من نگرفتم ولی مجددی صاحب پول را گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۷    ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ کد خبر: 157456 منبع: پرینت

داکتر رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی سابق و مشاور رییس جمهوری سابق افغانستان در تاریخ 13 نوامبر 2017، کتابش به اسم «سیاست افغانستان؛ روایتی از درون» را رونمایی کرد که برخی از افشاگری‌های وی در این کتاب خبرساز شد. منجمله در مورد رشوه گرفتن صبغت الله مجددی از سفارت امریکا در کابل.

بر اساس کتاب "سیاست افغانستان؛ روایتی از درون"، سپنتا در این کتاب نوشته است: "سفارت امریکا در کابل، برای من و مجددی صاحب دو میلیون دالر می‌داد تا کرزی را برای امضای توافقنامه راضی بسازیم، من نگرفتم ولی مجددی صاحب پول را گرفت".

حالا که مجددی وفات کرد برخی ازمائوئیست های افغانستان "شعله جاوید" که چپن مجاهدین را برتن کرده و نقاب اسلام را برصورت کش کرده در برگه های فیسبوک شان برای صبغت الله مجددی دعا می کنند و از درگاه خداوند رحمت ومغفرت طلب می نمایند.
به هر رنگی که خواهی جامه می‌پوش
من از طرز خرامت می‌شناسم

اقایان شما که اینقدر بخاطر مجددی بدرگاه خداوند دعا می کنید و می دانیم که خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است. پس خداوند از اعمال او اگاه نیست و نمیداند. یقین داشته باشید که مجددی فردا در گور جواب این رشوه گرفتن ها را میدهد. حالا از شما اقایان سوال می کنیم که : شما در مورد رشوه گرفتن صبغت الله مجددی از سفارت امریکا چه توجیه دارید؟

دو : اگربه تاریخ برگردیم قصه های از بدکنشی این خاندان در مقابل مردم افغانستان و خوش خدمتی و خوشرویی با دشمنان مردم افغانستان درج صفحات تاریخ معاصر کشور در کارنامه های خود به یادگار گذاشته اند. بطور مثال شیخ المشایخ مجددی کسی است که بااستفاده از باورهای دینی مردم شمالی مقاومت آن مردم را در برابر نادر غدار مهار کرد و با تعهد به قرآن شریف، امیر حبیب الله کلکانی را وادار کرد که سلاح بر زمین بگذارد. اما او با این تعهد امیر حبیب الله را به پای دار برد و آن مرد ساده و صادق کوهستانی را با استفاده از باورها و مقدسات دینی دست به دست نادر غدار سپرد.

به هر حال مرگ پدیده‌ای است که همه ما روزی آن را تجربه خواهیم کرد بناء به مرگ هیچ انسانی خوش نیستیم. اما کسی که مورد نفرین مردم وجامعه قرار داشته باشد... باشد با مرگ شان متاثر نمی شویم. باید گفت با مردن صبغت الله مجددی دیگه کسی وجود ندارد که از احساسات پاک مذهبی مردم استفاده کند و با استخاره و فالبینی افکار و ذهنیت های مردم را در انتخابات ریاست جمهوری تغییر دهد. حالا مردم بیدار و هوشیار شده فریب مزخرفات و حرف های بیهوده و مبتذل تکیه داران مذهبی را نمیخورند.

ن . غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پول
مجددی
نظرات بینندگان:

>>>   خدا رحمت کند حضرت مجددی را. مرد معتدل و مصلحت اندیش بود. کاش مانند مجددی چند نفر سیاسی دیگر میداشتیم. بدعهدی شیخ المشایخ در حق کلکانی از صبغت الله مجددی پرسان نمی شود. برو ترازویت را درست کن دکاندار!

>>>   همین مجددی خیل قرآن خور و همان بچه سقو قرآن خور و متهجر، نادرخان کار خوب کرد که توسط یک قرآن خور قرآن خور و لاش خور دیگر را به جزای اعمالش رساند. روح نادرخان شاد

>>>   همه ای رهبران اسلام نماو مجاهد نما از این کار ها انجام داده اند بعضی از ایران وبعضی پاکستان و برخی هم از روس و آمریکا.
... زمان را که بخاطر منافع شخصی شان دست به هرکاری میزنند.
هدایت امیری

>>>   مجددیها یا دست راست شاشجاع!
مگر امیر صحب کلکانی لیایق دار بود:
تحصيل زنان، مساوي به بي ناموسي است. برويد مرغ بازي و كفتربازي كنيد! معاش سربازان را برای ملا ها می دهم تا در وقت مصیبت، دعا کنند. از بیانیه ی حبیب الله کلکانی

>>>   آقای غیاثی!
در فلسفه یک چیز را منطق میگویند،اگر چیزی به منطق برابر نباشد،مردم نباید آن را قبول کنند و لوکه دین باشد و یا فلسفه باشد و یا ایدیولوژی و غیره.
شما از احساسات پاک مذهبی یاد میکنید.حتماً به آمنت بالله وملایکته رسله و کتبه و الیوم الاخر و بعثت بعد الموت،عقیده دارید.
اضافه از چهل نفر اعضای خانواده مجددی چهل سال پیش توسط خلقی ها و پرچمی ها کشته شد.شاید پدرش در آن زمان هفتاد ساله و یا کم و زیاد بوده باشد.
حالا که پسرش در سن نود و سه سالگی از قید حیات رها شد،آیا مواد تشکیل دهنده حیات او دوباره به طبیعت برمیگردد و یا به آن دنیا میرود و یک آدمی که از نگاه سن و سال بزرگتر از پدرش شده است،در آن دنیا به حضور پدرش و دست بوسی پدرش حاضر میشود؟
بنأ پیرو هر دین و آیینی که باشید،شما عقل و منطق را در دین خود در نظر نگیرید و کور کورانه بخاطر دیگران،از آن پیروی کنید،شما در نزد افرادی که در زندگی و حیات روزمره منطق را در نظر میگیرند و به اساس منطق زندگی میکنند،شخص بی منطق حساب میشوید.
مقصد من تنها شما نیستید،بلکه پیروان تمام ادیان و مذاهب است که بخاطر فریب مردم، منطق را در عقیده خویش در نظر نمیگیرند.

>>>   مجددی از جمله دکانداران دین بود،که بار بار
ازآن استفاده میکرد..نه تنها او ۲ میلیون دالر را
از امریکا گرفته بلکه ۱۰ ملیون دالر دیگر را
نیز در اوایل آمدنش به حیث رییس جمهور موقت
با نواز شریف چک ۲۰ ملیون دالری را نصف،
نصف به جیب زد.ودر لاس انجلس بهترین قصر
به ارزش ۵ ملیون دالر خریده که حالا هم موجود
است نواسه و کواسه اش در آنجا زندگی میکنند.
و دکانداران دین دیگراز قبیل گل ببو ،سیاف زیر لحاف
ربانی بانجان برانی، آصف محسنی ،خلیلی،محقق،دانش
و دیگر دکانداران دین کمونیزم وپشتونیزم نیز ملیون ها
دالر را به جیب زدند .در دوبی و جاهای دیگر خانه خریدند
از خون جوانان برباد رفته خورآسان..طالبهای مزدور ودست
نشانده پاکستان،عرب امریکا ،روس و ملا های نکبت زده ایران
نیز تا حال از دکانداری دین استفاده میکنند.وبیشرمانه مردم را
گروگان فلسفه پوچ وفاسد پاکستان،عرب .امریکا و روس ساخته
اند ..معادن با ارزش را امریکا تمام کرد ودر این هنگام تنور جنگ
را به بهانه طالب گرم نگاه کرد.حالا آن معادن تمام شده دیگر امریکا
هم ضرورت ندارد که باشد..ومیگوید شما میدانید وبد بختی تان..
اینست که بیگانه خارجی و متجاوز به نوکران خود میگویند و این
جمله را حتی روس به ببرک کارمل ونجیب گفته بود.بهتر آنست
که خورآسان را تشکیل کنیم و به نیروی خودی به پیش رویم..
به پیش به سوی خورآسان و آزادی واقعی...نابود باد طالب های
مزدور و دست شانده پاکستان وعرب..ودکانداران دین.اسلام وکمونیزم

>>>   ادفر اویانی
نگذاریم سرزمین نامدار تاریخی را پارچه سازی کنند!
نگذاریم غور تاریخی را پارچه سازند!

بی بی سی، زبده ترین سخنگوی رژیم افغان-انگلیس در کابل، آوازه اندازی دارد که بدخشان و هرات و غور باستانی را پاره پاره خواهند زیر نام «ولایت سازی».
کسانی-سرگران ترین های را به شادی آرند که «های ولایت می شوید» و .... «چه خوب می شود».
یعنی چی؟
یک تن کهنسال را به وند ها پارچه کردن، نه برای ساختن و زنده داشتن و آبادانی باشد.
دردا که ندانیم که پارچه ساختن پهنا های باستانی، نه یعنی ساختن و نه برای خدمت باشد!

بسیار کوتاه برای اندیشیدن:
‌خب، بپنداریم که همین فردا پگاه ببینیم که غور را (بگونه نمونه) دو پارچه ساختند؛ دو استان ساختند؛ یکسو و دیگر سوی کوتل باین.

سودش را (برای چند تا دلال دربار ستم ملی) میدانم من. چند تا چوکی و چند تا چوکیدار برای کدام خانواده و خویشاوندان گماشته یک دربار ستم تباری (ارگ)، افزون گردد.

اما، آیا این را میتوان سود یا ارزش مردمی-اجتماعی برای غوری ها در همبستگی و یکپارچگی غوری ها دانست؛ سود یا ارزش تاریخی برای غور باستانی و برای تاریخ غور دانست؛ سود یا ارزش سیاسی و اقتصادی برای خانواده بزرگ غوری دانست؟
این پارچه سازی را آیا میتوان برنامه ساختن یا کار انکشافی و پیشرفت دانست؟
چه سودیست درین کار تبهکارانه ساختار ستم ملی ی فرمانروای کشور؟
آری؛ تنها افزایش چند چوکی و چند چوکیدار در خدمت برنامه های پارچه سازیی ساختار ستم تباریی فرمانروا و بس!

غور باستانی را پاره کردن به دو استان و ... و کدام کسی از دلال های زمان (شاید کدام علم نام یا هیواد نام) را فرماندار ساختن؛ روی کدام هدف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد؟

آنگاه که غور تاریخی را پارچه سازند؛
آیا به کدام پارچه اش، از کارخانه برق سلما، روشنی کش کنند؟
نه!
آیا راه پخته دهند؛ (بگونه ی که در جنوب کشور است)؟
نه!
آیا شاهراه هرات-غور-کابل ساخته شود؟
نه!
ایا بیمارستان و دبستان و دانشگاه سازند، (همانگونه که در جنوب کشور ساخته می شود)؟
نه!
آیا کدام برنامه ساختن روی دست است که تنها وابسته به پارچه سازیی غور باشد؟
نه!
چرا باید غور تاریخی را پرزه پرزه ساخت؟
برای «پارچه ساز و حکومت کن»!!!

بیداری و همبستگی غوری و برنامه ساختن غور در کار؛ نه پاره سازیی غوری و غور تاریخی و بدست گرگ های ستمگر سپردن!!!
منار جام غور را جان دادن در کار؛ نه پارچه سازیی غور تاریخی!
منی غوری از آقای غازی الحاج عبدالقدیر علم خواشمندم دست بر دارد با فاشیست های فرمانروای کشور، ازین پروژه تبهکارانه خود برای پارچه سازیی غور باستانی!

برای افزایش چند چوکی و چوکی داری
پارچه ساختن غور و غوری باشد تبهکاری
غور تاریخی را نباید برای چوکی، پارچه ساختن!
تاریخ نبخشد ما را ازین ساز‌ و ساخت و باختن!!!

>>>   یک ...مجددی بود ودیگرش اشرفغنی است که انشاءالله این راهم خداوند شرش را از سرمردم افغانستان کم کند که دیگر ... ها نتوانند ریس جمهور شوند.
وطندار

>>>   حضرت صاحب آدم بی گبر است به فکر کم وزیاد نیست هرچه پیش آمد خوش آمد

>>>   به نواسه‌و‌ کدام‌بچه اش مگر میراث فالبینی نرسیده؟
ختما‌ که رسیده.

>>>   مجددی اصلا انگلیس بود در جا معه اسلامی مردم را فریب داد

>>>   ما انسان های مرده پرست، زمانی که کسی از این دنیا یعنی زمین مادر همه دنیا که مانن بچه اش همه رو بغل می گیرد و چه در زمان زندگی اش و چه زمان که آنون دنیا برای همیش بخوابد و دیگه بر گشتی هم ندارد، می میرد، آگه انسان خوب و بد قاتل آدم کش و... باشد زمانی دستش از این دنیا کوتاه میشه صد ها دعا فاتحه بهش می خوانن در هنگام مرگ که متوفی دیگه توان از خودش ندارد که دفاع کند اگه قاتل هم باشد بهش میگن خدا بخشدش آنسان خوبی بود و... ما مرده پرستان در زمان حیات سایه هم دیگه رو با گلوله می زنیم اما زمان مرگ از چهار اطراف جهان بالای جنازه که دیگه تحرکی از خودش ندارد که بتونه از تو اسقبال کند جمع می شویم به روح اش دعا می خونیم چه انسان خوب و چه انسان بد در آنون زمان همه اعمال،متوفی چه کردار چه رفتار، چه گفتار همه زیر سایه کفن پوشیده میشه اینه رندگی انسان که با دست کوتاه از طبعیت که هیچی رو با خودش نمی برد تنها اعمال خودشه با کوله بار ندامت و...

>>>   سلام خدمت شما دوستان .
حرفهای شما صدفیصد راست است اینهاتیکه دارهای اسلام بودن کشوری مارابربادکردن مردم مظللوم بیچاره مارادربدری خاک بسر کردن آخر به نفس خود جهاد کردن خدوند از این اشخاص درنده پرسان کند درجهنم بوسوزن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است