تردد موتورسیکلت در ننگرهار ممنوع شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ کد خبر: 157407 منبع: پرینت

به منظور جلوگیری از ترورها در شهر جلال‌آباد، تردد موتورسیکلت ها در این شهر ممنوع اعلام شد.

سخنگوی والی ننگرهار گفت: به منظور تامین امنیت بهتر در شهر جلال‌آباد و جلوگیری از ترورها در این شهر، تردد موتورسیکلت ها ممنوع شده است.

خوگیانی افزود: بیشتر افراد در شهر جلال‌آباد توسط موتورسیکلت سواران ترور شده‌اند، به همین دلیل تصمیم گرفته شده که جلوی گشت و گذار این وسایط نقلیه در شهر گرفته شود.

سخنگوی والی ننگرهار افزود: هر کس در شهر جلال‌آباد از موتورسیکلت استفاده کند علاوه بر ضبط موتورسیکلت، با وی برخورد قانونی خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موتورسیکلت
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   امنیت شهر جلال اباد بسیار خوب شده نه انتحار و نه انفجار است

>>>   جلوگیری از تردد افراد و اشخاص و یا وسایط نقلیه در شهر،چاره جلوگیری از ترور و عملیات تروریستی نیست.
بلکه چاره آن ایجاد سیستم درست امنیتی در شهر ها است که شامل ثبت احوال نفوس و آدرس معین بود و باش افراد در شهر،ثبت الکترونیکی افراد و اشخاص و وسایط نقلیه یی که از خارج شهر به شهر وارد میشوند و یا از شهر خارج میشوند،در سرحدات شهر ها ،با نصب کامره های امنیتی و همچنان نصب کمره های امنیتی در داخل شهر ها در سرک ها و کوچه های مختلف شهر.
آیا خبر دارید که در بعضی شهر های کشور های خارجی،به تعداد باشندگان آن شهر،کمره های امنیتی در نقاط مختلف شهر نصب شده اند و بیست و چهار ساعته کنترول میشوند؟
هرچند از نگاه قانون حفظ آزادی های رفت و آمد شهروندان یک شهر،این عمل شاید غیر قانونی و یا ناپسند باشد.
اما دربعضی حالات دولت ها مجبور میشوند که بخاطر حفظ جان و سلامتی مردم و جلوگیری از اعمال تروریستی و اعمال غیرقانونی دیگر،رفت و آمد اشخاص و افراد را زیر کنترول داشته باشند.
اما در حین حال بعضی کشور هایی که در آنها دموکراسی و حقوق بشر در نظر گرفته نمیشود،ازین سیستم های امنیتی برای سرکوب مخالفین خویش استفاده میکنند و مسایل امنیتی را بهانه میکنند.
بنأ مسایل امنیتی از دوجهت برای کشور های آزاد و دموکراتیک پروبلم ایجاد کرده است.
از یکطرف خودشان مجبور میشوند که آزادی های رفت و آمد اشخاص و افراد را زیر کنترول داشته باشند و از طرف دیگر استفاده سؤ کشور هایی که در اًن دموکراسی و حقوق بشر در نظر گرفته نمیشود،برای سرکوب مخالفین شان،به بهانه های امنیتی.
خصوصاً در کشور چین،همه یک و نیم ملیارد باشنده آن بیست و چهارساعت با کمره های امنیتی متصل با هوش مصنوعی،کنترول میشوند و هوش مصنوعی در مورد شخصیت افراد به دولت گزارش میدهد و دولت نیز با در نظر داشت شخصیت افراد به آنها امتیازات و یا جزا ها در نظر میگیرند.
بنأ در افغانستان که فکر میکنم بزرگترین کشور متضرر از تروریزم جهانی ،طی هژده سال گذشته بوده است،موجودیت چنین سیستمی حتمی و ضروری است و ارگان های امنیتی باید در ایجاد چنین سیستمی سعی و کوشش به خرچ دهند.

>>>   این یک طرح احمقانه است موتور سیکلیت برای رفع مشکلات مردم است تو بی عقل امنیت خود قوی بساز موتور سیکلیت چی گناه دارد.
اریائی تبار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است