در یکماه ۱۳۷ کودک در شفاخانه طفل جان باختند
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۳۰    ۱۳۹۷/۱۲/۱ کد خبر: 157486 منبع: پرینت

در یکماه گذشته یکصد و سی‌ و هفت کودک در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی شهر کابل جان باخته‌اند.
به گزارش طلوع، بربنیاد آمارهای این شفاخانه، در ماه جدی بیش از شانزده هزار و پنجصد کودک بیمار به این شفاخانه آورده شده‌اند و بیش از سه‌هزار و پنجصد تن آنان بستری شده‌اند.

آمارهای این شفاخانه نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته یکصد و سی‌ و هفت کودک در این شفاخانه جان داده‌اند و رییس شفاخانه علت آن را تاخیر آمدن بیماران برای درمان در این شفاخانه و بیشتر بودن بیماران از ظرفیت این شفاخانه می‌گوید.
نورالحق یوسف‌زی، رییس شفاخانه صحت طفل اندراگاندی، گفت: «بدبختانه، خصوصا مریضانی که از اطراف می‌آیند، اکثرا در حالتی به شفاخانه می‌رسند که غیرقابل برگشت هست.»

روزانه از ششصد تا یک‌هزار کودک بیمار برای درمان به این شفاخانه آورده می‌شوند، در حالی که تنها سه‌صد و شصت بستر دارد و گاهی روی یک بستر از سه تا شش کودک بستر می‌شوند.
مقام‌های این شفاخانه می‌گویند که چهل درصد بیماران این شفاخانه از ولایت‌ها هستند.
طاهره یک باشنده شهر مزار شریف می‌گوید که وی پسر چهار ساله‌اش را از مزار برای درمان به این شفاخانه آورده است.
طاهره گفت: «ما در چند شفاخانه در مزار رفتیم و آنان گفتند که به کابل ببر. ده روز است که اینجا هستیم.»

سمیرا، یک باشنده کابل که یک هفته می‌شود فرزندش در این شفاخانه بستری است می‌گوید که در این مدت تنها از مرگ هفت کودک آگاه شده است.
سمیرا گفت: «من خودم دیدم که چند کودک فوت شدند. سه کودک از منزل بالا، یک کودک از این منزل و دو کودک از بخش مراقبت‌های.»
شفاخانه صحت طفل اندراگاندی یک‌صد و هفتاد و شش ترینر متخصص و پزشک و ده متخصص دارد و یک‌صد و هفتاد و شش پرستار دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شفاخانه
صحت طفل
نظرات بینندگان:

>>>   خجالت است به همه مسوولان با صلاحیت مملکت
غنی از تو که آب حیا یت دیگر ریخته ورنه از بغض باید میمردی
این هم سر آن 45000

>>>   براستی که وزیر صحت عامه بهترین وزیر بی کفایت وناکام در جهان است ، یکی از نواقص غربی ها اینست که دروغ های شرقی هارا باور میکنند

>>>   بلی شرم است به وزیر که جایزه بهترین وزیر جهان را از روی ملوحوظات سیاسی بدست آورد باید شرم میخورد ومیگفت که من شایسته این جایزه نیستم اگر بگیرم ملت برایم خواهد خندید وقت یک وزیر بی شرمانه به چشم ملت خاک بی اندازد دیگه چه بگویم شرم باد به این وزیر بی کفایت شرم باد به کسانیکه بی کفایت هارا با کفایت جلوه میدهند
غوری

>>>   کدام داکتر کدام دوا خداوند به دود مرگ تباه گرداند این داکتران .....ما را به جز مرده گوی وبی ناموسی دیگر کاری ندارند این ها در شفاخانه ها ما یک مریض داشتیم در شفاخانه جمهوریت به عوض اینکه داکتران منحیث شفا دهنده کار کنند می دانید یک نرس ....برای ما چی گفت گفت این مریض تا صبح زنده نمی ماند ببریدش زود تر برای اینکه ساحه .....گری ورفیق بازی ومرده گو خانه انها با داکتران مرد مهیا وبا ارامی به ارضای شهوات خود برسند.
با احترام
رضازاده

>>>   ... به داکتران بی احساسی که مریض در حال جان کندن هم باشد آنها در فکر فحشا ومرده گوی خودشان هستند مانند نرس های شفاخانه جمهوریت مرگ بر این نرس های ....که فقط نام شان داکتر ونرس است وکام شان ....
علی زاده از مکروریان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است