تنها عزل اعضای کمیسیون‌ها پذیرفتنی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ کد خبر: 157413 منبع: پرینت

برای ملت افغانستان تنها عزل اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی پذیرفتنی نیست، چون این اقدام در مقابل خیانتی که آن‌ها به اراده‌ی مردم روا داشته اند، ناچیز است. خواست ما، علاوه بر بررسی دقیق شکایات انتخاباتی و تامین شفافیت در نتایج نهایی توسط اعضای جدیدکمیسیون‌ها، پیگرد قانونی و محاکمه‌ی عاملین این وضعیت نیز می‌باشد. افزون بر آن، سوالات زیر لاجواب هستند و باید مسوولین برای آن‌ها پاسخ‌های قناعت بخش داشته باشند:

1. چرا حکومت تصمیم اصلاحات انتخاباتی را بلافاصله بعد از ختم انتخابات و مشخص شدن ضعف شدید مدیریتی درین نهادها اتخاذ و نکرد و داستان انتخابات تا اين سرحد به درازا كشانيده شد؟

2. با در نظر داشت طولانی شدن پروسه‌ی اعلان نتایج، آیا اعضای جدید کمیسیون‌ها قادر به تمیز کردن آرای پاک از ناپاک و اعلان به موقع نتایج نهایی ولایات باقی‌مانده خواهند بود؟

3. اگر اصلی ترین دلیل عزل اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، وجود تقلب و فساد در نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ولسی جرگه است، سرنوشت نتایج نهایی اعلان شده‌ی هفده ولایت چه خواهد شد؟

4. وجود فساد در کمیسیون انتخابات برای همه اظهر من‌الشمس است. اگر آن‌عده اعضای کمیسیون انتخابات که حالا مظلوم نمایی نموده و داد از منزه بودن می‌زنند واقعن حق به جانب هستند چرا تا حال سکوت اختیار کرده و در مقابل جنایت کاران ایستادگی نکردند؟

عاطفه طیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
عاطفه طیب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است