مزدوران روسی، یا مزدورتر شوند و یا بمیرند!
آنانی‌که امروز در شفاعتِ مسکو با طالبان مذاکره می‌کنند سناریوی این «نمایش» را بلد هستند؟ منظور ترامپ از هراس‌افگنان کیست؟ هراس‌افگنی بین‌المللی را کی شکل داد؟ منابع اصلی هراس‌افگنی بین‌المللی از کجا تمویل می‌شود؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۳    ۱۳۹۷/۱۱/۲۰ کد خبر: 157322 منبع: پرینت

دونالد ترامپ گفت: «ما نطفه‌های فعال استخباراتی امریکا را در افغانستان حفظ می‌کنیم و اگر هراس‌افگنان بیشتر فعال شوند آن‌ها را می‌کوبیم.»
آیا آنانی‌که امروز در شفاعتِ مسکو با طالبان مذاکره می‌کنند سناریوی این «نمایش» را بلد هستند؟ منظور ترامپ از هراس‌افگنان کیست؟ پرسش کلیدی و همیشگی این است که هراس‌افگنی بین‌المللی را کی شکل داد؟ منابع اصلی هراس‌افگنی بین‌المللی از کجا تمویل می‌شود؟ من در این گفته های ترامپ چهار واقعیت تلخ را می‌بینم:

۱. سازمان اطلاعات مخفی امریکا «سیا» بدون نقش اصلی سازمان استخبارات نظامی پاکستان ISI هیچ‌ کاری را در میان گروه‌های اختشاشی انجام داده نمی‌تواند. کافی‌است دوران جنگ سرد را به‌یاد بیاوریم که به گفته دگروال حمید گل رییس ISI صدها ملیون دالر را به نام جهاد افغانستان ذوب کرد. پس ISI بازیگر و برنده‌ی میدان مذاکرات صلح و جنگ افغانستان خواهد شد.

۲. جنگ در افغانستان بیش‌تر از امروز فکری و استخباراتی خواهد شد و سنگر های نبرد در همین چنبره هدایت خواهند گردید. بناً مزدوران این جنگ بازی‌گران اصلی قدرت سیاسی در افغانستان خواهند بود. روشن‌است که در جنگ استخباراتی فقیرترین‌ها و نادان‌ترین‌ها قربانی اصلی هستند، به سان همیش مردم افغانستان.

۳. اتحاد مسکو و تهران رقیب اصلی این نمایش خواهد بود و از میان بهترین مزدوران سیاسی در افغانستان سربازگیری خواهد کرد و آن‌ها را دچار دشوارترین سرنوشت خواهد ساخت. در این میان مزدوران سیاسی افغانستان به دو دسته تقسیم خواهند شد، آنانی که برای منافع سنتی روسیه در منطقه خواهند جنگید و گروهی‌که زیر نام منافع سیا بسیج خواهد شد.

۴. مساعد ترین راهکار برای سربازگیری هر دو گروه مزدوران را بازی با احساسات مردم فقیر و بی‌گناه شکل خواهد داد. بازی با مذهب، تبار، خویشاوندی با اقتصاد سیاه و دوران آن از طریق مافیا و قبیله و منطقه‌گرایی. مردم افغانستان که از این احساسات ناشیانه همیشه صدمه دیده اند، به قربانیان این جنگ سرد تازه مبدل خواهد شد.

نتیجه‌گیری
فرهنگ تضادهای فکری روسیه و امریکا بر ادبیات و اخلاق سیاسی ما جاری خواهد شد. ما به نحوی شاهد تکرار هژمونی ایدیالوژیک دوران جنگ سرد خواهیم بود. سوگمندانه باید گفت که باز هم اسلامیزم فکر حاکم در جنگ استخبارات پیرامون افغانستان باقی خواهد ماند و حتی تشدید خواهد یافت. اسلامیزم به شیوه‌ی KGB و اسلامیزم به شیوه‌ی CIA. این آقایانی که به دست‌بوسی طالبان به مسکو رفته اند فرش قرمز مزدوری خود را برای کریملین پهن کرده‌اند. زمانی اناتولی سابچاک سیاست‌مدار معروف روسی گفته بود مزدوران روسی دو راه دارند، یا مزدورتر شوند و یا بمیرند.ِ

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملک ستیز
نشست مسکو
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   تحلیل دقیق

>>>   افغانهاي مزدور روسيه اين نظريه را كاملاً غلط ثابت كردند، همه شان ابن الوقت بودند و هستند، همين كه پله ترازو شان پائين شد بطرف مقابل مي پيوندند، و قسمي كه شاهد بوديم اكثريت اعضاي بلند پايه خلق و پرچم بعد از تسليمي حكومت نجيب ، روانه غرب شدند، كه چيزفهم هايشان دوستان استخبارات غرب هستند، و بعض شان از چالاكي طي ساليان گذشته بنام تكنوكرات و متخصص از پولهاي باد آورده غرب در افغانستان مستفيد شدند، و فعلاً هم ميخواهند از شرائط استفاده نموده تا بتوانند چند كارتن ودكاي روسي نصيب شان شود.

>>>   مزودر اند اما مرگ شان بدست الله متعال است ،امید هدایت یابند ودیگر غلامی غلامان را قبول نکنند وسر به سجده باداران خود ننهند،روس وایران میخواهد آنها را به اطاعت از خود وا دارد اما این بدبختان تا بحال هیچ درکی از این حالت خراب خود نکرده اند وای به حال این نوکران ارزانفروش،که چقدر خود. را به بهایی ناچیز فروختند
عبدالله ریحان

>>>   زمانی که امریکا دفتر سیاسی طالبان را در قطر تأسیس کرد،دو مقصد داشت:
اولاً قطر را با ترس از تروریزم و بنیاد گرایی و خطر طالبان،زیادتر زیر کنترول سیاسی و نظامی و اقتصادی خویش داشته باشد.
زیرا در قطر که بزرگترین صادر کننده گاز مایع در جهان است و سالانه ده ها ملیارد دلار ازین مدرک عاید دارد ،علاوه برقوای نظامی امریکا،قوای نظامی فرانسه و شرکت های نفت و گاز فرانسوی و قوای ترکی نیز وجود دارد و قطر یکی از کشور هایی است که روابط نزدیک با ایران دارد.
ثانیاً سیاست امریکا از همان آغاز تأسیس این دفتر عبارت از این بود که این دفتر نباید تنها به قطر ختم شود ،بلکه باید دفاتر دیگر طالبان نیز تحت نام دفاتر صلح با طالبان در مناطق دیگر دنیا ،مانند روسیه و چین و هند و اندونیزیا و حتی در صورت امکان در کشور های اروپایی نیز باز شود.
زیرا در قرن بیست و یکم یگانه راه امرار معیشت امریکا عبارت از توسعه جهانی تروریزم و فروش سلاح و مهمات و توسعه پایگاه های نظامی است.
زیرا امریکا دیگر فابریکه تولیدات محصولات جهانی نیست،بلکه چین و دیگر کشور های آسیایی بشمول هند و دیگر کشور های جنوب شرق آسیا است.
در آغاز افتتاح این دفتر روسیه و دیگر کشور های پیمان شانگهای ازین موضوع آگاه بودند،بنأ چندان علاقه یی به تشکیل این دفتر نداشتند.
اما حالا که خود دولت امریکا وارد مذاکرات با طالبان شده است،روسیه نیز بخاطری که امریکا دوباره طالبان را به افغانستان به قدرت نرساند،خود داخل مذاکرات با طالبان شده است.
در حالی که این سیاست امریکا یک سیاست تکتیکی بود تا پای طالبان را به ماسکو بکشاند و طالبان در قعر ماسکو نماز جماعت برپا کنند و شاید با گذشت دهه ها در منطقه یی که هوتل فعلی مذاکرات طالبان وجود دارد،مسجد جامع امارت طالبان ،منحیث اولین جایی که طالبان در روسیه نماز جماعت برپا کردند،اعمار شود.
البته خساره تخریب هوتل و قیمت ساختمان مسجد جامع امارت طالبان را،امریکا به طالبان خواهد پرداخت.
طالبان یک پروژه بزرگ امریکا بنان امارت اسلامی در سراسر جهان،به جز از قاره امریکا است.
امارت طالبان مثل خلافت امویان و عباسیان در سراسر منطقه،بشمول عربستان سعودی،مرکز حرمین شریفین توسعه خواهد یافت و در تمام این کشور ها امیر محلی طالبان مقرر خواهند شد.

>>>   گرگ را چوپان کنند
گرگ را درگله ها دوباره چوپان می کنند
نرخ گـوشـت آدمی را باز ارزان می کنند
آنچـه زیـر نـام آزادی کاذب ســاخـتـه انـد
در قـدوم طالبان از ریـشه ویران می کنند
نه فقـط عفـریت اسـتبداد و وحـشت آورند
صـد تبر در بـیــخ آزادی انـسـان می کنند
اهـل فـرهنگ و تمـدن را به زنـدان افگنند
وحشیان راخارج اززنجیروزندان می کنند
عقل و دانش رااسیرجهل وحشت کرده اند
آتـش ویـرانگـری را در دبـسـتان می کنند
تـا که تـاریکی افـراط و ســـتـم می آورنـد
غارت صبح امید و مهر رخشـان می کنند
گرگ وکفتاروشغال وخرس باهم گشته اند
طبع انسان را فـدای خوی حیوان می کنند
جانی و آدمکـش و دزد و دغـل را بار بار
بیجهت برخوان صلح خلق مهمان می کنند
زیــر نـام واژگان خـستـۀ جـنـگ و جهــاد
تـابکی دسـتان خـون آلـوده پنـهان می کنند
دیـن را شـمشـیر خونریـز ستمگر سـاختند
خـود را گاهی امیر و گاه سلطان می کنند
ازجهاد وجنگ پول و قصر وقدرت یافتند
بره و بزغـاله را هر روز بریان می کنند
مافیا در زیـر نام قـوم پنهان گـشـته اسـت
صد رقم چور و چپو با نام افغان می کنند
دیوهـا در پوسـت انسانی نمایان می شوند
با شرارت غارت وتاراج وجدان می کنند
نه فـقـط کشـتار و تبعید و ستم جاری بود
خلق مظلوم رازجان شـان گریزان میکنند
در رقابت های قدرت ها وطن برباد رفت
تابکی جنگ وجدل راصلح عنوان میکنند
خشک شـد باغ وطـن در آتـش افـراطـیت
عقده وکین و جفا را خصم باران می کنند
تا شریعت تیغ دودم چـوب وقمچی میشود
سال ها ظلم و تجاوز بر مسلمان می کنند
نظـم و قانـون و ترقی را امارت می کُشد
زخم دیرن رابه تیغ خون درمان می کنند
لافُکان مــردۀ کــور جــهادی در عـمـــل
کار پاکـسـتان و طالـب را آسـان می کنند
خون اقوام را به دشـمن بی بها بفروختند
تاجران بی سـیاسـت ترک میدان می کنند
عاقبت ایـن آشـپزان از زیـر غـوری پلـو
جای گوشـت خوشمزه مُلی نمایان میکنند
با خلیل زاد وغنی وطالب و کرزی شدند
خط خط تاریخ خودرا هیچ بطلان میکنند
دیگر از این رهبران فاسـد و رسوا مگو
خاک و مردم را برای پول قربان میکنند
همت و زور جوانان را نگر با چشم قدر
خاک میهن رابه طرز نوعمران می کنند
جنبشی از بتن مردم باز می جوشد بخیر
حـفظ آزادی و استقلال و ارمان می کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است