فوزیه کوفی: طالبان، کار و آموزش زنان را می‌پذیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ کد خبر: 157343 منبع: پرینت

عضو مجلس نمایندگان و یکی از شرکت کنندگان نشست مسکو می‌گوید که دیدگاه طالبان نسبت به زنان تغییر کرده و آنها برنامه های خوبی برای زنان افغانستان دارند.
به گزارش طلوع، فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان و یکی از شرکت کنندگان نشست مسکو می‌گوید که طالبان ارادۀ قوی برای پایان جنگ در افغانستان دارند: «زنان افغانستان که با جدیت نظارت کنند تا اطمینان حاصل شود که طالبان پیام زنان و مردم افغانستان را می‌گیرند و این پیام این است که ما به عقب بر نمی‌گردیم».

نشست مسکو در بارۀ صلح افغانستان، به تاریخ 5 و 6 ماه فبروری سال روان برگزار شد و در آن در حدود هفتاد تن از سیاسیون و نمایندگان طالبان شرکت کرده بودند. در این نشست اما تنها دو زن حضور داشت؛ فوزیه کوفی و هواعلم نورستانی.

نمایندگان طالبان در این نشست همچنان گفتند که آنان مطابق دستورات اسلام، کار و آموزش زنان را می‌پذیرند. در قطع‌نامۀ نُه ماده‌یی مشترک سیاسیون و طالبان در مسکو نیز بر«اطمینان رعایت حقوق تعلیمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان در مطابقت ارزش‌های اسلامی» تأکید شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فوزیه کوفی
زنان
نظرات بینندگان:

>>>   در همان روز او طلبان نظر دي خورا واضح ساختند هر يك از أعضائي مجلس مقبل و رو بروي كمرا فلم براري بود. مگر نماينده (زن) كوفي. از عقب فلم براري شده. بدين معني كه زنان حق ديدار وگفتار در مقابل جامه ندارن د
اول پيمان ودرد
همان دوران طالبانيزم وشايد بد انرا انتظار داشته باشيم
در مر حله اول بنام اشغال گران أمده بودند مگر أين بار دعوت شدند

>>>   یکبار بیایند باز نشان ات خواهند داد!!
آزاده

>>>   خانم كوفي'
طالبان قيد إسلامي را شرط گذاشتمد
و مشكل اصلي همين جاست
كدام اسلام؟
اسلام داعش
اسلام طالب
اسلام بوكو حرام

>>>   فوزیه جان کوفی
طالبان هر گز جز دولت که سیکولار باشد نمی گردد .این خط سرخ شان است .
انها صریحا گفتند که حقوق زنان را مطابق دساتیر اسلام برای شان میدهیم . معنی و تعبیر انها ازین عبارت این است که محیط کاری زن و مرد را جدا میکنند .
حدود و قصاص را جاری میکنند .
حجاب کامل را بالای زنان عملی می کنند .
دریشی و لباس های غربی را ممنوع قرار میدهند .
پس از شما سوال میکنم که هر گاه طالبان در شهر حاکم شوند پس شما با ارایش و پیرایش غربی میتوان گشت و گذار کنید ؟
پس لطفا بر نظریات تان تجدید نظر کنید .

>>>   نمیدانم فوزیه کوفی فیلم را از کجایش تماشا نموده وسناریو را چقدر تحقیق کرده اند در اصل برای طالب وداعش وحکمتیار و... پروگرام داده میشود که چه بکنند وچه نکنندخارجی ها در عقب هر برنامه هاشان نقشه ودسیسه های بیش دارند با مسدود ساختن مکاتب از یک طرف اولاد های ما از تعلیم میمانند وجاهل وبیسواد بار می ایند واز سوی دیگر در انظار جهانیان نشان میدهند که اسلام ومسلمان ضد تعلیم وتر بیه است در حالی که ۱۴۰۰ سال قبل اسلام میگوید<تعلیم العلم فریضه علی کل مسلم ومسلمه>یعنی طلب علم به هریک زن ومرد مسلمان فرض است مانند نماز وروزه و...و هم کار کردن زنها در صورت ضرورت در اسلام مجاز است البته کار زنها از نظر فوزیه فرق مینماید ایشان ترویج فحشا وتن فروشی را هم نوعی کار وبیزنیس میدانندولی با کار ابرومندانه وشرافتمندانه هیچ دین واین سماوی مخالفت ندارد اما اسلام به برادران فوزیه هم ولوکه مرد هستند تجارت مواد مخدر را اجازه نمیدهد و طالب ها اجازه میدهند قتل نفس رااسلام حرام قرار داده ولی ارباب های کوفی وطالب ها ان را همه روزه انجام میدهند یک روز کوفی نمیگوید چرا خارجی ها افغانهارا به قتل میرسانند
تبنگچی

>>>   Salam
حکومت مرکزی قوی که شوونیست های قبیله ی می خواهند تنها برای دو هدف است .
۱. ادامه ی سنت تاریخی حاکمیت های استبدادی پشتون ها
۲. مهار و مدغم کردن سایر اقوام در یک نظام تک قومی و اقتدار گرا .

>>>   اویانی
پدرام و مبارزه فدرالی سازی کشور، که منجر به واکنش های مثبت جهانی شده است؛ زنگ خطر به دستگاه فاشیزم تباری باشد و بسدا در آمدن دهل «افغان ملت»ی:
حکمتیار به کابلستان و پدرام به گورستان!
باید جدی گرفت!!!
با تاجیک شوخی ندارند.
همیشه چنین کرده اند؛ نخست افسانه پردازی و سپس «حادثه» سازی.
«تاجیک» را چرا باشد اینهمه دشمنی؟
ای «افغان ملت»!
از چی رو اینهمه خشم این آفریده های خدا، بر تاجیک؟
چی میخواهد این «افغان ملت» ازین ویرانه پارسیان؟
از کدام پشم ریسیده است خداوند، این کرده اش را؟
چگونه زیست با این زشتی های بی مانند افغانی؟
ای خدا!
با این کرده های خودت، خودت کنار بیا؛ اگه میتانی!
و ما را برهان به آزادی!

>>>   فوزیه کوفی-مسکو رفتی طالب شدی یه وقت ملا
نشوی.ملا
جاغوری

>>>   مطابقت دستورات اسلام،آموزش زنان عبارت از یاد گرفتن نماز است که برای خواندن نماز باید ده آیت را از یاد یاد داشته باشند.
مطابقت دستورات اسلام،کار زنان عبارت از کار در خانه است و حفاظت از مال و منال شوهر در خانه است.
اما مهمترین کار زن از نگاه اسلام عبارت از کار خیر است(خانه داری و یا روابط جنسی با شوهر) که در اثر آن هر دوسال بعد و یا بعضی اوقات یک سال بعد،زنان یک طفل و یا بعضی اوقات که به ندرت بوقوع میپیوندد دوگانگی و با سه گانگی به دنیا می آورند و آنها را باید بزرگ کنند،اگر دختر بود،در دوازده سالگی به شوهر بدهند و اگر پسر بود،شامل مدرسه دینی کنند تا علوم دستی بیاموزند و منحیث یک طالب در آینده در کشور در یک مسجد امامت کنند و مردم را نماز بدهند.
اما ازین که در آینده در افغانستان طالب زیاد تولید میشود،یا باید تعداد مساجد در افغانستان زیاد شود و یا این که غرض جهاد به دیگر نقاط دنیا فرستاده شوند.
مثلاً هندوستان که یک کشور هندو ها است و صد ها سال مسلمانان در اًن حکومت داشتند،اما حالا دولت به دست هندو ها است و یکصد و پنجاه میلیون مسلمان در هند زیر تسلط هندو ها قرار دارند،بنأ جهاد در مقابل هندو ها فرض است و هرقدر طالب که در افغانستان تولد شود.به همان اندازه صغوف طالبان در جهاد قوی تر میشود.
حالا فهمیدی که تعلیم و کار زنان از نگاه طالبان چیست؟

>>>   یرآقا قهرمانی
شما چکاره بودین که به صراحت به طالبان گفتین فلان فلان
منفورین این جامعه به دیدار منفورین همه دنیا رفته ودست پیر وپیشوای خود را بوسیدی تمام
شما حتی در بین مردم دیگر جایگاه ندارید ان وقت دم از نمایندگی مردم می زنید؟

>>>   Salam
در کنار کرزی و اتمر قرار گرفتن و جز آنها بودن صفحه ی بدی در بیوگرافی تان خواهد بود . متاسفم به این افت .

>>>   پس دل و چشمت روشن!

>>>   نمیدان که طالابان غلامان و اجیران ای اس ای پاکستانم از کدام اسلام و از کدام قانون شریعت واز کدام حجاب اسلامی حرف میزنند در حالیکه خود شان غلام پاکستان و چندین کشور دیگر هستند و بدستور انها عمل میکنند اولاد های همین رهبران طالبان در امریکا و انگلیس و ار.پا مشغول تحصیل هستند اما دیگر زنان کشور ما نمیخواهند که صاحب علم و دانش گردند خود شان ریش شانرا کوتاه میکنند اما دیگران را با اصلاح ریش شان دره و قمچین میزنند بدون اینکه از جانب محکمه حکم شده باشد زنان چادری دار را همین طالبان بی موجب با چوب و قمچین که بدست دارند زنان را مورد ضرب و شتم در محضر عامقرار میدهند خلاصه طالبان دستورات قران و حدیث و نظر شرعی علمای جهان را بشمول مفتی اعظم محکه معظمه را نمی پذیرند طالبان از خود دستوراتن اسلامی را مطرحه کرده اند انرا مورد تطبیق قرار میدهند نه دستور فقه اسلامی که تطابق با قران و حدیث است در محکه معظمه نمیروند اما در کشور روس در یک سالون که عکس لینن در روی دیوار نصب است هم صحبت با رهبران سیاسی کشور م نشسته بودند و هم در زیر همین عکس لیلن نان را صرف کردند هیات مذاکره کننده طالبان با سیاسیون و مجاهدین افغان محل جلسه شانرا از ملک وحی (عربستان سعودی) به کشور روسیه انهم در جای که عکس لینن نصب است ترجیح دادند بازهم بی شرمانه از حکومت اسلامی و تطبق قانون شریعت حرف میزنند در حالیکه حرف شان با عمل شان یکسان هم نیست .

>>>   كار و تعليم زن در اسلام ممانعت ندارد بشرطي كه حجاب شرعي مراعات گردد و فيَشن و جلوه نمائي فوزيه جان و امسالش سبب فتنه و دلباختن ما مرد ها نشود.

>>>   خانم فوزیه کوفی به این مثل گوش کن:
آزموده را آزمودن خطاست

>>>   برادرهای محترم نظرداده چقدردرارتباط زن هامشکل تراشی وانتقادمیکنیداین کشوراسلامی است مطابق قانون قرآن وشرعت غرای محمدی زن هامیتوانندزندگی کنند وخداوندجل جلاله می فرمایدکه (وقرن في بویو ت کنه)جای زنها داخل خانه هایشان است بازهم شماگفته خداوندرانمی خواهیدبهرحال یه کسی کسی دیگرراگفته بودازدستت میگرم تورادوری دنیامی چرخانمت دیگری گفت اگردستت داخل دستم باشدتوهم بامن می چرخی حالا اگرچنین سختی به زنان فعلی افغانستان بیاید برای زنا ن طالبان هم می آیدنگران نباشید

>>>   اول باید خود طالب ها تعلیم و تربیه و مضامین ساینس را یاد بگیرند که بعد از آن برای دیگران اجازه بدهند در صورتیکه خود شان منکر مضامین ساینسی باشند.
زبور از شهر مزارشریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است