معاش خارجی کارمندان شورای امنیت ملی لغو شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۷/۱۲/۳ کد خبر: 157532 منبع: پرینت

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، طی فرمانی تردد کارمندان این اداره به سفارتخانه های خارجی را ممنوع اعلام کرده و معاش های خارجی کارمندان این اداره را لغو کرد.
هدف از این اقدام را قطع وفاداری کارمندان این اداره به سفارت‌ها و نهادهای خارجی گفته شده است.

همچنین حمدالله محب انتقاد می‌کند، که پیش از این شورای امنیت ملی به کودکستان مبدل شده بود و او بسیاری از این کودکان را برکنار کرده است.
محب این سخنان را در جریان دیدارش با جوانان قندهار بیان کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت ملی
شورای امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   مگر محب کودک نیست؟

>>>   Khedri
‌این سردمداران کشور خود ما هستند که ذمینهء تحقیر کشور مارا فراهم میسازند وبه دول بیگانگان میرقصند

>>>   درزمان داکتر اسپنتا شورای امنیت دارای کارمندان از هر قوم بودند وقتی حنیف اتمر ریس این ادارشد شد چیزی دلاک ِ شادی باز لغمانی را در این ارگان مقرر کرد تا حد اقل معاش بگیرند کار خو بیازو نمیکردند حالا این طفلک جاسوس امریکا آمده است آنهارا برطرف میکند و تمام اوغانهای نزدیک بخودش را مقرر میکند در بین اوغانها شخص صادق و راست گو را نبینی

>>>   آن معاشات مخفی وبا جنبه استخباراتی نبوده بلکه هملانند سایر بخشس ها صرف به عنوان کمک تادیه میشده، حمدالله توانست نان چند فامیل را قطع سازد
اگر از پول خارجی ها معاش گرفتن علنی ورسمی مشکل دارد پس حمدالله محب معاش اردوی ملی وپولیس ملی را هم قطع کند

>>>   دفتر آقای اتمر گفته است در حال حاظر معاش اقای داكترمحب و سایر رفقای وی نيز از طريق يكی از اين دو صندوق وجهی پرداخته می‌شود.
باید گفت که اين ادعای آقای محب كه گويا وفاداری افغان‌ها براساس معاش تعيين مي‌شود، درست همان نظر اهانت اميز خارجی‌هاست كه گويا افغان‌ها خريده نمی‌شوند بلكه به کرايه گرفته می‌شوند. هرچند این نظر نابخردانه را می‌شود حمل بر کم تجربگی آقای محب کرد و بخشید ولی اهانت به منسوبين قوای دفاعي و امنيتی كشور بشمول كاركنان دفتر شورای امنيت ملی امریست نابخشودنی.
در اعلامیه آمده است:"امروزه منسوبین قوای مسلح ما که معاش همه ايشان از سوی جامعه بين‌المللی پر داخته می‌شود هر روز ده‌ها تن زندگی خويش را برای افغانستان قربان می‌كنند. درست نیست که جوانی که خود تابعیت انگلیس را دارد و از احوال کشور بی‌خبر است چنین حرف‌های ناسنجیده بزند."
دفتر آقای اتمر تاکید کرده است:"از آقای محب توقع داریم که هرچه زودتر در مورد اظهارات خود توضیح ارایه کند. اگر ايشان هنوز هم بر نكته نظرشان اصرار دارند، بمنظور روشن ساختن اذهان عامه در مورد حقيقت اين موضوع، ما خواستار بررسی موضوع از سوی يك هيئت مستقل مردمی، پارلمانی و يا مطبوعاتی هستيم."

>>>   تا حال مردم نمیدانند که کار منفعت بار این شورای امنیت ملی با یک تشکیل وسیع و معاشات بلند و مصارفات هنگفت مالی از بودجه بیت المال چیست یکی اش میاید ازین مشاوریت شور بگفته اقای محب کودکستان میسازد و دیگر اش میاید از ان بود و باش معاش بگیر نادان میسازد .

>>>   هر کمک که خارجی ها میکنند، باید از راه رسمی دولت افغانستان اجرا شود. کمک های شخصی اگر جهت جاسوسی نیست، پس برای چیست؟
آیا انسانهای فقیر کم است در افغانستان که به کمک ضرورت دارند. چرا سفارت خانه های خارجی تنها به کسانی کمک میکند که در امنیت ملی کار میکنند؟

>>>   كار بس بجا كرده است ، راستي كه تشكيلات اتمر مخالف امنيت ملي بوده است ، فرزندان كم سن و بي علم دزدان حكومتي را بخاطر چپ ساختن پدران شان به وظائف نا موجود ، بنام مشاور با معاش دالري و امتيازات زياد مقرر نموده بود، و اصل مشكل خود غني بود كه هر چاپلوس را بلند ميساخت و از حكومتداري چيزي نميداند. و شايد حكومت سقاو خوبتر از اين حكومت بوده باشد.

>>>   طوری معلوم میگردد که اقایی محب واقعا شخص دلسوز و طن برست باشد ودردل ارزوی خدمت صادقانه برای وطن خود بدون تعصبات قومی ولسانی را دارد اما افسوس که اینارزوی اقای محب در حکومت سرا باه تقلب وخیانت اقای غنی ایا بر اورده خواهد شد؟
قیام

>>>   ایشان نیز کودک است و رئیس کودکستان همان طور که غنی هنوز کودک سیاسی است.
چهل سال عزیزش گذشت مزاجش زحال طفلی نگشت
این کشور کودکستان است و در کودکستان انتظار بیش از این نمی رود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است