محصلین افغانستان در مصر را دریابید
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۷    ۱۳۹۷/۱۱/۱۸ کد خبر: 157296 منبع: پرینت

از چندی به اینسو امنیت مصر محصلین افغانستان در مصر را دستگیر کرده، بدون سبب موجه و بدون شریک ساختن جرم محصل با سفارت، آن را دیپورت میکند، بارها وقتیکه محصل دستگیر شده است، سفارت افغانستان در مصر پیگیر قضیه شده و با کوششهای فراوان و تماس های مکررر با امنیت مصر و ارگان های ذیربط، خواهان سبب دستیگری محصل شده است، تاحال هیچ گاهی امنیت مصر حاضر به شریک ساختن سبب دستگیری محصل و دیپورت آن، با سفارت نشده است.

چندی قبل به تاریخ 31/1/2019 سه تن از محصلین را که فامیل دار هستند، امنیت شب هنگام ساعت سه شب به خانه های شان داخل میشود و کلاه برسر و روی آنها کرده و به امنیت میبرد و با کوشش فراوان و تماس های مکرر سفارت، هیچ ارگان امنیتی مصر حاضر به پاسخگویی نشدند و بعد از پنج روز بی خبری از سرنوشت این سه تن، امنیت دو تن را رها و یکی دیگر را عنقریب دیپورت میکند، هنگامی که سفارت خواهان سبب آن میشود میگویند که مشکل امنیتی دارد، در حالیکه یگانه مشکل محصل نداشتن ویزۀ اقامت است و محصل مذکور بالفعل پاسپورت خود را بیشتر از دو ماه میشود که به خاطر اخذ ویزه اقامت به پولیس تقدیم کرده است و اجراات اخذ ویزه اقامت دوماه یا بیشتر وقت گیر است که در این هنگام امنیت محصلین را دستگیر کرده و بدون سبب دیپورت میکنند.

تاحال محصلین زیادی دیپورت شده اند و حتی بعضی ها در سال آخر فاکولته بوده که تمام زحمات چندین ساله شان به باد هوا رفته است.
از تمام ارگان های مسوول در حکومت خواهشمندیم که به فریاد محصلین افغانستان در مصر برسند و موضوع را با حکومت مصر در جریان گذاشته و به این معضله خاتمه بدهند.

محی الدین مهدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محصلین در مصر
نظرات بینندگان:

>>>   مصرکشوراسلامی است ایکه شمارا به جرم نداشتن پاسپورت تاحال زنده مانده اند حیا کردن از کشور های غیر اسلامی است

>>>   حکومت سفاک مصر بااندیشه اخوانیت مشکل دارد

>>>   عجيب كار است ، سفير كله خام افغانستان جناب ف فاضل ، ر .....كجا است ، معمولاً براي محصلين خارجي تا زمان ختم درس شان و يا هم سالانه ويزه أقامت داده ميشود، و بايد مطابق قوانين آنجا تمام شرائط را مراعات نمايند، حتماً اين جنابان كدام عمل غير قانوني انجام داده اند.

>>>   مصر محصل را زمانی دیپورت میکند که واقعا مشکلات امنیتی داشته باشد. افغانها در هرجای که هستند دهن شان غرض ابراز نظر موضوعات سیاسی باز است بخاطریکه در افغانستان هیچ نوع یاوه گوی مانع در سر راه خود ندارد هرکسی میتواند به احزاب،شخصیتها،اقوام و ملیتهای دیگر توهین و تحقیر نماید و این عادت منفی در افکار اینها غرس شده است بنا در مصر نیز به همین گونه موضوعات میپردازند.
افغانها خود را اصلاح کنند دیگران را ملامت نکنید.
بازگل محصل درمصر

>>>   اعراب دین ساز ودین فروشند . واز جمله احمق ترین ....کره زمین است . عقیده به عرب به معنی دنبال ....رفتن است . ترسو و فریبکارند افراطی و بیکاره اند . دنیا در تکامل است . اینها سود از ادیان میبرند و جامعه را تاریک کرده وبعد تحویل شوهر های خود (آمرکا و غرب) میدهد .

>>>   وزارت خارجه با سفارت مصر در کابل تماس گرفته و نتیجه را گزارش دهد.

>>>   اکثراً محصلین افغانی در مصر در مدرسه الاظهر که مرکز تعلیمی اخوانی ها است،درس میخوانند.
اخوانی های بنیان گذار در افغانستان نیز بعضی از آنها از همین جامعه الاظهر فارغ شده بودند و با دیدگاه های اخوانی شان به افغانستان آمدند.
حالا دولت مصر با اخوان المسلمین مصر پروبلم دارد و بعد از به قدرت رسیدن آنها در مصر جنگ های داخلی صورت گرفت که بنام بهار عربی یاد میشد.
هرچند امریکا خواهان ادامه حکومت اخوانی ها در مصر و درنتیجه نا امتی در منطقه بودند،اما کشور های اروپایی و روسیه و چین.بخاطر امنیت کانال سویر که راه بحری حیاتی بین شان محسوب میشود،با آوردن السیسی یک جنرال مصری به سر قدرت و خلع قدرت اخوانی ها،پلان شوم امریکا را خنثی کردند.
حالا امریکا میخواهد دوباره بواسطه اخوانی های افغانی و ارتباط شان با اخوان المسلمین مصری،دوباره منطقه را به آشوب بکشد.
بناً السیسی رییس جمهور مصر حق دارد جلو این پلان شوم و بی ثباتی مصر را با کنترول محصلین اخوانی افغانی بگیرد.

>>>   چی خوب تفسیر میکنند و میگویند بدون کدام موجب و ....

اینها محصلین نه بلکه اقارب وزیر، یا وکیل، یاهم قوماندان اند که به واسطه پول یا زور حق یک وطندار مظلوم مارا گرفته و رفته در آنجا عیش و نوش میکنند. دوم اینکه چون اکثریت این اوباشان در کابل هم در فحاشی و بیناموسی و شرابخوری .... تربیه شدند وقتی آنجا میروند به همین بیناموسی های خود ادامه داده و فکر میکنند که در صورت کدام مشکل جناب وزیر/وکیل/تفنگدار از شر پولیس رهایشان میکنند ولی بیخبر ازینکه آن یک سرزمین بیگانه بوده و قوانین خودرا دارا اند.
کسانیکه موافق اند، لطفا بگویند.

>>>   البته فکر می کند که این محصیلین تروریست هستند وباید پولیس امنیت ایشان را زود تر بیرون بندازدتا مثل افغانستان مصر را خراب نکنند.
فتح الله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است