضرر ثبات افغانستان، سقوط دولت و برباد رفتن تمام دست آورد های ۱۸ سال اخیر می شمردند و از واشنگتن و از زلمی خلیلزاد می خواستند که دست به صلح عجولانه نزند. خروج نیروهای امریکایی را به معنای تسلیمی کشور به پاکستان می نامیدند.
آنها هم چنان رهایی طالبان از زندانها را به ضرر صلح و ثبات کشور و دادن امتیازات به طالبان می شمردند.
در " تسلیم نامه" از دولت غنی خواسته شده که در پروسه به اصطلاح صلح مخالفت نکند و به آن بپیوندد.
در " تسلیم نامه" تاکید بر دولت متمرکز که خواستهای اصلی تمامیت خواهان است نیز تصریح گردیده است. این در حالیست که جمعیت اسلامی شاخه اتمر در تحت شرایط تغییر نظام متمرکز کنونی به نظام نا متمرکز به تکت انتخاباتی اتمر پیوستند.
جالب اینست که کلان کاران جمعیت اسلامی شاخه اتمر" کاسه داغتر از آش" از همه طالب پرستان کرده طالب پرست تر در نشست مسکو ظاهر شدند و نشست را یک موفقیت بزرگ برای صلح و عدالت برای جامعه افغانستان در رسانه ها معرفی کرده و خود را از کلان کار های نشست تلقی می کردند.
در " تسلیم نامه" مذکور جملات و بند های میان تهی "حقوق زنان مطابق به ارزش های اسلامی، وحدت ملی..." داستان سرائی های گمراه کننده فراوان آمده است که ارزش تحلیل را ندارد.
افکار طالبانیزم، کرزی و اتمر بطور گسترده محتوای اصلی " تسلیم نامه" را تشکیل می دهد.
در " تسلیم نامه" منافع کشور میزبان یعنی خروج کامل آمریکایی ها از افغانستان و تشویق روسیه در پر کردن خلای امریکا باز تاب روشن دارد.
نشست مسکو به نفع طالبان و طالب پرستان و حامیان پاکستانی و روسی آن و سرنوشت تاریک اکثریت مردم افغانستان را نشان داد.

>>>   اعلامیه اختتامیه ی نشست مسکو را که آدم میخواند، به دو نکته اساسی باورمند می‌شود!
نخست؛ فاشیسم اوغانی در هر قالبی(طالب و غیر طالب) خواهان نظام استبدادی و تک فرماندهی و به حاشیه کشاندن ۷۷ درصد شهروندان کل کشور که غیر اوغان هستند، میباشند.
دوم؛ این نشست نشان داد که کودن های معامله گر سیاسی از قبیل عطای نور، قانونی و اسماعیل خان چقدر خایین و بی وجدان هستند که بر رذالت های فاشیسم اوغانی در مسکو نیز مهر تایید زدند و دوباره به مردم خیانت کردند.
یادداشت: فقط دو اشتراک کننده(جناب عالیان دکتر پدرام و دکتر اسپنتا) خواهان نظام مردمی غیر متمرکز بودند و به فاشیسم مستبد اوغانی #نه گفتند.
امیدوارم مردم آگاه و عدالتخواه ما این خیانتکاران و معامله گران خودی را مورد بازپرس قرار داده و روی این دروغگویان را سیاه سازند.
با مهر

>>>   Sharifi
این زمینه های خفت و حقارت وروحیه تسلیم پذیری را دربرابر طالبان پاکستانی ، انگلیس وامریکا و کرزی وغنی چندین سال است که به شیوه های مختلف تبلیغ وترویج کردند و رادمردان اهنین عزم را با انتحار و از طریق قتل های زنجیره ای از سر راه خویش برداشتند و روباصفتان مکار ومعامله گر جبهه جهاد ومقاومت را برای همچو روزی نگهداشتند که به پای قاتلان و تروریستان زانو بزنند .

>>>   Sharifi
این زمینه های خفت و حقارت وروحیه تسلیم پذیری را دربرابر طالبان پاکستانی ، انگلیس وامریکا و کرزی وغنی چندین سال است که به شیوه های مختلف تبلیغ وترویج کردند و رادمردان اهنین عزم را با انتحار و از طریق قتل های زنجیره ای از سر راه خویش برداشتند و روباصفتان مکار ومعامله گر جبهه جهاد ومقاومت را برای همچو روزی نگهداشتند که به پای قاتلان و تروریستان زانو بزنند .

>>>   Rawi
کانفرانس بین ال بینی مسکو یک چیز را ثابت کرد که نه دولت فاشیستی گناهکار است و نه امارت فاشیستی گناهگار است ؛ بلکه گناهکار مردم بی نان و بی خانه و بی روزگار افغانستان است ...

>>>   اسلم سلیم‎
قطعنامه ماسکو همان طومار کهنه فاشیزم اوغانی بیش نیست !
قبل از تدویر کنفرانس طالبانی نوشتم که ابتکار این مجلس بدست کرزی است و دقیقن آنچه کرزی می خواست که با بسیار وقاحت از طالبان قباحت زدایی کند که کرد ، درمتن مجلس نیز کسی هم علیه عملکرد طالب ، مزدوری طالب ، ترور وحشت طالبان لب نه گشود ، علاوه برآن به نوعی عملکرد طالب توسط آنهایی که پنداشته بودیم از ما نمایندگی خواهد کرد مهر تائید گذاشتند و بیشرمانه ترین صحنه ء این درامه هم همین بود و درپایان هم طومار نوشته شده فاشیستی توسط گروه کرزی بنام قطعنامه کنفرانس اعلام شد و به تروریزم و گروه تروریستی طالب هویت سیاسی بخشید و کشتار و ویرانی شهرها را عملی در راه آزادی .
در نتیجه پایان نامه ء این کنفرانس قطعنامه و طومار کنهه فاشیزم بازهم همان حکومت مرکزی قوی ، آزادی وحقوق زن مطابق شریعت طالبانی و طالبان به حیث نیروی سیاسی که دولت آینده را شکل خواهد داد.
برنده این میدان بازهم همان کانون توطئه کرزی و خلیل زاد ، جمع برادران شان طالبان .

این همه نتیجه تشدد و پراکنده گی نیروهای ضد ترور و طالب ، بی برنامه گی و عدم هماهنگی ما چه وقت از این خواب غفلت بیدار می شویم تا چه وقت در پای دیگران اویز ان می مانیم ؟
یگانه راه بیرون رفت همبستگی و همدیگر پذیری درقدم اول در میان نیروهای ضد طالب وترور و فاشیزم اوغانی است .

>>>   شمس كچكين
شمس كچكين
٢٥٠ سال بزور انگليس امريكاه وسعوديهاى وهابى مرتد بالاى ماحكومت كردند حالا رسما" ازنزدماقواله گرفتند وضمنا" برايشان امضاكردند
Dit verbergen of rapporteren

>>>   درسطح جهانی ما یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم...
خدا سایه این چنین آدم بی برکت را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور; هرچ زو د تر کم کن دومین متفکر «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی تنها 45000 هزار سرباز شهید . واین خاک را به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین وجود ندارد.
- دست آورد هروز به سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر در کشور فزوده میشود. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان ا ست.
اشر غنی در این فرصت 18 سال شکوه و جلال خود را برای زن بچه های خود نشان داد؛ این روزها اما افول غنی رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور همسایه ها را ندارد، برنامه‌های او تنها در داخل ارگ حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور دانش چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
امروز این تنهایی، غنی عصبی را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی از طرف امریکا با داراش و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ افغانستان است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را مختل و نظم اجتماعی و ثبات سیاسی را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی را تحریم کرد و تمام

>>>   اشرف غنی باید ملانصرالدین ( کرزی ) را ممنوع الخروج ممنوع الدخول وحصر خانگی کند ویا هم خلع لباس سازد یعنی نگذاردبا چپن وقره قلی سفر کند ،وبرای رسانه ها بگوید این کار برای تامین امنیت جانش صورت گرفته است
ر

>>>   عمل نيك است ، اما بايد نوعيت نظام سياسي همين حالا تعين ميشد، و هم چنان بخاطر رضاي خدا و خوشي ملت آتش بس عاجل اعلان شده و تبادل اسيران و اجساد كشته شده ها صورت بگيرد. هم چنان در باره تضمين بين المللي و معتبر بين تمام جهات ذيدخل فيصله بعمل آيد.

>>>   این نشست نشان داد که افغان ها میتوانند با هم گفتگو نموده مشکل شان را حل کنند این نشست را نباید از نظر منفی ارزیابی کرد . کسی که نطر منفی دارد طرفدار ادامه جنگ اسن که هر روز جنگ باعث مر گ مردم ما می شود و درین نشست طالبان نشان داد که ایشان آن طالب ۱۷ سال فبل نیست خوب دنیا را شناختا اند و درک کرده اند که راه که انها در ۱۷ سال قبل دنبال میکرد غلط و فاجعه بار بوده اند.اکنون طالبان نه با تعلیم و تحصیل و کار زنان مخالف اند و نه با تراشبدن ریش و دیدن تلویزیون و سایر محدودیت ها . هدف شان رسیدن به قدرت و ختم جنگ است و بس . به شرطیکه حالا کاکا غنی از سر خر قدرت پایین شود. در غیر آن خونریزی ادامه خواهد داشت و افغانها قربان این جنگ بیهوده و روی سیاهی آن هم طالب و هم به غنی خواهد ماناد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است