با شلیته گری سیاست نمی شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۶    ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ کد خبر: 157415 منبع: پرینت

یکی از بزرگان حوزه سیاست افغانستان به نقل از چرچیل نخست وزیر شهیر بریتانیا می گفت که "رونده اگر خود را مصروف جفیدن سگ های هر دروازه کند، به منزل نمی رسد."

روزی و روزگاری نسبت به ضعف حکومت در تامین امنیت شهروندان، اعتراض خیابانی زیر نام "رستاخیز تغییر" راه افتاد و به دنبال آن تا مدتی در پیوند به همین مساله روی جاده چادر تحصن برپاگردید که پس از بیست روز با خشم حکومت هرچند جاده تسخیر شد اما داعیهء دادخواهی مسیر خودش را نه به آن گرمی روزهای نخست دنبال کرد.

جوانانی که شامل این جریان دادخواهی بودند، با ساختن گروهای سیاسی و فرهنگی جداگانه چون جنبش گذار وغیره از زیر این نام فرا رفتند. یک جمع متعهد و نخبه امااکماکان زیر همین عنوان (جنبش رستاخیز تغییر) علی الرغم همه ناملایمات به فعالیت ادامه دادند که خوشبختانه امروز در مرحلهء حساس و سرنوشت سازی از حیات سیاسی این جنبش قرار گرفته اند.

این جنبش با همین نمایندگان در چند نوبت و در اعتراض به مسایل مختلف به خیابان آمد، با همین نمایندگان دوسیه شهدای خویش را در ارگان های مربوط ملی و بین المللی تعقیب کرد، با همین نمایندگان از موقف استاد عطا محمد نور در برابر حکومت حمایت کرد، با همین نمایندگان، در شورای تفاهم احزاب و جریان های سیاسی برای اصلاح نظام انتخاباتی جای گرفت، با همین ترکیب طرح ادارهء موقت مشروط را ریخت و از طریق کنفرانس مطبوعاتی به مردم تشریح کرد و حالا با همین ترکیب در حال رای زنی با تیم های انتخاباتی به منظور حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است.
در تمام وقایعی که گفته شد، دوستانی که آدرس های جداگانه ساخته بودند از همان آدرس های شان در برابر ما نمایندگی میکردند که به هیچ کسی پوشیده نیست.

امروز که جنبش رستاخیز تغییر به یمن مذاکرات موفقیت بار خویش در مسیر درست، سازنده و مفیدی قرار گرفته است بارشک و حسادت آدم هایی ازین جریان و آن جریان که درپی مخشوش کردن ذهنیت عامه برعلیه جنبش رستاخیز تغییر اند مواجه است که این حسادت ره به جایی نمی برد و جنبش از آن مراحل شکنندگی خود خوشبختانه عبور کرده است.

ما در آینده نزدیک خبر های خوشی برای مردم خود و به خصوص نسل جوان و تحصیلکردهء جامعه از این آدرس داریم که نیاز جامعه و مردم ما را بازتاب می دهد و به همه آن هایی که خود را برای تخریب ما مصروف کرده اند می گوییم که ما با آزادی و استقلال تمام از آدرس این جریان سیاسی که عنقریب به حزب سیاسی تشکل پیدا خواهد کرد مبتنی بر منافع و ارزش های ملی مذاکره می کنیم ، ایتلاف می کنیم و شریک کار و فعالیت انتخاباتی و سیاسی می شویم.
شما هم میتوانید مسیر خود را بروید و با تخریب و توطیه خود را نرنجانید که با شلیته گری سیاست نمی شود!

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شلیته گری
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   بسازید، هرچه که دل تنک تان میخواهد بسازید. ائتلاف، حزب، سازمان یا هر چیز دیگر. چشمان ما کور شود اگر حسادت کنیم.
اما همه شاهد اند که سران تمام این ائتلاف ها و جنبش ها مانند عطا نور و غیره یا در حالت لسیدن لعاب دهن اتمر و غنی هستند یا بوت های طالبان را پاک میکنندو در پُشت برادران طالب نماز می خوانند.

>>>   اگر باشلیته گری سیاست نمیشد٫باچیغ زدن غنی ریس جمهور نمیشد.
عاقل

>>>   اگر شلیته است غنی احمدزی است و اگر چیغ میزند غنی است و اگر نفاق افگنی میکند همین شخص است و اگر عوام فریبی میکیند همین کس است اگر چلندیات مینویسد همین برنا صلحی طرفدار تیم غنی است و اگر مردم را علیه دیگر رهبران تحریک میکند و توهین روا داشته همی برنا است .

>>>   شلیته ها معلوم هستندوهمه مردم میدانند که باندهای که هم در دولت هستند و هم علیه آن توطیه میکنند و به ناز کرشمه و زور و ترور و اختناق زراندوزی کردند اگر هر نام به خود بگذارند مردم اینها را استفراغ کرده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است