مذاکره زیر تاثیر ودکای روسی، خرمایی عربی، مزه دال...
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۷    ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ کد خبر: 157293 منبع: پرینت

مذاکره ، مذاکره است چه فرق دارد که زیر تاثیر ودکای روسی، ویسکی اسکاتلندی، خرمایی عربی و یا هم با مزه دال و چپاتی پاکستانی باشد!

مذاکره طالبان با حلقه های متعدد اپوزیسیون دولتی، نیمه دولتی و درون دولتی با نشر یک اعلامیه که تاکید بر ادامه مذاکرات می کند خاتمه یافت و انتظار دیگر هم از آن نمی رفت، غیر از طالبان و لطیف پدرام که هرکدام نقطه نظرات مشخص خود را به صراحت بیان کردند، دیگر بیانیه ها و سخنرانی ها اضافه تر حالت موعظه، بیان نظر شخصی، دو پهلو و در مجموع به شکل انفعالی ارایه گردید که نمی تواند حتی چوکات برای مذاکره آینده باشد.

آنچه برای مردم افغانستان اهمیت دارد آشنایی با موضیع طالبان است که تا هنوز هم بر ساختار امارت اسلامی و نوع حکومت استبدادی دینی و قومی تاکید می کنند ، حالا این سوال مطرح می گردد که چگونه طیف های وسیع مردم افغانستان که نمی خواهند زیر شلاق حکومت طالبانی زندگی نمایند از برقراری سراسری امارت اسلامی در افغانستان جلوگیری می کنند و این امر نیاز به یک گفتگوی همگانی و سراسری دارد که بتواند تمام نیروهای پراکنده ضد طالبانی را در یک جبهه بسیج نمایند و آیا چنین نیرویی ایجاد می شود و یا نمی شود زیرا خطر نفاق و شقاق که بین مافیایی فاسد دولتی و غیر دولتی وجود دارد بیم آن می رود که بازی به نفع تروریزم ختم نگردد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاثیر ودکا
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   سرنوشت افغانستان در دست افغانها نیست.
نه به قدرت رسیدن طالبان و نه هم تشکیل نیروی مقاومتی که طالبان را کاملاً شکست داده و جنگ را ختم کند،به دست افغانها است،بلکه به دست خارجی ها است.
یاد تان می آید رمانی که جبهه مقاومت شمال با پشتیبانی امریکا طالبان را شکست دادند ،هرچند شکست هم نبود،بلکه پرویز مشرف بنا به دستور جورج بوش،امر عقب نشینی طالبان از افغانستان را صادر کرد و آنها بدون مقاومت به پاکستان فرار کردند.
بهرصورت پیروزی بنام نیروی اتحاد شمال ختم شد و مارشال فهیم وزیر دفاع شد و همه فکر میکردند که ما دو مرتبه به امریکا کمک کردیم،یک مرتبه بخاطر شکست شوروی و مرتبه دوم بخاطر شکست طالبان،حالا امریکا افغانستان را در ظرف چند سال به دوبی تبدیل خواهد کرد.
اما چندی نگذشت که مارشال فهیم برطرف شد و در عوض رحیم وردک وزیر دفاع مقرر شد.
از همان آغاز فهمیده شد که جنگ افغانستان باید ادامه داشته باشد و سالانه صد ها ملیارد دلار مصارف جنگی از مالیه دهندگان امریکایی برای این جنگ بودجه گرفته شود و در جیب رییس جمهور امریکا و جنرالان پنتاگون و وکلای پارلمان بریزد.

>>>   بهر حال مذاکره خوب است جنگ بد است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است