عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۳    ۱۳۹۷/۱۲/۲ کد خبر: 157525 منبع: پرینت

سفر رییس حکومت وحدت ملی به مونیخ؛ پربار، مؤثر و موفق بود.
او در این سفر توانست با تمام چهره های کلیدی در کنفرانس ملاقات داشته باشد و در سخنرانی ها و مصاحبه ها از جایگاه منافع ملی افغانستان بدرستی دفاع نمود.
تیم غنی در مجموع با استفاده از فرصت سیاسی ( تنش بین اسلام آباد و دهلی نو) و شکرآب دیپلماتیک ( بین تهران و اسلام آباد) بدرستی در جهت منافع ملی کشور استفاده کرد.

حضور امرالله صالح در ترکیب هئیت هرچند با روح قانون و عرف سیاسی همخوانی نداشت،اما برای تقویت و کارآمدی تیم موثر بود و در مجموع گفتمان حکومت را در برابر طالبان و پاکستان برجسته ساخت.
موقف غنی در مورد سیاست و استراتیژی آب و هم در باره صلح با طالبان، مبتنی بر منافع ملی افغانستان است.

ایکاش غنی می توانست بر بعد تفکر فاشیستی خود فایق آید و دست از ادامه جعل تاریخ ،تحریف هویت و سیاست فاشیسم افغانی دست بردارد.
امری که ظاهراً محال است.

اعتراض رسمی حکومت در سازمان ملل متحد و هشدار به پاکستان در رابطه با ملاقات رسمی باند تروریستی طالبان با ولیعهد قدرتمند سعودی،یک گام مثبت و قابل تأیید می باشد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مونیخ
نظرات بینندگان:

>>>   اینه عقل کل٫ خداوراستی بیشک.یگانتا چقدر از خودراضیست.

>>>   خراسانی صاحب از صالح می خواهد بیاموزد وبه جائی برسد ، عین متن هارا صالح هم می گفت ومی تنوشت تا اینکه مورد مرحمت ولطف قرار گرفت ، خراسانی صاحب میتوانی یک طریق دیگر انتخاب نمائی تا به هدف برسی،
ر

>>>   شما به اخبار و نشراتی که از کابل پخش میشود،باور نداشته باشید.
شما باید از منابع خارجی اخبار را تماشا کنید و یا چنین کنفرانس ها را لایف و یا زنده تماشا کنید.
در کنفرانس مونیخ هیچ کس راجع با افغانستان گپ نزد.
در کنفرانس با وجودی که اشرف غنی شاید در جمله معدود رییس جمهور ها بود که اشتراک کرده بود،اما در قطار اول ننشسته بود و نمیدانم در کجا نشسته بود.
تمام ملاقات ها و کنفرانس های خبری ،به درخواست خود اشرف غنی صورت گرفته بود و هیچکس به او پیشنهاد دید و بازدید نکرده بود.
آن دوران ها را دیگر آب برد که در دوران جورج بوش موضوع افغانستان یک موضوع مطرح بحث در سطح جهانی بود و کرزی در تمام ملاقات ها همراه جیلک افغانی و کلاه قره قلی اش در قطار اول ایستاد میشد و بعضی کشور ها را اخطار نیز میداد که اگر چنین نکنید و یا چنان نکنید،ما نمیتوانیم جلو صدور تروریزم را به کشور هایتان بگیریم.
یک مرتبه فرغرستان را نیز اخطار داده بود که اگر پایگاه نظامی که امریکا از آن استفاده میکند،ببندید،ما به پروبلم امنیتی دچار خواهیم شد و در نتیجه امنیت شما نیز به خطر مواجه خواهد شد.
اما پسان ها کرزی خواهان فسخ پیمان امنیتی با امریکا شد.
اگر گفته های ضد و نقیض رهبران جهان را در جریان رهبری شان در کشور ها،از یوتیوپ جمع کنید و در پیش روی خودشان بگذارید

>>>   خراسانی جان شما حتما در باند صالح هستید چونکه هیچ ادم عاقلی از غنی با این قدر تعصب و بدبختی که به اقوام افغانستان ببار اورد پشتیبانی چی که نامی از غنی نمیبورد ولی شما بسیار سفسته در باره اش گفتید . من یک زمانی صالح را قبول داشتم ولی وقتی که با غنی رفت سرش صفر کلان گذاشتم تنها من نی بلکه تمام انهای که دلشان به مردمشان میسوزد صالح را از نظر انداخته اند و کاسه لیسی بیش نیست . ضیا مسعود دوم شد . صالح اگر عاقل میبود با مردمش میبود .نه با غنی که دشمن دیگر اقوام است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است