ولیعهد عربستان در پاکستان با طالبان دیدار می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۵    ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ کد خبر: 157434 منبع: پرینت

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز یکشنبه به پاکستان سفر خواهد کرد و احتمالا در جریان این سفر دو روزه با نمایندگان طالبان افغانستان نیز دیدار خواهد داشت.

به گزارش یورونیوز، این خبری است که از سوی برخی منابع نزدیک به دولت پاکستان انتشار یافته است. به گفتۀ آنها این دیدار بخشی از تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ داخلی ۱۷ ساله در افغانستان است.

عربستان سعودی همچون دیگر کشورهای حاشیۀ خلیج فارس در مذاکرات صلح افغانستان مشارکت دارد و شبه‌نظامیان طالبان به دلیل روابط تاریخی ریاض با گروه‌های اسلامگرا همچنین قدرت مذهبی این کشور به عنوان زادگاه اسلام، از پادشاهی سعودی تاثیر می‌پذیرند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ولیعهد عربستان دوشنبه ۱۸ فوریه پس از امضای قراردادهای سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دالری در بخش انرژی پاکستان، این کشور را ترک می‌کند و به گفتۀ دو تن از مقامات ارشد دولت پاکستان، پیش از ترک این کشور با نمایندگان طالبان در اسلام آباد دیدار خواهد داشت.

تا کنون هیچ مقامی نه در دولت عربستان و نه در میان رهبران طالبان این خبر را تایید نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ولیعهد عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان هر کاری هم که بکنه امریکا بزور پول یا تحریم کنترلش میکنه اشرف غنی هم بیدی نیست که با این نمایش ها بلرزد بلکه فقط نگهبان وفادار امریکا در افغانستان میباشد.
خطیبی هرات

>>>   پاکستان کشور فقیری است، و در این سالها خیلی پول از بابت منسجم کردن مجاهدین و طالب و داعش وفا داری خویش رو به مادر و مادر بزرگش کرده هر چند گاهی دست به دامان این آن می زند گر چه دلار های میلیاردی از بابت به هم زدن صلح جیب آمریکا های رو خالی می کند و الان دست به دامن پدر داعش و طالب زده که خود مادر خونده آنها هستند و از دامان همان مادر کثیف پرورش و به جان همسایه بغلی فرستاده شده و سال‌های سال باحث نا آرامی کشتن، غارت معدن و تجارت سنگ های قیمتی افغانستان رو به جیب می زند و هر گز از خوردن دال و نان فطری شکم خودشو نمی تونه سیر کند، خدا زمین و آسمون لعنت شان بکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است