سرپرست وزارت دفاع امریکا وارد افغانستان شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ کد خبر: 157357 منبع: پرینت

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد افغانستان شد.

سرپرست وزارت دفاع امریکا به خبرنگارانی که او را همراهی می‌کنند گفت، به رهبران افغان خواهد گفت که آنها کسانی هستند که در نهایت در مورد آینده‌شان به شمول ماهیت صلح با طالبان تصمیم می‌گیرند.

پاتریک شاناهان همچنان گفته‌است که به وی از سوی قصر سفید در زمینه کاهش شمار نیرو‌های امریکایی در افغانستان هدایت داده نشده‌است.
امریکا در حال حاضر ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت دفاع
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   Anwar Rawi
نجات افغانستان فقط بدست روشنفکران آزادیخواه و عدالت پسند ممکن است و بس ؛ ولی افسوس که جایی همچون نیروی در کشورما خالی است و تصور همچون چیزی در این شرایط که فاشیزم اوغانی همه جریانات سیاسی کشور را در چوکات هدفهای ضد بشری خود فشرده و به زنجیر اسارت در آورده است نیست !
با وجود تسلط کامل فاشیزم بر اوضاع سیاسی کشور ما نباید مایوس بشوم و امکانات همچنین حرکتی را برای نجات کشور از چنگال استعمار و نوکران فاشیست اش نادیده بگیریم . کشور ما از تیف های برزگ روشنفکری انقلابی و آزادی خواه برخوردارمی باشد و این امکان وجود دارد که این نیرو های پراگنده و مختلف روشن فکری کشور بخاطر نجات کشور و مردم مظلوم آن ؛ دست بدست هم دهند و حرکت نجات مردمان ستم دیده و مظلوم کشور را ایجاد کنند ...
تسلیم شدن به جریان های تحت سلطه استعمار و فاشیزم , پست ترین کاری است که یک روشنفکر میتواند به آن تن دهد ؛ بنا براین روشنفکران انقلابی و آزادی خواه ما باید در قدم اول خودشانرا را دنباله روی تبلیغاتی سیاسی فاشیزم نجات دهند و در گام بعدی در جهت ضرورت اتحاد و ایجاد یک حرکت و الترناتیو روشنفکری تبلیغ کرد و در بین روشنفکران وآزدیخواهان ذهنیت سازی کرد .
تا جایی که دیده میشود ؛ روشنفکران ما تبدیل به تحلیل گران حوادث و عمل کرده های فاشیزم شده اند و شب روز وقت شانرا صرف تجزیه و تحلیل کنش ها و واکنشهای آنه می سازند ؛ حالا وقت آن رسیده است که ما به حیث روشنفکران آن کشور خونبار و مصیبت زده حرکت مستقلی را برای نجات مردمان کشورمان مد نظر گیریم و در آن جهت حرکت و تبلیغ کینم ؛ ما باید رسالت تاریخی خودمانرا در قبال مردم کشورمان انجام دهیم .

>>>   یک رقم نام اش به شانگهای میماند.
شاناهان،تقریباً شانگهای واری است.
نشود که مثلی که بیل کلینتن در زمان ریاست جمهوری اش،هانکانگ را به چین فروخت،حالا پاتریک شاناهان نیز افغانستان را به کشور های عضو شانگهای بفروش برساند؟
اگر کشور های عربی هم سهم بگیرند و همه شان یکجا شده پول جمع کنند و بخرند،امکان دارد.
اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد که امریکا پولیس جهانی نیست و تمام قوای خود را از جاپان گرفته تا کوریای جنوبی و شرق میانه و جنوب شرق آسیا و اروپا و غیره نقاط جهان بیرون کند و آزادی این کشور ها را برایشان بفروش برساند،باور کنید که سرمایه دار ترین مرد دنیا خواهد شد و نه سرمایه داران امروزی امریکا و نه رییس جمهور های گذشته امریکا با همه پیدا گری شان در دوره های ریاست جمهوری شان،به گردش هم برسند.
اما بدبختی در آن است که رییس جمهور بعدی امریکا،مثل خود دونالد ترامپ،تمام قرارداد های فروش پایگاه های نظامی امریکا را به کشور هایی که در آن این پایگاه ها موقعیت دارند،به ضرر امریکا دانسته و قرار داد فروش آنها را لغو میکند و ازین پیمان خارج میشود و دوباره از کانگرس امریکا برای لشکر کشی به این کشور ها بودجه میگیرد و این که چند پایگاه را دوباره فتح میکند و چقدر از پول بودجه دوباره بدست آوردن پایگاه ها در جیب خود میزند.به آینده معلوم است.
اما یک چیر واضح است که ماشین های چاپ دالر در امریکا بیست و چهار ساعته کارمیکنند و اشتهای جهانی به دالر تمامی ندارد و همچنان پایین آمدن سال به سال ارزش دالر در مقابل تولیدات صنعتی و زراعتی و خدمات در جهان نیز تمامی ندارد و ازدیاد ثروت ثروتمندان و فقر روزانه فقیران نیز در جهان تمامی نخواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است