چرا جشن والنتاین را در هرات لغو کردیم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ کد خبر: 157425 منبع: پرینت

سوالات و شبهاتی که بعضی از دوستان مطرح نمودند:
چرا محبت با همسر و فرزندان را مخالفت میکنید؟
چرا مخالف شادی مردم هستید؟
چرا شما ملاها فساد های کلانتر را منع نمیکنید؟
آیا نمیگویید دین آزادی برای مردم داده پس چرا مخالف آزادی هستید؟
چرا انتحار و انفجار را حرام اعلان نکردید؟
چرا هر چیز را شما حرام اعلان میکنید؟
چرا از کنسرت ماریا کری چیزی نمیگویید؟

جواب اول
کی گفته ما مخالف محبت با همسر و فرزندان هستیم.
از دید اسلام بهترین مرد آن کسی است که با همسر خود از همه رابطه نیکو تری داشته باشد و کسی که با فرزندانش محبت نکند حقیقتا از خیر و نیکی دلش خالی می باشد.
از دید اسلام محبت با همسر مرتبط به یک روزی بنام ولنتین نیست بلکه زن در هر لحظه زندگی باید ملکه رویاهای زندگی شوهر خود باشد و شوهر از دل و جان با او عشق بورزد نه همانند دنیای غرب که نکاح با کسی کند و عشق بازی با دختران خیابانی و دیسکوتیک ها

جواب دوم
ما مخالف شادی هیچ کسی نیستیم بلکه اسلام برای رساندن شادی جسمی و روحی بسوی بشریت آمده است
هیچ کسی در اسلام حق محروم کردن انسان از شادی را ندارد
اما شادی چه هست؟
آیا میشه که هر فرهنگ استفراغی خلاف منطق و عقل را شادی نامید؟
آیا منطقی است که شما پیراهن انسان پنج ساله را به تن مرد پنجاه ساله کنید و یا بالعکس؟
وقتی نیست چرا میخواهید ضد ارزشهای که در ممالک غیر اسلامی هستند در اینجا عملی شود در حالیکه با دین،عرف و اجتماع ما کاملا متضاد می باشد؟
کدام مرد افغان با غیرت میپذیرد دختر و یا خواهرش در معرض دید دیگران آنطوری که در ولنتاین است و فلسفه ولنتین است قرار بگیرد؟

جواب سوم
علما بارها و به تکرار هر آنچه که از فساد در جامعه رونما شده صدای رسای خود را بلند و آنها را تقبیح نمودند و آنچه که در حیطه توان شان بوده از شیوع آن فساد ها جلوگیری نمودند اینکه بعضی از دوستان اطلاع ندارند و به پای سخنرانی های علما روشنگر و داعیان بزرگ ننشستند تقصیر علما نیست؟

جواب چهارم
یکی از اصول واضح این دین آزادی عقیده و اندیشه است.
اما فرق است بین آزادی اندیشه و بیان با سو استفاده کردن از آزادی برای ترویج فرهنگ بیگانگان و فساد
شما در طول تاریخ اسلام هیچ ثبوتی ندارید که بزور غیر مسلمانها را به دین اسلام داخل کرده باشند زیرا منطق عقلانی اسلام به مراتب فراتر از این است که به زور بخواهد کسی را وادار به پذیرش آن نماید.
وجود اقلیت های دینی مسیحی،یهودی،و......
در کشور های اسلامی بزرگ ترین مدعا و ثبوت این قضیه می باشند
اما اجازه دادن ترویج فساد در یک جامعه و عدم جلوگیری از آن مثل این قضایاست که
پسر بی ادبی کند اما پدر جلویش را نگیرد فقط به این خاطر که دارای آزادی است
افراد در زیر چتر یک حکومت قتل، دزدی، اختلاس، اختطاف نمایند و دولت هیچ اقدامی نکند به بهانه ی اینکه اینها آزادی دارند

آزادی هم از لحاظ دین و هم از لحاظ تمام قوانین بشری از خود حد و مرزی دارد فرقش اینست که دین تمام جوانب مادی و معنوی را در نظر دارد اما قوانین بشری فقط به لحاظ مادی نظر می اندازند.
بنابر این جلوگیری از ولنتین هیچ منافاتی با آزادی ندارد.
جواب پنجم
ما بارها اعلان کردیم و حالا هم اعلان میکنیم که انتحار از دیدگاه اسلام حرام است، حرام است
و الله متعال عذاب بسیار سخت و دردناکی را برای انتحار کننده در قرآن وعید داده است
انتحار کننده به هر نام و لباس که باشد از دید شریعت اسلام این عمل ددمنشانه اش کاملا رد و بی بنیاد می باشد.
جلوگیری از انتحار بر میگردد به ارگانهای کشفی، استخباراتی و امنیتی ما که امیدوارم روزی فرا برسد که نیروهای دلیر و شجاع ما به او تجهیزات کامل مسلح بشوند تا به تمام معنی از ملت خود و ریخته شدن خون شان جلوگیری کنند.
جواب ششم
حلال و حرام گفتن چیزی از جانب شریعت میشود نه از جانب ما
از دید شریعت دایره حلال بسیار وسیع و دایره حرام بسیار کوچک است
اما شخصی که توان دیدن این قاعده را ندارد باید کمی تحقیق کند و غبار نگاهش را بر طرف کند تا حقیقت برایش آشکار گردد

جواب هفتم
کنسرت فرق نمیکند در هر جا که برگزار شود و به پخش و نشر فحشا بپردازند از دید شریعت حرام است
حقیقتا برگزاری کنسرتها و پخش و نشر برنامه ها مبتذل یکی از عوامل انتحار و انفجا می باشد و خود آثار این کنسرتها و شیوع فساد در جامعه از هر حیثی که مورد بحث قرار گیرد هیچ کمی از همان انتحار کننده ظالم و خدا ناترس ندارد
هر دو ضربه به پیکر جامعه میزنند

به امید افغانستان مستقل، مقتدر و آباد
برادر تان سید محمد شیرزادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جشن
ولنتاین
نظرات بینندگان:

>>>   به ارتباط جواب سوال اول.
مگر شما .....ها نمیگویید که مرد حق دارد زن را لت وکوب کنند؟دروغ ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال دوم.
مخالف شادی نیستید٫ولی موسیقی٫رقص٫سپورت٫ کلتور ٫فرهنگ وادب حرام است.روسیاهی
ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال سوم.
اگر ما عالم میداشتیم٫چهل سال برادر کشی نمی کردیم.شما جهلا عامل اصلی بربادی وطن ما استید.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال چهارم.اگر شما راست میگویید٫ پس هموطنان نازنین هندوویهود ما کجاشد؟
.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال پنجم.اگر شما براستی انتحاری را محکوم میکردید٫ اینقدر هموطنان بیگناه ما مظلومانه ومعصومانه شهید نمی شدند.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال ششم.از نظر شما بجز تجاوز بالای اطفال معصوم در داخل مسجد٫دیگر همه چیز حرام است.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.

>>>   به ارتباط جواب سوال هفتم.اگر کنسرت عامل انفجار میبود٫امروز در ممالک غربی هیچکس زنده نمیبود.علت انتحاروانفجارتبلیغ ....شماست.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.
عاقل

>>>   به ارتباط جواب سوال هفتم.اگر کنسرت عامل انفجار میبود٫امروز در ممالک غربی هیچکس زنده نمیبود.علت انتحاروانفجارتبلیغ احمقانه شماست.روسیاهی ونیرنگ٫چال وفریب بس است.حیا ندارید اقلا کمی شرم کنید.
عاقل

>>>   شما راست میگویید.
در اروپا نیز در قرون وسطی همینطور بود که شما امروز در افغانستان دارید.
شما فکر نکنید که کلتور اسلامی از آسمان به زمین آمده است،بلکه این کلتور قبلاً در ادیان ابراهیمی مانند یهودیت و مسیحیت وجود داشته است.
عین همینطوری که امروز در افغانستان رن ها در خانه و مردان در بیرون خانه کار میکنند،در اروپا و امریکا نیز چنین بوده است.
اما از نگاه شما بدبختانه و از نگاه من خوشبختانه در اروپا قرون وسطی بی خلاص شد و دوره علم و دانش و روشنگری و آزادی های بشری آغاز شد و امپراطوری عثمانی اسلامی را با حرم سرای و تفکرات قرون وسطی بی آن از بین بردند و در عرصه های مختلف علمی اختراعات و اکتشافات بمیان آمد و تمام دست آورد های علمی و تخنیکی که شما امروز در سراسر دنیا بشمول افغانستان استفاده میکنید،نتیجه همین آزادی های فکری و کلتوری است.
ورنه در قرون وسطی بی زمانی که از آنها شما هرچیز را میپرسیدید که چطور بمیان آمده است،آنها نیز مثل شما میگفتمد که خدا پیدا کرده است.
اما دردوران روشنگری و روشنفکری و پیدایش علوم و دانش و تجربیات علمی،تمام دنیا را تحت تلسکوپ و میکروسکوپ قرار دادند و بزرگی آن را و این که از چه ساخته شده است و چه قسم ساخته شده است و تمام مواد آن را تجزیه و تشریح کردند و تمام قوانین طبیعت را توضیح کردند و آنها را در حیات روزمره خویش غرض پیشرفت و اکتشافات و اختراعات و تولیدات صنعتی و زراعتی و خدمات در عرصه های مختلف استفاده کردند که شما نیز ازین همه تولیدات در حیات روزمره خویش استفاده میکنید.

>>>   مردم افغانستان با وجود چهل سال جنگ همیشه و به هر بهانه شادی و خوشی را دوست دارد.

>>>   ملا صاحب نظرات شمارا ملاهای دیگر قبول ندارند ....

>>>   تشکر بسیار زیاد از نویسنده محترم

>>>   جواب چهارم :
بین کمونیزم واسلامیزم با وجود آنکه در ظاهر کاملا متنضاد وضد یکدیگر هستند اما درعمل وطرز فکر وروش استبدادی هردو دوقلو هستندومی خواهند نظرات ....شانرا بزور بالای دیگران بقبولانندمثلا ببینیدمیگوید:
(( شما در طول تاریخ اسلام هیچ ثبوتی ندارید که بزور غیر مسلمانها را به دین اسلام داخل کرده باشند ))
مقبره های اعراب برای چی است آنها درمقابل کی جنگیدند که کشته شدند ،
ملا صاحب چشم هایت را نبند ، ملیون ها انسان درین راه کشته شده اند
ر

>>>   این در طول یکسال برای یک روز است ، درین روز بیش از همه خانواده هازن و شوهر نامزدان و علاقه مندان به هم نریسده سهیم خوشی اند . شما تنها به به جهت منفی توجه دارید نه به به مثبت . بگذارید فامیل ها با جوانها خوش باشند

>>>   ترویج فرهنگ غرب چه توسط غربیان وچه ازسوی افرادجاهل خودی فقط این دستاورد را دارد که ما فرهنگ وعنعنات ورفتار خود را فراموش کنیم وانها راحت بتوانند ما را به استعمار واستثمار بکشانند. دین مبین اسلام دین لطف ومهربانی دین عشق ورزیدن به همنوع و محبت کردن به یکدیگر است وبا تبلیغ وپروپاگاند غربیها ما را موجوداتی وحشی ودون می پندارند وبرای به زنجیر کشاندن ما از ما می خواهند تا باپذیرش فرهنگ انان با کمترین قیمت وهزینه ای غلام وبرده انها شویم تا راحت بتوانند ثروت ما را چپاول کنند وبرای رسدن به این هرف ماباید ازسر تا نوک پا غربی شویم..متاسفانه قدرت میدیای غرب وغولهای رسانه ای جهان که تمامشان زیر نظر سرمایه داران صهیونیست است با داستانهای خیال انگیز سعی درتسخیر قلب وروح جوانان ما دارند ویکی ازاین خیال پردازیها ولنتاین که به خرد ما داده اند.یک جوان مومن مسلمان هرگز از این فرهنگ فاسد پیروی نمکنند//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   آقای شیرازی!
ما یک روز ندیدیم که شما ملا ها که سال ها از پول مردم زندگی کردید آمده باشید و دین را به مردم آموزش داده باشید.
اگر میگویید نه لطف کنید و در نماز جمعه از مفتدی های تان بپرسید که معنی سوره الحمد را بیان کنند وببینید که در بین 10 نفر چند نفر یاد دارد.

ما نشنیدیم که شما اعمال تروریستی طتلبان را حرام اهلان کرده باشید.
اگر این حکومت اسلامی است پس ملا هیبت آلله و طالبان را باید باغی اعلان کنید اگر نیست چگونه است که در زیر بیرق این دولت و از معاش این دولت حیات به سر میبرید

آیا داعش مسلمان است؟ جواب شما چیست
اصلن این همه مدرسه علوم دینی برای چی است در حالیکه 80 فیصد جمعه حد اقل 5 فیصد فهم دینی ندارند و 80 فیصد مساجد به خصوص در روستا ها ملا امام ندارند.
یک ملوی بد بخت به اسم خداداد که یک زمانی هرات را به طالبان تسلیم کرد و فعلن تز کیسه حج و اوقاف حیات به سر میبرد هیچ شده که بگوید دولت مسلمان است یا طالب

وقتی غنی به هرات آمد کدام ملا ایستاد و پرسید که چرا زنت نامسلمان است و خودت رییس جمهور کشور اسلامی

>>>   سلام آقای شیرزادی عزیز، بسیار واضح و زیبا بود، بلی به امید افغانستان مستقل مقتدر وآباد.

>>>   اقای شیرزادی!
اینجا درغرب همه چیز انسانی وبه اساس تعقل است.اگر مرد وزنی اشناوهمخوابه میشوند. رضایت هردو طرف موجود است واین شرط اصلی برای نکاح است. دروطن ما شما پول میگیرید ٫دختر ده ساله را به عقد مرد دوزنه پنجاه ساله میاورید٫ هنگام تجاوز ان مرد وحشی باثر خونریزی ان طفل میمیرد. بعدمیگویید٫الحکم للاه.عمرش دردنیا همینقدربود. نمازجنازه میخوانید.دیروزازعروسی و فردایش ازجنازه طفل پول میگیرید.
عاقل

>>>   دين اسلام محبت و دوستي را ترويج كرده اما افراطيون ديني ما به خاطر شوربا و سلطه اجتماعي حلال را حرام ميگويند. روز عشاق روز
دلهاست، دل ها را نميشود با ممنوع بودن محبت قفل نمود.
علاوه از آن، همين ملاهاي كه جمع شده اند اكثرا دخترها و خواهران شان
اين روز را قايم و پتكي با ديگران جشن ميگيرند.

>>>   ملا ها زندگی دلخواه دارند همیشه در نذر ها اشتراک میکنند و هر شب نوبت ملا است از دو یا سه خانه هوسانه بدست میاورند و معاش از حکومت میگیرند و در خطبه های روز جمعه اعمال انتحاری طالبان را مقاومت ملی میدانند در هیچ وقت و در هیچ زمان جنگ نکرده اند با چلی ها لواتط میکنند و در اطاق تاویز زنا و بالای اطفال تجاوز جنسی میکنند با غریبان رابطه ندارند و در زمستان انها را در مساجد گرم جای نمیدهند و چندین با در زندگی حج میروند و پول را به عرب ها میدهند و عربان پول را به طالبان و طالبان حاجیان را در مسجد قتل عام میکنند از زمان امان الله خان تا حال بلای جان مردم بوده و هستند ما یک اتاترک کار داریم تا این ملا های نامسلمانان را از بین ببرند و دین اسلام را نجات دهند
بصیر نظری

>>>   شیرزادی صاحب!!
من روی سوال مهم که به حیات صد ها هزار کودک خیابانی ما چه دختر و چه پسر است نماس میگیریم .. شما میدانید که وضعیت اطفال افغانستان به خصوص کودکان خیابانی که سرپرست و سرپناه ندارند نظر به نظر سنجی مقامهای ملل متحد چنان اسفبار است که تاریخ چنین فاجعه را بیاد ندارد. خرید و فروش دختران خرد سال و به عقد نکاح در آوردن آنها به امر روزمره تبدیل شده است ، حالا شما ملا ها و علما لطف کنید و بگویید که حکم تکفیر کدام مجرم را در این زمینه صادر کرده اید چقدر عملا در جاده ها رفته و به نجات این اطفال پرداخته اید بچه بازی به یک امر عادی در کشور اسلامی مبدل شده است شما چرا در منابر عملا وسیعا و با اتخاذ تدابیر به همکاری مردم محل اقدام نمیکنید ؟؟
موضوع مهم دگر اینکه شما ملایان از برگ‌های تاریخ اطلاعی ندارید آیا نمیدانید که نشر دین اسلام با ضرب شمشیر در ایران افغانستان و آسیای جنوبی صورت گرفته است و به همین ترتیب در بخشی از اروپا... جنایات سرداران عرب را در کشتار دستجمعی در نقاط شمال افغانستان بخاطر مقاومت شان در برابر تجاوز اعراب نمیدانید؟؟؟
شما نمیدانید که سرداران سپاه عرب هر باریکه با مدافعین افغانستان قدیم مواجه میشدند و مجبور به صلح میشدند و مواد قرارداد شان. هزاران غلام نوبالغ و هزاران جام های طلا بوده است ؟؟و تمام این غنیمتها به بغداد فرستاده می‌شد، آیا نمیدانید که هر باریکه مسلمین در جنگ‌ها فاتح میشدند زن جزء از غنایم بود و مسلمین فاتح حق داشتند با این زنان و دختران مظلوم اسیر در زیر خیمه ها همبستر شوند آیا همین شرافت است همین انسانیت است. پیامبر هوشیار و زیرک بود او روان مردم عرب را میدانست او میدانست که این مردم زن و شتر را دوست دارند و به همین خاطر در یک دست اینها قرآن و در دست دگر شمشیر را قرار داد و در صورت غالب شدن غنایم و در صورت شهادت جنت را با همه ی مزایای خیالی آن وعده داد و سپاه عرب را به یک سپاه فاتح در جهان مبدل ساخت.
شیرزادی صاحب!!!
برای من یک کشور اسلامی را نام ببرید که در آن واقعا حقوق مرد و زن و کرامت انسانی شان مورد احترام قرار گرفته باشد ، در کشور های غربی عملا ده ها قانون دفاع از حقوق مادر و زن وجود دارد، در این کشور ها بچه بازی جنایت است و مجرم بدون تبعیض مجازات شده و می‌شود، اعمال جنسی زیر سن هیجده ممنوع است و متخلف مجازات می‌شود ، ازدواج زیر سن هیجده یاشانزده جرم است متخلف مجازات می‌شود، برای اطفال تا سن هیجده مدد معاش داده می‌شود تا اطفال در غربت کلا ن نه شوند، اطفال به خاطر نان خرید و فروش نمیشوند ، فاحشه خانه ها رسمی است و جواز دارند
اما در افغانستان و ایران و غیره کشور های اسلامی همه چیز از همجنسگرایی تا فاحشه گری بچه بازی ، دختر فروشی نقض حقوق اطفال و زن همه و همه ی این اعمال زیر پرده است و دل خود را خوش کرده ایم که جامعه ی ما یک جامعه ی سالم سنتی است .حتی عربستان سعودی یکی از کشور های شماره اول است که فیلمهای سکس را فامیلها حتی فامیلی تماشا می‌کنند اما در خفا.
روز عاشقان یا والنتاینز کدام صیغه مذهبی ندارد و این روز روز محبت نه تنها بین زن و شوهر بلکه محبت پاک و بی الایش بین خواهر و برادر نیز است بین اولاد و مادر نیز است .
تنها ملا یان افغانی نه بلکه آنچه کلانکاران مذهبی در جهان از مسلمان تا هندو همه خلاف آن استند و چرا بخاطریکه اگر مردم آهسته آهسته با فرهنگ خوب بیگانگان هم اگر آشنا شوند بازار تجارت مذهب شان کساد می‌کند. در هندو ستان مسوولین مذهبی هندو گرا به پارکها رفته و به دختران و پسران جوان در این روز عملا مزاحمت می‌کنند ولی در برابر تجاوزات دستجمعی یاgang rape دختران توسط پسران سکوت می‌کنند ، همین است نقش انسانی و احساس مسوولیت مسوولین مذهبی؟؟؟
تقاضای من از شما ملایان و علمای مفتخوار این است که دین و مذهب تان را در چهارچوب و چهار دیوار مسجد و خانه ی تان محدود سازید و به زندگی نورمال مردم مداخله نکنید زیرا شما به عوض سرکوب و جلوگیری از شیوع میکروبها که در فوق ذکر کردم به کار های ناحق دست میزنید. مذهب و دین انتخاب شخصی است نباید شما نظر تانرا به مردم تحمیل کنید.
شما ها مسوول قتل صد ها فرخنده استید اصلا به جای فرخنده ها شما به دار آویخته شوید تا جامعه از شر شما نجات پیدا کند از دوران امان الله خان تا کنون شما ابن کشور را بنام دین تباه و بر باد کرده اید
ساحل...

>>>   همه‌این‌ حرفها‌صرف‌کرجنگی ‌بیش ‌نیست‌ولی ‌یکی‌هم‌ فکر ‌نمیکند‌که‌ما
در فرهنگ‌خود ‌به‌اندازه‌کافی ‌روزهای‌تجلیل‌ شدنی‌داریم‌

>>>   مطابق با فرمان اسلام هر روز باید با اعضای خانواده خود محبت داشته باشیم. نه برای یک روز و آن هم روزی که از بیرون از اسلام آماده باشد.
اما نمی دانم بعضی چه قسم قبول می کنند که با خواهر و دختر برادر مسلمان خود رابطه نا مشروع بر قرار می کنند.
آیا این باعث نمی شود که در آینده نزدیک با خواهران و دختران آنها نیز چنین رابطه های نا مشروع برقرار شو؟
اگر تامل چنین رابطه های نامشروع با اعضای خانواده خود را دارند پس آنها از دایره امت محمد (ص) بیرون هستند. چون پیامبر گرامی اسلام فرموده دیوس از من نیست و آنها را شفاعت نمی کنم. هراتی های جه از شماره 39 بد شان می آید چه قسم چنین فرهنگ های را قبول می کنند؟

>>>   جناب شیخ از فرهنگ کمو بیش یاد کردی خقوق زنان در کشور عزیزما خانه نشنی است فرهنگ خوب است یا بد؟
2 دختران را وقتی به شوهر میدهیم دختر و پسر همدیگر را هرگز ندیده اینده آنها چه خواهد بود خوب است یا بد؟
3 زنان بدون اجازه شوهر از منزل بیرون نرود صلب ازادی میکنیم خوب است یا بد؟
4 دختران را با پول گزاف به شوهر میدهیم خوب است یا بد؟
5 دختران هم اکنون در بسیاری ولایت حق مکتب رفتن ندارد خوب است یا بد؟
این چند مورد مختصر بود ولی بدبختانه این همه در فرهنگ ما است باید محافظ نمایم تا فرهنگ بیگانه جای آنها را نگیرد محافظ این فرهنگ کثیف همچو اشخاصیکه دخالت بیجا میکند جامعه نمیگذارد تا سیر تاریخی خویش را بی پیماید .آنچه در بعد جامعه شناسی مطالعه نمودم موارد یاد شده از جمله مزخرفات،بربریت، جاهلیت مطلق شمرده میشود

>>>   یک مُفتی سعودی: برگزاری روز"وَلنتاین" هیچ منافاتی با شریعت اسلام ندارد
تحولات سیاسی و اجتماعی درعربستان سعودی به سرعت شکل می گیرد
روز "وَلنتاین" و یا روز عشاق، که برای مدت‌های طولانی در جامعۀ شدیداً محافظه‌کار و بنیاد‌گرای عربستان سعودی ممنوع و حرام بوده و بزرگداشت آن حتی موجب مجازات بوده است، از این به بعد یک رویداد مثبت اجتماعی تلقی می شود. "احمد بن قاسم الغامدی" روحانی سعودی و رئیس سابق هیأت امر به معروف و نهی از منکر مکه روز چهارشنبه ۱۴ فوریه در فتوایی روز "وَلنتاین" را یک رویداد اجتماعی مثبت تلقی کرده و گرفتن جشن در این روز را مجاز دانسته است. این مبلغ مذهبی سعودی گفته که جشن گرفتن چنین روزی هیچ منافاتی با شریعت ندارد و دلیلی وجود ندارد که روز "ولنتاین" درعربستان برگزار نشود و مردم با هدیه دان و قبول دسته گل می توانند این روز را جشن بگیرند . خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد که به مناسبت روز "وَلنتاین"، گل‌فروشان چندین شهرعربستان سعودی از جمله "جَده"، آشکارا و بدون هیچ هراسی دسته گل‌های رُز قرمز خود را در اختیار مشتریان قرار دادند. همچنین روز ۱۴ فبرری ، بازارِ مجسمه های کوچک عاشقان درشهرهای عربستان بسیار گرم بود.

>>>   پدر من یک کمونیست پرچمی بود. پدر من نه به اصول و ارزشهای کمونیزم پایبند بود و نه به شؤنات اسلامى اعتقاد داشت. نه تنها پدر من بلکه برادرانش و کاکا زادگانش هم مثل خودش بی بند و بار و مسؤليت ناپذیر بودند.
و من فکر میکردم همه مردان پست فطرت به دنیا می آیند و پست فطرت از دنیا میروند.و... بعد ها که بزرگتر شدم فهمیدم که من یک آدم عقده ای هستم. پسانتر ها فهمیدم که از انصاف به دور است که کل جنس مرد را بی شرف و بی وجدان بدانم و کل جنس زن را با شرف و با وجدان!
دوستان روشنفکر! شماها که آدم های فهمیده و با فرهنگ هستید نباید چند تا ملای درباری و شیطانی را نمایندگان دین اسلام بدانید‌.خواهش میکنم برای یک بار هم شده به ملا های واقعی و آثارشان بنگرید البته بدون تعصب و نه از روی عقده. مثل مولانا جلال الدین بلخی مثل سید جمال الدین افغانی و مثل علامه
اقبال لاهوری
و امسال هشت سال میشود که ما در کشور سویدن زندگی میکنیم. بلی در غرب امنیت هست رفاه هست و به برکت همین امنیت، پولیس و قانون در کشور های غربی از پولیس و قانون در کشور ما مقتدرتر است. اما به خدا اینجا هم خیانت هست.خیانت زنان شوهردار ، خیانت مردان زن دار.اینجا هم مافیای قدرت و ثروت هست.اینجا هم قاچاق دختران زیبا و خوش اندام اروپای شرقی هست. و اینجا هم نا امیدی و سر درگمی برای جوانان هست. در همین کشور سویدن که از مرفه ترین کشور های جهان است، سالانه دهها جوان و نوجوان دست به خود کشی میزنند.
دوستان روشنفکر و عصری!
شماها خوب میدانید که کشنده ترین و ترسناکترین سلاح های کشتار جمعی در همین کشور های غربی تولید و ساخته میشوند.و غربی ها برای فروش این محصولات خود ، نمیگویم جنگ را در کشور های ما به وجود می آورند بلکه جنگ را دامن میزنند.آتش جنگ را شعله ور نگه میدارند. به اصطلاح کودکانه جنگ ناخنک میکنند. یادش بخیر معلمی داشتیم سویدنی الاصل ، لاییک ولی با انصاف به نام آقای ماتسوا.استاد ماتسوا همیشه میگفت: مهاجر پذیری یک سیاست است. یک سیاست کار آمد و آزموده شده که دولتهای اروپایی از آمریکا یاد گرفتند.مهاجر پذیری علاوه بر این که امتیازاتی را در سازمان ملل برای کشور های مهاجر پذیر به وجود می آورد، باعث ترویج و گسترش فرهنگ و زبان آن کشور نیز در میان ملتهای دیگر میشود.
یک ضرب المثل فارسی میگوید:هیچ گربه یی برای رضای خدا موش نمی گیرد.
دوستان فرهیخته و فرزانه!

بیایید به جای جر و بحث کردن و اعصاب خراب کردن بر سر ولنتاین، جشن ها و آیین های خود مان را به جهانیان معرفی کنیم. ما نوروز را داریم. ما میله گل سرخ داریم. ما جشن سمنک یا سمنو پزان داریم و ما مسابقه بزکشی داریم.
حالا که قرار است از جشن ها و آیینهای ملت های دیگر تقلید کنیم چرا از جشن های کشور های همسایه خود مثل هند و چین تقلید نکنیم ؟ مثل جشن راکی که جشن پیوند خواهر و برادری است‌‌.جشنی که محبت خواهر و حمایت برادر را تجلی میکند.
ریحانه حسینی از سویدن

>>>   بسیار بسیار زیبا فرمودید ریحانه جان خواهر عزیز و دوست داشتنی مان پیروز و موفق و سربلند باشی

>>>   به خواهر ما ریحانه جان
ریحانه جان اینجا بحث اصلی روی ولنتاینز نیست بلکه بحث اصلی روی مداخله و وضع قیودات ازطرف همین ملایان و مولوی ها بنام اسلام و خدا و غیره میباشد. شما در سویدن شاید چادر به سر نکنید ولی اکنون بروید در کابل و بدون چادر در روی جاده ها قدم بزنید انگاه درک خواهید کرد که قیودات مذهبی یعنی چه؟ تحمیل مذهب یا هر نوع ایدیالوجی بر انسان که ازادخلق شده است امر غلط است.بنام مذهب و تعصبات دختران نوبالغ و زنان جوان بیوه در جمهوری مصر و افریقای شمالی ختنه میشوند چرا؟ ایا ملایان این کشور ها عملا یکبار هم بر خاسته و حکم تکفیر را علیه عاملین این عمل ضد انسانی اعلام کرده اند؟؟؟ در کابل در یک دقیقه حکم تکفیر فرخنده را صادر کردندو در منابر نیز خطیبها تایید کردند و دختر جوان با تمام ناجوانمردی توسط عده ای از جوانان و مردان کور بنام دین در روز روشن در محضر عام تکه تکه شد چرا؟؟؟ کدام ملا و مولوی به خاطر داد خواهی از خون فرخنده در مقابل قصر ریاست جمهوری اعتراض کرد؟
امیر حبیب الله خان زندوست و عیاش بود او در هندوستان کمربند های ظریف از طلا برای کنیزان خویش که هنگام اب تنی بدنهای عریان شان زیبا تر جلوه کند فرمایش کرده بود و همین ملا یان او را خادم دین گفته و همین ملا یان برای او اجازه ی زن پنجم را دادند . در حالیکه حرمسرا پر از کنیز بود . همه میدانیم که در اسلام یک مرد حق عقد چهار زن را دارد و برای اینکه امیر زن پنجم بگیرد ملایان دربار فتوی دادند که چون پدر امیر در مقابل انگلیس جهاد کرده است لذا امیر میتواند زن پنجم بگیرد اما همین ملایان در مقابل ریفورمهای شاه امان الله قیام کردند و اولین سینما در افغانستان را که در پغمان بود اتش زدند و امیر را کافر خطاب کردند. چون امیر معاشات مفت شانرا قطع کرده بود ازدواج دختران خرد سال را منع ساخته بود و دختران را برای اموزش به ترکیه روان کرده بود و عقد چهار زن را لغو کرده بود و تحصیل را بر دختر و پسر اجباری ساخته بود. انچه حکایت شد یک قطره ی از جنایات گروه مولوی و ملا است اگر من بخواهم صفحات را میتوانم از بدبختی هاییکه این عناصر منفور به جامعه باعث گردیده اند پر نمایم.
البته جای شک نیست که مسلمانان واقعی و خدا پرستان واقعی به کار مردم وزندگی مردم غرض ندارند انها مصروف عبادت خویش اند و هم در راه ترقی و تعالی کشور همیشه خادم بوده اند و حتی انها هم علیه این تاجران مذهبی قرار دارند فلهذا هر روشنفکر واقعی و باسواد در منزوی ساختن ملایان بیسواد و مغرض و بیمار در جامعه قلم بدست بگیرد و بنویسد تا وطن از وجود این
مفسدین پاک و منزه گردد. اینها مفتخوارانی اند که اگر همین اکنون دولت امتیازات شانرا قطع نماید به روی جاده ها میریزند. ریحانه جان موفق باشید.
حنظله

>>>   ریحانه جان حسینی...
نبشته ی تانرا خواندم و جالب بود اما نکاتی را میخواهم با شما شریک سازم امید شما را درد سر ندهم:
شما از مولانا یاد کردید امروز در امریکا طرز تفکر و اندشه های مولا نا تدریس میگردد و تعداد علاقمندان و مریدان مولاتا در غرب و امریکا زیاد تر از کشور های ایران و افغانستان است سید جمال الدین افغان هم متفکر و هم مرد سیاسی و ازادی خواه و انقلابی و تحول طلب بود جهان بیشتر از ما به نام و نشان این شخصیت به شمول اقبال لاهوری اشنایی دارد. شما در سویدن استید خوب یا خراب به زندگی شخصی شما به عقاید شما به مذهب شما کسی سروکار ندارد. اکثر فرقه های مذهبی که ادعاهای مختلف دارند و در کشور های شان ممنوع اعلام شده و حکم تکفیر بر رهبران انها توسط همین ملایان صادر کردیده است در اروپا و امریکا معابد و عبادتگاه های خودرا دارند و بدون ترس مذهب خودرا پرکتس میکنند . مثلا مرد م بهایی در ایران اذیت میشوند ولی در جهان دگر احترام میشوند حتی در هندوستان و من شخصا به عبادتگاه شان برای سیر در شهر دهلی رفته بودم . یا فرقه احمدیه در پاکستان بر انها حکم تکفیر صادر شده است و هر روز مورد اذیت قرار میگیرند و از جنگ سنی و شیعه شما شاید زیاد تر از من بدانید..
ریحانه جان ... شما از سیاست غربی ها در مورد پذیرش مهاجرین حرف زده اید بلی جهان سرمایداری کدام دلسوزی به من و شما ندارد ولی به انسان ضرورت دارد تا کالای تولید شده را بخرد از انجاییکه سیستم اقتصاد سرمایداری اقتصاد مصرفی است و مردم اصلی این کشور ها رو به کهولت میروند و هم توالد نهایت کم شده میرود بدین خاطر انها حاضر به پذیرش مهاجر اند.بلی در این کشور ها نیز همه ی نواقصی است که در کشور ما وجود دارد اما در کشور ما پشت پرده.
شما از سمنک و نوروز یاد کرده اید ایا شما میدانید که تجلیل از سال نو
در افغانستان و ایران تا چه حد جنجال بر انگیز است؟؟؟؟ هر روز یک ملا و مولوی نادان در پرده ی تلویزیون ظاهر میشود و به گونه ای این نوع روز ها یادگاری را به جز روز های عید فطر و عید قربان حرام میدانند.در حالیکه ایرانی ها روزهای مربوط به حلول سال نورا چون چهارشنبه سوری شب یلدا و نوروز را در اروپا حتی همین سویدن که شما تشریف دارید با شکوه تجلیل میکنند.
ریحانه جان .. چندی قبل در سویدن نمایشگاه اله ی تناسلی زن بر گذار شده بود و تدویر کنندگان ان هم زنان بودند .این نمایش ماهیت علمی داشت و اناتومی اله ایتناسلی زن را تشریح میکرد در حالیکه در کشور بد بخت من وتو غوث زلمی شخصیت شناخته شده در افغانستان تصمیم گرفت تا قران شریف را از عربی به فارسی ترجمه و تفسیر نماید موصوف زندانی شد و همین ملایان و مولوی ها حکم تکفیر او را صادر کردند اگر صبغت الله مجددی مداخله نمیکرد او امروز در میان من و تو و مردم نمیبود.
ریحانه جان.. بحث اصلی روی این است که ملا و مولوی و در مجموع مذهبیون حرفوی از سیاست و مداخله در امور دولت و شوون زندگی مردم دست بردارند. اگر اروپا چند قرن قبل سیاست را از مذهب جدا نمیکرد حال انها هم بد تر از ما میبود .از بزکشی یاد کرده اید هالیوود در سالهای شصت یا هفتاد عیسوی فلمی از بزکشی در افغانستان که در ان هنرمند هالیوود عمر شریف رول اول را داشت و فلم بنام سوارکاران یاد میشود ساخت و منطقه ی
فلم برداری هم بگرامی کابل بود لذا بزکشی نیز مشهور است.
ریحانه جان .. در افغانستان اگر شما مسلمان نباشید نمیتوانید کاندیدای ریاست جمهوری شوید در حالیکه در سویدن برای این پست مذهب و عقیده
هیچ نقشی ندارد باز هم انگیزه ی ان مذهب است.
ریحانه جان ما همه باید به این مذهبیون بفهمانیم که تسبیح خودرا بیاندازند
و عبادت خودرا در گوشه ی نمایند و در زندگی مردم مداخله نکنند زیرا زندگی روزمره شهروندان بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین مدنی تنظیم گردیده و میگردد . دل کسی که کمونیست است عیسوی است یا زردشتی یا هندو یا یزیدی یا احمدیه مهم این است که انسان خوب و شایسته باشد خدمتگذار به مردم و دلسوز به همنوع خود باشد. کشور ما از دست این ملایان صدمات زیادی را در طول تاریخ متحمل شده است . دگر بس است به انگلیسی میگویند :enoughi is enough.
بامیانی

>>>   بامیانی جان جای تو و امثالت در اسرائیل انگلیس و دیگر سر زمین های یهود نشین است با افغانستان خدا حافظی کن چون افغانستان یک سرزمین اسلامی است و خواهد بود برای تو و امثالت خیلی متاسفم با اندیشه ی غربی و یهودی ات افغانستان روزی یک سرزمین مستقل با فرهنگ اسلامی ی خویش خواهد شد افغانستان جای نوکران یهودیان نیست غربیها مخ تورو شست و شو داده موفق باشی ریحانه جان خواهر عزیز
حمید از هرات

>>>   آقای حمید از هرات»»»
طوریکه من متن آنچه بامیانی نوشته خواندم منظور بامیانی مبارزه علیه اسلام نه بلکه مبارزه علیه خرافات و مزخرفاتیکه ملایان بنام دین بر مردم تحمیل می‌کنند میباشد شاید شما از درک چنین مسایل عاجز باشید. خداوند بر شما رحم کند.
اسلام الدین از بینی حصار کابل

>>>   به جناب عالی حمید خان
جناب !!حضرت مولانا جلال الدین بلخی یا رومی نیز مسلمان بود ولی اگر او امروز زنده میبود و همین کار های را که مولوی و ملا صاحبان و جهادی ها و رهبران شان بنام اسلام بر مردم افغانستان کرده اند میدید از شرم و خجالت محو می‌شد ....

>>>   آقای بامیانی !
قلم توانای تان زنده باد . بنویسید و تا آن حد بنویسید که این کثافات که بنام ....مردم را قرنها است در بند اسارت خویش کشیده اند و هر کی سر بلند کرد سنگسار ش کردند ، نیست و نابود شوند و دگر کسی بنام شیعه یا سنی یا هندو و یا بهایی کشته نه شود.
کریم بدخشی

>>>   حمید هراتی بخوانید:
« شما که از پایداری اسلام حرف میزنید و کسی که حقایق را بازگو می‌کند او را با کمال بی حیایی نوکر و یهود خطاب میکنید ، آیا میدانید که شما ملایان هر روز در جرم علیه ملیونها طفل خیابانی از افغانستان تا پاکستان و بنگله دیش و هندوستان شروع حتی تا آفریقا و شرقمیانه شریک استید؟؟شما کدام روز بنام این اطفال غریب و بیچاره که شکم گرسنه دارند و بی سرپناه استند و به مواد مخدره و صد ها کار های غیر اخلاقی توسط همین برادران مسلمان ما کشانیده میشوند اعتصاب کرده اید ، از یخن دولت‌ها گرفته اید؟ آیات و احادیث در منابر علیه این جنایات بیان کرده اید ؟ شما تمام روز در غم شکم تان و نوبت ملا بخاطر نان مردم استید.
شما میدانید که عربهای خرپول دختران جوان و زنان جوان عراقی را که اواره گان جنگ عراق بودند و در سوریه که آن هنگام جنگ نبود پناهنده بودند و در کمپ ها زنده گی میکردند برای عیاشی از آنها استفاده میکردند؟ این مشت نمونه ی خروار است....
هیچ کسی مخالف دین اسلام و مقدسات آن نیست اما زمان آن فرا رسیده است که کاروان زند گی را مطابق عصر حاضر به پیش برد ، از تکنالوجی به نفع دین استفاده کرد و برای افراد مغرض و استفاده جو که بنام مذهب قرنهاست افغانستان را به عقب رانده اند موقع نباید داد.. باید ما همزیستی را با همه ی پیروان مذاهب بیاموزیم ورنه فرق بین ماوشما و داعش نخواهد بود.
شما به بامیانی توهین کرده و او را نوکر و یهود خطاب کرده اید ، از همینجا من میزان فهم شما را قیاس کردم زیرا ما همه مسلمان و یهود و عیسوی بنا بر حکم دین از یک پدر یعنی حضرت ابراهیم استیم یعنی با هم برادریم . اینکه دشمنی میان پیروان مذاهب از قرنهاست که وجود دارد بخاطر آن است که دین با سیاست خلط شده است و نتیجه هم همین است که ما امروز میبینیم.
حمید جان !!شما از سرزمینی استید که در آن خواجه عبدالله انصاری زیسته است و صد ها عالم و متفکر دگر ، بروید و به آثار این متفکرین مراجعه کنید و قبل از آنکه دگران را نو کر خطاب کنید مغز مبارک تانرا با آثار این بزرگان و نخبگان شست و شو دهید. موفق باشید
فخر آهنگر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است