در تداوم شالوده شکنی های صالح
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۲    ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ کد خبر: 157468 منبع: پرینت

درخشش خیره کنندهٔ امرالله صالح در پست وزارت داخلهٔ کشور جایگاه اورا نزد رییس‌جمهور به طور بی سابقهٔ بالا ببرد و ذهنیت مردم و جریان های سیاسی را در سطح داخل و بیرون نسبت به توانایی او به صورت فوق العادهٔ متحول کرد.

او به سرعت تا سطح نامزد معاونیت اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بالا آمد و در جلسات و سفرهای رسمی رییس جمهور ، حضور او باعث خلق واکنش های جدی بسیاری در برابر رییس جمهور افغانستان شد.
حالا موافق رفتار رییس جمهور باشیم یا مخالف آن ، انکار شخصیت و کتمان توانایی امرالله صالح برای هرکسی در هر سطحی خیلی دشوار و حتی ناممکن است.

امرالله خان از جوانی در کنار قهرمان ملی کشور نسبت به سایرین هم متفاوت بود و هم کار متفاوت انجام میداد.
در فردای شهادت قهرمان ملی، او از معدود چهره های جوان مقاومت بود که در استحکام پیوند مقاومت با جامعهٔ بین المللی نقش موثر و مفید ایفا کرد و در فردای سقوط طالبان از بهترین کادرهای جوان یا تنها کادر جوان مقاومت در حکومت های افغانستان بود.

او در بیرون از حکومت بازهم شالوده شکنانه جریان سیاسی متعلق به خود را ساخت و بحیث منتقد با منطق حکومت و دلسوز نظام جایگاه ویژهٔ خود را داشت.
امرالله صالح روایت ویژهٔ خودرا در مباحث کلان ملی دارد و نوع دید او در مورد مناسبات اقوام نیز ویژه است.
البته در ارتباط به دیدگاه آشتی نا پذیر او با پاکستان و طالبان حرف های بسیاری وجود دارد که حتی حکومت موجود را قبل از ورود رسمی او به قدرت حکومتی به خودش متمایل کرده است.
امرالله صالح سنت شکنانه بازهم از آدرس شخص خود و جریان سیاسی اش مورد پذیرش تیم حاکم قرار گرفته است نه از آدرس قوم ، حزب ‌غیره.

در حالیکه حکومت اشرف غنی پنج سال با دنیای از انتقاد و چالش پیش آمده است و از قبل همه به فکر پایان کار او در پسا انتخابات ۹۸ هستند، با حضور آقای صالح این نتیجه گیری در حالت نوسان قرار گرفته است و شکی نیست که بازهم شالوده شکنانه آقای صالح این تیم را همان طور که حیات تازه بخشیده است، به موفقیت برساند.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   صا لح هم مانند غنی یک امریکای اصل است و او مانند غنی غلا م حلقه به گوش کفار است چو ن او را امر صاحب خوش نداشت

>>>   برنا صالح همیشه مداحی میکند گاهی از استاد عطا گاهی از ناصالح ،
کدام درخشش خیــــره کننده!!!!
صرف چند اعلان فیسبوکی چی کاری دیکری کرد؟؟

>>>   Salam
غنی ، عبدالله و اتمر برای خر سازی یکتعداد تیم های جداگانه ساخته اند ورنه اینها همه از یک قماش اند و در آخر کنار هم می ایستند ، آقای مرتضوی دوم ( صالح گگ ) هم به فرمان عبدالله چراغ گرفته است و بیضه های ناکاره غنی را نوازش می دهد تا بخت اش انتعاذ کند .
وای به حال مردم که نمی فهمند که نمی فهمند . در هژده سال چه که در سه سده نفهمیدند ، دیگر نخواهند فهمید .

>>>   جناب برنا همیشه بدنبال توصیف سکه های ناچل به صفت طلا است زمانی همیشه از عطا صفت میکرد حالا که دیده او ناکام ثابت شد دیگر سوژه نیافته وصالح را معرفی میکند، کسیکه یک اداره حکومتی رابه شرکت انحصاری وکمپنی خصوصی تبدیل کرده بود ، کسیکه نان به نرخ روز می خورد کسیکه امروز سرخ است فردا سیاه پس فردا برنگ دیگری ، نه هدف مشخص دارد ونه جز چند بچه دسکو وبی ادب بنام روند سبز طرفداری ،

>>>   آقای صالح کاملان یک چری زد پاکستانی و ضد طالبان هست این یک قدم موصبته

>>>   نا صالح که خود روزگاری بصفت منتقد حکومت دو سره غنی عرض وجود کرده بود ، چی خوبی در این حکومت فاسد ، تک قومی و بشدت فاشیستی غنی دیده که با او حالا در یک کاسه دست دراز میکند ، هرچه باشد مردم نا صالح را نخواهند بخشید.

>>>   برنا صاحب چــرا توصیف ومدح عطا را بس کردی ؟

>>>   برنا جان صالحي ، كمپين تبليغاتي خود به نفع صالح را شروع كرده است. ما كه كدام فوق العاده گي از اين ستارهء درخشان صالحي نديده ايم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است