سفر به هند آسان تر از سفر به ایران ا ست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ کد خبر: 157432 منبع: پرینت

در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که در محل دایمی نمایشگاه های تهران برپا است، همایش نقش تکنولوژی های نوین ارتباطی و دیجیتالی در تحولات گردشگری افغانستان و ایران برگزار شد.
به گزارش مهر، در این همایش که قرار بود به این موضوع بیشتر بپردازد به دلیل اینکه هیچ یک از مسوولان و یا آژانس‌داران طرف ایرانی در این مراسم حضور پیدا نکرد، صحبت ها بیشتر در خصوص ویزاها و مشکلات افغانستان در مواجهه با گردشگری ایران گذشت.

در این مراسم که عصر روز گذشته در سالن ۳۵ نمایشگاه بین المللی گردشگری برپا شد، سیدرضا حسینی میثم مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان بیان کرد: دریافت ویزای کشور هند برای یک گردشگر افغانستانی که می خواهد گردش کند و یا ویزای سلامت بگیرد، بسیار ساده و رایگان است اما اگر همان فرد بخواهد ویزای ایران را بگیرد باید ساعت ها در صف منتظر بماند و ۸۰ یورو نیز پول بدهد، در صورتی که ویزای هند رایگان است. یک افغانستانی برای ورود به ایران باید ۱۵ یورو نیز برای بیمه اجباری سفر پرداخت کند. قیمت بلیت هواپیمای تهران-کابل نیز حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود، بنابراین شرایط سفر به هند برای یک افغانستانی بسیار بهتر از سفر به ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: البته اگر یک ایرانی هم بخواهد به افغانستان سفر کند باید مصاحبه کرده، ۸۰ یورو پول ویزا بدهد و یک دلیل منطقی برای سفر به افغانستان ارائه کند. حتی در برخی از موارد توریست ایرانی از سوی سفارت برگشت داده شده است، این یکی از مشکلات در رونق گردشگری یک کشور است. بسیاری از افغانستانی ها شناخت دقیقی از ایران ندارند، از طرفی نباید قضاوت ها را به حضور مهاجران افغانستانی در ایران محدود کرد.

وی گفت: برخورد خوبی با گردشگران افغانستانی در ایران نمی شود. برخی از آنها به خاطر همین برخورد ترجیح می دهند به جای ایران به تاجیکستان یا ازبکستان بروند. حتی آژانس ها نیز برای گرفتن ویزای سلامت با این حرف مواجه می شوند که ما به گردشگر افغانستانی نیاز نداریم و گردشگر عراقی بیشتر و بهتر هزینه می کند.

در ادامه این مراسم، مجتبی نوروزی معاون مرکز مطالعات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون سابق رایزن فرهنگی ایران در کابل بیان کرد: همین نشست اگر با کشوری دیگری برگزار می شد، باید زمان زیادی صرف ترجمه صحبتهای دو طرف می شد، ولی اشتراکات ایران و افغانستان و آداب و رسوم دو کشور را نمی بینیم. تا زمانی که رسانه ها را در فضا قرار نداده و از زبان آنها درباره ظرفیت های دو کشور صحبت نشود، کسی این واقعیت ها را نخواهد دید.

علی اصغر سلطانی هروی کارشناس فرهنگ ارتباطات و رسانه های نوین افغانستان نیز بیان کرد: در این چند روز نمایشگاه، ایرانی های زیادی مشتاق سفر به افغانستان بوده اند اما توراپراتورهای ایرانی چنین استقبالی را نکردند.

در جریان برگزاری این همایش، قرار بود از مسوولان سازمان میراث فرهنگی نیز در این برنامه حضور پیدا می کردند اما غیبت آنها برای افراد حاضر در این همایش بسیار به چشم آمد، به نحوی که برخی از صحبت ها به حاشیه کشانده شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفر ایران
سفر هند
نظرات بینندگان:

>>>   انقلاب اسلامی در ایران پا گرفت وتوطئه ها ودشمنان وحسودان نمی گذارند انقلاب اسلامی در بیرون از مرزهاسرایت کند اما انها فکر میکنند گل زدها ند درصورتیکه انقلاب اسلامی ایران سه هیچ گل زده ودارد عالمگیر میشود اینجا سخنم از قدرتهای صهیونیستی وامپریالیستی امریکا وانگلیس نیست انها هم هرروز دنبال نابودی انقلابند اما بعضی از دولتمردان بی انگیزه ؛ چوکی پرست ؛ ومال اندوز جمهوری اسلامی ایران با دشمنان همصدا هستند ویا از خاطر پولهایی که از اجانب میگیرند ؛ یا از خاطر بچک هایشان است که انسوی مرزها درامریکا وانگلیس درس می خوانند ومنتظر ند درس مکتبشان تیر شود وبیایند جای بابای خود نشینند ویا دوتابعیتی هستند مقصود هرچه باشند انقلابی نیستند اصلا در حد واندازه انقلاب اسلامی نیستند وگل بخودی میزنند. البته در بدنه حکومت افرادی پاکدست انقلابی ودلسوز انقلابشان هستند و این موفقیتهای ایران مرهون عمل انهاست ولی از لحاظ مدیریتی مدیران لیبرالی وبی حالی وجود داردوفقط می خواهند جیبشان را پر کنندوارمانهای انقلاب وامام خمینی رحمت الله علیه را فراموش کرده وفقط به باند وجناح خود فکر میکنند.ازاین مدیریت لیبرال نباید انتظار داشت ارمانی فکر کند ؛ مصالح ملی وامنیت ملی را درنظر داشته باشد ؛ برای این مدیر چوکی پرست ومزدبگیر اونفوذی مهم اینست چه کاری وچه پروگرام بیاندیشد که سود بیشتر داشته باشد انهم نه برای حکومت برای خودش بناء مدیر انقلابی ضرور است که باهزینه کم وجهاد فی سبیل الله ارمانهای انقلاب را دنبال کند.بعد از رحلت امام خمینی قدس سره شریف ایشان که وصیت کرده بود نگذارید انقلاب دست نااهلان بیافتد متاسفانه با نفوذی که ایجاد شد تفکرات انحراف از انقلاب وارد شد ولی نیروهای انقلابی از انقلاب خود نگهبانی وپاسداری میکنند هرچند عوامل نفوذی ودشمنان توطیه کنن.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   دلیلش اینست ک هند کشوراسلامی نیست

>>>   خدا بابا نانک اش را ببخشد!

>>>   با همین کار سختگیری سفارت ایران در افغانستان و مصرف هنگفت پول نسبت به سایر کشور های همسایه امروز کمتر مردم کشور ما به ایران سفر میکنند ۸۰ یورو حق الفیس ویزان و اجباری تکت طیاره ۴۰۰ دالر از طیاره مربوط بکشور ایران و دیگر عوامل سبب کاهش سفر مردم ما به ایران گردیده در حالیکه سفر به هندوستان چه از نگاه گرفتن ویزا و سهولت ها در گرفتن ویزا و هم پیش امد خوب رضایت بخش در داخل میدان از جانب پولیس سرحدی و سهولت های دیگری در شهر و بازار و درمان گاه ها علاقمندی مردم ما بطرف هند وستان کشور دوست بیشتر از گذشته ها گردیده است .

>>>   اول اینکه حکومت ایران همه چیز را به یک چشم میبیند .آنهای که از افغانستان بعنوان گرديش ویا بازرگان و تاجر شاید برای اولین بار میباشد که وارد ایران میشوند. اشخاص تحصیل کرده هستند اما متاسفانه از نظر حکومت ایران هیچ فرقی با آن مهاجران نه نه مرده بدبخت که حتی در افغانستان محل زادگاه خودش هم بدبخت تر اند ندارند اکثریت مهاجرین که باتحریک قاچاقبر ها از دهات ورستاهايشان به ایران آورده میشوند اکثریت شان دراین جنگ های خانماسوز از داشتن سواد عاجز اند زیادتر مهاجرین خوشبختانه فقط برای مهربان و دلسوز بودن مردم ایران بلخصوص همزبان وهمفرهنگ بودن و نزدیک بودن ایران را انتخاب می کنند مردم عادی ایران هیچ وقت با مهاجرین.به چشم بد نگاه نکردن

>>>   نظر دهنده سوم چند میلیون مهاجر افغان قاچاقی وارد ایران شدند و در ایران زندگی میکنند ایران مسافر یا مهاجر افغان جدید نمیخواد خوب بود این قسمت حرفهای مقام افغان رو هم میخوندی ( اگر یک ایرانی هم بخواهد به افغانستان سفر کند باید مصاحبه کرده، ۸۰ یورو پول ویزا بدهد و یک دلیل منطقی برای سفر به افغانستان ارائه کند. حتی در برخی از موارد توریست ایرانی از سوی سفارت برگشت داده شده است) البته منظور این مقام افغان احتمالا مهاجر زادگان افغانی مقیم ایران بود چون ایرانیها تمایلی به دیدن افغانستان و پاکستان ندارند بهتره افغانها همان به هندوستان و پاکستان و کشورهای دیگر بروند نگرانی ایرانیها از این است که تا بحال افغانها به بهانه جنگ به ایران می امدند و ماندگار میشدند از حالا به بعد به بهانه گردشگری ایران بروند و ماندگار شوند شما هم که مدام‌ از ایرانیها و وضعیت مهاجرانتون در ایران بد میگید همان بهتر به هند و پاکستان بروید و مهاجرت کنید ایران‌به حد کافی ظرف ۴۰ سال اخیر دچار بحران بخاطر انقلاب و جنگ و تحریم بود توان پذیرش مهاجر ندارد ایرانیها دیگر به چه زبانی به شما افغانها بگویند به کشور ما نیایید به چه زبانی به مهاجران غیرقانونی افغان بگن که ایران را ترک کنید

>>>   با سلام خدمت تمامی عزیزان
ایرانی ها بسیار خودخواه هستند از این لحاظ است که مردم با شخصیت کمتر به این کشور روی می آورند
محبوب اللله از هرات باستان

>>>   Salam
افتخار کردن به نام اوغانستان ( افغانستان) در حقیقت افتخار کردن به جبر استعمار است . افغانستان در همین جغرافیا یک کشور کاملن جوان است و برگزیده ی انگلیس . این سرزمین افتخارش در تمدن خراسانی اش است ورنه تاریخ افغانستان جوان سرشار از قهقرا و عقب گرد است . این نام جعلی و این نام بد نام باید به خراسان تغییر کند .

>>>   پس چرا اينهمه افغاني هر روز به ايران وارد ميشه خاك بر سرتان برويد هند برويد هر گور ديگه اي غير از ايران

>>>   مطمینآ که مردم ایران در مورد افغانستان و افغان ها دید خوب و احترام متقابل دارند ولی حلقات فاشیستی و شیونیستی مثل نظر دو نظردهنده چیزی دیگری هستند که از مردم ایران نمایندگی نمی کنند، تاریخ کشور ها مملو از فراز و نشیب است اگر افغانستان در این 4 دهه دصروف جنگ و بدبختی و حاکمیت های گروهای مافیایی و افراطی است، به این معنی نیست که همسایه گان بالای ما فخر بفروشند. از اوایل جنگ تا امروز متاسفانه ایران کشور بود که به مخالفین دولت مرکزی افغانستان کمک میکرد و بخاطر حصول چند پول داد میزد و مردم مارا دعوت میکرد که کشورتان را کفر گرفته بیاید اینجا در آغوش اسلام، و حالکه در جنگ های عراق و سوریه هم مهاجین افغان چوب سوخت بودند. حال چه زمین به دیگر روی شد که دولت ایران و یا حلقات شیونیستی ایران مهاجرین را به هرصورت که حتی توریست های افغان را بد میبینند؟ پس در این زمان افغان ها باید سفرهای خودرا کم کنند به ایران و به گفته آن نظردهنده پول مصرف میکنند بروند به تاجکستان-ازبکستان-هند و کشورهای اروپای. افغان

>>>   نظر دهنده هفتم من نه فاشیستم نه شوونیسم نه دلیلی برای فخر فروشی ایران بر افغانستان وجود داره اول لطف کن بجای خواندن تیتر خبر کل خبر و آنچه که برخورد سفارت افغانستان با ایرانیانی که قصد مسافرت به افغانستان دارند و بخون که در سفارت افغانستان هم به گفته همین مقام افغان چه برخوردی با ایرانیها میشه (اگرچه تاکید میکنم آنها ایرانی نیستند افغان زادگانی مقیم ایران هستند که تابعیت ایرانی گرفته اند ) اما در مورد اینکه دولت ایران درخواست کرد افغانها به ایران بیان دولت ایران هرگز چنین درخواستی نکرد از ابتدای انقلاب ایران ایران درگیر جنگ داخلی و سپس حمله عراق به ایران بود کشوری که در حال جنگ بود چطور از مخالفان دولت افغانستان حمایت کرد یا درخواست مهاجر کرد شاید شما یادتون رفته چطور مهاجران افغان پشت دروازه های ایران مانده بودند و اجازه میخواستند برای ورود به ایران برای اینکه زنده بمانند خمینی فقط اجازه داد برای جلوگیری از کشته شدن مسلمانان، افغانهایی که به سمت مرز آمدند وارد ایران بشن اما حرفی از تابعیت دادن به مهاجران نزد نمیتونست حرفی بزنه چون طبق قوانین ایران تابعیت از طریق پدر منتقل میشد قرار بود فقط افغانها برای حفظ جانشا ایران بیان نه برای چند دهه ماندن در ابتدا جمعیت حدود چند صد هزار نفری آمدند اما این چند صد هزار نفر در طی ۲ دهه تبدیل شدند به چند میلیون نفر و ایران در تحریم توان پذیرش و نگهداری از چند میلیون مهاجر افغان را نداشت و نه دارد از ابتدای دهه ۷۰ (خمینی قبل از دهه ۷۰ مرد) اما از ابتدای دهه ۷۰ سیاست کاهش جمعیت در دستور کار دولت ایران قرار گرفت و خانواده های ایرانی را به تولد فرزند کمتر تشویق کردند به اینکه بیشتر از دو فرزند نیارند خانواده های ایرانی فرزند کمتری اوردن ولی افغانها باز هم می آمدند و اثر کاهش فرزند اوری عملا خنثی شد بابت چند میلیون مهاجر قاچاق افغان که اسمشون در هیچ لیستی ثبت نیست عملا هیچ نهادی به ایران پول نمیده در ثانی مگه تعداد افغانهای مهاجر به ایران ثابت موند و همون تعداد مهاجری که دهه ۵۰ و ۶۰ اومدن هستن فقط دهه هاس ۷۰ ، ۸۰ و ۹۰ هم مهاجران افغان اومدن و اینکه ایران تحت تحریم بانکیه و حتی ۵۰ درصد از پول نفتی وه میفروشه هم به ایران نمیرسه بابت چند میلیون مهاجر افغان که هیچ نهادی از آمارشون خبر نداره کسی به ایران پول نمیده حتی اگر میداد مشکل مهاجرت مگه فقط با پول حل میشه برای کشور ۴ دهه تحریمی مثل ایران؟ ترکیه عصو ناتوست تحریم نیست ولی بعد از ۷ سال اعلام کرد مهاجران سوری باید برگردن ایران که تحریمم هست ضمنا این پاکستان بود که برای حمله به افغانستان سال ۸۰ پایگاه داد به آمریکا نه ایران .
از مهاجران افغانی میگی که به سوریه رفتند سوالم اینه این مهاجران چرا به افغانستان نمیرن و بجای جنگ با داعش در سوریه با داعش در افغانستان نمیجنگند ؟ به چی افتخار میکنید به جنگ مهاجران افغان در سوریه ؟ ما به مستشاران خودمون میگیم نرن سوریه و به فکر کشور خودشون باشن شما منت جنگ در سوریه رو سر ایران میذارید از جمعیت ۵ میلیونی مهاجران افغان در ایران چند هزار نفر فقط به سوریه رفتند انقدر هم ترسو و بزدلند که به محض دستگیر شدن در سوریه توسط تکفیریها میگن بخاطر پول و تابعیت اومدیم سوریه که اینهم دروغه چون جنگ سوریه جنگی بی بازگشته و هرکس میره میدونه که دیگه هرگز برنمیگرده البته از کسانیکه بزدلانه برای فرار از جنگ کشور خودشون و ترک کردند و به ایران مهاجرت کردند توقع دیگری نیست اینها اگر اهل جنگ بودند در کشور خودشون میجنگیدن شجاعت حزب الله لبنان و هم ندارن که وقتی اسیر میشن برای نجات دروغ نگن. شما در افغانستان از مهاجرت پشتونهای پاکستان به افغانستان ناراحتید حق هم دارید چرا ایرانیها بعد از ۴۰ سال اگر نخوان مهاجران افغان بیان میشن فاشیست ؟ آیا از آمار جرم و جنایت افغانهای مهاجر در ایران خبر داری؟ چرا گوشیهای سرقتی ایرانیها سر از افغانستان درمیاره چرا موتورهای سرقتی ایران سر از افغانستان درمیاره چرا امثال اینهمه پیاز زعفران از ایران به افغانستان قاچاق شد خودتون هم که میگید وضعیت مهاجرینتون بده در ایران . در ایران وضعیت خود ایرانیها به سبب ۴۰ سال بحران و تحریم بده چه برسه به مهاجران افغان ضمنا اگر علت مهاجرت به ایران را خمینی میدونه خمینی سال ۶۸ مرد بعد از خمینی چرا باز مهاجران افغان اومدن مگه کسی دهه ۷۰ خواست مهاجران افغان بیان ایران؟ اما بازم اومدن دهه ۸۰ که دولت ایران رسما خواست مهاجران غیرقانونی افغان برگردند به کشورشون چرا این و نمیگی ؟ آیا برگشتند؟
عده کمیشون برگشتن اما چند برابر اونها مهاجران جدید اومدن حتی همین امسال هم باز مهاجران افغان قاچاقی اومدن که چند موردش لو رفت شما میگی افغانها باید سفر خود را کم کنند ما هم همین و میگیم اما نه بخاطر فخرفروشی بخاطر شرایط بحرانی و تحریمهای ایران لطف کنید به همون تاجیکستان و هند و پاکستان برید البته افغانها بیشتر غیرقانونی و قاچاق تشریف میارن ایران و اصلا اجازه نمیگیرن از مهاجرانتونم بخواید برگردن یا به کشور دیگه ای برن عوض مطلوم نمایی و نالیدن مهاجران افغان در ایران یا کار میکنن و زحمتکشن یا خلافکار و دزد و قاچاقچی ایران امروز حتی توان پذیرش مهاجران سالم افغان و نداره چون تحریمه و دچار بحران بیکاریه و هر مهاجر یه فرصت شغلی رو میگیره ایکاش اینطور نبود و ایران در بحران نبود و میشد مهاجران افغان بمانند ما هیچ برتری بر شما نداریم ولی متاسفانه ایران مثل ژاپن یا آلمان نیست نه در امکانات نه در فرصت شغلی به مهاجرانتونم بگید یا برگردن افغانستان یا اگر باز هم نمیخوان افغانستان زندگی کنن به جای دیگه ای برن آدم یا از زندگی در جایی راضیه یا نه اگه هست که میمونه اگه نیست عوص فحش دادن مهاجرت میکنه ایران که کشورشون نیست مهاجرت از ایران سخت تر از مهاجرت از افغانستان که کشور خودشون بود که نیست تو یوتیوب هر فیلم و اهنگ ایرانی رو که باز میکنیم چند تا افغانی دارن فحش میدن و نظرمیدن زیر تمام فیلمهای ایرانی که چرا وضعیتشون در ایران بده بابا وضعیت خود ایرانیها تو ایران بده بفهمید ایران اروپا نیست اگر میتونید زندگی کنید نمیتونید برگردید ایران ماهها مرز با ترکیه رو بازگذاشت تا افغانها برن فیلم گذاشتید بازی جدید ایران با مهاجران افغان مرز و باز گذاشتن ما بریم ! به حدی ایران مرز و بازگذاشت که صدای ترکیه دراومد و مرزش و دیوارکشی کرد تاجیکستان و ازبکستان و هند و اروپا تحریم نیستن مثل ایران به همون تاجیکستان هم اگر ۵ میلیون مهاجر افغان میرفتن اونم غیرقانونی و در حالیکه تاجیکستان تحریم بود بعد از ۴۰ سال مردم تاجیکستان اعتراض میکردن هم میاید هم فحش میدید نه بیاید نه فحش بدید پولتونم جاب دیگه خرج کنید اگر واقعا پولی بابت مهاجران افغان به ایران میرسید اینهمه درخواست نمیکرد برگردن کشورشون یا برای ماههای متوالی مرز و باز نمیذاشت تا مهاجران افغان برن ترکیه مطمئن باش پولی نمیرسه پولی هم برسه دیگه ایرانیها بعد از ۴۰ سال نمیخوان چون از دروغها و جرمها و تهمتهای شما خسته شدن مدرسه نمیریم تو ایران چند میلیون دانش آموز افغانی تو مدارس ایران درس میخونن تو ورامین و شهرری نصف مدارس دانش اموزان افغانن میگید نمیذارن درس بخونن و ...برید همون تاجیکستان ببینید میذارن تو یه داهاتشون نه شهرشون تو یه داهات دور از پایتختشون نه شهر چسبیده به پایتختشون مثل ایران میذارن نصف جمعیت مدارسشون دانش آموزان افغان باشن؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است