تابعیت پاکستانی هایی که افغان شده بودند باطل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ کد خبر: 157409 منبع: پرینت

سازمان ثبت احوال و نفوس پاکستان «نادرا» شناختی کارت های تمام ۱۰ هزار و ۱۴۴ نفری که به طمع کمک‌های سازمان ملل مدعی شده بودند افغانی هستند را باطل کرد.
این افراد ضمن خوداظهاری و ادعای ملیت افغانی ۴۰۰ دالر از سازمان ملل دریافت کرده‌اند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که سازمان ملل مشخصات کامل این افراد را به دولت پاکستان تحویل داد و رسانه‌های افغانستانی نیز با دامن زدن به آن قصد داشتند به پاکستان فشار وارد کنند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان ده‌ها هزار کارت شناسایی پاکستانی که به صورت غیرقانونی توسط اتباع افغانستانی اخذ شده بود را باطل کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   یعنی چی؟
جرم کرده بودند باید مجازات میشدند

>>>   یعنی این هم زباله وارد افغانستان می شوند؟!

>>>   سرحد افغانستان و پاکستان باز است و روزانه شصت هزار نفر میروند و می آیند.
حالا هیچ فهمیده نمیشود که کی پاکستانی است و کی افغان؟
هرکسی را که دولت افغانستان خواست،نیز پاسپورت میدهد و هرکسی را که دولت پاکستان خواست،نیز پاسپورت میدهد.
یک نفر به یک اداره ثبت احوال نفوس در افغانستان و یا پاکستان مراجعه میکند و میگوید که من افغان هستم و یا پاکستانی هستم و با دادن رشوه به ماکورین ثبت احوال نفوس و با دادن رشوه به شواهد و وکیل گذر و غیره،پاسپورت تابعیت میگیرند.
چون لهجه پشتو پاکستانی تا لهجه پشتو افغانی فرق میکند،در گذشته ها اگر یک نفر از پاکستان به افغانستان می آمد،عاجل از لهجه اش فهمیده میشد که این نفر از پاکستان آمده است و به لهجه پشتو پاکستانی حرف میزند.
اما بعد از سقوط زژیم داکتر نجیب در افغانستان،میلیون ها نفر افغان از پاکستان و ایران با لهجه های پشتو پاکستانی و لهجه های فارسی ایرانی ،به افغانستان سرازیر شدند و آدم نمی فهمد که چقدر آنها افغان هستند و چقدر شان پاکستانی و ایرانی و چقدر شان حاسوس پاکستان و ایران.
بنأ سیستم امنیتی تابعیت در افغانستان،دقیق و مطمئن نیست.
درین جای شک نیست که شاید اداره امنیت ملی افغانستان نیز از پروسه تابعیت افغانها در پاکستان تحت نام پاکستانی،سؤ استفاده کند،اما سؤ استفاده کشور های همسایه از آن،به مراتب زیادتر از اداره امتیت افغانستان است.زیرا انفجارات و حملات انتحاری در افغانستان،به مراتب زیارتر از پاکستان و ایران است.

>>>   در زمان حاکمیت طالبان من بیاد دارم و که یکنفر جوان پاکستانی ضمن اینکه ر تعمیر اکادمی علوم مصروف فعالیت و اموزش خاص بود ولسوال ولسوالی ازره ولایت لوگر هم بود علاوتا میخواست که در ریاست محل کار ما هم یک بست را در تصرف خود بگیرد ریس ریاست ما که یک نفر از طالبان بود مسول بخش اداری را هدایت شفاهی داد که انرا مقرر و برایش دفتر سوانح ترتیب کند مسول دفتر اداری که از کارکنان سابقدار و با تجربه و هوشیار بود هرقدریکه اسرار کرد که در کجا مقرر شود در حالیکه نه اسناد تحصیلی دارد ونه تذکره تابعیت افغانستانی ریس یکسر میگفت که یک چاره کو بلاخره مسول اداری گفت تو برو اول تذکره بگیر و بیاور منظور ان این بود که تذکره گرفتن یک نفر پاکستانی منحیث تبع افغان نا ممکن است انشخص رفت در ظرف چند دقیقه تذکره را از وزارت داخله انوقت گرفت و حاضر کرد برعلاوه از وشتن هویت ان که اصلی بود یا جعلی خدا میداند وظیفه فعلی ان ولسوال ازره ولایت لوگر نوشته هر شکلی بود قناعت ریس را مسول اداری فراهم کرد بعنوان اینکه یک شخص در سه محل رسما حق کار را ندارد ریس را از تصمیم اش منصرف کردو ریس به مسول اداری گفت که هدف از گرفتن معاش از این اداره نبود میخواست که دفتر سوانح برایش درینجا درست شود و بولایت لوگر ارسال گردد حالا شما بروی تذکره اش برایش دفتر بسازید وبه لوگر بفرستید مسول اداری در جواب برایش گفت که میتواند در همانجا که کار میکند بخود دفتر درست کند نه دراینجا .

>>>   بعد از سقوط دكتر نجيب ميليونها افغان به افغانستان سرازير شدند!!!!!!! خدا يك كم عقل بهتان بده

>>>   بعد از سقوط نجيب ميليونها افغان به كشورهاي همسايه سرازير شدند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است