سردرگمی میان نان و نمک خوران ارگ!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۸    ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ کد خبر: 157369 منبع: پرینت

حنیف اتمر شخصیت جنجالی و چند بعدی در بازی های سیاسی افغانستان گفته است که نمایندگان دولت افغانستان در روندی بعدی مذاکرات در قطر شرکت می کنند!

آهسته آهسته سخنان پشت پرده مذاکرات مسکو افشا می گردد، حنیف اتمر در ملاقات با جان بس سفیر آمریکا در کابل اظهار داشته است که در مذاکرات مسکو توافق شده است که نمایندگان دولت کابل در مذاکرات بعدی که در قطر درنظر گرفته شده است شرکت نمایند.

ارگ کابل از این که از تمام مذاکرات کنار زده شده بودند عصبانی به نظر می رسیدند و تناقض گویی می کردند چنانچه گاهی طالبان را دشمن خطاب کرده و هرکه را که سلاح در مقابل دولت برداشته لازم سرزدن می دانستند و گاهی هم برای طالبان که همه با دولت در جنگ و مسلح هستند و آتش بس را هم قبول ندارند در کابل، ننگر هار و قندهار وعده بازکردن دفتر و امنیت طالبان را می دهند.

در چنین یک وضعیت، سردرگمی در میان نان و نمک خوران ارگ پیدا شده است که برای مردم چگونه استدلال نمایند طالبان دشمن است با آن ها باید با زبان تفنگ برخورد صورت گیرد و یا اینکه آن ها فرشته های نجات هستند.

در کابل، ننگرهار و قندهار در دفاتر امنیت آنها گرفته شود، گرچه طالبان در بسیاری شهر ها از جمله در کابل به صورت گسترده وجود دارند و چهره های شاخص کابینه گذشته طالبان در کابل علنی فعالیت می کنند و یقیناً در تمام وزارت خانه های افغانستان و از جمله در ارگ ریاست جمهوری نماینده دارند بازهم دیده شود که وضعیت پچیده افغانستان در کدام سمت و سو حرکت می کند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جریان به نفع حکومت پیشس برود منکر شدن از گفته های قبلی آسان است ، صرف می گویند سوتفاهم شده از گفته های رئیس جمهور برداشت نادرست صورت گرفته!!
مثلا همان مزدور پاکستانزی که گفته بود اردوی ملی را منحل میسازد وقتی عکس العمل مردم را دید منکر نظرجاهلانه اش شدوگفت:
نه من گفتم اصلاح شود ، حرف زدن برای طالبان خیلی دشوار وسرنوشت ساز است اگر به نفع پلاکستان صحبت نکنند یا کشته وزندانی میشوند یا از صحنه خارج ساخته میشوند واگر علنا به مفاد پاکستان صحبت کنند به عکس العمل مردم مواجه میشوند
ر

>>>   ال رستم
مه میگم مذهب ته صدقه فاشیزم ارگ نشین !

یک کار فاشیزم ارگ نشین را دوست دارم که تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبیک‌های ....و معامله‌گر را خوب روی شانه‌های خویش بالا می‌برند تا از چشم‌های همتباران شان فرو افتند و چون مطمئن گردیدند که این نابخردان پیش پا بین دیگر نزد تبار‌های خویش ارزش یک کاه و سرگین موشی را هم ندارند آنگه یک یک را سخت شبیه تربوز گنده به زمین می‌زنند که دیگر بحال نیایند و صد پتره‌گر هم از مرمت شان عاجز باشند.

به طور نمونه:
دولا عبدالله را نخست در يك ترفند به رياست اجرائيه رساندند تا از چشم مردم فرو افتد چو مردم از او رو گردان شدند تمام صلاحیت‌های اجرایی را از وی سلب کردند و او شبیه یک نماد و یک گدی گک شیک در کاخ سپیدار بجا مانده است و نیز گاه و ناگاه همانند مگس‌های روی گند به سر و کله‌ی خود دو دسته می‌کوبد.

عطا محمد نور را به بهانه‌ی چوکی و مقام صدارت از امپراتوری بلخ پایین آوردند تا اینکه در چشم و دل مردم بکلی بد گردد و امروز او مانند یک چایدار باشی در خدمت شوونیزم ارگ قرار دارد .

امرالله صالح که یک جوانک آکنده با غرور کاذب و مزئین با حس کلانکاری و ‌شبیه ننه کلان‌ها یک نصحیت‌گر از خود راضی‌یی بیش نیست همواره مانند تشله‌ی صانقه در دست ارگ نشینان گاهی در یک قُت و گهي در قُت دیگر ببازی گرفته می‌شود او هرگز نخواهد توانست که یک شخصیت مطرح ملی گردد و بزودی وی را در یک صانقه بازی توته توته خواهند کرد یا کجلولش ساخته از میدان دورش می‌افگنند . ( همین جا جای نشانی! )

حال و روز دوستم و خلیلی و محقق و تورن اسماعیل و بسم‌الله محمدی و قانونی «قدو» و دیگرانش که برای همه نمایان است.

امروز آگاهی یافتیم که بدماشک دستگاه توطئه چین دولت وحشت ملی دین مامد جرئت را که عمرش در خدمت شوونیزم ارگ و گاهی در رکاب گلبدین و هم زمانی در درب کرزی و اکنون در دسترخوان غنی احمدزی سپری شده به امر غنی احمدزی در محاصره امنیت ملی قرار دارد تا مانند گوشت کوبیده بکوبندش و یک کوفته‌ی مصاله‌دار از کوبیده اش تهیه کنند.

آفرین به شوونیستان ارگ که این کودن های پوچ کله را از فرا راه ما دور میسازید چون اینها هرگز درس گرفتنی نیستند.

کنگره‌جوانان_مبارز
رستم_زال

>>>   رستمزال بسیار جانانه نوشتی آفرینت . اما این بی مایگان از سرگذشت خود باید عبرت بگیرند دیگرانش مزده همرکابی غنی را چشیدند حالا صادق مدبر کمر در رکاب غنی بسته کرده است تا دیده شود که این آقا چه تحفه یی نصیب می شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است